OČISTA BRZD

Vše kolem brzd.
Pravidla fóra
Zkuste využít funkci hledat před přidáním nového dotazu. V případě nového dotazu/příspěvku vždy na začátek uveďte přesný typ a ročník XJ, ke kterému se dotaz vztahuje!!!

Příspěvekod Anonymous » 01.03.2008-22:13

No vždyť to povídám :lol: A už toho nechte a kupte si ten čistič ve spreji :smt021
Anonymous
 

Příspěvekod Rix » 01.03.2008-22:17

A můžeš mi říct co gumoveho nebo plastového budeš na brzdách čistit?
Rix
XJ štamgast
 
Příspěvky: 494
Images: 29
Registrován: 09.06.2007-12:30
Kraj: Maďarsko
Typ XJ: Hayabusa turbo
Rok výroby XJ: 2009

Příspěvekod Anonymous » 01.03.2008-22:22

Rix: Jak zabráníš tomu, aby se čistič nedostal na gumové o-kroužky okolo pístků? A co se stane, když je rozleptá? Máš to tady namalovaný, dokonce v příspěvku, na který si odpovídal :roll: Ach jo...
Anonymous
 

Příspěvekod Rix » 01.03.2008-22:30

Pánové ten pístek je potřeba očistit od nečistot které se na něm usazují,a jestli jste takový odborníci a nastříkate ho nejakým přípravkem na odmaštění tak se nedivím že pak máte takovéhle problémy.
Rix
XJ štamgast
 
Příspěvky: 494
Images: 29
Registrován: 09.06.2007-12:30
Kraj: Maďarsko
Typ XJ: Hayabusa turbo
Rok výroby XJ: 2009

Příspěvekod Anonymous » 01.03.2008-22:37

Okopírováno z Louise - Čistič brzdového obložení 750 ml: snadno vyčistí a odmastí brzdy (kotouče, destičky, obložení bubnových brzd), silně znečištěné motory, rámy i ostatní části motocyklu, odstraní olej, tuky a brzdovou kapalinu, váže prach z brzdového obložení, nezanechává žádné zbytky a rychle osychá.

To je definice brzdového čističe, kterej se nastříká na pístky, případně na kotouče a rozpustí nečistoty a případnou mastnotu... Pointa tady tý diskuse byla, že někdo ho chtěl nahradit rozpouštědlem, což z výše popsaných důvodů nejde. NYní už je doufám vše jasné a nebude potřeba vysvětlovat něco někomu, kdo si to tu nepřečtě celé.
Anonymous
 

Příspěvekod felika » 01.03.2008-22:47

zmaž
Naposledy upravil felika dne 06.03.2008-16:36, celkově upraveno 1
felika
občasný přispěvatel
 
Příspěvky: 238
Images: 232
Registrován: 22.02.2006-20:53
Bydliště: Dudince, Slovensko
Kraj: Banskobystrický
Typ XJ: 900 S Diversion
Rok výroby XJ: 2002

Příspěvekod Anonymous » 01.03.2008-22:50

felika píše:Odkiaľ berieš červenú? Tá sa už, pokiaľ viem, roky nevyrába, máš nejakú starú zásobu?


To se spolehni, to je jedna z nejcenějších věcí u mne v dílně :wink: :wink:
Na šrouby, na rez, na těsnění na brzdy, prostě na vše. Pokud ji znáš, víš o čem mluvím. Mám už jen cca půllitřík, ale už sháním další od dědků na vesnici, protože neznám nic lepšího.
Anonymous
 

Příspěvekod Anonymous » 01.03.2008-22:51

No vidíš, já toho mám v garáži plechovku a v životě sem to nepoužil :lol:
Anonymous
 

Příspěvekod felika » 01.03.2008-23:02

Tridac píše:
felika píše:Odkiaľ berieš červenú? Tá sa už, pokiaľ viem, roky nevyrába, máš nejakú starú zásobu?


To se spolehni, to je jedna z nejcenějších věcí u mne v dílně :wink: :wink:
Na šrouby, na rez, na těsnění na brzdy, prostě na vše. Pokud ji znáš, víš o čem mluvím. Mám už jen cca půllitřík, ale už sháním další od dědků na vesnici, protože neznám nic lepšího.



