Sviti kontrolka oleje

Pravidla fóra
Zkuste využít funkci hledat před přidáním nového dotazu. V případě nového dotazu/příspěvku vždy na začátek uveďte přesný typ a ročník XJ, ke kterému se dotaz vztahuje!!!

Sviti kontrolka oleje

Příspěvekod Anonymous » 06.08.2008-02:10

Po vyměně oleje(10w40motul)+filtru a ujeti 1000km se po jizdě za sirova(potřeboval jsem jet tak jsem nenechal motor ohřat)se mi stalo že se mi rozsvitila kontrolka oleje.Po chcipnuti a opětovnem natočeni a ujeti cca 300m(v obouch připadech)se kontrolka rozsvitila opět....Oleje dost tim to neni muže to byt tim že je motor studeni a olej nestiha stic do vani?Nebo filtrem?Vzhledem k tomu že Yamaha nema tlakove čidlo na mazani ale plovakove(ktere je uplně na hovno krom toho že vam to hlida hladinu oleje)Je to vada nebo je to normal popřipadě kde muže byt zavada... :?:
Anonymous
 

Příspěvekod OTIS » 06.08.2008-05:08

To určitě není normální stav a nejsme na Sibiři, aby studený olej nestíhal dotékat. Já si nemyslím, že hladinové čidlo je nahovno- vždy spolehlivě zareaguje když je málo oleje. Když to nepotřebuješ, můžeš ho odpojit.
Lidi si často stěžují na falešné signály čidla. Napadá mě, co tak ho vyčistit - třeba propláchnout tech. benzínem. Předpokládám, že u 900 to bude stejné - váleček, který je na spodku vany uchycen 2 šrouby.

1194 1193
Uživatelský avatar
OTIS
XJ veterán
 
Příspěvky: 3033
Images: 1863
Registrován: 02.06.2005-19:24
Bydliště: Brno
Kraj: Jihomoravský
Typ XJ: 600N
Rok výroby XJ: 2001

Příspěvekod roman3297 » 06.08.2008-10:52

díky ta tip mám ted olej vypuštěnej, tak skusím rovnou i to čidlo pročistit, abych nemusel blbnout pak :lol:
XJ 600 Diversion
žiješ jen jednou
Na zivotě nejvíc miluju tu rozmanitost... Kazdej den mě nasere někdo jinej...
Uživatelský avatar
roman3297
občasný přispěvatel
 
Příspěvky: 128
Images: 6
Registrován: 06.02.2008-18:15
Bydliště: Praha 5

Příspěvekod Anonymous » 06.08.2008-11:11

Ottis:Tim naprd jsem myslel že pokud ti motor z jakeho koli duvodu přestane mazat tak ten motor u xjka zadřeš jelikož hladinove čidlo ti neukaže že to nemaže(bo ve vaně bude furt dost oleje)....Pokud maš pravdu tak je zajimave že se to stane jen u motoru kteri nema pracovni teplotu a ne u tepleho?pokud jsem nechal motorku běžet cca 5minut tak se zavada neoběvila...
Anonymous
 

Příspěvekod OTIS » 06.08.2008-11:48

Ale častější poruchy mazání jsou právě důvodů nedostatku oleje. Pokud se nepletu, tak tlakové čidlo zareaguje, až když to nemaže... a motor se musí hned vypnout. Jedeš nemáš oči pořád na budíkách, k zadření stačí málo. Hladinové čidlo tě varuje dříve.

Já už měl vanu sundanou a dně je kal, který se nedostane výpustí ven -a ten se může dostat i do čidla. A právě tím zahřátím se třeba uvolní slepený plováček (či co tam je) v čidle. To jen teoretizuji, ale jinak si nedokáži vysvětlit, proč se tak děje zejména u starších ročníků.
Uživatelský avatar
OTIS
XJ veterán
 
Příspěvky: 3033
Images: 1863
Registrován: 02.06.2005-19:24
Bydliště: Brno
Kraj: Jihomoravský
Typ XJ: 600N
Rok výroby XJ: 2001

Příspěvekod Bartus » 06.08.2008-13:10

Něco podobného dělá i moje XJ, stačí aby hladina oleje se snížila ( v kontrolním okýnku o cca 5mm ) rozsvítí se za jízdy a po 1min zase zhasne. Stačí dolít olej po horní rysku a už to nedělá. Jak psal Otis budu čistit čidlo, když jsem servisoval motku, tak mi servisák tvrdil že je nastavené čidlo na větší citlivost. Ale tohle se tu už řešilo. Zkus dolít olej po horní rysku a pak dej vědět co a jak. Myslím si že to přestane.
Pozdrav z černé díry
http://www.bartus.eu

