Výměna gufer v předních tlumičích.

Výměna gufer v předních tlumičích.

Příspěvekod OTIS » 21.06.2006-09:39

Prach a další nečistoty, které se ulpí na povrchu kluzné části teleskopů mají za následek to, že se postupně narušují hrany těsnících kroužků (gufer). Potom může začít tlumičový olej z vidlic prosakovat na povrch. Pokud se tak stane je nejvyšší čas gufera vyměnit, protože později by se mohlo stát, že se třeba unikající olej dostane na brzdovou soustavu či pneumatiky...
816

Výměna gufer - potup 600N/S napsal Mira XJ:

1, Sundáš kolo, třmeny brzd - nenechat viset na hadicích! provlíknout provázek a přivázat někam k motorce.
2, Povolit imbus na horních brýlích
3, Povolit víčko zvrchu tlumiče - když je tlumič venku, tak se to blbě
povoluje.
4, povolit imbus na spodních brejlích a vytáhnout tlumič.
5, Vyšroubovat to povolené víčko - bacha je to napružený, tak ať ti to
nedá přes hubu. Nebo se to nerozlítne po celé garáži.
6, Vytáhnout trubku co je pod tím víkem,pak podložku,pak pružinu.
7, Vylít olej - víc už z toho nevypadne.
8, Pak je na to potřeba spešl přípravek:
Asi metr dlouhou násadu z koštěte - na konci udělat do kónusu. (by Japonci čuměli) Ten normálně kladívkem natluču dovnitř a zespoda kluzáku je imbus - ten povolíš (za tu násadu držíš vnitřek tlumiče aby se ti neprotáčel) a vytáhneš prostředek tlumiče ven. Někdy povolit ten imbus je maso. Vevnitř je ještě takový plastový doraz s pružinou,to tam můžeš nechat.
9, Pak podebereš velkým šroubovákem prachovku - je na kluzáku (Bacha ať ju neponičíš ,tu budeš dávat zpátky!)
10, Pak jen slušně cukneš za trubku a vytáhneš gufero + pouzdro.
11, Staré gufero stáhneš
12, Teď musíš to pouzdro natlačit zpátky - dá se to naklepnou přes novodurovou trubku - změřit průměr a normálně to koupíš v instalačních potřebách.
13, Dáš podložku která je mezi pouzdrem a guferem - nezapomenout!!!!
14, Jemně namázneš trubku tlumičovým olejem,zavrchu přes igeliťák natáhneš nové gufero - přes igeliťák abys nestrhl hranu gufera.
15,Narazíš gufero přes trubku nebo opatrně kladívkem - jde to
16,Opačným postupem smontuješ vnitřek tlumiče - dobře utáhnout ten spodní imbus.
17, Spustíš trubku dolů,naliješ olej,párkrát zapumpuješ tou trubkou - jako bys tlumil - tím vypumpuješ vzduch z tlumiče a necháš to cca 10minut odstát. Pak změříš výšku hladiny oleje od vrchu trubky. (bez pružiny! ta se tam dá až potom) Hladina je v příručce. (podle ročníku motorky nevím co máš)
18, Dáš pružinu,podložku,vymezovací trubku,víko tlumiče - to jde blbě (dělej to přes ořech a ráčnu)
19, Montáž na motorku je myslím jasná - akorát si pohlídej abys měl obě vidle stejně vystrčený z vrchních brýlí a to víko tlumiče dotahuj před tím než dotáhneš vrchní brýle.
20, Po kompletní montáži párkrát zmáčkni brzdu - ať si sednou brzdy. Pokud bude vrzat tlumič ,tak většinou stačí trubku pootočit.

Toť vše. Pro šikovný ruce práce tak na 2 hodky s montáží + demontáži + výměnou (oba tlumiče )
Uživatelský avatar
OTIS
XJ veterán
 
Příspěvky: 3033
Images: 1863
Registrován: 02.06.2005-19:24
Bydliště: Brno
Kraj: Jihomoravský
Typ XJ: 600N
Rok výroby XJ: 2001

Příspěvekod Anonymous » 25.10.2006-10:37

Super postup, taky se na to chystám :)
Anonymous
 

Příspěvekod MatějXJ » 26.10.2006-01:23

Ještě to chce strašně jemnej smirek a trubku s ním přejet, jinak za chvíli se to projeví opět. I ty malé důlky od kamínků načnou nový gufero.
MatějXJ
častý přispěvatel
 
Příspěvky: 279
Images: 113
Registrován: 16.07.2005-12:29
Bydliště: Kadaň

Příspěvekod Anonymous » 26.10.2006-05:59

Ale to snad jenom u vidlí bez těch chráničů. S těma chráníčema si mysím je to bez problémů. I tak s tím šmirglem hooodně opatrně, taky to může být víc škody než užitku.