Viem, viem, preto ma to zaujalo. Tak to máš v dielni poklad :!:
felika
občasný přispěvatel
 
Příspěvky: 238
Images: 232
Registrován: 22.02.2006-20:53
Bydliště: Dudince, Slovensko
Kraj: Banskobystrický
Typ XJ: 900 S Diversion
Rok výroby XJ: 2002

Příspěvekod Rix » 01.03.2008-23:07

Tak aby to pochopili i největší tupouni tak je potřeba kotouč a destičky odmastit,destičky volně vložit do brzdového třmenu,než zatlačíte pístky zpět do brzdiče tak je stačí(pokud jsou v pořádku prachovky)jenom postříkat třeba vazelínou ve spreji a brzdič nasadit zpět na destičky.
Na odmaštění kotouče a destiček je možné použít třeba i odlakovač na nehty.Doufám že je to všem jasné hlavně Tridacovi a Chotisovi 8)
Rix
XJ štamgast
 
Příspěvky: 494
Images: 29
Registrován: 09.06.2007-12:30
Kraj: Maďarsko
Typ XJ: Hayabusa turbo
Rok výroby XJ: 2009

Příspěvekod Rix » 02.03.2008-00:08

Tridac píše:
jura píše:chlapi dají se ty brzdy čistit i jiným způsobem než těma čističema? myslím třeba petrolej nebo ředidlo. já musím brzdy nějak odmastit, protožemi teklo gufero na vidlích a olej zatekl přímo do brzd.nevíte o něčem?


:shock: :shock: :shock: Petrolej? Ředidlo??? :shock: :shock:

Chlape, právě ty čističe jsou na to odmaštění určené. Nenarušují pryžové části jako ředidla a nenanášejí mastnotu jako třeba Petrolej. Nepoužívej nic kde je líh, narušuje pryžové části, nitro nebo acetonové ředidlo sice odmastí, ale komplet zlikviduješ vše co je z gumy. Maximálně čistej technickej benzin, ale doporučuji právě tyto čističe.
Nelaboruj, bude to drahý. :wink:[/quote

Myslím Tridacu že už tady v tom příspěvku jsi psal kraviny o tom jak odmastit části brzd kde jsou gumové a plastové součástky.To vše je potřeba namazat a ne odmastit.Převracíš svoje vlastní věty ve svůj prospěch jak to zrovna potřebuješ,nevšiml jsem si toho poprvé a zrovna tak si myslím že nejsm sám kdo si toho všiml,tak se chovej jako chlap a nedělej ze sebe ........ sory ale někdo ti to napsat musel.
Rix
XJ štamgast
 
Příspěvky: 494
Images: 29
Registrován: 09.06.2007-12:30
Kraj: Maďarsko
Typ XJ: Hayabusa turbo
Rok výroby XJ: 2009

Příspěvekod Anonymous » 02.03.2008-01:06

Cejtil sem se provinile s každou další odpovědí, co sem psal, ikdyž věřim, že se mě tahle výtka snad tak moc netýká... Už se tu pomalu bojim cokoliv napsat, je to tu poslední dobou na hlavu postavený... Ale pořád si myslim, že tentokrát za to může Rix, kterej neustále nesmyslnejma poznámkama provokoval. Přestože musí souhlasit se všim, co se tu psalo. Nehledě na to, že byl sprostej a to kupodivu nikdo nekritizuje, opět jen a jen do Tridaca, už jste s tim vážně ubohý...
Na čištění brzd je třeba koupit originál čistič ve spreji, aby nepoškodil pryžové těsnící kroužky pístků. Tečka. Mimochodem, koho to fakt sere, nechť to smaže. Nic novýho to tu nepřineslo, takže klidně z atěch posledních pár dnů ty kecy smažte.
Anonymous
 

Příspěvekod Anonymous » 02.03.2008-01:45

MatějXJ píše:tak se vemte za ručičky, kupte si nouzový lanka do Forda a mluvte k tématu.


