Historie XJ

Historie XJ

Příspěvekod TOMMZ » 22.07.2005-20:14

V roce 1980 přišla Yamaha na trh s novou řadou čtyřválcových motocyklů XJ 550, 650, 750, 900 a pro domácí trh určená XJ 400. Oproti zastaralé řadě XS měla XJéčka mnoho vylepšení: štíhlejší motor s rozvodem DOHC, za válce přesunutý alternátor, elektronické zapalování, nový systém brzd a odpružení. Modely byly nabízeny především ve standardní úpravě, ačkoliv custom-styled Maxims byly vyráběny pro americký trh. XJ 650 T byl první model od Yamahy využívající motor s turbem. Uvedené modely XJ se sice již nevyrábějí, ale jejich poselství stále žije v modelech Diversion (Seca II).

645 644 59 723 724 725 726 727 728 846


Diversion není retro verzí starých XJ nebo XS, ale nenáročný a příjemný středně těžký motocykl. Nová řada XJ Diversion odstartovala svou úspěšnou kariéru se zástupy spokojených majitelů, kteří chtěli solidní motocykl za slušnou pořizovací cenu a s nízkými náklady na provoz. Yamaha byla neobyčejně úspěšná, na což později odpověděla například Suzuki se svým Banditem. V roce 1994 představila Yamaha i XJ o objemu 900 ccm, kterým tak nahradila postarší model XJ 900 F.

711 126 712 704 708 713

Diversion(na americkém trhu Seca II) používá vzduchem chlazený dvou ventilový motor DOHC jako předchozí řada XJ, ale motor je skloněný o 35º vpřed kvůli snížení těžiště. Takto skloněný motor umožnil použití přímých sacích hrdel a „downdraft“(skloněné?) karburátory Mikuni, jaké jsou vidět i na FZR s motorem Genesis. Velmi výrazným znakem motoru jsou překřížené výfukové svody. Z druhého a třetího válce vedou svody do levé koncovky výfuku. Ze čtvrtého válce kříží svod trubky druhého a třetího válce, aby vyústil spolu s se svodem prvního válce do pravého tlumiče. Bez přidaného systému chlazení kapalinou a šestnácti nebo dvaceti ventilové hlavy je Diversion snem mechaniků. Jednoduchý na údržbu a s velmi lechce přístupnými součástmi.

44 417 709 705 733 734

V roce 1995 Yamaha reagovala na potřebu nahého motocyklu výrobou XJ 600 N. Proudnicová přední polokapotáž byla nahrazena pochromovanými budíky a kulatým světlem. Neobvyklým pro nahý motocykl bylo provedení laku ve žluté barvě včetně rámu. V letech 1996 a 1997 dostalo XJ novou polokapotáž a malý podsedlový plast vyplňující prostor mezí nádrží a zadním podsedlovým krytem. Mezi méně zřejmé změny patří i páčka sytiče umístěná na řídítkách nahrazující „knoflík“ u karburátorů. Evropské modely dostaly chladič oleje, elektrické čerpadlo paliva, snímač polohy škrtící klapky a výstražné blinkry. Byl také upraven systém ohřevu paliva. S rokem 1998 se dostává XJ dvou menších brzdových kotoučů nahrazující jeden větší u starších modelů.

429 357 278 732 729 730

[url=clanek.php?post=7104]Vše o technice XJ[/url]
Naposledy upravil TOMMZ dne 12.09.2007-18:11, celkově upraveno 9
TOMMZ
Site Admin
 
Příspěvky: 2303
Images: 1515
Registrován: 02.06.2005-14:45
Bydliště: Praha 2
Kraj: Praha
Typ XJ: Thundercat
Rok výroby XJ: 2000

Příspěvekod OTIS » 22.07.2005-20:36

Chtělo by to doplnit nějakýma fotkama. Myslím si, že pro ty poslední verze jsou nejvydařenější tady: http://www.yamaha-ulrich.cz/2002/cestovni/cestovni.htm
Uživatelský avatar
OTIS
XJ veterán
 
Příspěvky: 3033
Images: 1863
Registrován: 02.06.2005-19:24
Bydliště: Brno
Kraj: Jihomoravský
Typ XJ: 600N
Rok výroby XJ: 2001

Příspěvekod Drobeček » 23.07.2005-10:07

OTIS píše:Chtělo by to doplnit nějakýma fotkama. Myslím si, že pro ty poslední verze jsou nejvydařenější tady: http://www.yamaha-ulrich.cz/2002/cestovni/cestovni.htm


Jo jo a můžeš si ty fotky starých modelů vytahat odemne ze stránek. :lol:
Je jich tam spousty. : http://xj900.sweb.cz/fotoxj.htm
:lol:
Drobeček
XJ štamgast
 