Mimochodem Matěji gratulace k nové cestovatelce :D, ať to jezdí :smt023
Anonymous
 

Příspěvekod Anonymous » 26.10.2006-08:40

No s tím smirkem nevím nevím, to radší někde nechat přeleštit, to by bylo jistější....ale ja to necham tak, jen tam prdnu ty nový gufera 8)
Anonymous
 

Příspěvekod Anonymous » 04.12.2006-10:36

Pokud by měl nekdo zájem, můžu zapůjčit spešl klíč na povolení toho vnitřku.

viz:
Pak je na to potřeba spešl přípravek:
Asi metr dlouhou násadu z koštěte - na konci udělat do kónusu. (by Japonci čuměli) Ten normálně kladívkem natluču dovnitř a zespoda kluzáku je imbus - ten povolíš (za tu násadu držíš vnitřek tlumiče aby se ti neprotáčel) a vytáhneš prostředek tlumiče ven.


Me tím smetákem šla povolit je jedna vidle, tak na druhou jsem si vyrobil peknej klíč.....kdyby nekdo potreboval pujcit....Brno a okolí....
Anonymous
 

Příspěvekod lynx » 04.12.2006-11:02

Nám vzdálenějším by stačil nákres toho klíče.
lynx
XJ štamgast
 
Příspěvky: 727
Registrován: 19.03.2006-17:08

Příspěvekod Anonymous » 04.12.2006-11:10

je to uplne jednoduchý - vzít matku vel. 27 mm, a na ni navařit tak metr tyčku a nahoru třeba téčko.

Na tom vnitřku tlumice je vnitřní 12-ti hran, do ktrýho ta matka krasne zapadne 8)
Anonymous
 

Příspěvekod Puďa » 04.02.2009-18:00

Ahoj chlapy, jak mám vyměnit olej a gufera ve vidlích jsem si přečetl, ale je množství oleje stejný jako u šestky a taky mě zajímá kolik toho oleje tam má být od vrchu. Ví to někdo :?: Mám 900S, díky všem za radu. R
Uživatelský avatar
Puďa
 
Příspěvky: 71
Images: 29
Registrován: 10.08.2008-12:11
Bydliště: Jaroměřice
Kraj: Pardubický
Typ XJ: 900S
Rok výroby XJ: 1998

Příspěvekod MatějXJ » 04.02.2009-19:59

Koukni: viewtopic.php?p=7173&highlight=#7173
MatějXJ
častý přispěvatel
 
Příspěvky: 279
Images: 113
Registrován: 16.07.2005-12:29
Bydliště: Kadaň

Příspěvekod Puďa » 04.02.2009-21:05

Díky moc, našel jsem tam vše co jsem potřeboval, ted se do toho můžu s klidem pustit :D . Snad se to podaří :shock: . R
Uživatelský avatar
Puďa
 
Příspěvky: 71
Images: 29
Registrován: 10.08.2008-12:11
Bydliště: Jaroměřice
Kraj: Pardubický
Typ XJ: 900S
Rok výroby XJ: 1998

Příspěvekod Racek » 04.02.2009-23:13

Já sem si to radši nechal udělat , práce byla za 500,- takže pro mě je lepší dát to pěéťo a bejt v klidu , než to posrat a zaplatit tak pak víc, a jak sem se pak dozvěděl , udělal sem dobře , protože nějakej koumák to před tim dokurvil takovym způsobem , že už bych ani nevěděl jak to má vlastně správně bejt. Vypadalo to že používal hlavně kladivo a svěrák :smt091 :smt021
Racek
častý přispěvatel
 
Příspěvky: 250
Images: 1
Registrován: 20.12.2008-16:07
Bydliště: dům

Příspěvekod Anonymous » 05.02.2009-10:04

Co jsem to četl??? Brno a okolí???
Zdravím z Troubska! Co takhle projížďka, pokec? atd?
Ice 600S
Anonymous
 

Re:

Příspěvekod OTIS » 25.12.2016-13:26

Anonymous píše:je to uplne jednoduchý - vzít matku vel. 27 mm, a na ni navařit tak metr tyčku a nahoru třeba téčko.

