Vyhřívané rukojeti

Pravidla fóra
Zkuste využít funkci hledat před přidáním nového dotazu. V případě nového dotazu/příspěvku vždy na začátek uveďte přesný typ a ročník XJ, ke kterému se dotaz vztahuje!!!

montáž

Příspěvekod Anonymous » 31.01.2008-11:09

Celou montáž Saito I jsem si nafotil a popsal postup. Pro takové talenty jako já. Takže si myslím, že to názorněji už ani nejde :) Takže koukněte a hodnoťte a kritizujte. http://suzukiman.ic.cz
http://suzukiman.ic.cz/web/rukojeti.html
Anonymous
 

Příspěvekod PIG » 01.02.2008-19:20

Super návod! :smt023 hele, jenom by mě zajímala co dělá to pojistkový pouzdro? nehřeje se třeba nějak moc? já s nim právě nemám dobrou zkušenost, měl jsem ho na cosi kdesi a i s pojistkou která byla o dost větší hodnoty než by byla potřeba se mi fest rozpeklo. Když jsem tam dal to pouzdro na ty nožový pojistky tak uplně v pohodě, žádný velký teplo.
Uživatelský avatar
PIG
XJ štamgast
 
Příspěvky: 793
Images: 184
Registrován: 09.10.2007-03:16
Bydliště: Vranovice
Kraj: Jihomoravský
Typ XJ: 600N
Rok výroby XJ: 1999

Příspěvekod Anonymous » 01.02.2008-20:02

nezkoumal jsem jestli hřeje, zkusím. je pojistka tam je jenom 1A, což je dost malé, takže jak bude hřát moc tak prdne, tak bych z toho strach neměl. Ale je fakt, že ta vidličková je asi lepší.
Anonymous
 

Příspěvekod Anonymous » 01.02.2008-20:28

Pojistka je pouze kus drátu z mědí nebo stříbra a není žádný důvod, proč by měla hřát. Pouze kontakty ve špatném stavu ( s přechodovým odporem ) mohou být příčinou ohřívání.

Výkon heftů 30Wattů při napětí 13 Volt je protékající proud I=P/U ...30/13 = 2,5A přibližně. Pojistka 1A by tam dlouho nevydržela.

Jedině by 1A pojistka mohla být v obvodu cívky relé, kde bude proud nula nula hovno.
Anonymous
 

Příspěvekod Anonymous » 01.02.2008-20:41

Bartus tam má 1A pojistku už dva roky a v pohodě,
Anonymous
 

Příspěvekod Anonymous » 01.02.2008-20:45

Tak je to mág, pro kterého neplatí fyzikální zákony. :smt021
Jinak výkon, proud a napětí neojebeš.
Jestli nebudu línej, tak to změřím přesně a můžeš si doma násobit. :D
Anonymous
 

Příspěvekod Anonymous » 01.02.2008-20:49

Takže raději tak 3A?
Anonymous
 

Příspěvekod Anonymous » 01.02.2008-21:03

Asi je to tak, že každý obvod je třeba jistit ( vybavit pojistkou, která se při poruše přepálí a zamezí větší škodě)
Hefty mají dva obvody:
1."ovládací" - baterka-spínací skřínka-pojistka-cívka relé-baterka. V tom obvodu poteče proud, který přitáhne relé. Kdyby mělo relé 5W, tak 5W/13V=0,4A. Proto pojistka okolo 1A je v pohodě.
2."silový" - baterka-pojistka-spínač heftů-hefty-baterka. V tom obvodu poteče proud, který je závislý na výkonu heftů. Kdyby hefty měly výkon 30W, tak 30W/13V=2,5A. Proto pojistka okolo 5A, třeba.
Vodiče, tzv. licny o průřezu 1ccm vydrží krátkodobě i 20A a to bude pojistka 5, 10A už dávno přepálená.

Kuwa, to mám asi rekord, tolik řádků jako v ruďasu. Dojeď na sraz, vezmi barevné fixy a já ti to namaluju. :idea:
Anonymous
 

Příspěvekod Anonymous » 01.02.2008-21:06

tak v tom to je, to je ten ovládací, ten druhý mám přes 5A pojistku :), takže všechno v pořádku. Ale díky za vysvětlení. :)
Anonymous
 

Příspěvekod Anonymous » 01.02.2008-21:09

Asi to tvoje vysvětlení dám k tomu svojemu návodu. Líp se to tak pochopí
Anonymous
 

Příspěvekod Anonymous » 01.02.2008-21:12

Všechno to okolo relátka je tam proto, aby ti hefty někdo nezapnul, když jsi pryč, pak by ti vybil baterku. A nebo byls to musel hlídat, když to odstavíš sám. Takhle vypneš klíček a je to.
Anonymous
 

