Pravidla fóra
Zkuste využít funkci hledat před přidáním nového dotazu. V případě nového dotazu/příspěvku vždy na začátek uveďte přesný typ a ročník XJ, ke kterému se dotaz vztahuje!!!
Tak to bych ti doporučoval rozebrat komplet. Dělal jsem to loni a motorka včil líp brzdí. Zkontroluješ aspoň těsnění. Někde to tu bylo popsáno i to čištění. Pokud jsou pístky zamaraseny snižuje ti to účinnost brzdy.
No tam nemáš co, vytáhneš pístky, nejlepe pomocí nějaké destičky ať ti vyjedou oba najednou a pořádně je vyčistíš, zkontroluj těsnění co je pod pístky jestli není skříplé a celé to zase smontuj. Budeš muset kompletně vyměnit brzdovku bo ta ti samo celá vyteče Projdi si tady diskuze o brzdě vím že to tu bylo popsáno. Jinak já mám doma i fotky jak jsem to čistil a přetěsňoval.
Použij ten postup od Matěje - povytáhni pístky a očisti je. Jenom bych se přimlouvat za čistič na brzdy a kartáček na zuby, ten smirek je na opravdu těžký humus. S tou rozborkou si přiděláš dost práce a pokud nesjíždíš desky až na plech, tak i zbytečnou.
tak chlapi, brzdy jsem komplet rozebral a vyčistil, bylo to fakt zasrané jak jetel. šlo to docela v pohodě, akorát po složení mi to nešlo odvzdušnit,ael zdařilo se.ale musel jsem pumpovat asi 15 miunut abych to odvzdušnil. teď už to jen projet at vidim jak to brzdí. všem děkuju za rady.
stačí odvzdušňovák povolit, na prsty utáhnout zpět (bez klíče, možná trošičku zase uvolnit...), nasadit hadičku co vede do nádoby (nedělám si v garáži bordel) a zapumpovat. Celá finta je v tom, že odvzdušňovák netěsní , tlakem brzdy uchází jak vduch, tak odtéká brzdovka ale nenasaje to vzduch zpátky - kapilarita. Tohle byla z nouzectnost u auta když děláš všecko sám a u motorky to funguje stejně dobře, žádný utáhni -našlap -drž -povol -utáhni ... tisíckrát, stačí jenom zapumpovat a je.
To odvzdušnění jde docela dobře.Omnyovku (čistou) benzínovou hadičku a hlavně tu sklinku výš než třmen (nja otočenej kybl). namačkat,podržet,povolit odvzdušňovák,ktočku dotáhnout odvzdušňovák ,namačkat atd. atd. Jde to pěkně.
To mám z toho života jakej vedu, to mám z toho s kým se tahám!
Tak jsem se rozhodl, že vyzkoušim nevyzkoušené a objednal jsem na zadek desky od tohoto výrobce http://www.elit.cz/upload/Documents/BEN ... 20info.pdf A pak Vám napíšu co to dělá na motorce. Co bych pro kamarády neudělal že No a podle toho jak se mi osvědčí vzadu tak popřemýšlím i po předních. Vozí je přímo k nám do jednoho obchodu tak taky proto tahle volba. Stojí ale 570K
Bendixy jsem taky dal na předek a jsem spokojenej. Vzadu mám SBS a taky v pohodě. Myslím, že pro naše cestovatelské tempo vyhovují všechny dostupné desky. Aspoň já je tolik nerozžhavím, abych zjistil nějaké rozdíly. Hlavně aby nepískaly.
No, když mi je objednávali tak tam v kolonce dodavatel bylo SBS Ale výrobce Bendix Tak jsem sám zvědavej co mi dojde ale tak zatim aspoń nějakej pozitivní ohlas od tebe
Já než to rozstřelil měnil desky z Goldfrenu(asi AD) za SBS a byl to velmi výrazný rozdíl. Už při mírném zmáčknutí to brzdilo fakt ostře. Něco jako výměna auta bez posilovače brzd za auto s posilovačem
Goldfreny byly dokonce popraskané, takže jsem je asi rozžhavil i při tom mém střídmém použití(nebyly jetý na okruhu...krom motokárový dráhy ve Vysokém Mýtě).