Běž do háje s těmahle kecama... Já mluvim k tématu, pořád. A moje názory jsou naprosto objektivní, nikoho z vás neznám jinak, než přes fórum, a z toho jak to sleduju, mi připadá, že výtky k formě vyjadřování Tridaca jsou možná oprávněné, ale k obsahu rozhodně ne! A omlouvám se všem, že sem se dnes nechal strhnout a přispěl svými střízlivými názory k délce diskuse...
Anonymous
 

Příspěvekod OTIS » 02.03.2008-08:50

Chotis píše:PROSÍM SMAZAT POČÍNAJE PŘÍSPĚVKEM OD RIXE Z 1. BŘEZNA 21:55 Nic osobního :oops:

Jako jeden moderátorů to můžu to udělat, ale neudělám. Práva moderátora jsem přijal pro plnění jiných úkolů na tomto fóru a uklízet sračky nebudu!!! :smt009

:smt078 :smt078 :smt078
Uživatelský avatar
OTIS
XJ veterán
 
Příspěvky: 3033
Images: 1863
Registrován: 02.06.2005-19:24
Bydliště: Brno
Kraj: Jihomoravský
Typ XJ: 600N
Rok výroby XJ: 2001

Příspěvekod Hynek » 02.03.2008-11:27

Zajimavá diskuze. Očem setady vlastně mluví??????
Některé rady "Ješitnejch pitomců" jsou opravdu úchvatné.(jsem zvědavej která "Potrefená husa"začne kejhat první). :lol:
Já jsem taky dlouho laboroval čím umejt mastnotu z brzd.Pokut to je olej ,tak to nenítak složité.Stačí technický benzin a je to OK,horší je to u brzdové kapaliny.Tam jsem zkoušel všechno možný ,ale nejvíc pomáhel líh.(Ted mluvím o kovových částech.)Ale pak jsem zkusil čistič brzd a zatim nic lepšího neznám. :wink: Na pryžové (gumové) části jsem většinou použil jen hadr. Otřel do sucha a pak máznout třeba silikonovým olejem.A znovu otřít suchým hadrem. :smt024
Hynek
občasný přispěvatel
 
Příspěvky: 115
Images: 6
Registrován: 10.08.2007-19:28
Bydliště: Rtyně v Podkrkonoší

Příspěvekod Mira XJ » 02.03.2008-20:26

Tak zpátky k tématu: Kamarád za mnou došel, že se mu nevrací pístky na MZ,tak jsem se vydal na rozborku. Šílenost největší - pístky vykukovali asi jen 1mm a zaboha jsem je nemohl dostat ven. Po dvou hodinách jsem zvítězil. Kupodivu oxidace skoro žádná jen naprosto neuvěřitelný humus místo brzdové kapaliny - doslova a do písmene bláto. (skoro si myslím že byla originální.) Po očištění pístků smirkem s olejem a přeleštění textilní stranou,kompletním propláchnutí novou brzdouvkou a namáznutí pístků bílou vazelínou jsem to poskládal. Při skládání a vkládání destiček je důležité se přesvědšit,že destičky chodí ve vedení volně a nikde nezadrhávají. Po odvzdušnění brzda chodí na 1*. Teď je ještě otázkou jak bude brzdit. :lol: Na oplachování věcí od brzdovky jsem použil čistič brzd. (páč je to ve spreji a od louisu stojí pár korun.)
To mám z toho života jakej vedu, to mám z toho s kým se tahám!
Mira XJ
XJ štamgast
 
Příspěvky: 679
Images: 0
Registrován: 06.06.2005-12:53
Bydliště: Pohořelice

Příspěvekod Tommy XJ » 02.03.2008-20:40

tak ja taky prihodim jdnu zkusenost at je neco k tematu, kamarad ihned po koupi menil desticky, kdyz jsme je daly dohromady a chteli to projet, vubec to nebrzdilo, brzda sla az dolu a bylo to jak blato, hruza, znova jsme to rozebirali a kontrolovali jestli envypadly nejayk podlozky bo neco podobnyho, pak jsme se dozvedeli ze si brzdy musi trochu sednou, no abych neprehanel brzdy si sedaly bez mala 70 km neustaleho pribrzdovani, des a hruza, ale je pravda ze dnes je to jak R1... no to jsem mozna prehnal, proste to brzdi paradne a lip nez to moje XJ, (jedna se o aprilii RS 80) mate nekdo podobnou zkusenost?
Uživatelský avatar
Tommy XJ
-
 
Příspěvky: 193
Images: 9
Registrován: 24.10.2007-17:06
Bydliště: roudnice nad labem