Příspěvekod Anonymous » 01.02.2008-21:15

Jája píše:Asi to tvoje vysvětlení dám k tomu svojemu návodu. Líp se to tak pochopí

Asi jsem měl jít na pajďák, když jsem tak dobrej ve vysvětlování. Manželce ale některé věci vysvětlit nedovedu. :wink:
Anonymous
 

Příspěvekod Anonymous » 01.02.2008-21:21

jj, fci relátka chápu. jenom jsem myslel ty dva typy proudů,
Anonymous
 

Příspěvekod Anonymous » 01.02.2008-22:18

Jája píše:Asi to tvoje vysvětlení dám k tomu svojemu návodu. Líp se to tak pochopí

Jen si to tam dej. Autorská práva má T.A.Edisson a ten je už v truhle.( možná už je z truhly venku :lol: )
Učte se, klucí pitomí, do hrobu si to nevezmu. :lol: :lol:
Anonymous
 

Příspěvekod Bartus » 02.02.2008-09:25

No páni já zírám, Bolek začal nahánět počty příspěvků :lol:
Vždyť ta pojistka tam je v relé obvodu, tak co řešíte :wink:
Pozdrav z černé díry
http://www.bartus.eu

Sedím na stromu a nejsem dřevorubec :-)
Bartus
XJ štamgast
 
Příspěvky: 1395
Images: 162
Registrován: 15.12.2005-10:24
Bydliště: Petřvald u Karviné
Kraj: Moravskoslezký
Typ XJ: Suzuki DL1000 BMW 1150 GSA
Rok výroby XJ: 2005

Příspěvekod Bartus » 02.02.2008-09:36

Jo Josef, máš tam moje obrázky kde je autorizační značka :twisted:
Tomu se tuším říká porušení autorských práv :lol: :lol: :lol:

Bolku ta 1A uplně stačí, jak píšeš je to v okruhu relé, takže no problém. Okruh vytápění má vlastní pojistku už od výrobce 8)
Pozdrav z černé díry
http://www.bartus.eu

Sedím na stromu a nejsem dřevorubec :-)
Bartus
XJ štamgast
 
Příspěvky: 1395
Images: 162
Registrován: 15.12.2005-10:24
Bydliště: Petřvald u Karviné
Kraj: Moravskoslezký
Typ XJ: Suzuki DL1000 BMW 1150 GSA
Rok výroby XJ: 2005

Příspěvekod OTIS » 02.02.2008-09:57

Když už sme u toho, není tam upravený zase můj obrázek? _jine/ruzne/OTIS_schema600.jpg

To je trestný čin, oba vás zavřít do dolů až zčernáte :twisted: :twisted: :twisted:
Uživatelský avatar
OTIS
XJ veterán
 
Příspěvky: 3033
Images: 1863
Registrován: 02.06.2005-19:24
Bydliště: Brno
Kraj: Jihomoravský
Typ XJ: 600N
Rok výroby XJ: 2001

Příspěvekod Anonymous » 02.02.2008-10:02

jojo, správně, lepšího na světě není
Anonymous
 

Příspěvekod Anonymous » 02.02.2008-10:06

Bartus píše:Vždyť ta pojistka tam je v relé obvodu, tak co řešíte :wink:

Tak abych si píchnul i do rodiny:
Relé je tam zapojeno v obou obvodech, v jednom je cívka a v druhém jsou kontakty. :lol: :lol: :lol:
Anonymous
 

Příspěvekod Anonymous » 02.02.2008-10:20

Je zajímavé, že na obalu heftů je malý plánek a návod na tři řádky a my tady budeme mít za chvíli třetí stránku.
Ale aspoň je o čem, dokonce i Otise jsme vyhnali z nory. :wink:
Anonymous
 

Příspěvekod OTIS » 02.02.2008-10:31

To máš pravdu, ale stačí to pro naše podmínky?
Výrobce zřejmě nepočítal nebo to asi neví, že se to prodává do zemí, kde i samotné zapínání vytápění je potřeba zabezpečit... Protože se někdo může bavit tím, že ti vybije baterku :evil:
Uživatelský avatar
OTIS
XJ veterán
 
Příspěvky: 3033
Images: 1863
Registrován: 02.06.2005-19:24
Bydliště: Brno
Kraj: Jihomoravský
Typ XJ: 600N
Rok výroby XJ: 2001

Příspěvekod Bartus » 02.02.2008-10:59

Otis jako vždy má pravdu. Amen :lol:
Pozdrav z černé díry
http://www.bartus.eu

Sedím na stromu a nejsem dřevorubec :-)
Bartus
XJ štamgast
 
Příspěvky: 1395
Images: 162
Registrován: 15.12.2005-10:24
Bydliště: Petřvald u Karviné
Kraj: Moravskoslezký
Typ XJ: Suzuki DL1000 BMW 1150 GSA
Rok výroby XJ: 2005