Na tom vnitřku tlumice je vnitřní 12-ti hran, do ktrýho ta matka krasne zapadne 8)

Nevím k jakému modelu se toto vztahuje :?: Měl sem za to, že k 600 od 1998- , protože do 1997 mají užší trubky a na povolení lze podle návodu použít matku 24 mm...
Místo navařování matky sem vzal šroub s 2 matkama a pak použil golu se dvěma prodlužovacími nádstavci a nebyl problém tam dosáhnout. Bohužel bez úspěchu, protože 27mm se tam protáčí, stejně tak 24mm...

A teď sem zapátral na internetu a šestihran lze použít pouze u modelů do 1997, kde origo nástroj vypadá takto:
7302

Zatímco pro model od 1998 to vypadá úplně jinak:
7303


Asi nejednodušší řešení bude ta násada. Nebo má někdo jiný tip :?:
Uživatelský avatar
OTIS
XJ veterán
 
Příspěvky: 3033
Images: 1863
Registrován: 02.06.2005-19:24
Bydliště: Brno
Kraj: Jihomoravský
Typ XJ: 600N
Rok výroby XJ: 2001

Re: Výměna gufer v předních tlumičích.

Příspěvekod Koudy01 » 26.12.2016-12:00

Nasadu nepouzivam. Ten spodni sroub si vzdycky povolim jeste pred odzatkovanim vidle a povolenim v brylich. Tlak pruziny je dostatecne silne na to, aby se to neprotacelo. Pokud se to prece jenom s imbusem v ruce protaci, chce to povolit razem. Pomuze razove utahovak s nadstavcem imbusu. Pokud clovek nema razove utahovak, staci akuvrtacka nastavena na nejsilnejsiho cvrcka, ktera funguje taky jako razove utahovak (povolovak).

S nasadou sem to delal kdysi jednou a je docela kumst dneska sehnat takovou nasadu, ktera to udrzi, aniz by se prekroutila a popraskala.
Uživatelský avatar
Koudy01
XJ štamgast
 
Příspěvky: 800
Images: 62
Registrován: 26.09.2011-18:49
Bydliště: Brno-venkov
Kraj: Jihomoravský
Typ XJ: XJ600S
Rok výroby XJ: 2001

Re: Výměna gufer v předních tlumičích.

Příspěvekod OTIS » 27.12.2016-17:52

Rázový utahovák nemám a akuvrtačka si s tím neporadila. Takže nakonec přišlo na tu násadu - made in ČSSR 1985. Vnitřek díry sem v rámci možností odmastil a udrželo to dobře bez natloukání... :wink: Nechápu, proč tam nemohli drážky na 6-tihran nechat i u novějších modelů... :?: Asi do fabriky došel nějaký ing. filozof a vymyslel jak uspořit pár drobných při výrobě :|

7304
Uživatelský avatar
OTIS
XJ veterán
 
Příspěvky: 3033
Images: 1863
Registrován: 02.06.2005-19:24
Bydliště: Brno
Kraj: Jihomoravský
Typ XJ: 600N
Rok výroby XJ: 2001

Re: Výměna gufer v předních tlumičích.

Příspěvekod Koudy01 » 27.12.2016-21:01

Hezky :-) ... menils i ty kluzny futra?
Uživatelský avatar
Koudy01
XJ štamgast
 
Příspěvky: 800
Images: 62
Registrován: 26.09.2011-18:49
Bydliště: Brno-venkov
Kraj: Jihomoravský
Typ XJ: XJ600S
Rok výroby XJ: 2001

Re: Výměna gufer v předních tlumičích.

Příspěvekod kozoroh1 » 27.12.2016-22:00

Otisi koupímtu násadu :lol: :lol: :lol:
Uživatelský avatar
kozoroh1
občasný přispěvatel
 
Příspěvky: 172
Images: 3
Registrován: 13.02.2015-23:51
Bydliště: Dvůr Králové nad Labem
Kraj: Královehradecký
Typ XJ: 600
Rok výroby XJ: 1999

Re: Výměna gufer v předních tlumičích.

Příspěvekod OTIS » 27.12.2016-22:59

Za 99.90€ je tvoja :wink:

Koudy01 píše:Hezky :-) ... menils i ty kluzny futra?

Neměnil, není potřeba... Vlastně ani ty gufera nebylo nutné měnit, to sem dělal jen preventivně při oleji.


Tady je dobře udělaný postup výměny gufer (modely do 98), bez zbytečných keců. Borec tam nalije olej podle odměrky, měří to i na hladinu a asi mu to vychází...

Uživatelský avatar
OTIS
XJ veterán
 
Příspěvky: 3033
Images: 1863
Registrován: 02.06.2005-19:24
Bydliště: Brno
Kraj: Jihomoravský
Typ XJ: 600N
Rok výroby XJ: 2001


Zpět na Technika

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků

cron