Spojka xj600, xj900

Pravidla fóra
Zkuste využít funkci hledat před přidáním nového dotazu. V případě nového dotazu/příspěvku vždy na začátek uveďte přesný typ a ročník XJ, ke kterému se dotaz vztahuje!!!

Spojka xj600, xj900

Příspěvekod Anonymous » 28.03.2006-12:11

Nazdárek potřeboval bych poradit. Prokluzuje mi ve vysokých otáčkách spojka. Tak bych potřeboval poradit co všechno je třeba vyměnit. Jestli stačí jen spojkové lameli nebo ocelové a nebo s vše i s pružinama. Nebo to může být nečím jiným.
Anonymous
 

Příspěvekod Anonymous » 28.03.2006-13:48

Když jsem se tady ptal jaký mám dát olej. Tak mě řekli, že mám dát pozor na to že je tady mokrá spojka a nevhodnej olej může způsobovat její klouzání. Možná je to tím, ale fakt nevím. :smt102
Anonymous
 

Příspěvekod Mira XJ » 28.03.2006-15:50

Co používáš za olej a kolik máš najeto? správně bys měl vyměnit celou spojkovou sadu (Lamely,plechy i pružiny.) Dopuručuju Lucas cca 2000Kč.
Jsou kvalitní. Jinak když jsem používal castrol GPS ,tak mě čas od času spojka klouzla. Po další výměně oleje za Motul vše v pohodě.
To mám z toho života jakej vedu, to mám z toho s kým se tahám!
Mira XJ
XJ štamgast
 
Příspěvky: 679
Images: 0
Registrován: 06.06.2005-12:53
Bydliště: Pohořelice

Příspěvekod Pavel » 28.03.2006-16:01

Zkus o jednu otáčku povolit lanko u páčky, já to měl jednou přešponovaný a v těch vysokých otáčkách to taky dělalo. :smt045 Za pokus to stojí :smt048
Pavel
občasný přispěvatel
 
Příspěvky: 158
Images: 79
Registrován: 11.07.2005-17:48
Bydliště: Světlá nad Sázavou
Kraj: Vysočina
Typ XJ: bmw 1150 rt
Rok výroby XJ: 2005

Příspěvekod Anonymous » 02.04.2006-21:27

Mě taky klouže. :cry: Mam tam olej Repsol 10W-40.
Máte někdo s timhle olejem zkušenosti?
Anonymous
 

Příspěvekod Anonymous » 02.04.2006-21:31

Při dnešní projíždce jsem si všimnul jak hlučné je řazení. Jednička je normální že trošku lupne, ale mě to dělají i ostatní stupně. nejvíce dva a tři ostatní neslyším bo moc fouká :lol: . Není možný že by to bylo moc povolenou spojkou a jde to trochu přes zuby?
Anonymous
 

Příspěvekod Mira XJ » 02.04.2006-21:40

Hoď si motorku na hlavní stojan, nastartuj a dej jedničku,ale pořád drž zmáčknutou spojku. Pokud se roztočí zadní kolo, tak se ještě nic neděje. Pak opatrně převaž váhu z předního kola na zadní. Pokud motorka začne zdechat,tak máš blbě poštelovanou spojku.:o) Ale pokud možno měj pravou ruku na přední brzdě,abys neskončil sám - s motorkou někde daleko. :shock: :D
To mám z toho života jakej vedu, to mám z toho s kým se tahám!
Mira XJ
XJ štamgast
 
Příspěvky: 679
Images: 0
Registrován: 06.06.2005-12:53
Bydliště: Pohořelice

Příspěvekod TOMMZ » 02.04.2006-23:00

Já bych to zkoušel raději bez použití stojanu(mohla by ti spadnout). Pokud ti motorka se zmáčknutou spojkou a zařazenou jedničkou reaguje na přidání plynu(rozjíždí se), tak to neni dobry.

Hlučnost řazení můžou způsobovat vysoko nastavené otáčky volnoběhu(správně kolem 1200ot/min).
TOMMZ
Site Admin
 
Příspěvky: 2303
Images: 1515
Registrován: 02.06.2005-14:45
Bydliště: Praha 2
Kraj: Praha
Typ XJ: Thundercat
Rok výroby XJ: 2000

Příspěvekod Anonymous » 03.04.2006-13:15

Ahoj. Tvůj problém by mohl být i v ve špatném seřízení spojky, to už tady rady máš. Já měl problém, který se projevoval stejně jak Tvůj. Proto píši. Nejednalo se o špatné seřízení, ale už o částečné opotřebování (r.v.92). Podle mých zkušeností Ti navrhnu opravu: Pokud jsi alespoň trochu zručný tak ji zvládneš sám. Oprava spočívá v demontování spojky z motorky (stačí ji položit na levý bok a nemusíš vypouštět olej - musíš dát ale pozor, ať Ti naspadnou nějaké šroubky ale dovnitř. Lamely (i ocelové) vymontovat umýt v techničáku a jemným šmirglem (zrn. okolo 200) přebrousit zase pořádně umýt a namontovat zpět. Já si předem koupil lamely i pružiny. Lamely jsem použil staré (přebroušené) a nové mám v zásobě. Pružimy byly unavené -asi o 0,5 cm. Takže jsem montoval nové. Všechno potom namontovat zpět a mělo by fungovat dobře další tisíce kylometrů. Já mám po takovéto opravě najeto nějakých 13 tis. km bez problémů. Pružiny stály 350,-- (japonské Vesrah). Olej používám Motul 15W-40 (3100). jinak nákres spojky můžeš vidět na microfiche myslím stránka 213.
Naposledy upravil Anonymous dne 03.04.2006-17:29, celkově upraveno 1
Anonymous
 

Příspěvekod Anonymous » 03.04.2006-13:51

Když mám zařazeno tak to nic nedělá a nesnaží se rozjet, takže špatně naštelovaná asi nebude, ale vypadá to teda na ten problém co měl lehny. I když jestli jsou km poctivé tak mám najeto "jen" 32000 a to se mě zdá na ojetou spojku málo :(
Anonymous
 

Příspěvekod Anonymous » 03.04.2006-17:36

Najeté km nemusí dávat správný obraz o opotřebování spojky. Pokud někdo měl před Tebou spojku špatně seštelovanou tak stačí na spálení spojky jen máko km. Co se týká najetí km na motorce tak nevím jestli se dá důvěřovat tachometrům, neboť co se všech tak nějak ptám tak má většina lidí najeto tak minimálně 5 - 6 tis. km ročně. Takže ani já nevěřím mým necelým 60 tis. km u XJ z roku 92.
Anonymous
 

Příspěvekod Anonymous » 03.04.2006-18:59

Já jsem těm km taky moc nevěřil, ale když kouknu na kotouče tak jsou úplně v pohodě. Žádné drážky a nic co by nasvědčovalo většímu průběhu km. Navíc se mi ozval majitel co měl motku ještě před tím od kterého jsem ji koupil a potvrdil že tam jsou pořád gumy co kupoval on a to už ji neměl 3 roky a snad ještě letošní sezonu vydrží. Ale víš jak 1000km sem 1000km tam. :D . Příští týden půjde asi na servis tak řeknu ať na to kouknou.
Anonymous
 

spojkové lanko

Příspěvekod Anonymous » 07.08.2006-13:09

Priateľ má xj 900 s diversion. Cez výkend mi dal otázku. Koľko meria spojkové lanko v centimetroch na xj 900 s diversion 1998. Kedže to neviem, obraciam sa na diskusiu.
Anonymous
 

spínač na spojkové páčce.

Příspěvekod Anonymous » 20.07.2007-09:22

Ahoj,

zdá se mi, že mi něco nechodí jak má. Ale nejsem si jist, tak se ptám. Ktyž mi chcípne motor a nemám tam neutrál, nenastartuji. Chová se to stejně, jako by byl vypnut stop vypínač na pravé rukojeti. Nepomahá zmáčknutí spojky. Ta má ale spínač. Nemělo by to po stisku páčky spojky jít natočit? Ze schématů to tak jednoznačné není, jsou zde dva blackboxy, kde nevím co mají dělat. A nerad bych hledal něco, co se chová jak má. Můžete poradit?

Takže otázka: lze nastartovat, když nemám neutrál a, ale mám stisknutou spojku?
Anonymous
 

Příspěvekod Faudy » 20.07.2007-09:35

No ja jsem u svyho xj vypozoroval to samy, me to ale nejde jenom nekdy. Zkus zmacknout spojku, dat kvalt a pomalu se odstrkovat nozickama. Vetsinou tak do metru to najednou jde. Duvod nevim, ale zase mi to az tak nevadi...
Faudy
občasný přispěvatel
 
Příspěvky: 175
Registrován: 07.06.2005-13:19
Bydliště: Teplice

Příspěvekod Anonymous » 20.07.2007-10:14

Zkusím, ale zdá se mi že u mě je tento stav setrvalý.
Anonymous
 

Příspěvekod Anonymous » 20.07.2007-11:01

na spojce je kontrolní spínač - blokace startéru, bez vymáčklé spojky nespne startér pokud máš zařazeno. pokud zmčkneš spojku, tak nastartuješ i se zařazenou rychlostí. zkus jestli není chybka v tom spínači. podobně je i na policajta aby ses nerozjel pokud je vyklopený.
Anonymous
 

Příspěvekod Anonymous » 20.07.2007-11:06

no a nebo drátky na ten spínač. jsou tenký a na řidítkách se mohou poškodit, případně zapršet při vícedešti. :D
Anonymous
 

Příspěvekod Anonymous » 20.07.2007-11:18

To jsem chtěl slyšet. takže to tak má fungovat. Když to vím, poradím si s tím. Díky moc. Poreferuji jak jsem dopadl.
Anonymous
 

Příspěvekod Anonymous » 20.07.2007-22:21

První den
Naposledy upravil Anonymous dne 04.03.2008-23:16, celkově upraveno 1
Anonymous
 

Příspěvekod Anonymous » 21.07.2007-21:05

Takže ani spojka nepomohla? Proč tam tedy ten spínač ve spojce je? Aha. Boční stojen jde mimo. Jasné. Spojka když je boční sklopený, a je kvalt.
Anonymous
 

Příspěvekod Anonymous » 22.07.2007-14:37

jo,jo,jo, boční stojan vypne vše, jakmile se zařadí kvalt a je sklopený, okamžitě vypne stroj a nejde nastartovat vůbec nijak.
Anonymous
 

Příspěvekod Anonymous » 22.07.2007-20:43

[albumimg]/httpd/html/tomsmznet/tmp/phpUhcHOU

Tak jsem tomu přišel na kloub. Trochu jsem ten kousek zkreslil a dávám k dispozici. Je to vadný spínač přímo ve spojce. Dík všem.[/url][/albumimg]
Anonymous
 

Příspěvekod Anonymous » 06.09.2007-22:21

Tak jsem dneska vyměnil spojku,motorka byla při volnoběhu dost hlucna,v servisu mi rekli ze je to spojkovej koš,samotnej sem nesehnal ale sehnal jsem celou spojku.Ale proc vlastne pisu,kdyz sem sundaval spojkovej koš tak ta matice co ho drží nebyla fest utažená,to horní ozubené kolečko bylo taky volný a má axiální vůli,stejně jako samotnej spojkovej koš,ale to neni tak hrozný,dál mě eště zarazilo,že to spodní ozub.kolo má axiální vakl asi půl cenťáku.Co šlo dotáhnout sem dotáhnul,dal novou (o neco malo jetou nez ta moje původní) a rachotí eště víc než před tím!Na světlech radši držim zmáčklou spojku abych nedělal ostudu.Prosím poraďte mi někdo co s tím mám udělat aby to chodilo hladce bez rachotění.
Tady je fotka jak to pod spojkou vypadá [url]album_showpage.php?full=&pic_id=2066[/url]
Anonymous
 

Příspěvekod Anonymous » 06.09.2007-22:28

Ahoj, neumím poradit.
Ale proč píšu, na bloku motoru máš číslo 4BR00. To by asi nemělo být na motoru z roku 1993.
Anonymous
 

Příspěvekod TOMMZ » 06.09.2007-22:37

Kdybys měl Ducati, tak se za to vůbec nestydíš, že to dělá takovej rachot :wink:

Snad ti s tim někdo poradí.
TOMMZ
Site Admin
 
Příspěvky: 2303
Images: 1515
Registrován: 02.06.2005-14:45
Bydliště: Praha 2
Kraj: Praha
Typ XJ: Thundercat
Rok výroby XJ: 2000

Příspěvekod Anonymous » 07.09.2007-09:09

To horni kolo na obrazku by melo mit tu jistici podlozku prehlou pres matku tak aby se matka nemela sanci povolit. U Xj jsem to nemel rozebrany, ale pojkovej kos obecne by mel mit minimalni axialni vuly (ale stale se velice lehce tocil). Axialni vule neni tak strasna, pokud nevyjizdi ze zubu nebo nedre spodni kolecko. Nejhorsi je radialni vule nebo kdyz za ten kos chytis ma vuli na pootoceni kolme na osu otaceni. Kdyz znacknes spojku, tak packou nazenes spojkovej kos smerem od motoru a tim se ten kos tam nemuze mrcasit. Koukni se ro rozkreslenych dilu zda tam nema byt za lozistem nejaka vymezovaci podlozka. U jinym moto tam byva, ale pozor musi byt presne do roviny srovnana a cementovana uhlikem.
Anonymous
 

Příspěvekod Anonymous » 07.09.2007-09:13

Pokud ty matky nejsou dobre zajisteny tema jisticima dodlozkama proti povoleni, tak za 2km se ti to povoli a muze to udelat slusnej bordel. Vybrace , zvuky. Nekdy se zavit dokonce lepsi Loctitem 243
Anonymous
 

Příspěvekod Anonymous » 08.09.2007-12:58

No spojkovej koš má menší radiální vůli ale ostatní ne,ta fotka je když sem to rozebral,pak když sem to dával znova do kupy tak sem to samozřejmě všechno zajistil proti pootočení.Ta vymezovací podložka pod spojkovym košem je,ale asi by eště pár stovek snesla.
Jinak když motorku položim na bok abych nemusel vypouštět olej,nemuže se tam neco po... mimo toho ze mi vytece benzin?
A k tomu označení motoru,co je tedy za rok 4BR00?
Jinak díky kluci :smt039
Anonymous
 

Příspěvekod Anonymous » 08.09.2007-21:47

4BR mám v TP já a je to r.v. 2000
Anonymous
 

Další

Zpět na Motor

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 13 návštevníků

cron