Příspěvekod Mira XJ » 02.03.2008-21:15

Nové destičky si musí sednout,protože styčná plocha s kotoučem je minimální. Jinak to jak která motorka brzdí je dáno mnoha aspektama. Dokonce hodně lidí laboruje s deskama že jim to špatně brzdí - vymýšlí vše možné a přitom je zhoršení brzdného učinku dáno věci, které méně zkušeného člověka ani nenapadne. (Měkká přední vidle, podhuštěná pneu,směs pneumatiky,styčná plocha,teplota pneu,teplota destiček,atdatd.)
Jináč samozřejmě obrovskou roli hraje směs destiček,váha stroje jakou mají brzdit,průměr kotouče, přítlačná síla destiček a PLOCHA jaká působí na kotouč. Počet pístků není do jisté míry až tak rozhodující.
Pokud nejde jeden pístek zvětšovat v průměru, tak se použije víc pístků za sebou -potom se mohou použít delší destičky a tím větší styčná plocha. No ale to už je jiná pohádka. :D
To mám z toho života jakej vedu, to mám z toho s kým se tahám!
Mira XJ
XJ štamgast
 
Příspěvky: 679
Images: 0
Registrován: 06.06.2005-12:53
Bydliště: Pohořelice

Příspěvekod TOMMZ » 02.03.2008-22:29

Tomáš Benda píše:tak ja taky prihodim jdnu zkusenost at je neco k tematu, kamarad ihned po koupi menil desticky, kdyz jsme je daly dohromady a chteli to projet, vubec to nebrzdilo, brzda sla az dolu a bylo to jak blato, hruza, znova jsme to rozebirali a kontrolovali jestli envypadly nejayk podlozky bo neco podobnyho, pak jsme se dozvedeli ze si brzdy musi trochu sednou, no abych neprehanel brzdy si sedaly bez mala 70 km neustaleho pribrzdovani, des a hruza, ale je pravda ze dnes je to jak R1... no to jsem mozna prehnal, proste to brzdi paradne a lip nez to moje XJ, (jedna se o aprilii RS 80) mate nekdo podobnou zkusenost?


Jak moc byly sjetý kotouče? Mě se sedaj brzdy tak max. 20km a to brzděj řekl bych normálně, ale nechci je hned po vybalení usmažit :wink:

Mám ale jinej problém. Za mokra hodně dlouho trvá než brzdy začnou pořádně brzdit. Dost mě to zaskočilo bo na XJ jsem s tim žádnej problém neměl, takže asi budu laborovat se směsí destiček :roll:
TOMMZ
Site Admin
 
Příspěvky: 2303
Images: 1515
Registrován: 02.06.2005-14:45
Bydliště: Praha 2
Kraj: Praha
Typ XJ: Thundercat
Rok výroby XJ: 2000

Příspěvekod Anonymous » 02.03.2008-22:48

TOMMZ píše:
Mám ale jinej problém. Za mokra hodně dlouho trvá než brzdy začnou pořádně brzdit. Dost mě to zaskočilo bo na XJ jsem s tim žádnej problém neměl, takže asi budu laborovat se směsí destiček :roll:


To nemáš u nových, jestli jsem to pochopil? Když to dělá u starších desek, je moc měkká směs na destičkách. Víc se odírá prach a při mokru ve spojení s vodou udělá film na kotouči. Jak se ohřejí tak se setře a odrolí, ale první vlhko udělá povlak a nic moc to nebrzdí. Jakoby mačkáš páčku do bláta. Asi bych volil nějaké tvrdší.
Anonymous
 

Příspěvekod Anonymous » 03.03.2008-09:08

Nejlepsi je brzdit nohama o zem, jako na kole... :lol: :lol: :lol:
Anonymous
 

Příspěvekod Anonymous » 03.03.2008-10:33

No, osobně, zatim jsem na zarostlý a zrezlý šrouby, který nemají ani vidět matku kvůli rzi, nic lepšího nenašel. Dva dny štětec a červená kapalina a povolím vše bez problémů. Zkoušel jsem kdeco, ale lituji. Asi bych se měl zeptat po servisech, kde dělají starý auta, proč tu červenou pořád shánějí? U auta si ji trošku natáhnu do stříkačky a občas stříknu pod prachovku válečku na brzdách. V životě jsem neměl problém s brzdama, že by zarezly nebo nešly volně.
Anonymous
 

Předchozí

Zpět na Brzdy

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 22 návštevníků

cron