ložisko v rozetě

Pravidla fóra
Zkuste využít funkci hledat před přidáním nového dotazu. V případě nového dotazu/příspěvku vždy na začátek uveďte přesný typ a ročník XJ, ke kterému se dotaz vztahuje!!!

ložisko v rozetě

Příspěvekod Mira XJ » 18.07.2005-19:37

Pánové to ložisko v rozetě mě taky asi opouští,tak jsem scháněl a sehnal! Originální Ložisko: KOYO 63/22RS a přímo od dovozce koya stojí 531kč s DPH. Doba dodání jest 1-2dny. jináč doporučuju jednou za rok rozdělat a promazat bílou vazelínou.
Mira XJ
XJ štamgast
 
Příspěvky: 679
Images: 0
Registrován: 06.06.2005-12:53
Bydliště: Pohořelice

Příspěvekod OTIS » 18.07.2005-19:47

:roll: Jak rozdělat, vžyť je tam uzavřené (aspoň já ho tam mám). Jak bych ho pak utěsnil? :smt017
Před týdnem sem to měl zrovna rozdělané, že mrknu na ložiska. Nechce se mě ho "vyloupnout" (snad až bude mít "své" kilometry) a pak spoléhat jen na to gufero. :?
Uživatelský avatar
OTIS
XJ veterán
 
Příspěvky: 3033
Images: 1863
Registrován: 02.06.2005-19:24
Bydliště: Brno
Kraj: Jihomoravský
Typ XJ: 600N
Rok výroby XJ: 2001

Příspěvekod Mira XJ » 19.07.2005-06:21

To ložisko v rozeťe jde normálně domazat. To těsnění je plastový a jde krásně vylopnot šroubovákem Pak to bez poškození prstem namáčkneš zpátky. Budeš překvapenej jak to je primitivní. Jináč doporučju jednou za 20 000km domazat. Já mám najeto 39 000km a ještě před 3000km jsem to kontroloval a vše v pohododě.Teď jsem měnil tu řetězovku a hle ložisko šustí - je suchý!!!!!!
Mira XJ
XJ štamgast
 
Příspěvky: 679
Images: 0
Registrován: 06.06.2005-12:53
Bydliště: Pohořelice

Příspěvekod OTIS » 19.07.2005-06:34

To se mě nějak nezdá, za 3000 km a už je suché... :? Není to právě důsledek toho, že už bylo vylouplé? Já s tím vylupováním zkušenost nemám, vždy když sem nějaké otevřel tak sem ho už nezavíral a nechal ho dožít s guferem či prachovkama. Ale to nebylo na motorce.
Uživatelský avatar
OTIS
XJ veterán
 
Příspěvky: 3033
Images: 1863
Registrován: 02.06.2005-19:24
Bydliště: Brno
Kraj: Jihomoravský
Typ XJ: 600N
Rok výroby XJ: 2001

Příspěvekod Mira XJ » 19.07.2005-07:22

Včera jsem ho rozdělával poprvé,takže žádný vyloupnutí předtím nebylo!!! ano za 3000km vesměs v dešti bylo suchý. Teda spíš to,že je suchy se projevilo po 3000km.
Mira XJ
XJ štamgast
 
Příspěvky: 679
Images: 0
Registrován: 06.06.2005-12:53
Bydliště: Pohořelice

Příspěvekod OTIS » 19.07.2005-08:01

No tak těch 20000 Km bude asi optimální doba. Můžeš mě napsat rozměr toho ložiska, ať to nemusím hledat, já mám na ložiska určité neveřejné zdroje, že bych se pozeptal.
A jak je to s výdrží u ložisek v kolech?
Uživatelský avatar
OTIS
XJ veterán
 
Příspěvky: 3033
Images: 1863
Registrován: 02.06.2005-19:24
Bydliště: Brno
Kraj: Jihomoravský
Typ XJ: 600N
Rok výroby XJ: 2001

Příspěvekod Mira XJ » 19.07.2005-08:39

To je právě ten vtip, že to je nestandartní rozměr - tady se zas japonci vyznamenali! Na ložisku je napsáno 63/22RS - ale podle strojnických tabulek kde jsou normy kuličkových ložisek je to blbost. Taky jsem hledal adekvátní náhradu. ložisko jsem venku neměl,ale vnější rozměr je 56 a vnitřní 22mm. Výšku bohužel nevím páč je vevnitř nalisovanej distanční kroužek a nejde to změřit.
Mira XJ
XJ štamgast
 
Příspěvky: 679
Images: 0
Registrován: 06.06.2005-12:53
Bydliště: Pohořelice

Příspěvekod OTIS » 19.07.2005-10:23

Tak ty dva rozměry by měly být totožné s guferem? Obvykle to tak bývá. To by pak stačilo zjistit tu výšku.
Uživatelský avatar
OTIS
XJ veterán
 
Příspěvky: 3033
Images: 1863
Registrován: 02.06.2005-19:24
Bydliště: Brno
Kraj: Jihomoravský
Typ XJ: 600N
Rok výroby XJ: 2001

Příspěvekod Mira XJ » 19.07.2005-11:20

Mám to usebe v hokně na stole. :D tož gufero je:B9 SDD2 42 56 6-1 výrobce patrně ARS

Tož vnější je opravdu 56, vnirřní 22. (podle gufera vnitřek ložiska nepoznáš,páč je tam distanční váleček o průměru 46 mm,kterej ti zajišťuje ,že se ti nebude bortit ta plechová kyvka v místě štoubu až budeš dotahovat zadní kolo.
Mira XJ
XJ štamgast
 
