Kutilové

Kutilové

Příspěvekod lynx » 03.04.2008-12:06

Před časem jsem tady zaznamenal názor, že rada "dej to do servisu" je na prd, když jsme kluci šikovní a všechno zvládnem za pár korun. Trochu mě ta koncentrace šikovných mechaniků překvapila, tak bych se chtěl podělit o zkušenosti, co mám za zábavu s jedním z nich. Koupil jsem mašinu, která v rámci běžné prohlídky vypadala v cajku, i cena odpovídala a dokonce ze začátku byla i bezproblémová. To že to kupuji od kutila domácího velmi sebevědomého jsem samozřejmě tušit nemohl. První co mě překvapilo, byla sada svíček 3 + 1. Chlapec asi ztrhl závit, tak místo toho aby to převložkoval, vzal vrtačku a převrtal to. Což není tak hrozný, kdyby udělal všechny hlavy, ale o zvládl jen tři!
Tohle obtěžuje, ale při dalším špeku šlo už o kejhák. Spořínek šetřil, a tak pojistnou podložku u řetězového kolečka použil opakovaně. Výsledek - vytočená matka, zničený závit na hřídeli a náhoda, že se to nikde nekouslo (taky se tady probíralo, jak je zbytečné vyhazovat prachy za novou podložku).
Různých kravinek jsem řešil povícero, ale teď mám čerstvě zase jeden fórek z kutilské dílny (taky se zde řešilo). Nezdála se mi spotřeba (což mě až zas tak neštvalo - moje jízda nebejvá úplně standartně cestovní), ale hlavně výkon. Dal jsem to kámošovi do servisu a čekalo mě další překvapení. Předchozí majitel dostal ukroutnou touhu mašinu "otevřít", ovšem za co nejmenší cenu. Tak si sehnal jiné (otevřené) karburátory. Mikumi jako Mikumi. Že je potřeba přetryskovat na daný typ mašiny už neřešil, přece to docela slušně jelo - líp než zavřené.
Tímhle si nestěžuju na neseriozní prodej - věřím tomu, že dotyčný žil v představě, jak perfektní stroj prodává. Jenom mě štve, jak tenhle typ lidí svojí tupostí ničí jinak fajn stroje. "Trochu" jsem se víc rozepsal, ale vzhledem k tomu, že se tady objevují podobní týpci stále častěji, nedalo mi to a sepsal jsem tento elaborát. Na závěr jenom jednu prosbu (nebo spíš zbytečný výkřik do tmy): spořivý kutilové, kupte si fáčko, můžete ho otunit a na srazech podobných budete za hvězdy - neničte svojí blbostí mašiny, ty jsou určený pro srdcaře a ne hňupy.
lynx
XJ štamgast
 
Příspěvky: 727
Registrován: 19.03.2006-17:08

Příspěvekod Rix » 03.04.2008-12:24

Hezky napsané a pravdivé. :smt023 :smt023
Rix
XJ štamgast
 
Příspěvky: 494
Images: 29
Registrován: 09.06.2007-12:30
Kraj: Maďarsko
Typ XJ: Hayabusa turbo
Rok výroby XJ: 2009

Příspěvekod Anonymous » 03.04.2008-13:06

Obdivuji Tvůj klídek. Nejhorší na tom ale je, že některé dnešní "takyservisy" se chovají stejně, jak Tebou popsaný kutil, a zase naopak, nekteří kutilové jsou zas opravdu dobří. Je to prostě život.
Anonymous
 

Příspěvekod David Houda » 03.04.2008-14:05

Pokud potřebuji technickou radu a někdo mi napiše dej to servisu tak to je trochu na h . . . . :!: Nebo ne :?: Bartus to taky není mechanik a dělá super věci na mašiny a určitě si i poradí s nějakou tou opravou. :smt023 Pokud je nekdo nešikovnej ať to dá do servisu, nebo si koupí or. díly :!: Pokud je někdo šikovnej tak si poradí sám :!: A pokud těm šikovným někdo závidí ať si p . . . . po . . . :lol: :lol: :lol:

Neházej všechny do jednoho pytle :!:

: Bartus: Doufám že se neurazíš že jsem použil tvoje jméno. Pokud ano, tak se predem omlouvám.
Uživatelský avatar
David Houda
častý přispěvatel
 
Příspěvky: 255
Images: 10
Registrován: 13.11.2007-13:42
Bydliště: Sedlec - Prčice
Kraj: Středočeský
Typ XJ: XJ 600 N
Rok výroby XJ: 1997

Příspěvekod Anonymous » 03.04.2008-14:34

No jo, to taky bylo zřejmě myšlený na mě... No, co tady popisuješ je spíš debilita toho dotyčného, v tom s tebou souhlasim. Ale nevyvracíš to, že kdo je šikovnej a něco umí, proč by si něco nemohl udělat sám. A s tou podložkou, to mě docela zajímá, já neřikám, že si to myslim správně, ale moje idea je, že okrajů na ohnutí je tam přece víc, když se použije jeden, může se použít další, takže proč by měla bejt jen na jedno použití? Prosím vysvětlit.
Anonymous
 

Příspěvekod Bartus » 03.04.2008-14:58

No proč bych se měl urazit :lol: Není důvod. Spíš pokud jsem nějkoho tím včerejším příspěvkem urazil já, omlouvám se, měl jsem bujarou náladu, firemní večírek :roll:
Pozdrav z černé díry
http://www.bartus.eu

Sedím na stromu a nejsem dřevorubec :-)
Bartus
XJ štamgast
 
Příspěvky: 1395
Images: 162
Registrován: 15.12.2005-10:24
Bydliště: Petřvald u Karviné
Kraj: Moravskoslezký
Typ XJ: Suzuki DL1000 BMW 1150 GSA
Rok výroby XJ: 2005

Příspěvekod lynx » 04.04.2008-07:45

Kote: zdání klame, teď jsem v rozpoložení nakopat mu prdel :D
David: tvoje věty - Pokud je nekdo nešikovnej ať to dá do servisu, nebo si koupí or. díly Pokud je někdo šikovnej tak si poradí sám A pokud těm šikovným někdo závidí ať si p . . . . po . . . - jsou charakteristické, o tom jsem právě psal. S Bartusem se pleteš. On totiž na rozdíl od jiných je mechanik, který ovšem zná svoje možnosti - proto taky nepoužívá výše napsané věty :? . Chce to ubrat na sebevědomí a přidat na soudnosti - od automechanika ( :D ) bych čekal jinou reakci.
Chotis: promiň (neber to vůbec konfrontačně), ale studentovi VŠ technického směru vysvětlovat funkci a způsob usazení pojistné podložky fakt nebudu - buď si ze mě děláš srandu nebo to stejně nemá smysl :lol: Jinak šikovnost není všechno. Musíš mít ještě informace a technické možnosti. Spoustu věcí neuděláš, protože nemáš vybavení (ventily, karburace, rozvoďák, ....)
lynx
XJ štamgast
 
Příspěvky: 727
Registrován: 19.03.2006-17:08

Příspěvekod Anonymous » 04.04.2008-07:49

Hm, dobrý, zase sem se dozvěděl ho... :roll:
Anonymous
 

Příspěvekod Anonymous » 11.09.2008-09:33

to stou matíci u řetězovýho kola se mi stalo taky někdo tam tu podložku nedal
Anonymous
 

Příspěvekod Anonymous » 12.09.2008-12:51

že nejde karburace nastavit bez vybavení? :-) jsem chtěl nechat udělat synchronizaci po víkendu v servise, ale naplanovala se vyjížďka a kuckání s vyšší spotřebou by mne sralo, tak jsem našel asi 6m pruhledny hadicky, pribil na prkno a jak krasne sly seridit :-P je bastleni s nasledky a bastleni bez nasledku, dodnes nechapu proc nemcour utahoval tolik pravy vicko u kliky, ze utrhnul sroub a druhý oko na víčku ulomil, přitom pod nim neni olej ale gufero :-O ...podobně mne překvapily natažený závity na ventilovým víku a roztrzenej zavit víka v nalitku na vackovym lozisku.
Anonymous
 


Zpět na Jen tak

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 51 návštevníků

cron