přihlášení motorky z německa

přihlášení motorky z německa

Příspěvekod Anonymous » 01.12.2006-10:16

sem nový majitel yamahy xj 900f, 58L, a momentálně nešťastným, protože se objevil problém při přihlášení , že v techničáku z německa není číslo schválení od TUV. na technické našli na štítku číslo PVA 84/6536, což by měl být belgický atest, můžete mi prosím někdo poslat třeba kopii tecničáku od tohodle typu motorky nebo foto štítku, abych je nějak přesvědčil že sem to tam nevyrazil sám? dík moc , Karel
Anonymous
 

vyřízeno!!!!

Příspěvekod Anonymous » 22.03.2007-20:08

tak už to klaplo, značka už je na mašině, jenom co se rozpustí sníh vyrážím na silnice. Stálo to hodně nervů a peněz, to že se může ze zemí EU dovézt cokoliv a snadno u nás přihlásit není pravda!!!!
Anonymous
 

Příspěvekod TOMMZ » 23.03.2007-00:17

Gratuluju :smt023
TOMMZ
Site Admin
 
Příspěvky: 2303
Images: 1515
Registrován: 02.06.2005-14:45
Bydliště: Praha 2
Kraj: Praha
Typ XJ: Thundercat
Rok výroby XJ: 2000

Příspěvekod Anonymous » 23.03.2007-19:10

Taky gratuluju.Mě to čeká co nevidět,tak se chcu zeptat co tě to stálo?Dával sem kamošovýmu otcovi co dělá na STK německej techničák aby se podíval jestli to pude bez problémů a řekl mě že tam nějaký informace chybí,že se to bude muset poslat na doplnění na Dekru za cca 3000 tak sem dost zesmutněl :cry:
Anonymous
 

Příspěvekod Anonymous » 30.03.2007-00:50

Zkus zajít do několika STK. Já jsem také zesmutněl, když mi řekli, že v německym techničáku nejsou údaje o emisích (pro otevřenou mašinu). Po 14 dnech, kdy po mě Yamaha chtěla za tohle info 7000, jsem zašel do jiného STKčka a šlo to jako po másle. Ale klid jsem neměl, dokud jsem velký český techničák neměl pod polštářem :wink:
Anonymous
 

Příspěvekod TOMMZ » 15.04.2007-20:55

TOMMZ
Site Admin
 
Příspěvky: 2303
Images: 1515
Registrován: 02.06.2005-14:45
Bydliště: Praha 2
Kraj: Praha
Typ XJ: Thundercat
Rok výroby XJ: 2000

Příspěvekod Anonymous » 19.12.2007-09:38

Koukám že nejsem jediný kdo neměl přihlášení bez problémů.

Bylo nebylo, .....( no bylo, bohužel)

Byl jednou jeden obyčejný český človíček, který si chtěl pro své potěšení a pro radost zakoupit motorku. Pardon ,jednostopé motorové vozidlo. No a tak využil služeb jednoho dovozce ojetých motorek, který nabízel ze zahraničí postarší Yamahu XJ600S Diversion, se zahraničním TP a odhláškou. Obyčejný človíček zkontroloval vše co je v jeho silách, výrobní číslo rámu, motoru, výrobní štítek motocyklu, technický stav a vše další. Zaplatil požadovanou částku a byl spokojený, neboť se vše jevilo jako bezproblémové.

Vzal tedy človíček motorku na STK, technik našel ZTP kartu pro daný typ motocyklu a bez problémů vystavil potřebné papíry.

A tak človíček postoupil na magistrát Hlm. Prahy. Vyrazil na magistrát obor dovoz zahraničních vozidel Na Výběžku ve Vysočanech, aby si motorku přihlásil. Vystál frontu vyplnil papíry a šel si motorku přihlásit.

„ Vozidlo nelze přihlásit, neodpovídá Vám VIN“ odmítá ho pracovník „VIN musí mít 17 čísel a Vy zde máte jen 11, tak si musíte dojít na ministerstvo dopravy (MD), aby Vám potvrdili výjimku na počet čísel VIN“.

Na MD ho ochotný úředník přijal a po vyslechnutí problému se zasmál a jal se volat na magistrát „na Výběžku“: „ Vážený pane povinné VIN s 17 čísly je až od roku 1995 ( jo to kdybych si pamatoval cca 1995 ) tento motocykl byl vyroben dříve, tak má jen výrobní číslo rámu,jakou výjimku máme vystavit ???“
Magistrátní pracovník ihned otočil : „ .... tam ale nesouhlasí i typ registrovaného vozidla, v typu vozidla na kartě ZTP č. 2605/01 je BR4 ( kdo neví typ XJ600 S) a ve výrobním čísle je uvedeno YMBR4 ( pozn. YM – yamaha a typ BR4 ) a to také nesouhlasí, vozidlo s typem YMBR4 neexistuje! Vozidlo nelze přihlásit !!!
(... a toto vše jen na základě papírů, vozidlo magistrátní pracovník nikdy neviděl, to viděli jen na STK a tam to sesouhlasili s typem bez problémů)

A tak človíček s nepořízenou myslí na svůj motocykl, který je perfektně zachovalý, a v přesném fabrickém stavu, typu, kterých v této republice jezdí stovky a tento prostě nejde zaregistrovat protože přesný výklad metodiky hovoří jasně, a typ YMBR4 neexistuje v databázi.

