OLEJ 20W50 MÍSTO 10W40?

Pravidla fóra
Zkuste využít funkci hledat před přidáním nového dotazu. V případě nového dotazu/příspěvku vždy na začátek uveďte přesný typ a ročník XJ, ke kterému se dotaz vztahuje!!!

Příspěvekod Anonymous » 31.05.2007-22:57

Chotis píše:Prostě furt :D Kdežto když je motor studenější, je naprosté ticho, ikdyž ho příliš nevytáčim, ale tim to neni - po ohřátí klapne při všech otáčkách... Tak mě napadlo, že důvody můžou bejt dva - buď je olej hustší, když je studenej a to stačí k tomu, aby byla převodovka naprosto tichá. Anebo že po zahřátí oleje se zhorší funkce spojky. To teda popravdě ani nevim, čim by mohlo bejt způsobený. Čili bych trochu pozměnil problém tohohle tématu - pomůže olej 20W-50 hladšímu chodu převodovky?


Při provozní teplotě motoru bude mít olej 10W40 i 20W50 stejnou hustotu, takze si myslím že problém s hlučností nevyřeší :shock:
Anonymous
 

Příspěvekod Jarek » 31.05.2007-23:00

No samozřejmě že do XJ900 je doporučený 20w 40, ale tou 50 nic nezkazíš právě naopak.

Jinak oleje jsou strašně přeceňovaná záležitost, jak už tu kdosi psal tak extra šunt už nekoupíš a i obyč mogul splňuje požadavky na závodní účely.
Uživatelský avatar
Jarek
občasný přispěvatel
 
Příspěvky: 100
Images: 8
Registrován: 16.11.2006-18:53
Bydliště: Ostopovice
Kraj: Jihomoravský
Typ XJ: XJ 900 N
Rok výroby XJ: 1986

Příspěvekod Anonymous » 31.05.2007-23:08

to Jarek: to máš pravdu, spousta lidí si myslí že čím dražší olej, tím lepší. A už nějak nemůžou pochopit ze jsou to ve většině případů vyhozené peníze. Jak sám píšeš, i ten nejlevnější olej bohatě stačí pro 99% motorek co u nás jezdí. Lidi by se měli víc zamyslet, a investovat ty peníze jinak, nový gumy atd..... :)
Anonymous
 

Příspěvekod Anonymous » 31.05.2007-23:08

Dobrý no, tak se na to asi vykašlu :D Já jen že myslim TOMMZ tu někde kdesi psal, že oproti 10w-40 pozoruje u 20w-50 jen tišší řazení, chod, nebo tak něco... Ale snad když dám hustší olej, bude hustší i po zahřátí ne?
Anonymous
 

Příspěvekod Anonymous » 31.05.2007-23:10

Lada.s píše:to Jarek: to máš pravdu, spousta lidí si myslí že čím dražší olej, tím lepší. A už nějak nemůžou pochopit ze jsou to ve většině případů vyhozené peníze. Jak sám píšeš, i ten nejlevnější olej bohatě stačí pro 99% motorek co u nás jezdí. Lidi by se měli víc zamyslet, a investovat ty peníze jinak, nový gumy atd..... :)

Tak myslim, že tenhle problém tu fakt nikdo neřeší :lol:
Anonymous
 

Příspěvekod Anonymous » 31.05.2007-23:19

Chotis píše:Dobrý no, tak se na to asi vykašlu :D Já jen že myslim TOMMZ tu někde kdesi psal, že oproti 10w-40 pozoruje u 20w-50 jen tišší řazení, chod, nebo tak něco... Ale snad když dám hustší olej, bude hustší i po zahřátí ne?


Při bežné provozní teplotě bych řekl že na tom budou stejně. Rozdíl se projeví například až při jízdě v horkých dnech, kdy se může motor přehřívat, tak 20W50 zůstane hustější..snad jsem to napsal srozumitelně :lol:
Anonymous
 

Příspěvekod kubik1 » 01.06.2007-04:40

mam kastróla 20w50 a motor je méne hlučný,ale zatim sem toho moc nenajezdil. doporučili mi ho v jokermoto...

na bejvalým XJ600 sem mel repsol 15w50 a pres sezonu sem nic nedolejval je teda fakt ze jezdim f klídku.

bych rekl ze W50 je pro klid duše :wink:
v manuálu mi píšou samozrejme 20w40
XJ 900F rok 1991 4BB
kubik1
občasný přispěvatel
 
