Pánové, pánové, pojďte z těch stromů dolů. Kdo chce "klasický" motocykl musí se podívat po jiné značce (Triumph) nebo udržovat starší stroje. Vývoj jde dál a je to dobře. XJ bylo postavené jako hodná motorka. Díky podvýkonování získalo značnou životnost a proto se začalo využívat pro "cestování". Ty uvozovky jsou tam schválně, vyloženě cestovní mašina to není, na to nemá ten výkon. U Yamahy je cestovní FJR a to ještě pouze směrem na západ. Expediční mašinu nevyrábí vůbec - pouze BMW a KTM. Pokud teď Yamaha přichází s novým XJ je to jenom dobře - pokud teda dodrží původní zadání. Hodná mašina se slušnou životností. A bude jenom fajn, když bude mít rám, co se nekroutí jak žvýkačka nebo tam budou brzdy, co skutečně brzdí
. A vzhled je otázka vkusu a hlavně marketingu. Přece jenom hlavní cílovou skupinou zákazníků jsou mlaďoši. A mlaďoch, přestože nic neumí, chce vypadat ostře a drsně i když má stroj se zrychlením koně