Příspěvky: 533
Images: 93
Registrován: 07.06.2005-21:52
Bydliště: Praha 5
Kraj: Praha
Typ XJ: XJ 900F
Rok výroby XJ: 1984

Příspěvekod TOMMZ » 12.06.2006-19:25

Drobku prosím tě nemohl bys dát do alba nějaké fotky starších XJ ve větším rozlišení. V tom odkazu(viz výše) jsou jenom malé fotky a nejdou zvětšit.
TOMMZ
Site Admin
 
Příspěvky: 2303
Images: 1515
Registrován: 02.06.2005-14:45
Bydliště: Praha 2
Kraj: Praha
Typ XJ: Thundercat
Rok výroby XJ: 2000

Příspěvekod Drobeček » 12.06.2006-21:13

TOMMZ píše:Drobku prosím tě nemohl bys dát do alba nějaké fotky starších XJ ve větším rozlišení. V tom odkazu(viz výše) jsou jenom malé fotky a nejdou zvětšit.

Já je mám na webu vtom rozlišení které mám i v PC :cry:
Na stránce jsou některé trochu zmenšeny ale uložené na serveru jsou větší. :wink:
Stačí najet na obrázek (jednotlivou fotku) a dát pravé tl. myši a "vlastnosti". Zobrazí se ti adresa fotky tu okopíruješ a necháš si zobrazit v novém okně a máš jí v původní velikosti :D . Větší nemám jelikož jsou také stahováné různě z www po světě.
Drobeček
XJ štamgast
 
Příspěvky: 533
Images: 93
Registrován: 07.06.2005-21:52
Bydliště: Praha 5
Kraj: Praha
Typ XJ: XJ 900F
Rok výroby XJ: 1984

a čo maximy

Příspěvekod Anonymous » 21.07.2006-17:27

Nejak mi v tej historii chýbajú maximy. Pritom maxim xj 700 je nádherná moto. Zato v týchto diskusiách sa dosť preberá fzx, ktorá nemá s xj nič spoločné.
Anonymous
 

Příspěvekod TOMMZ » 21.07.2006-20:12

Čoveče vůbec nevím o čem mluvíš. Zkus to upřesnit a nejlépe rovnou napiš článek!
TOMMZ
Site Admin
 
Příspěvky: 2303
Images: 1515
Registrován: 02.06.2005-14:45
Bydliště: Praha 2
Kraj: Praha
Typ XJ: Thundercat
Rok výroby XJ: 2000

yamaha maxim

Příspěvekod Anonymous » 25.07.2006-06:00

Japonské customy od yamahy pre americký trh s motorom xj. Neviem či sa oficiálne dovážali do európy, ale zopár ich tu behá. Montovali sa do nich skoro všetky motory, ktoré sa montujú do xj. Nakoľko som pred niekoľkými rokmi chodil po zrazoch a fotil len japonské customy (maxim, eliminátor, v-max, madura, magna )mám ich niekoľko zdokumentovaných. Yamaha xj 700 maxim je vzducháč. Priateľ mal aj maxim 1200. To bol tiež vzduch, ale podarilo sa mu ho rozflákať. V olomouci jazdí jeden maxim 750. Ten je však vodník. Ak by som mal viac času, napíšem článok o maximoch čo bude za niečo stáť.
Anonymous
 

Příspěvekod TOMMZ » 25.07.2006-20:35

Určitě napiš a nezapomeň přidat fotky :wink:
TOMMZ
Site Admin
 
Příspěvky: 2303
Images: 1515
Registrován: 02.06.2005-14:45
Bydliště: Praha 2
Kraj: Praha
Typ XJ: Thundercat
Rok výroby XJ: 2000

maxim

Příspěvekod Anonymous » 28.07.2006-07:19

ad: TOMMZ
pekný maxim je na tomto odkaze: http://www.schwartzkopf.com/wade/photo/maxim/
Anonymous
 

Příspěvekod Anonymous » 28.07.2006-07:24

pekne pekne len ked sa na to divam je to podstatne mensie ako xj :?
Takze opat jedna motorka pre japoncikov 8)
Anonymous
 

maxim

Příspěvekod Anonymous » 15.08.2006-12:10

Tome, článok o maximoch máš na svojom E-maily v prílohách. Díky.
Anonymous
 

Příspěvekod karlos » 20.05.2007-15:56

Dotaz asi na Tomma:
od kterého roku se používal motor 4BR? Nebo jinak. Motor 4BR se používal i u novějších verzí 4LX?
Vím že pletu dohromady kod motoru z VINem, ale chtěl bych v tom mít jasno.
Mám XJ 600N, VIN 4LX, na skříni motoru (nad spojkou) je taky 4LX, ale na válcích je označení 4BR (zepředu, mezi prostředními válci).
Jinak jsem si myslel, že mám rok ´96 ale dle VIN ´95. Navíc italskou produkci tak doufám že to ti špagetožrouti neposrali.
Kdo to nikdy nezkusil, tak neví, o čem to je...
karlos
častý přispěvatel
 