Příspěvekod PIG » 01.05.2008-20:45

K tomu sundávání původních rukojetí.. Já jsem pod ně strčil takovej menší šroubovák, až na konec, ten vám tam udělá místo, stříknul jsem tam WDčko, šroubovákem to projel celý dokola a rukojeti se mi sesunuly dolů jako nic.
Pak se to otře třeba techničákem aby to nebylo mastný a je to. Mě ty Saita šly nasadit hrozně lehko, hlavně ta levá rukojeť, tak jsem musel omotat trochu elektrikářskou páskou. A zdálo se mi, že mi šly z kraje nasadit dost zlehka a čím byly dál tak to bylo na fest, jako by byly do kónusu.. nevim možná jenom dojem. Tak pozor na to omotávání. Pak to nasunete do půlky a je problém že to třeba dál nejde. Jinak skvělá investice. Doporučuju
Uživatelský avatar
PIG
XJ štamgast
 
Příspěvky: 793
Images: 184
Registrován: 09.10.2007-03:16
Bydliště: Vranovice
Kraj: Jihomoravský
Typ XJ: 600N
Rok výroby XJ: 1999

Příspěvekod Anonymous » 05.10.2008-20:09

mám taky dotázek, nikdy jsem vyhřívaný hefty neměl, teď jsem je koupil s motorkou na tom spínači je ploha vlevo OFF uprostřed START a vpravo ON, proč je tam ten Start???? jak je nejlíp používat???
Anonymous
 

Příspěvekod Anonymous » 05.10.2008-20:16

Já to na svých sice nemám, ale START je maximální výkon, aby se rychle zahřály. Pak už stačí menší výkon. Zapoj do serie Ampérmetr a uvidíš, že berou největší proud na polohu START.
Anonymous
 

Příspěvekod mirekm » 05.10.2008-20:23

yaman píše:mám taky dotázek, nikdy jsem vyhřívaný hefty neměl, teď jsem je koupil s motorkou na tom spínači je ploha vlevo OFF uprostřed START a vpravo ON, proč je tam ten Start???? jak je nejlíp používat???

Máš zřejmě Daytony. Start má vyšší příkon cca 58 W a doporučuje se použít asi 1 minutu pro rychlejší zahřátí, pak je nutno přepnout na ON, kde je provozní příkon cca 15 W.
Dokud se mi líběj holky a motorky, tak žiju :-)
mirekm
XJ štamgast
 
Příspěvky: 463
Images: 17
Registrován: 22.07.2008-20:25
Bydliště: Mělník
Kraj: Středočeský
Typ XJ: yamaha 900 Diversion a xj 550
Rok výroby XJ: 1998

Příspěvekod felika » 05.10.2008-21:54

To je zaujímavé, táto otázka už bola položená pár príspevkov predtýmto a je tam aj rovnaká odpoveď (kubik1 vs. Zbyna); nuž, opakovanie - matka múdrosti :idea:

Ja mám Saito 1. Skúsenosť s nimi mám takú, že v polohe ON to hreje dosť málo, väčšinou používam polohu START, ale občas ich musím prepnúť na menší výkon, bo pri plnom výkone sa rozpália ako žehlička.
Inak vyhrievané rukoväte odporúčam každému, je to výborná vec.
felika
občasný přispěvatel
 
Příspěvky: 238
Images: 232
Registrován: 22.02.2006-20:53
Bydliště: Dudince, Slovensko
Kraj: Banskobystrický
Typ XJ: 900 S Diversion
Rok výroby XJ: 2002

Příspěvekod Anonymous » 06.10.2008-12:49

nečetl jsem celou diskusi, chybička sorry :)

Dneska jsem podnikl kratší výlet pro novou RZ do města, tak jsem ty hefty vyzkoušel, ale nějak jsem nepostřehl rozdíl, mám celokožený rukavice od nazranu, celoroční ale docela silný, jel jel s tim asi tak 10km a nic moc extra jsem nepocítil, buď málo zima, nebo se to spíš ukáže až za deště.....uvidíme. Jinak bez rukavic ani ránu
Anonymous
 

Příspěvekod Anonymous » 06.10.2008-18:18

Na Breneru byly 2 st.C hefty šly naplno a pak jsem měl tohle

Obrázek

:lol:
Anonymous
 

Příspěvekod lynx » 07.10.2008-07:11

Jo, to je velká výhoda vyhřejvanejch heftů - z jedný strany spálenej, z druhý omrzlej :lol:
lynx
XJ štamgast
 
Příspěvky: 727
Registrován: 19.03.2006-17:08

PředchozíDalší

Zpět na Elektrika

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 8 návštevníků

cron