Rozměry pneu

zkušenosti s pneu, ceny, tipy

Příspěvekod xy » 25.04.2008-20:38

...nechci se zapojovat do nějaké války, ale myslím, že nedodržení předepsaného rozměru může způsobovat problémy...
...když je podstatný rozdíl mezi jízdními vlastnostmi na pneumatikách různých výrobců i při dodržení předepsaného rozměru :oops: - vyměnil jsem teď (po 6 tisících :evil: ) ojetou Heidenau za Dunlop - a nebe a dudy...
...kam nevidím, tam neletím...
xy
XJ štamgast
 
Příspěvky: 333
Images: 4
Registrován: 13.08.2006-21:23
Bydliště: Ouběnice
Kraj: Středočeský
Typ XJ: fzs 600
Rok výroby XJ: 1998

Příspěvekod TOMMZ » 25.04.2008-21:06

Jojo Heidenau na vodě :lol:
TOMMZ
Site Admin
 
Příspěvky: 2303
Images: 1515
Registrován: 02.06.2005-14:45
Bydliště: Praha 2
Kraj: Praha
Typ XJ: Thundercat
Rok výroby XJ: 2000

Příspěvekod xy » 25.04.2008-21:34

Tommz....jj, po nedělním výletě po Berounsku (Zdice,Srbsko,Karlštejn,Řevnice) jsem s hrůzou na tu gumu koukal, kam až se to dá naklopit, a v pohodě... :oops:
...kam nevidím, tam neletím...
xy
XJ štamgast
 
Příspěvky: 333
Images: 4
Registrován: 13.08.2006-21:23
Bydliště: Ouběnice
Kraj: Středočeský
Typ XJ: fzs 600
Rok výroby XJ: 1998

Příspěvekod Anonymous » 25.04.2008-23:18

jk píše:...nechci se zapojovat do nějaké války, ale myslím, že nedodržení předepsaného rozměru může způsobovat problémy...
...když je podstatný rozdíl mezi jízdními vlastnostmi na pneumatikách různých výrobců i při dodržení předepsaného rozměru :oops: - vyměnil jsem teď (po 6 tisících :evil: ) ojetou Heidenau za Dunlop - a nebe a dudy...


Rozdíl mezi Heidenau a Dunlop je hlavně ve směsi ;) Ale na suchu nedám na Heidenau dopustit, Dunlopka(GT501) je víc turistická, na mokru slušný, na suchu v některých případech podklouzává.
Anonymous
 

Příspěvekod Anonymous » 26.04.2008-09:08

Chlapi, diky za radu! Nakonec jsem se nechal inspirovat bolkem_xj, kteremu se omlouvam za to, ze jsem ho trochu vytocil mym napadem nasadit na predek 110-tku :lol: Povedlo se mi na ebayi sehnat tu Dunlopku 120/70/17 (novou) za 1600,- Coz mi prijde jako dobra koupe v porovnani "cena/vykon" 8)
Anonymous
 

Příspěvekod Anonymous » 26.04.2008-20:54

V pohodě, myslím, že budeš spokojenej, jako já.
Anonymous
 

Příspěvekod Anonymous » 17.06.2008-22:10

Tak já jsem koupil mašinu i se 150kou vzadu a vypadá to sice perfektně ale do zatáček se tomu moc věřit nedá.Když dřu špičky bot v zatáčce tak se mi už párkrát stalo že to nepříjemě ustřelilo takže v nejbližší době tam dám 130ku.Jinak ta 150 je Macadam.
Anonymous
 

Příspěvekod roman3297 » 23.01.2009-22:23

našel jsem na natu, ale rozměry mě teda na xj moc nesedí :roll:
http://www.motoinzerce.cz/prislusenstvi/pneumatiky/251353-pirelli-diablo-strada.html 160/60 ZR 18,120/70 ZR 17 :smt017 ještě že mě ježíšek přines ty dunlopky :lol:
XJ 600 Diversion
žiješ jen jednou
Na zivotě nejvíc miluju tu rozmanitost... Kazdej den mě nasere někdo jinej...
Uživatelský avatar
roman3297
občasný přispěvatel
 
Příspěvky: 128
Images: 6
Registrován: 06.02.2008-18:15
Bydliště: Praha 5

Příspěvekod Anonymous » 02.02.2009-18:49

chlapi jen dotaz.mám možnost koupit na zadek xj pneu,ale mají rozměry 130/80R18. vím že origoš jsou 130/70.myslíte že to bude vadit? je to za super cenu,tak to nechci hodit jen tak za hlavu.díky
Anonymous
 