XJelen zasílá pozdrav a svoje zkušenosti k tématu: vzkaz pro PIGa: Bendix - SBS Street Excel žádnej trabl cca 10000km Bandaska s nima jde i na předek v alpách na jedničku i při delším brždění, na okruhu bez problémů. Výdrž asi nebude největší, ale radši měnit desky než kotouče.
Pig: bych tak nadšenej nebyl. Bolek skončil v křoví, TOMMZ v plechovce a Jelen se vyválel taky pěkně . Ale jinak si nad těma destičkama notujete pěkně Ovšem na druhou stranu se těch Bendixů musím zastat - destičky jim můžeš poradit, ale ruce nepůjčíš XJelen: tak bandaska s nima šla na předek? Já myslel na čumák - tvůj
Dneska jsem je tam dal. Brzdí to fakt dobře. Hned a jde to dobře dávkovat. Oproti starým znatelnej rozdíl. Akorát nevim jaký tam byly spíš a nevim proč mi to jinak zbarvilo kotouč. Dokonce dvoubarevně
Dnes jsem si v B.Crown v Chlumci n/C koupil2xGold Freny za 438kč na předek,18O za kapalinu.Spotřební věci zakoupené v B.C.vám vymění ,případně namontují.Než jsem vypil kávu bylo hotovo,125kč za práci.Pak jsem nasadil 19Okm a na svých Jet supersport extra strong Dánlop uháněl domů.Skvělá neděle, najeto 250 podhůřím Krkonoš
Teď jsem objednával v Opavě - REPREMOTO - GoldFren AD za 450,- a S3 (prý sportovní) za 520,-K Dobrý? Nepsal tady někdo že goldfren je tvrdý a žere kotouč?
Je součástí České tradice, že si kdejaký arogantní vůl nebo hysterická kráva leští kopyta o bezpečnostní složky.
Tak mi včera odešly zadní destičky. Dnes jsem tam dal tyto http://www.amtrade.cz/index.php?main_pa ... s_id=30798 Stály mě přesně 425kč a koupil jsem je http://www.moto.krnov.net/ výměna proběhla úplně bez problémů. Bez sundání kola, jen jsem třmen vymontoval a pěkně držel v ruce a desky vyměnil. Zatím jsem desky měnil jen na autech , ale toto bylo nejlepší a nejjednodušší co jsem kdy dělal. Čas 45min i s projížďkou.
Čau dickszi Samozřejmě že jsem nic nemazal. Divočil jsem protože jsem spěchal na odpolední. Ale sice mam na nich najeto asi jen 8km a ještě si ani nepískly. Pokud by začly, koupil bych tu pastu. Ty pístky jsem roztlačil ještě se starýma deskama. Hrubý škoubovák mezi ně a páčil jsem a oni bezproblému šly. Ani jsem třmen neumýval v tech.benzíně jen jemně oškrábal bordel a vyfoukal a "zametl" malým štětečkem a byly čisté. Ale když tak nad tím přemýšlím, tak předek sem tam při zastavování pískne, tak asi koupím tu pastu a hned máznu i zadek. Uvidím, ještě počkám aspoň týden co bude dělat zadek.
Ještě dodatek na žraní kotoučů goldfrenama: Na můj dotaz pan Finstrle odpověděl, že řada "AD" není ta nejtvrdší a neměly by kotouče žrát. Ale pokud chci nějaké měkčí, tak je objedná. Bral jsem co bylo-přece nebudu jezdit na kole
Dnes jsem prověřil a namazal i předek. Doporučuji schovávat staré kartáčky na zuby a pro tyto operace je obříznout nebo ob-brousit na půl centimetru. Není dokonalejší nástroj.
Je součástí České tradice, že si kdejaký arogantní vůl nebo hysterická kráva leští kopyta o bezpečnostní složky.
Ahoj lidi Tak goldfreny vzadu už mi vesele pískají a pískají a jediný okamžik, kdy nepískaj je když nebrzdím Musím dát tu pastu a doufám, že to pomůže. Co tam vůbec používáte za značku? Je to jedno co koupím nebo jsou taky zmetky??? A je to tak, že máznu trochu destičky zezadu a pak normálně namontuju nebo to musí chvílu zaschnout? Nevím nemám s tím vůbec zkušenost. Dík.