Příspěvky: 126
Images: 16
Registrován: 24.05.2006-06:06
Bydliště: Praha 4

Příspěvekod OTIS » 01.06.2007-09:05

Bude pořád hustější, tady si to můžeš porovnat u jednoho oleje:

Obrázek

Případně u dalších http://www.denicol.be/eviertakt.php

Jinak ten "viscosity index" určuje změnu viskozity s teplotou. Konkrétní srovnání podobných typů olejů tady:
viewtopic.php?t=853
Uživatelský avatar
OTIS
XJ veterán
 
Příspěvky: 3033
Images: 1863
Registrován: 02.06.2005-19:24
Bydliště: Brno
Kraj: Jihomoravský
Typ XJ: 600N
Rok výroby XJ: 2001

Příspěvekod Anonymous » 01.06.2007-14:41

áááá tak beru zpět.... 8)
jsem byl zřejmě spatně infomován :oops: :P
Anonymous
 

Příspěvekod Anonymous » 21.08.2007-20:20

Najel jsem letos 5000km sežralo to až ted při těch vedrech asi 150ml zítra výměna za IGOL PROPULS CUSTOM 20W-50 polosyntetika http://www.igol.cz super cena mám to ještě levněji od obchodníka jezdil jsem na hondě vt500 taky na IGOL 15W-50 minerál a bez problému :lol: :lol:
Anonymous
 

Příspěvekod David Houda » 31.01.2008-20:11

Našel jsem na netu olej Denicol Biker 4 Stroke SAE 20W50 Za cenu 135Kč za litr. Mohu tento olej dát do xj 600 rok 1998. našel jsem to na http://www.motoshop.cz. Nevíte kde najdu sídlo firmy :?: Je tam poze Malé Heraltice. Mě nějak nejdou mapy :smt102
Uživatelský avatar
David Houda
častý přispěvatel
 
Příspěvky: 255
Images: 10
Registrován: 13.11.2007-13:42
Bydliště: Sedlec - Prčice
Kraj: Středočeský
Typ XJ: XJ 600 N
Rok výroby XJ: 1997

Příspěvekod OTIS » 31.01.2008-20:31

Není to jediný prodejce clanek.php?post=722
Uživatelský avatar
OTIS
XJ veterán
 
Příspěvky: 3033
Images: 1863
Registrován: 02.06.2005-19:24
Bydliště: Brno
Kraj: Jihomoravský
Typ XJ: 600N
Rok výroby XJ: 2001

Příspěvekod David Houda » 31.01.2008-20:40

To je jasné že to není jediný. A mohu ho tado dát do xj 600 :?:
Uživatelský avatar
David Houda
častý přispěvatel
 
Příspěvky: 255
Images: 10
Registrován: 13.11.2007-13:42
Bydliště: Sedlec - Prčice
Kraj: Středočeský
Typ XJ: XJ 600 N
Rok výroby XJ: 1997

Příspěvekod Hynek » 31.01.2008-22:43

David Houda píše:To je jasné že to není jediný. A mohu ho tado dát do xj 600 :?:



Asi ho tam dát můžeš.Já mám r.v.93 a taky jsem to řešil.Pak mě v prodejně řekli že do staršího motoru je to i lepší, protože ten olej je maličko hustší a že to trochu stiší chod motoru.Koupil jsem Castrol Act>evo GP 4T 20W-50 ,a jsem spokojený.
Hynek
občasný přispěvatel
 
Příspěvky: 115
Images: 6
Registrován: 10.08.2007-19:28
Bydliště: Rtyně v Podkrkonoší

Příspěvekod David Houda » 01.02.2008-17:20

Tak díky za radu.
Uživatelský avatar
David Houda
častý přispěvatel
 
Příspěvky: 255
Images: 10
Registrován: 13.11.2007-13:42
Bydliště: Sedlec - Prčice
Kraj: Středočeský
Typ XJ: XJ 600 N
Rok výroby XJ: 1997

Příspěvekod David Houda » 20.02.2008-18:35

Tak jsem taky volil při výměně oleje olej 20w50 o Castrolu. Mohu doporučit. XJ si mlaská jedna radost :smt023 Také trochu ubral na intenzitě cvakání motoru.
Uživatelský avatar
David Houda
častý přispěvatel
 
Příspěvky: 255
Images: 10
Registrován: 13.11.2007-13:42
Bydliště: Sedlec - Prčice
Kraj: Středočeský
Typ XJ: XJ 600 N
Rok výroby XJ: 1997