Sedím na stromu a nejsem dřevorubec :-)
Bartus
XJ štamgast
 
Příspěvky: 1395
Images: 162
Registrován: 15.12.2005-10:24
Bydliště: Petřvald u Karviné
Kraj: Moravskoslezký
Typ XJ: Suzuki DL1000 BMW 1150 GSA
Rok výroby XJ: 2005

Příspěvekod zbynek » 06.08.2008-13:41

A tahle debata mne přivádí k otázce:
Když hladinové čidlo nevypovídá o mazání jako takovém, jen o množství oleje, bylo by možno zabudovat tlakové čidlo s kontrolkou, nebo ještě lépe tlakoměr, jak ho měly blahé paměti škodovky 110R? A pokud by to šlo, tak kam s ním? Před olejový chladič, za něj, či kam?
Too Old to Rock And Roll, Too Young to Die
Uživatelský avatar
zbynek
častý přispěvatel
 
Příspěvky: 278
Images: 26
Registrován: 14.08.2007-07:01
Bydliště: Kunratice
Kraj: Praha
Typ XJ: 900F
Rok výroby XJ: 1990

Příspěvekod TOMMZ » 06.08.2008-14:04

jo to by šlo. A když už to budeš mít rozebraný, tak můžeš přidat i pár ventilů do hlavy :lol:
TOMMZ
Site Admin
 
Příspěvky: 2303
Images: 1515
Registrován: 02.06.2005-14:45
Bydliště: Praha 2
Kraj: Praha
Typ XJ: Thundercat
Rok výroby XJ: 2000

Příspěvekod OTIS » 06.08.2008-14:16

:roll: :roll: 20 roků to spolehlivě fakčilo a tak nač tam teď cpát takové nesmysly :lol:. Yamaha má spolehlivé mazání a proto to tam nedává :wink:
Uživatelský avatar
OTIS
XJ veterán
 
Příspěvky: 3033
Images: 1863
Registrován: 02.06.2005-19:24
Bydliště: Brno
Kraj: Jihomoravský
Typ XJ: 600N
Rok výroby XJ: 2001

Příspěvekod zbynek » 06.08.2008-14:33

Nepodezřívejte mně hned z tunningu :-) Prostě trošku teoretizuju ;-) Asi jako chudák Jindra s auto/moto/oleji, taky nechtěl za každou cenu ušetřit desetikačku na litru oleje, ale spíš se dopátrat skutečnosti, a hned se tady na něj sesypaly vosy, jak teď na mně :-D Prostě by mně zajímalo jestli ano, a pokud ano tak kam. Víc nic.
Too Old to Rock And Roll, Too Young to Die
Uživatelský avatar
zbynek
častý přispěvatel
 
Příspěvky: 278
Images: 26
Registrován: 14.08.2007-07:01
Bydliště: Kunratice
Kraj: Praha
Typ XJ: 900F
Rok výroby XJ: 1990

Příspěvekod TOMMZ » 06.08.2008-14:34

Asi nejlíp za čerpadlo :wink:
TOMMZ
Site Admin
 
Příspěvky: 2303
Images: 1515
Registrován: 02.06.2005-14:45
Bydliště: Praha 2
Kraj: Praha
Typ XJ: Thundercat
Rok výroby XJ: 2000

Příspěvekod OTIS » 06.08.2008-16:53

Vyhledej si výraz "čidlo" něco takového tam kdysi řešili http://www.yamaha-tdm.cz/forum/
Tady asi moc praktiků nebude.
Uživatelský avatar
OTIS
XJ veterán
 
Příspěvky: 3033
Images: 1863
Registrován: 02.06.2005-19:24
Bydliště: Brno
Kraj: Jihomoravský
Typ XJ: 600N
Rok výroby XJ: 2001

Příspěvekod mirekm » 06.08.2008-16:57

Mě se to stávalo loni při změně značky oleje za Silkolene, po výměně za starý dobrý Motul je klid. Jinak stačí držet olej na horní hranici. pokud víš, že tam olej je, tak je to v pohodě, i když rozsvícená kontrolka oleje je pěkně protivná. :)
Dokud se mi líběj holky a motorky, tak žiju :-)
mirekm
XJ štamgast
 
Příspěvky: 463
Images: 17
Registrován: 22.07.2008-20:25
Bydliště: Mělník
Kraj: Středočeský
Typ XJ: yamaha 900 Diversion a xj 550
Rok výroby XJ: 1998