( pro upozornění: pro XJ600 vyrobené od 31.12.93 až 06.04.94 neexistuje v Čechách karta ZTP, stará karta byla platná do 31.12. 93 a nová byla vydána až 6.4.94, takovýto motocykl opravdu nepůjde zaregistrovat, ale kdo ví přesné datum výroby, když v TP je jen datum první registrace.)

„ Víte co zkuste jinou pobočku magistrátu, třeba tam budou vstřícnější.“ radí ještě úředník ministerstva, „ to víte „někdo“ jede striktně podle papírů.“ ( pojmenování zůstalo jen v myšlenkách ).

A tak se vydal človíček na druhou pobočku magistrátu, tentokrát na Bohdalci. Má již vyplněné všechny papíry a tak jen najde správné okénko a jde si registrovat vozidlo. Úředník projde papíry, zkontroluje že odpovídají výrobní čísla zahraničního TP a protokolu z STK, najde příslušnou kartu ZTP nechá našeho malého človíčka zaplatit příslušný poplatek a s pozdravem že je 9. a tak 28. aťsi přijde pro český TP a značku.

.... človíček jásá, hurá, zvítězil jsem.....

.. no neuběhlo ani 10 pracovních dní ( óóó ta rychlost ) a volá mu magistrátní úředník: „ Pane je zde nesrovnalost v maximální hmotnosti vozidla, přijďte k nám v pracovní době abychom to vyřešili“.

Obyčejný človíček jde opět na magistrát : „Cože je za problém?“ „ Víte v kartě ZTP vozidla je uvedena maximální technicky přípustná hmotnost 397 kg a v originálním TP je uvedeno 337 kg a to nejde registrovat, protože údaje musí být shodné“ ( to že je to patrně očividný překlep a podobnost číslic 3 a 9 necháme být, a to, že byla chybně uvedena i „suchá“ hmotnost a on si toho nevšiml raději komentovat nebudu! )
„... a co mám tedy dělat?“ ptá se obyčejný človíček.
„ no to musíte k oficiálnímu dovozci Yamahy do ČR a tam Vám potvrdí, že jde o chybný zápis a poté to registrovat půjde“ ochotně sděluje pracovník magistrátu.
( To ani neuvádím že STK uvedla do protokolu také chybný údaj o max hmotnosti tentokrát 377 kg, takže se to muselo nechat opravit také).

Následuje telefonát do Yamahy ( nové zastoupení Průhovnice ) = automatická ústředna a přepojování, telefonát následoval :
„ Haló, je tam Yamaha?“
„Ano jistě co si přejete?“
„ Víte já mám takový problém, víte já mám v originálním TP jiný údaj o max. hmotnosti vozidla, a nemohu ho tedy registrovat, můžete mi pomoci?“
„Ano, jistě, pošlete nám originál TP a my vám vystavíme potvrzení o chybném údaji, běžně to děláme do 20 dní ( a to že to může trvat podle zákona až 60 dní ) a zašleme Vám to zpět na dobírku. Víte, ale on je momentálně ten pán, který toto zařizuje dlouhodobě nemocný, a bude nejdříve za čtyři týdny, tak mějte prosím trpělivost. Ano a prosím vás počítejte s tím že to stojí 4150 Kč.“ ( ?? cože?? za jednu půlstranu papíru a razítko :-o ) .........“děkuji“

Co teď, ještě párkrát mě takto vyhodí a mohl jsem mít za ty peníze nopř. nového Fazera , myslí si obyčejný človíček a kontaktuje prodejce kde si motorku zakoupil, s tím že se vyskytl v papírech problém, a co se s tím dá dělat.

Prodejce je v pohodě : „ dodejte mi zpět originál TP, a já vám ho nechám opravit v zahraničí na registru, kde byl vystaven, a za týden ho máte zpět i s požadovanými údaji.“

....... i vzal človíček originál TP a zaslal ho dovozci, aby ho mohl nechat opravit chybné údaje. Po 9 dnech přišel opravený TP zpátky (dovozce to udělal zdarma, takže to bylo puze za cenu dobírky = zaslání k dovozci) a mohl se učinit další pokus o registrování motorky.

Další pokus o registraci tak přichází díky těmto zdržení o 14 dní po první neúspěšné registraci. Tento již proběhl naštěstí úspěšně a tak po týdnu přišel človíček znovu na Registr vozidel, aby podepsal že nepodá odvolání proti kladnému vyřízení registrace a že žádá o vydání registrační značky, kterou do týdne dostane.

Škoda jen, že XJčko nemělo převozní značku, mohlo po celou dobu vyřizování jezdit, a celá tahle akce mohla být vyřízena z jejího sedla.