Příspěvekod PIG » 29.07.2008-06:17

Jak jste se tady bavili o té spotřebě oleje tak mi to od května od výměny sežralo za 6000 asi 1dcl. Yamalube 20W50
Uživatelský avatar
PIG
XJ štamgast
 
Příspěvky: 793
Images: 184
Registrován: 09.10.2007-03:16
Bydliště: Vranovice
Kraj: Jihomoravský
Typ XJ: 600N
Rok výroby XJ: 1999

Příspěvekod Bartus » 29.07.2008-07:09

Tak to mě zase za 5000 asi 8dcl :smt089
Pozdrav z černé díry
http://www.bartus.eu

Sedím na stromu a nejsem dřevorubec :-)
Bartus
XJ štamgast
 
Příspěvky: 1395
Images: 162
Registrován: 15.12.2005-10:24
Bydliště: Petřvald u Karviné
Kraj: Moravskoslezký
Typ XJ: Suzuki DL1000 BMW 1150 GSA
Rok výroby XJ: 2005

Příspěvekod sjirka » 29.07.2008-16:40

Bartusi, ale ty máš dvoutakt :lol: :lol:
sjirka
XJ štamgast
 
Příspěvky: 346
Images: 79
Registrován: 12.06.2005-11:39
Bydliště: Šumperk

Příspěvekod PIG » 12.08.2008-14:06

Podle mě to s 20W50 žere oleje míň. 10W40 je ridčí tak si to vezme nějaký to deci. Proč to řikám.. než jsem začal 20W50 trochu přejíždět, tak si to vzalo od výměny asi decy a po šesti, asi jak olej řídnul páč byl už jetej, tak mi to za 1500km spolklo skoro 2dcL. Toť vše.
Uživatelský avatar
PIG
XJ štamgast
 
Příspěvky: 793
Images: 184
Registrován: 09.10.2007-03:16
Bydliště: Vranovice
Kraj: Jihomoravský
Typ XJ: 600N
Rok výroby XJ: 1999

Příspěvekod OTIS » 12.08.2008-17:06

"trochu přejíždět" - to jako myslíš, že přeletíš 6 tis a ojel pak začne takto citelně měnit vlastnosti? To se ti asi jen zdá, já mám stejnou motorku, akorát mladší a mám předepsanou výměnu po 10 tis. a ta spotřeba je asi pořád stejná...
Uživatelský avatar
OTIS
XJ veterán
 
Příspěvky: 3033
Images: 1863
Registrován: 02.06.2005-19:24
Bydliště: Brno
Kraj: Jihomoravský
Typ XJ: 600N
Rok výroby XJ: 2001

Příspěvekod PIG » 12.08.2008-17:39

Je fakt že ten olej vypadal dost podobně v jakym stavu jsem ho tam lil. 6ádná břečka to nebyla. Myslim že to po osmi budu s klidem měnit furt. Kolik máš rok výroby?? že máš po deseti.. Bych teoereticky mohl taky tak měnit ne? když vlastně máme stejný motory a výrobce tam dal možná větší interval později jenom proto že vzrůstá kvalita olejů. Nebo ne?
Uživatelský avatar
PIG
XJ štamgast
 
Příspěvky: 793
Images: 184
Registrován: 09.10.2007-03:16
Bydliště: Vranovice
Kraj: Jihomoravský
Typ XJ: 600N
Rok výroby XJ: 1999

Příspěvekod OTIS » 12.08.2008-17:53

To můžeme jen hádat... Nejlépe když zítra zavoláš přímo do fabriky :D
Něco o těch intervalech zde: viewtopic.php?t=82
Uživatelský avatar
OTIS
XJ veterán
 
Příspěvky: 3033
Images: 1863
Registrován: 02.06.2005-19:24
Bydliště: Brno
Kraj: Jihomoravský
Typ XJ: 600N
Rok výroby XJ: 2001

Příspěvekod mirekm » 12.08.2008-20:31

Nejsem sice expert na oleje, ale něco málo o nich vím a doporučuji držet se návodu výrobce. Má to dostatečně odzkoušené i laboratořích. Použitím oleje 20/50W se asi nic nezkazí, bude se sním trochu hůř startovat při nižších teplotách, ale za mrazu stejně nikdo nejezdí. Hodnota 50 znamená, že olej funguje i při vyšších teplotách, to upotřebí jen vysokovýkonné motory. Při "normálním" provozu bude olej hustší, bude mít tižší chod, ale i větší spotřebu - netroufám si odhadnout o kolik, asi v jen desetinách max okolo procenta. S tím, že by byla nižší spotřeba oleje? Jak jste to měřili? Já když tam doleju 0,1 l, tak to ani není vidět. A interval výměny? Olej tepelně a časem gergaduje, provozem ubývají aditiva. Určitě se dá bez nebezpečí trochu přejíždět, ale kterej motorkář by nechtěl pro svého mazlíka to nejlepší? :lol:
Dokud se mi líběj holky a motorky, tak žiju :-)
mirekm
XJ štamgast
 