Příspěvekod TOMMZ » 02.02.2009-19:10

no je otázka esli se ti to vyplatí, když si pak třebas rozstřelíš moto kvůli levný gumě. Je to na tobě(taky těžko radit, když nenapíšeš o jakou gumu se ti jedná).
TOMMZ
Site Admin
 
Příspěvky: 2303
Images: 1515
Registrován: 02.06.2005-14:45
Bydliště: Praha 2
Kraj: Praha
Typ XJ: Thundercat
Rok výroby XJ: 2000

Příspěvekod Anonymous » 02.02.2009-19:56

byla by to michelin macadam.jen o tom uvažuju.ale asi se na to vyseru.tož uvidím.
jen by mě zajímalo jestli s tím má někdo zkušenost nebo to je totálně kravina.
Anonymous
 

Příspěvekod TOMMZ » 02.02.2009-21:32

Cestovní guma, co vydrží moc dlouho.
TOMMZ
Site Admin
 
Příspěvky: 2303
Images: 1515
Registrován: 02.06.2005-14:45
Bydliště: Praha 2
Kraj: Praha
Typ XJ: Thundercat
Rok výroby XJ: 2000

Příspěvekod Racek » 02.02.2009-23:10

No maximálně pojedeš o něco málo rychlejc když je vyší , ale v jakym je stavu je druhá věc
Racek
častý přispěvatel
 
Příspěvky: 250
Images: 1
Registrován: 20.12.2008-16:07
Bydliště: dům

Příspěvekod roman3297 » 02.02.2009-23:25

a další otázka kolik ušetříš proti nový gumě novou seženeš za dvojku to zase tolik taky není a jestly dát litr za jetou tak bych radši uvažoval o nový
XJ 600 Diversion
žiješ jen jednou
Na zivotě nejvíc miluju tu rozmanitost... Kazdej den mě nasere někdo jinej...
Uživatelský avatar
roman3297
občasný přispěvatel
 
Příspěvky: 128
Images: 6
Registrován: 06.02.2008-18:15
Bydliště: Praha 5

Příspěvekod Anonymous » 03.02.2009-12:42

Taky se podívej, jak je stará, aby to nebylo vyrobený před "100lety" = 5 a více roků.
Anonymous
 

Příspěvekod Anonymous » 12.03.2009-18:51

chlapi jen rychlý dotaz.co znamená když je na pneumatice napsano M/C? nikde jsem to nenašel,nevite někdo? díky
Anonymous
 

Příspěvekod Rix » 12.03.2009-19:31

Co znamenají všechna písmena a čísla na pneumatikách?
METZELER : 170/80B - 15 M/C 77H TL Marathon ME880 DOT 0607
METZELER výrobce
170 šířka pláště v milimetrech
80 profil - poměr výšky běhounu vůči šířce pláště v % ( 80% ze 170 mm = 136 mm)
B typ konstrukce kostry ("R" radiální, "D" diagonální, "B" bias belted)
15 průměr ráfku v palcích ( 1" palec = 25,4 mm)
M/C označení motocyklových plášťů o průměru ráfku 13" a výše (slouží k zabránění záměny s automobilovými nebo jinými pneu, které mají stejný průměr ráfku)
77 index nosnosti (viz. tabulka)
H index rychlosti (viz. tabulka)
TL Tubelles - bezdušová (TT - Tube Type - dušová, nelze použít bez duše)
Marathon ME880 označení dezénu
0607 DOT - výrobní kód : 6 = šestý týden 07 = rok 2007

Co znamenají písmena za označením dezénu?

* OWL - bílé obrysy písmen
* WW - bílý pruh na bočnici
* RFD - zesílené provedení
* ROF - (Run On Flat) dojezdová technologie od Goodyear a Dunlop - při ztrátě tlaku v pneumatice
umožňuje dojezd až na vzdálenost 80 km s nejvyšší přístupnou rychlostí 80 km/h
* EMT - (Extended Mobility Technologie) dojezdová technologie od Goodyear - při ztrátě tlaku
v pneumatice umožňuje dojezd až na vzdálenost 80 km s nejvyšší přístupnou rychlostí 80 km/h
* DSST - (Dunlop Self Suporting Technology) dojezdová technologie od Dunlop - při ztrátě tlaku
v pneumatice umožňuje dojezd až na vzdálenost 80 km s nejvyšší přístupnou rychlostí 80 km/h
* XL - pneu se zvýšenou nosností
* MO - originální výbava
* ROWL - bílé kontury popisu
* RBL - vystouplá černá písmena na bočnici
Rix
XJ štamgast
 