Příspěvekod Anonymous » 06.08.2008-17:03

Takřešeni je jednoduche dle servisaka z Yamahi stači olej dolit po horni risku(k rozsviceni kontrolky dochazi (při studenem motoru)při višich otačkach když čerpadlo veme větši množstvi oleje na mazani.Ja jsem olej měl danej na prostředek mezi risky(před jamahou jsem měl jine značky)
Jinak tlakove čidlo lze dodělat ale jak vam nepovim bo jsem se o to již nezajimal.
Jinak hladinove čidlo se ti nerozsviti pokud bude ve vaně dost oleje.Pokud motor prestane mazat(z jakeho koli duvodu)tak ti se to dozviš až když bude pozdě jelikož ve vaně bude dost oleje.Mno ale ja neslišel o tom že by se to někdy stalo:)))
Anonymous
 

Příspěvekod sjirka » 06.08.2008-20:35

Navii píše:před jamahou jsem měl jine značky


jak vidím, tak jsi na tom stejně jak Yanoš
ten má taky Jamahu :lol: :lol:
sjirka
XJ štamgast
 
Příspěvky: 346
Images: 79
Registrován: 12.06.2005-11:39
Bydliště: Šumperk

Příspěvekod Bartus » 06.08.2008-20:38

jj je to prověřené to říkám furt držet na horní rysce, už to praktikuju 4 rok :lol: ale letos mě to čištění vany a čidla nemine. :wink:
Pozdrav z černé díry
http://www.bartus.eu

Sedím na stromu a nejsem dřevorubec :-)
Bartus
XJ štamgast
 
Příspěvky: 1395
Images: 162
Registrován: 15.12.2005-10:24
Bydliště: Petřvald u Karviné
Kraj: Moravskoslezký
Typ XJ: Suzuki DL1000 BMW 1150 GSA
Rok výroby XJ: 2005

Příspěvekod OTIS » 06.08.2008-20:59

Každopádně to správně nefunguje, pokud musí být pro klid kontrolky hladina u horní risky. Mám sice 600, ale byl sem na dlouhých dovolených s chlapcama 900 a nevšiml sem si, že by museli hlídat horní risku.
Uživatelský avatar
OTIS
XJ veterán
 
Příspěvky: 3033
Images: 1863
Registrován: 02.06.2005-19:24
Bydliště: Brno
Kraj: Jihomoravský
Typ XJ: 600N
Rok výroby XJ: 2001

Příspěvekod Rix » 06.08.2008-20:59

Mě se rozsvítí kontrolka každý večer tak kolem šesté,signalizuje že mám zaprášené sací hrdlo.tak vždycky navštívím nejbližší hospodu a vše je zase v pohodě. :lol: :lol:
Rix
XJ štamgast
 
Příspěvky: 494
Images: 29
Registrován: 09.06.2007-12:30
Kraj: Maďarsko
Typ XJ: Hayabusa turbo
Rok výroby XJ: 2009

Příspěvekod Anonymous » 06.08.2008-21:25

sjirka:Sem se trochu upsal :shock: :D
OPRAVA:Yamahu timto se velice omlouvam.... :roll:
Anonymous
 

Příspěvekod lynx » 07.08.2008-06:52

Rix: ono to není tak jednoduchý. Většinou v pátek se mi stává, že se to čidlo zasekne a pak má pravdu Bartus - je potřeba to dolejt až na horní rysku :lol: :lol:
lynx
XJ štamgast
 
Příspěvky: 727
Registrován: 19.03.2006-17:08

Příspěvekod TOMMZ » 07.08.2008-07:19

Já u 600 z 97 jsem taky nikdy nemusel hlídat horní úroveň oleje :wink: ale u cata se mi občas rozsvítí když zrychluji do kopce z velmi nízké rychlosti...holt je olej kapalina a odteče.
TOMMZ
Site Admin
 
Příspěvky: 2303
Images: 1515
Registrován: 02.06.2005-14:45
Bydliště: Praha 2
Kraj: Praha
Typ XJ: Thundercat
Rok výroby XJ: 2000

Příspěvekod Tomáš » 07.08.2008-08:37

lynx:včera se mě čidlo taky zaseklo až z toho je dovolená.
Tomáš
 
Příspěvky: 75
Images: 4
Registrován: 11.08.2006-13:32
Bydliště: Železný Brod

Příspěvekod lynx » 07.08.2008-08:50

TOMMZ: to musí být dost pakárna, když ti ta kontrolka pořád svítí - pokud vím, tak cat zrychluje vždycky z nízké rychlosti :lol: :lol:
lynx
XJ štamgast
 
Příspěvky: 727
Registrován: 19.03.2006-17:08

Příspěvekod TOMMZ » 07.08.2008-09:16

Ono se to moc často nestává, abych jel 10% stoupání pod plným na jedničku nebo dvojku...a když tak stačí ubrat plyn a olej se vrátí:-)

lynx píše:pokud vím, tak cat zrychluje vždycky z nízké rychlosti :lol: :lol:


Co tím myslíš? Na dvojku už to nějak extra netáhne...nebo to aspoň už není moc cejtit.
TOMMZ
Site Admin
 
Příspěvky: 2303
Images: 1515
Registrován: 02.06.2005-14:45
Bydliště: Praha 2
Kraj: Praha
Typ XJ: Thundercat
Rok výroby XJ: 2000

Příspěvekod lynx » 07.08.2008-09:47

Neber to tak vědecky :D . Myslel jsem tím, že cat není schopen dosáhnout větších rychlostí, tak zrychluje vždycky z nízkých :lol: . To víš, bude pršet, svině rejou :lol: :lol:
lynx
XJ štamgast
 
Příspěvky: 727
Registrován: 19.03.2006-17:08

Příspěvekod mahomaho » 07.08.2008-16:01

Mě se kontrolka u 900 začala rozsvěcovat když už jsem olej v okýnku skoro neviděl. Studený start,pořádné přidání plynu, jízda do prudkého kopce atd. rovnala se rozsvícení kontrolky. Moje xj si bralo tak 4dl na 1500-2000km takže se mi stalo že mi to ulítlo. Hladinové čidlo upozorní dříve.Neslyšel jsem o zadřeném xj900. Slyšel jsem o tlakovém čidle které se rozsvítilo po přidření nebo zadření motoru u jap. moto, spíš starší ročníky do 1995.Myslím si že tlakové čidlo je ok.Toš tak
Uživatelský avatar
mahomaho
XJ štamgast
 
Příspěvky: 525
Images: 36
Registrován: 01.10.2007-07:48
Bydliště: Neveklov Val.Mez.
Kraj: Středočeský
Typ XJ: kdysi xj900 diversion
Rok výroby XJ: 1996

Příspěvekod Bartus » 09.08.2008-18:09

Tak jsem měnil olej a při tom teda shodil tu olejovou vanu a vyndal čidlo. Vana byla skoro uplně bez kalů, což mě přijemně překvapilo. Čidlo jsem vypláchl tak uvidím jak bude fungovat.
Pozdrav z černé díry
http://www.bartus.eu

Sedím na stromu a nejsem dřevorubec :-)
Bartus
XJ štamgast
 
Příspěvky: 1395
Images: 162
Registrován: 15.12.2005-10:24
Bydliště: Petřvald u Karviné
Kraj: Moravskoslezký
Typ XJ: Suzuki DL1000 BMW 1150 GSA
Rok výroby XJ: 2005

Příspěvekod Rix » 09.08.2008-20:14

Bartus píše:Tak jsem měnil olej a při tom teda shodil tu olejovou vanu a vyndal čidlo. Vana byla skoro uplně bez kalů, což mě přijemně překvapilo. Čidlo jsem vypláchl tak uvidím jak bude fungovat.


je to právě o kvalitě oleje,přál bych vám vidět rozebraný motor třeba po mogulu,a rozebraný motor který jezdil třeba na oleji OMV.Kdo to neviděl tak by tomu nevěřil.
Rix
XJ štamgast
 
Příspěvky: 494
Images: 29
Registrován: 09.06.2007-12:30
Kraj: Maďarsko
Typ XJ: Hayabusa turbo
Rok výroby XJ: 2009

Příspěvekod PIG » 12.08.2008-14:18

Jde to čidlo vyndat jenom když povolim ty dva šrouby co ho drží k té vaně?? nebo to musim sundat celý, ten spodek a dostanu se k němu až zevnitř??
dík
Uživatelský avatar
PIG
XJ štamgast
 
Příspěvky: 793
Images: 184
Registrován: 09.10.2007-03:16
Bydliště: Vranovice
Kraj: Jihomoravský
Typ XJ: 600N
Rok výroby XJ: 1999

Příspěvekod roman3297 » 14.08.2008-10:18

vyndat jde, ale problém je se svodem docela tam překáží, hlavně na povolení a pak na dotáhnutí doporučuju malou golu, kterou bohužel nemám :lol:
XJ 600 Diversion
žiješ jen jednou
Na zivotě nejvíc miluju tu rozmanitost... Kazdej den mě nasere někdo jinej...
Uživatelský avatar
roman3297
občasný přispěvatel
 
Příspěvky: 128
Images: 6
Registrován: 06.02.2008-18:15
Bydliště: Praha 5

Další

Zpět na Mazání motoru, oleje a maziva

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Google [Bot] a 27 návštevníků

cron