Celá tato anabáze trvala nakonec přesně 32 dní od prvního podání žádosti do vydání RZ.
Nezapomeňte že magistrátní pracovník již při první žádosti o registraci chce předložit doklad o zaplacení zákonného pojištění POV, což je zákonné pojištění pro motorová vozidla při jízdě na pozemní komunikaci, kam neregistrované vozidlo nesmí, takže je zaplaceno pojištění, přestože vozidlo nesmí ani stát, natož jezdit, na veřejné pozemní komunikaci.
( opravdu to bylo tak, že moto se pojistilo pojistka předložena úředníkovi, který si udělal poznámku o existujícím pojištění a pojistka byla následně stornována. Znovu pojištěno až po přidělení RZ. )

Z toho plyne, že pokud kupujete vozidlo z dovozu napište si do smlouvy obezličku, kdo bude řešit a hradit případné nesoulady mez zahraničním TP a homologační kartou na magistrátu, v případě že se nesoulad vyskytne a nebo pokud kupujete dovoz, tak už s čistopisem TP.
Anonymous
 

Příspěvekod Anonymous » 19.12.2007-10:19

Jedna z prvních věcí, kterou jsem požadoval od xj-éčka při koupi bylo, že bude z ČR... Vidim, že to bylo správně! OMG, tohle je teda fakt bordel!!! :shock: :twisted:
Anonymous
 

Příspěvekod Anonymous » 19.12.2007-11:57

Asi se to liší magistrát od magistrátu, ja mám xj z dovozu z Itálie a vše proběhlo rychle a bez problémů. Jediný problém byl, že na dovozové technické špatně opsali VIN, tedy byl pak špatně i v papírech, ale po jednom telefonátu a na základě dopisu od STK o jejich chybě mi to na magistrátě v Brně na počkání opravili dokonce mimo pracovní dobu:-)
Anonymous
 

Příspěvekod Anonymous » 19.12.2007-13:18

Byl jeden človíček co si chtěl koupit svoji první VELKOU motorku.(Jawa 250 originál kývačka není velká motorka). A tak prohlížel inzeráty.
Věděl o tom kulový ale zalíbila se mu XJ600S Diversion '92. No krásná červená, nový lak, gumy, brzdy, když ten chlap tvrdí že i olej tak mu človíček věří.
No přivezl si motorku domů a zjistil že to je dovoz ze zahraničí, z Německa. No co už.
Zajel s tím na STK, zaplatil 1300,- a druhý den si přišel pro papíry.
S těmi na magistrát. Hodná papí to tam vzala, podívala se a řekla, zřejmě budou nějaké nesrovnalosti, ale já to budu brát podle papírů z STK, výrobce tam píše kraviny. Jak bude techničák na vyzvednutí tak vám dojde sms. Trvá to tak 3 týdny.

No 3 týdny, je to dlouho, konec sezony nestihnu(bylo to v září), co se dá dělat.
Za 4 dny přišla sms, človíček zaplatil 2050,- (200,- za TP, 50,- za značku), namontoval značku na motorku a jal se ji zajet.

No není to paráda když nejsou lidi blbci a přemýšlí?
Zlatý úřad v Kyjově.
Anonymous
 

Příspěvekod zbynek » 19.12.2007-16:16

S tím Kyjovem to až tak zlaté taky není, záleží na koho narazíš.
Třeba já až doma zjistil, že mám v TP hlučnost 107decibelů při "zvýšeném volnoběhu" ;-) 4250rpm :-D

Každá z ciziny přitažená motorka má po přihlášení různé rozměry, hlavně pak šířku, viděl jsem kopie tří TP od XJ900F58L a ani jedna si nebyla podobná :-)

A s tím VINkem: já mám devítimístné, tak to úředníci doplnili nulama a bylo.. :-)
Too Old to Rock And Roll, Too Young to Die
Uživatelský avatar
zbynek
častý přispěvatel
 
Příspěvky: 278
Images: 26
Registrován: 14.08.2007-07:01
Bydliště: Kunratice
Kraj: Praha
Typ XJ: 900F
Rok výroby XJ: 1990

Příspěvekod Anonymous » 19.12.2007-17:36

Záleží který Kyjov myslíš, já myslím Kyjov u Hodonína, a tam před půl rokem vyměnili personál, hráli solitaire a brouzdali na netu sousedka je bez práce.
Rozměrově to opravdu nesedí.
Anonymous
 

Příspěvekod zbynek » 19.12.2007-18:32

Ano, myslel jsem Kyjov u Hodonína :-) Mám totiž ten zásadní problém, že v něm stále ještě papírově bydlím :-( takže jakékoli vyřizování musím do místa trv.bydliště, což je trošku na levačku. V úředních hodinách a ještě téměř 300km daleko.
Ale jsem rád, že se něco pohnulo, oni si ti úředníčci občas myslí, že jsou nedotknutelní. Takže se jich někdo dotkl :-D
Too Old to Rock And Roll, Too Young to Die
Uživatelský avatar
zbynek
častý přispěvatel
 
Příspěvky: 278
Images: 26
Registrován: 14.08.2007-07:01
Bydliště: Kunratice
Kraj: Praha
Typ XJ: 900F
Rok výroby XJ: 1990


Zpět na Úřady, Legislativa, Pojištění

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 16 návštevníků

cron