Příspěvky: 259
Images: 5
Registrován: 16.03.2007-05:12
Bydliště: Šakvice

Příspěvekod TOMMZ » 20.05.2007-16:39

Tak s tim ti asi neporadim. Každopádně rok 96 bude s největší pravděpodobností rokem, kdy byla mašina přihlášena do provozu.
TOMMZ
Site Admin
 
Příspěvky: 2303
Images: 1515
Registrován: 02.06.2005-14:45
Bydliště: Praha 2
Kraj: Praha
Typ XJ: Thundercat
Rok výroby XJ: 2000

Příspěvekod Anonymous » 20.05.2007-19:00

Ktoré čísla vo VINku znamenajú r.v.?
Anonymous
 

Příspěvekod karlos » 20.05.2007-19:50

dobko píše:Ktoré čísla vo VINku znamenajú r.v.?


Myslím, že žádné. Nahlásil jsem celý VIN autorizovanému prodejci a ten mě odepsal rok výroby a kde to bylo vyrobeno.
Kdo to nikdy nezkusil, tak neví, o čem to je...
karlos
častý přispěvatel
 
Příspěvky: 259
Images: 5
Registrován: 16.03.2007-05:12
Bydliště: Šakvice

Příspěvekod Anonymous » 20.05.2007-21:05

Tak som si oddýchol. Mám r.v. 2003 a hladal som vo VINku 03, alebo niečo podobného, ale nič tam také nemám. Vyčítal som 01 a tak som sa v duchu nasral :twisted: , ale ak je to ako Ty hovoríš, tak je to snáď OK.
Anonymous
 

Příspěvekod OTIS » 21.05.2007-06:17

Normálně je rok výroby na VIN 8. znak od konce. Do r.99 je to značeno písmeny, od 2000 (200x) x=0-9
Ale XJ to má nějak jinak.
Uživatelský avatar
OTIS
XJ veterán
 
Příspěvky: 3033
Images: 1863
Registrován: 02.06.2005-19:24
Bydliště: Brno
Kraj: Jihomoravský
Typ XJ: 600N
Rok výroby XJ: 2001

Příspěvekod Anonymous » 21.05.2007-09:09

OTIS píše:Normálně je rok výroby na VIN 8. znak od konce. Do r.99 je to značeno písmeny, od 2000 (200x) x=0-9
Ale XJ to má nějak jinak.


Prosím o pomoc: koupil jsem XJ 600S, pán tvrdí, že je rok 2001, do provozu 2002, ale v předu má jen jeden brzdový kotouč! Je to možný? Myslel jsem si, že jeden kotouč byl jen do roku 1997. Díky za odpověď.
Anonymous
 

Příspěvekod OTIS » 21.05.2007-10:03

V článku výše to máš uvedené.
Možné to samozřejmě je - pán to třeba zbořil a někde sehnal starší díly. To by nebyl první případ.
Uživatelský avatar
OTIS
XJ veterán
 
Příspěvky: 3033
Images: 1863
Registrován: 02.06.2005-19:24
Bydliště: Brno
Kraj: Jihomoravský
Typ XJ: 600N
Rok výroby XJ: 2001

Příspěvekod Anonymous » 21.05.2007-11:24

Presne ako píše Otis. Tiež som včera pozeral na tipmoto.cz a bolo tam jedno XJ z roku myslím 2002 a len s jedným kotúčom. To je hneď isté, že majitel nebol ochotný do opravy dávať prašule, takže to moto musí aj adekvátne tomu vyzerať.
Anonymous
 

Příspěvekod Anonymous » 21.05.2007-12:40

dobko píše:Presne ako píše Otis. Tiež som včera pozeral na tipmoto.cz a bolo tam jedno XJ z roku myslím 2002 a len s jedným kotúčom. To je hneď isté, že majitel nebol ochotný do opravy dávať prašule, takže to moto musí aj adekvátne tomu vyzerať.

No toje právě to, ona vyzerá super, jede dobře, žádné ozvěny z motoru, ani studený, ani teplý, jestli to bylo třeba přestříknutý, není to poznat. Fakt je, že jsem viděl zatím jen 3, ale tato byla nejlepší z nich, jedna byla dobitá, z druhé se po zahřátí něco ozývalo. Takže jsem zvolil tuto. Na některým srazu se uvidíme. Jirka
Anonymous
 


Zpět na Historie

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků

cron