Příspěvky: 494
Images: 29
Registrován: 09.06.2007-12:30
Kraj: Maďarsko
Typ XJ: Hayabusa turbo
Rok výroby XJ: 2009

Příspěvekod Anonymous » 12.03.2009-19:37

Tady je to i s těmi tabulkami indexu nosnosti a rychlosti: http://pneuma.cz/pneu-otazky.html
Anonymous
 

Příspěvekod Anonymous » 13.03.2009-07:18

díky chlapi.
Anonymous
 

Re: Rozměry pneu

Příspěvekod nevo7 » 23.10.2015-16:33

Tie tenšie gumy na XJ druhej generáce robia svoju neplechu. Pri nerovnom asfalte ta motorka trošku pláva /keď to porovnám so 160tkou z Bandita/.
Pozeral som špecifikácie, ale ani modely s dvojkotúčom po 1998 nemali širšie gumy. Možno by stálo za skúšku 140mm i keď asi ideál by bolo 150mm /aspoň 2 cm od originálu, aby bolo niečo cítiť/, ale zas na druhej strane viem, že to na STK kontroluju.
nevo7
občasný přispěvatel
 
Příspěvky: 249
Images: 37
Registrován: 23.10.2015-15:53
Kraj: Trenčiansky
Typ XJ: 600S
Rok výroby XJ: 1995

Re: Rozměry pneu

Příspěvekod Koudy01 » 23.10.2015-18:21

To nerobá guma, ale ploska na gume. Kdyz tam das novou, pekne kulatou, tak se nic nedeje. Ale jakmile se ti tam vytvori ploska, uz to ty podelny nerovnosti kopiruje.
Uživatelský avatar
Koudy01
XJ štamgast
 
Příspěvky: 800
Images: 62
Registrován: 26.09.2011-18:49
Bydliště: Brno-venkov
Kraj: Jihomoravský
Typ XJ: XJ600S
Rok výroby XJ: 2001

Re: Rozměry pneu

Příspěvekod nevo7 » 23.10.2015-18:36

Tu motorku som kúpil len v nedeľu a cestou domov som to postrehol na niektorých horších úsekoch cesty. Gumy sú dobré, plne dezénu, predošlý majiteľ zadnú menil tento rok a prednú minulý. No uvidím, možno že to bolo aj horším hustením, lebo po kontrole doma podľa manuálu mal zadok málo a predok zas viacej.
nevo7
občasný přispěvatel
 
Příspěvky: 249
Images: 37
Registrován: 23.10.2015-15:53
Kraj: Trenčiansky
Typ XJ: 600S
Rok výroby XJ: 1995

Re: Rozměry pneu

Příspěvekod Mexican » 27.10.2015-09:46

staci 1000-2000km po dialnici s prehustenou pneu a je tam placka
Mexican
občasný přispěvatel
 
Příspěvky: 142
Images: 9
Registrován: 16.03.2015-16:22
Bydliště: Oltec
Kraj: Jihomoravský
Typ XJ: 600s
Rok výroby XJ: 2001

Re: Rozměry pneu

Příspěvekod jirka4137 » 30.10.2015-00:25

Na staré XJ 600 mám předepsanou v TP šířku 140. První pláštˇ jsem obul 130tku a na STK to pak musel okecat.
jirka4137
XJ štamgast
 
Příspěvky: 321
Images: 0
Registrován: 17.05.2012-22:47
Bydliště: Otrokovice
Kraj: Zlínský
Typ XJ: FZS 600S
Rok výroby XJ: 2000

Re: Rozměry pneu

Příspěvekod Bartus » 30.10.2015-08:30

Může mi někdo rozumně vysvětlit, proč cpete na motorky jiné pneu než tam má být? Co vás k tomu vede?
Pozdrav z černé díry
http://www.bartus.eu

Sedím na stromu a nejsem dřevorubec :-)
Bartus
XJ štamgast
 
Příspěvky: 1395
Images: 162
Registrován: 15.12.2005-10:24
Bydliště: Petřvald u Karviné
Kraj: Moravskoslezký
Typ XJ: Suzuki DL1000 BMW 1150 GSA
Rok výroby XJ: 2005