Příspěvky: 463
Images: 17
Registrován: 22.07.2008-20:25
Bydliště: Mělník
Kraj: Středočeský
Typ XJ: yamaha 900 Diversion a xj 550
Rok výroby XJ: 1998

Příspěvekod PIG » 12.08.2008-21:11

Na spotřebu nula nula nic. Na minisrazu jsem jel v tu sobotu za 3,9 na sto
Uživatelský avatar
PIG
XJ štamgast
 
Příspěvky: 793
Images: 184
Registrován: 09.10.2007-03:16
Bydliště: Vranovice
Kraj: Jihomoravský
Typ XJ: 600N
Rok výroby XJ: 1999

Příspěvekod Anonymous » 12.08.2008-21:14

PIG píše:Na spotřebu nula nula nic. Na minisrazu jsem jel v tu sobotu za 3,9 na sto

oleje? :lol:
Proto chceš jezdit méně kilometrů, nemáš tak velkej kanystr. :smt098
Anonymous
 

Příspěvekod MatějXJ » 13.08.2008-01:11

PIG píše:Je fakt že ten olej vypadal dost podobně v jakym stavu jsem ho tam lil. 6ádná břečka to nebyla. Myslim že to po osmi budu s klidem měnit furt. Kolik máš rok výroby?? že máš po deseti.. Bych teoereticky mohl taky tak měnit ne? když vlastně máme stejný motory a výrobce tam dal možná větší interval později jenom proto že vzrůstá kvalita olejů. Nebo ne?
Každej motor uvolňuje bordel ze spalovacího prostoru a ten jde do oleje. Některej motor míň, některej víc. Klucí šikmooký asi mají nějakej team vývoje a ten zjistil, že máš měnit po 6.000 km, tak proč to prodlužovat na 10.000 km. Olej je základ pro chod a životnost motoru.
MatějXJ
častý přispěvatel
 
Příspěvky: 279
Images: 113
Registrován: 16.07.2005-12:29
Bydliště: Kadaň

Příspěvekod lynx » 13.08.2008-06:17

:shock: Pánové vy vůbec nešetříte. Výměna oleje může být klidně i po 20t - uvidíte, že bude pořád mastnej :? :lol: :lol:
lynx
XJ štamgast
 
Příspěvky: 727
Registrován: 19.03.2006-17:08

Příspěvekod OTIS » 13.08.2008-06:46

MatějXJ píše:...proč to prodlužovat na 10.000 km...

Proč? No jak píšeš, my jen dodržujeme to co zjistil tým vývoje šikmovokejch kluků :wink:

Ale četl jsem názory, že když motorka žere olej tak není nutné olej měnit, jen dolévat čerstvý. To zjistil tým "chudých studentů".
Uživatelský avatar
OTIS
XJ veterán
 
Příspěvky: 3033
Images: 1863
Registrován: 02.06.2005-19:24
Bydliště: Brno
Kraj: Jihomoravský
Typ XJ: 600N
Rok výroby XJ: 2001

Příspěvekod mirekm » 13.08.2008-14:07

OTIS píše:
MatějXJ píše:...proč to prodlužovat na 10.000 km...

Proč? No jak píšeš, my jen dodržujeme to co zjistil tým vývoje šikmovokejch kluků :wink:

Ale četl jsem názory, že když motorka žere olej tak není nutné olej měnit, jen dolévat čerstvý. To zjistil tým "chudých studentů".

Souhlasím, měl jsem Škodu 120, která žrala 0,5l/1000 a tam nebylo třeba dolévat, byl tam stále čerstvý. Ubyla práce, akorát nešlo couvat, nebylo za sebe vidět :D
Dokud se mi líběj holky a motorky, tak žiju :-)
mirekm
XJ štamgast
 
Příspěvky: 463
Images: 17
Registrován: 22.07.2008-20:25
Bydliště: Mělník
Kraj: Středočeský
Typ XJ: yamaha 900 Diversion a xj 550
Rok výroby XJ: 1998

PředchozíDalší

Zpět na Mazání motoru, oleje a maziva

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník