Ale uděláš si to doma. Na ebayi se pořád objevují měrky na ventilové vůle, tak ty si koupíš. Doma si pečlivě s tužkou a papírem změříš a poznamenáš:!: kde máš jakou vůli a kde máš jakou podložku, pak podumáš, jestli nemůžeš nějaké podložky mezi sebou proházet a tím pádem se dostat do tolerancí. Zjistíš, že Ti jako naschvál jedna nevychází a tu si objednáš v Yamaze. Počkáš až přijde, doplníš, složíš, zavřeš a jezdíš. Při té příležitosti zjistítš, že Ti teče těsnění pod ventilovým víkem a žes ho zapomněl objednat. Tak napíšeš do Yamahy další objednávku, počkáš až přijde, zavřeš a jezdíš.
Pokud jsi netrpělivý/nemajetný/hulvát tak chybějící podložku vyrobíš z přebývající na magnetce, těch pár setin určitě ubrousit trefíš.* Jo a pod těsnění natáhneš šňůrku silikonu.
Než se na mně všichni sesypete
tak předesílám, že to není můj nápad, že takhle jsem se to dočetl na věhlasných motorkářích.cz a že to jen dávám k lepšímu. Je na uvědomělosti každého soudruha, jak se zachová ke svému stroji a svědomí.
Takže, doporučuju si najít (všeho) schopného XJkamaráda, který má doma dílnu a kterému věříš a zajet si udělat ventily k němu. Poprvé mu budeš koukat přes rameno a podruhé (tj. tuším za dalších 24000km) si to pod dozorem uděláš sám. Taky mne to letos čeká, a to má můj XJkamarád i budíky na podtlaky karburátorů
- - - -
*Obecně se totiž říká, že v průběhu života XJ motoru kupuješ čím dál tím menší podložky, ventily se postupně zaklepávají do sedel a "jdou naproti" vačce a tím pádem se ten prostor vymezený podložkou stále zmenšuje a zmenšuje. Neplatí samozřejmě vždy!