Re: Rozměry pneu

Příspěvekod jirka4137 » 30.10.2015-10:14

Mě k tomu vedlo třeba to že jsem motorku se 130tkou koupil vyměnil nepodíval se do TP zjistil to na STK a byl z toho K.O. :D Už jsem ale od té doby stihl slítat další dvě nové a je to O.k.
jirka4137
XJ štamgast
 
Příspěvky: 321
Images: 0
Registrován: 17.05.2012-22:47
Bydliště: Otrokovice
Kraj: Zlínský
Typ XJ: FZS 600S
Rok výroby XJ: 2000

Re: Rozměry pneu

Příspěvekod nevo7 » 30.10.2015-11:04

Iste ta širšia bude stabilnejšia /stači aj možno len 140/. Na Bandite som mal 160 a bolo to asi lepšie ako XJ /ale na XJ musím dať do pucu aj vidlice, možno to potom bude OK/. Niekto povie, že treba tam dať, čo dával výrobca, ale keď XJ navrhovali v 1990 /tip/ a prišla 1992 /ten druhý model myslím/, tak nevedeli ešte že sú aj širšie gumy, alebo budú :D , tak dali čo mali, ale rokmi sa osvedčilo iné /ale asi to bude o zvyku, veď aj na turistické litrovky v dnešnej dobe dajú 160 a nie 180/.
Zohnať zadné koleso, dať tam 50 ozubenie, širšiu gumu a skúšať, na STK dám originál podľa papierov :P . Ak bude koleso za dobrú cenu, ja to skúsim.
nevo7
občasný přispěvatel
 
Příspěvky: 249
Images: 37
Registrován: 23.10.2015-15:53
Kraj: Trenčiansky
Typ XJ: 600S
Rok výroby XJ: 1995

Re: Rozměry pneu

Příspěvekod Koudy01 » 30.10.2015-17:02

Proc tam chces davat vetsi rozetu? Vzdyt uz tak, jak to je, to v pohode jede na sestku 50. To s tim budes jezdit motokros? :) ...A sirsi pneu urcite byly. Ta motorka je konstruovana na urcite pomer mezi predni a zadni pneu. Kdyz tam das jine rozmer, tento pomer rozhodis a spis jizdnim vlastnostem ublizis. Ale jak se rika:"jak chcou vasi, nasim je to jedno" ;-)
Spis nez experimentovat s rozmerama pneu, bych se zameril na to, aby vidle a central pruzily a tlumily tak jak maji. A taky bych se vyvaroval srovnavani Bandita s Xj.
Uživatelský avatar
Koudy01
XJ štamgast
 
Příspěvky: 800
Images: 62
Registrován: 26.09.2011-18:49
Bydliště: Brno-venkov
Kraj: Jihomoravský
Typ XJ: XJ600S
Rok výroby XJ: 2001

Re: Rozměry pneu

Příspěvekod nevo7 » 30.10.2015-17:59

Koudy: Väčšiu rozetu, aby som to trošku potiahol do zrýchlenia, max. 180 nepotrebujem /plánujem prerábku na medzidedinské približovadlo, nie dialničného dovolenkára/. No proste skúsiť, aby som vedel, čo a ako.
S Banditom to zrovnávam preto, lebo som mal 600 ccm rv 2000 a najazdil som na ňom asi 105000 km za 7 rokov, proste veľa spomienok a veľa Európy precestovanej. Mohol by som to aj k jawe ktorú mam druhým rokom /a kompletne prerobenú/, ale to je proste šunt, na stabilitu japonských, aj keď starších moto to sa nedá zrovnať.
nevo7
občasný přispěvatel
 
Příspěvky: 249
Images: 37
Registrován: 23.10.2015-15:53
Kraj: Trenčiansky
Typ XJ: 600S
Rok výroby XJ: 1995

Re: Rozměry pneu

Příspěvekod Radimathor » 04.11.2015-10:10

Jen si tam dej širší gumu, klidně jí tam vraž, na stabilitě ti to nepřidá, při náklonech spíš ubere a hlavně, ono až ti z vedlejší vykoukne auto a položíš to, tak si pojišťovák smlsne a nedostaneš ani korunu, neb vozidlo v tu chvíli nesplňuje technické podmínky pro provoz na pozemních komunikacích :smt009
Všudezdejší
Uživatelský avatar
Radimathor
XJ štamgast
 
Příspěvky: 523
Images: 8
Registrován: 17.02.2008-19:03
Bydliště: Praha 4
Kraj: Praha
Typ XJ: ZRX1200S
Rok výroby XJ: 2002

PředchozíDalší

Zpět na Gumy

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník