Palivový kohoutek - jak mi „sabotoval“ jízdu (600N/S)

Palivový kohoutek - jak mi „sabotoval“ jízdu (600N/S)

Příspěvekod OTIS » 05.07.2005-15:03

Jedu po D1 od V.Bíteše směr Brno, chrochtám si jak mám skvělou spotřebu.... už jsem tankoval dávno a ještě pořád mám nad rezervou. Najednou motor chcípl, přepínám na rezervu a ono nic. Podíval jsem se do nádrže a na dně vidím jen loužičku. V ten okamžik jsem nechápal, proč se mi vyjela i rezerva.

Doma jsem na to mrknul a zjistil, že důvodem je vypadlá palivová trubička, která vymezuje hlavní zásobu benzinu. Pro ilustraci:
Správně:------->Špatně:
811 812

Vypadnutá trubička nemusí jít v nádrži vidět a pokud zatřesete odmontovanou nádrží tak ani slyšet (někdy se tam zasekne). Pro vyjmutí z nádrže je ideální delší drát či špice z jízdního kola.

Co je nutné:

1. Vypusťte benzín z nádrže - odpojíte hadičku z výtoku kohoutu (viz obrázek) nasadíte pomocnou hadičku vloženou do vhodné nádoby a palivový kohout otočte do polohy "PRI".
2. Odpojte podtlakovou hadičku (buď z kohoutu nebo z motoru).
3. Odšroubujte plastový přepínač polohy kohoutku.
4. Ještě zbývá odpojit jednu hadičku, která je v zadní části spodku nádrže (je to přepad z plnícího hrdla nádrže.)
5. Sundejte sedlo, povolte šroub M8 a v přední části nádrže M6.

Nadrž sundejte a položte na vrstvu hadrů spodkem vzhůru. Odšroubujte palivový kohout (2x křížový šroub). Jakmile kohout vytáhnete, doporučuji ho rozebrat a demontováním šroubů dvou předních šroubů (zadní víčko upevněné 5 šroubů je k podtlakové membráně na kterou tlačí pružinka), následně vyčistit např. v technickém benzínu, případně profouknout (někdy tam bývá dost humus!).

Trubičku zafixujete buď vhodným lepidlem, nebo vezměte velký šroubovák, přiložte ho na hranu díry v kohoutu. OPATRNĚ!! klepněte -vznikne ti tam výčnělek který trubičce nedovolí vypadnout.

-Před smontováním zkontrolujte těsnění na hrdle tělesa palivového kohoutu, zda není poškozené či rozpraskané. Pokud ano, raději nahraďte novým (není jedinou možností objednávat origo Yamaha).
-Také důsledně nasaďte a zajistěte benzínové hadice. Po napuštění nádrže zkontrolujte, zda někde palivo neuniká.
-Tím, že vypadla trubička odtekl i benzín (+nečistoty) z úplného dna nádrže, což se jinak nestane. Pro jistou vypusťte i plovákové komory karburátorů. K tomu slouží ventily, resp. šrouby (viz obrázek), doporučuji použít šroubovák z origo nářadí, jiné šroubováky můžou hlavy šroubů "vyžvýkat".
813

Vypustit komory, sundat je a vyčistit je potřeba dělat minimálně 1x ročně, např. před zimní odstávkou.

Pokud výše uvedený problém zjistíte (stačí si posvítit do nádrže) a není čas to opravovat - jezděte s kohoutkem v poloze "na rezervu", protože nevyjdete nádrž do dna (viz obrázek) a zůstane tam ještě slza na vyjetí třeba posledního kopce před benzínkou.... Další skutečnost, že případný kal zde dna nádrže se nedostane do palivové soustavy
819

Ale poslední záchranou pro všechny případy je ještě toto :wink:
820
Naposledy upravil OTIS dne 30.06.2006-14:02, celkově upraveno 11
Uživatelský avatar
OTIS
XJ veterán
 
Příspěvky: 3033
Images: 1863
Registrován: 02.06.2005-19:24
Bydliště: Brno
Kraj: Jihomoravský
Typ XJ: 600N
Rok výroby XJ: 2001

Příspěvekod Anonymous » 07.07.2005-05:43

Možná tě potěšim!? Nedavno se mi stalo něco podobnýho...jel jsem se s jednou holkou koupat a když jsme se vraceli, protože pospíchala domu, tak to přišlo...taky jsem dal reservu...a nic! :shock: Benzinka byla naštěstí asi 1 km daleko. Docela mě překvapilo jak jde (prvních 500 m) snadno tlačit. Když přišel kopeček, který normálně neni ani vidět, byla tak nějak těžší. :evil: :? Prostě bacha na hadičku :!: :lol:
Anonymous
 

Příspěvekod OTIS » 07.07.2005-07:23

Tak to ti mohla pomoct v tlačení. Když víš, že je před tebou benzinka tak to je v pohodě, ale já sem to dotlačil do těch prdelovic tak tam nikde žádná směrovka na pumpu. :smt120
Uživatelský avatar
OTIS
XJ veterán
 
Příspěvky: 3033
Images: 1863
Registrován: 02.06.2005-19:24
Bydliště: Brno
Kraj: Jihomoravský
Typ XJ: 600N
Rok výroby XJ: 2001

Příspěvekod Anonymous » 07.07.2005-07:30

Já byl rád, že mi nesla helmu a rukavice. :D Jen jsem doufal, že ta benzinka bude mít otovřeno i v 9 večer...je to jedna z těch co brzo zavíraj. Naštěstí maj v létě do 22.00. :) Když jsem tlačil tak se ukázala ta motorkářská solidarita...jeden jel okolo a hned zastavil. :P tak to má být. Okolo tebe žádnej nejel?
Anonymous
 

Příspěvekod OTIS » 07.07.2005-07:45

Já ani nevím, jestli mě nějaký minul. Snažil sem se co nejrychlej vypadnout mimo dálnici, protože tam tě sejmou, ani nevíš. Aj když sem natankoval tak sem měl jiný problém. Mám na přilbě tmavý štítek a ono se setmělo, tak sem to raději domů vzal po D2, než po okreskách, protože dálnice je ze světlého betonu a je to rovina- ale i tak sem jel dost "naslepo".
:roll:
Uživatelský avatar
OTIS
XJ veterán
 
Příspěvky: 3033
Images: 1863
Registrován: 02.06.2005-19:24
Bydliště: Brno
Kraj: Jihomoravský
Typ XJ: 600N
Rok výroby XJ: 2001

Příspěvekod Anonymous » 20.11.2005-22:19

Eště bych se chtěl vrátit k těm trubičkám v nádrži,dneska sem to vyndal a vyčistil a když to chci dát spátky dohromady ejhle,já si nepamatoval která byla vpravo a která vlevo,koukal sem na Otisův obrázek kde vysoká je vlevo ale nějak se mi to nezdá,v tý levý díře je totiž osazení kam pěkně zapadne ta malá.Hledal sem to v análech :smt024 ale našel sem pěkný h...o.Nechci tady o tom spekulovat,ale pokud bych to přehodil a frčel si s vědomím že mám eště rezervu,tak bych se pak asi nestačil divit :smt103
Anonymous
 

Příspěvekod Anonymous » 21.11.2005-07:02

Jarda píše:Eště bych se chtěl vrátit k těm trubičkám v nádrži,dneska sem to vyndal a vyčistil a když to chci dát spátky dohromady ejhle,já si nepamatoval která byla vpravo a která vlevo,koukal sem na Otisův obrázek kde vysoká je vlevo ale nějak se mi to nezdá,v tý levý díře je totiž osazení kam pěkně zapadne ta malá.Hledal sem to v análech :smt024 ale našel sem pěkný h...o.Nechci tady o tom spekulovat,ale pokud bych to přehodil a frčel si s vědomím že mám eště rezervu,tak bych se pak asi nestačil divit :smt103


Cau Jardo, to máš stejnej problém jako jsem měl já... :D
Dal jsem ty trubičky, tak jak sedly líp a ono to bylo opačně!!! :lol: :evil: :wink:
Anonymous
 

Příspěvekod OTIS » 21.11.2005-07:29

Když se podíváš do análů ke staršímu modelu tak to vypadá takto (tedy naopak):
Obrázek
Takže je docela možné že u starších to má být opačně. Nejlepší bude, když sundáš ten "rotor" a podíváš se které otovory ten kanálek propojuje v jednotlivých polohách a pak to bude jasné 8)
Uživatelský avatar
OTIS
XJ veterán
 
Příspěvky: 3033
Images: 1863
Registrován: 02.06.2005-19:24
Bydliště: Brno
Kraj: Jihomoravský
Typ XJ: 600N
Rok výroby XJ: 2001

Příspěvekod Anonymous » 21.11.2005-19:21

Dneska sem na to zas čučel a je to fakt naopak, ale pro klid duše to radši rozeberu a podivám se na ty kanálky jak řikáš,doufám že tam na mě nevyletí ňáký péro :smt031
Anonymous
 

Příspěvekod OTIS » 14.06.2006-19:59

Tak co zjistils s těma tubičkama, je to stejné jako na foto nahoře? Chtěl bych z toho tématu udělat článek do techniky -tak ať tam nejsou nepřesnosti...
Uživatelský avatar
OTIS
XJ veterán
 
Příspěvky: 3033
Images: 1863
Registrován: 02.06.2005-19:24
Bydliště: Brno
Kraj: Jihomoravský
Typ XJ: 600N
Rok výroby XJ: 2001

Příspěvekod Anonymous » 15.06.2006-17:11

Tak sem je dal nakonec naopak!Dojel sem do práce a před bránou mi to chcíplo a v nádrži ani kapička,takže z prdele klika :smt101 Myslim že ta delší jde to tý díry s osazením a ta malá do tý hluboký,nakonec jsem to musel rozdělat a kouknout na kanálky kterej jde kam abych měl jistotu a čekalo tam na mě překvapení v podobě vodního kamene či co to bylo za sajrajt,takže všem doporučuju aby to aspoň jednou za pár let vyčistili.
Anonymous
 

Příspěvekod OTIS » 23.06.2006-12:25

Teď sem mrknul do nádrže a trubička je zase vypadlá... :? :? Sekundové lepidlo asi nebyla dobrá volba, zkusím epoxid, nebo co doporučujete:?:

Nemám čas to opravovat, navíc mám plnou nádrž... Pokud budete někdo v podobné situaci, jezděte s kohoutkem na rezervu, protože nevyjdete nádrž do dna (viz obrázek) a zůstane tam ještě slza na vyjetí třeba posledního kopce před benzínkou.... Další skutečnost, že případný kal zde dna nádrže se nedostane do palivové soustavy
819

Ale poslední záchranou pro všechny případy je ještě toto :wink:
820
Uživatelský avatar
OTIS
XJ veterán
 
Příspěvky: 3033
Images: 1863
Registrován: 02.06.2005-19:24
Bydliště: Brno
Kraj: Jihomoravský
Typ XJ: 600N
Rok výroby XJ: 2001

Příspěvekod Anonymous » 24.06.2006-15:18

Doporučuju trochu nešetrnej nápad,ale účinej.Vem velkej šroubovák,přilož ho na hranu tý díry a OPATRNĚ!! klepni,vznikne ti tam takovej výčnělek dovnitř a nemusíš nic lepit a ještě máš jistotu že to vydrží na věky :wink: Já sem tam pro jistotu udělal dva a opravdu to drží.
Anonymous
 

Příspěvekod OTIS » 26.06.2006-06:55

A myslíš jako udělat to, když je tam ta trubička nebo ji tam pak nasoukat?
Uživatelský avatar
OTIS
XJ veterán
 
Příspěvky: 3033
Images: 1863
Registrován: 02.06.2005-19:24
Bydliště: Brno
Kraj: Jihomoravský
Typ XJ: 600N
Rok výroby XJ: 2001

Příspěvekod Anonymous » 26.06.2006-17:45

Musíš to udělat když tam trubičku nemáš,nejdřív zkus udělat jeden "zásek" a když bude pořád volná tak druhej (cca.o 33.33333°) ale opravdu do toho neťukej moc velkou silou,je to docela měkký.
Anonymous
 

Příspěvekod OTIS » 26.06.2006-19:12

Jo to sem udělal a ještě dal lepidlo. Píšeš vydrží na věky... říkalo se ze Sovětským svazem na věčné časy a nevydrželo...tak uvidíme 8)
Největší práce bylo dostat ven tu trubičku.
Uživatelský avatar
OTIS
XJ veterán
 
Příspěvky: 3033
Images: 1863
Registrován: 02.06.2005-19:24
Bydliště: Brno
Kraj: Jihomoravský
Typ XJ: 600N
Rok výroby XJ: 2001

Příspěvekod Anonymous » 26.06.2006-21:35

Tohle ale vydrží,pokud vydrží motorka :wink: Já bych tam lepidlo radši nedával,benzín ti ho může rozežírat a akorát ti to zasviní filtr.
Anonymous
 

Příspěvekod OTIS » 27.06.2006-07:26

Nerozežere, když sem to rozdělal byla tam vrstvička od minulého lepení. Ale dal sem tam jen kapku tak se to urvalo.
Myslím, že filtr je vystaven většímu humusu co natankuješ :?
Uživatelský avatar
OTIS
XJ veterán
 
Příspěvky: 3033
Images: 1863
Registrován: 02.06.2005-19:24
Bydliště: Brno
Kraj: Jihomoravský
Typ XJ: 600N
Rok výroby XJ: 2001

Příspěvekod Anonymous » 27.06.2006-17:18

Tak to s tebou souhlasim,škoda že sem si to nevyfotil,jak sem to rozdělal,vypadalo to jek nějaká ztvrdlá priskyřice :smt011
Anonymous
 

Příspěvekod Anonymous » 31.07.2006-20:21

Tak jsem dalším majitelem, kterýmu vypadla ta trubička, asi je to fakt neduh xj. Teď sem ji konečně dostal z nádrže a koumám, jak ji v tom kohoutu zpevnit. Trochu se divim, že nevypadne ta menší, aspoň u mě je daleko volnější, než ta dlouhá, ta docela sedí. Asi na tu delší působěj větší "vlny" od benzínu v nádrži.
Anonymous
 

Příspěvekod Anonymous » 18.10.2006-08:05

Ahoj, já mám problém přesně opačný, rezerva fungujenormálně, ale XJ jede i na zavřený kohout. při jízdě je jedno jestli je kohout v ploze otevřeno nebo zavřeno, jede až do rezervy a po přepnutí dále. kde může být chybka ???

díky
Anonymous
 

Příspěvekod OTIS » 18.10.2006-08:43

Ale ten kohout nemá žádnou polohu "zavřeno". Otevírání a zavírání je závislé na chodu motoru. Akorát kolmá poloha "PRI" je otevřen i bez chodu motoru.
Uživatelský avatar
OTIS
XJ veterán
 
Příspěvky: 3033
Images: 1863
Registrován: 02.06.2005-19:24
Bydliště: Brno
Kraj: Jihomoravský
Typ XJ: 600N
Rok výroby XJ: 2001

Příspěvekod Jiri BN » 18.10.2006-11:29

Stáhni si Návod k obsluze. Tam to máš popsáno.(mohu ti ho poslat na meil)
Jiri BN
XJ štamgast
 
Příspěvky: 318
Images: 10
Registrován: 03.03.2006-21:29
Bydliště: Mstětice

Příspěvekod Anonymous » 20.10.2006-08:51

Díky za info, Xj mám nově a na takhle moderní moto nejsem zvyklý.
díky
Anonymous
 

Příspěvekod Anonymous » 11.04.2007-19:45

Tak já jsem mel včera rozhozený palivový kohout(skládal jsem ze dvou jeden :wink: )a dal jsem tu delší trubičku doleva přesně jak to má Ottis na té první fotce a je to správně.Dnes jsem totiž vyzvedl RZ z depozitu a vyrazil na první letošní oficiální jízdu :smt023 a po deseti kilometrech mi došla štáva :smt009 .Přepnul jsem na reservu a hurá trubičky jsem tam dal dobře :smt026
Anonymous
 

Příspěvekod Anonymous » 11.04.2007-19:49

Jen pro upřesnění mám XJ 600 r.v. asi 1992
Anonymous
 

Příspěvekod Anonymous » 10.06.2007-19:32

Ahoj, tak jen moje zkušenost na toto téma. Na XJ600S r.v.92 jsem vyšrouboval kohout a vše bylo trochu jinak. Místo dlouhé trubičky střední - dlouhá si 5 cm - delší než rezerva a kratší než hlavní trubka. A trubička v poloze rezerva žádná.

Koupil jsem tedy v OBI hliníkovou 8mm trubku, pasuje do toho skoro přesně. Trubku jsem upravil podle rozměrů viz výše (moc děkuji, měl jsem se čeho chytit). Zbývalo jen sítko. Zašel jsem do JAWA prodejny. Stálo 44,- Kč. Ale ouha - díra do nádrže je 9 mm a sítko má průměr 10 mm. A to ještě musíš nějak uchytit na tu trubku. Jaké máte zkušenosti? Já plast sítka mírně zeformoval a uchytil stahovacími pásky. Dnes jsem s tím byl poprvé venku. 150 km to vydrželo bez problémů, snad vydrží i víc.
Anonymous
 

Cisteni palivoveho kohoutu

Příspěvekod Anonymous » 31.07.2007-07:43

Ahojte,

cistil jsem palivovy kohout ... treba nekomu pomohou tyto fotky:

1827 1828
1829 1830



mam jediny problem v nadrzi byla vypadla jedina trubicka, kterou jsem do kohoutu vlepil, jak radi Otis, ale ta ruha delsi tam nebyla ... nemate nahodou nekdo nahradni?

Rik

[url=faq.php#24]Tvorba náhledů na obrázky v albu - viz. FAQ. Pozn. admina.[/url]
Anonymous
 

Re: Cisteni palivoveho kohoutu

Příspěvekod Anonymous » 31.07.2007-08:26

Je tam! Věř mi! Pořádně zatřep nádrží, leží tam někde zaseklá.
Taky jsem nevěřil :wink:
Anonymous
 

Příspěvekod Anonymous » 31.07.2007-10:08

A jak se vám to povedlo dostat ven? já byl neúspěšný.Zatím.
Anonymous
 

Další

Zpět na Technika

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků

cron