Příspěvky: 679
Images: 0
Registrován: 06.06.2005-12:53
Bydliště: Pohořelice

Příspěvekod OTIS » 19.07.2005-11:24

No jo vlastně, na ten sem zapoměl :oops:
Uživatelský avatar
OTIS
XJ veterán
 
Příspěvky: 3033
Images: 1863
Registrován: 02.06.2005-19:24
Bydliště: Brno
Kraj: Jihomoravský
Typ XJ: 600N
Rok výroby XJ: 2001

Příspěvekod Faudy » 19.07.2005-12:41

Ja tam lozisko meneny a hlavne uz treti gufero. To gufero vydrzi tak 20tkm a musi se vymenit, jinak pusti vodu do loziska a lozisko jde... To gufero normalne ztvrdne a blbe pak tesni. Stalo origost asi 220 kacek. Lozisko jde vyndat z rozety po nahrati horkovzdusnou pistoli, zpatky se da zalisovat novy velkym gola klicem.
Faudy
občasný přispěvatel
 
Příspěvky: 175
Registrován: 07.06.2005-13:19
Bydliště: Teplice

Příspěvekod OTIS » 19.07.2005-12:44

Ale to gufero se snad dá sehnat normálně?- nemusí to být origoš za takové prachy?
Uživatelský avatar
OTIS
XJ veterán
 
Příspěvky: 3033
Images: 1863
Registrován: 02.06.2005-19:24
Bydliště: Brno
Kraj: Jihomoravský
Typ XJ: 600N
Rok výroby XJ: 2001

Příspěvekod Faudy » 19.07.2005-12:50

Pred dovcou 5000km, kdy protahnu kominem skoro desitku za benzin me dve kila nezabijou. A nemam cas nekde oblejzat kramy, ktery maj otevreno od deviti do tri :P
Faudy
občasný přispěvatel
 
Příspěvky: 175
Registrován: 07.06.2005-13:19
Bydliště: Teplice

Příspěvekod Mira XJ » 19.07.2005-12:52

Dneska jdu do kseftu s ložiskama,tak se na to gufero zeptám.
Mira XJ
XJ štamgast
 
Příspěvky: 679
Images: 0
Registrován: 06.06.2005-12:53
Bydliště: Pohořelice

Příspěvekod Mira XJ » 19.07.2005-12:54

Ještě dám dobrej tip: to ložisko než budete lisovat zpátky,tak do strčte na 2 hodiny do mrazáku,pak tam zapadne samo. :D
Mira XJ
XJ štamgast
 
Příspěvky: 679
Images: 0
Registrován: 06.06.2005-12:53
Bydliště: Pohořelice

Příspěvekod OTIS » 19.07.2005-12:58

Faudy píše:Pred dovcou 5000km, kdy protahnu kominem skoro desitku za benzin me dve kila nezabijou. A nemam cas nekde oblejzat kramy, ktery maj otevreno od deviti do tri :P


Pokud to není nějaká specialita, tak není potřeba oblejzat krámy-stačí zajít do první mototechny. Myslím, že by se dalo ušetřit minimálně kilíčko.
Uživatelský avatar
OTIS
XJ veterán
 
Příspěvky: 3033
Images: 1863
Registrován: 02.06.2005-19:24
Bydliště: Brno
Kraj: Jihomoravský
Typ XJ: 600N
Rok výroby XJ: 2001

Příspěvekod Faudy » 19.07.2005-13:30

Co delam ten barak, tak litaj kila jen to hvizda... Kdyz tak o tom premejslim, tak stejne nevim, kam bych tady v Teplicich jel. Nejaky ksefty s loziskama tu budou, to asi jo. Radsi se jdu po praci projet na kole, nez se nekde trmacet po kseftech. Howgh :D
Faudy
občasný přispěvatel
 
Příspěvky: 175
Registrován: 07.06.2005-13:19
Bydliště: Teplice

Příspěvekod Mira XJ » 20.07.2005-05:42

To gufero stojí bez prachovky (což je na nic ) - 26kč
S prachovkou o dSKF - 130kč
Mira XJ
XJ štamgast
 
Příspěvky: 679
Images: 0
Registrován: 06.06.2005-12:53
Bydliště: Pohořelice

Příspěvekod Anonymous » 08.10.2005-15:54

Když už sme u ložisek,nevíte někdo jak se vyndavaj ložiska ze zadního kola?
Anonymous
 

Příspěvekod OTIS » 08.10.2005-16:19

Řekl bych stejně jako třeba u Jawy. Prostě ho vyklepneš z vnitřní strany přes nějakou "tyčku".
Spoustu takových informací najdeš v servisním manuálu :shock: :
http://kolik.planetka.cz/manualy/Yamaha ... haynes.pdf (43MB)
Uživatelský avatar
OTIS
XJ veterán
 
Příspěvky: 3033
Images: 1863
Registrován: 02.06.2005-19:24
Bydliště: Brno
Kraj: Jihomoravský
Typ XJ: 600N
Rok výroby XJ: 2001

Příspěvekod Anonymous » 12.10.2005-06:49

Chlapi já vám do toho teda nechci moc kecat,ale mam XJéčko z 86" roku a co se týče ložisek kol a rozety tak jsou všechny v pohodě,má nalítaných přes osumdesát tisíc a pochybuji zě je někdo někdy vyměňoval. Dívali se na to v YAMAZE (byl jsem u toho) a byly jako nové. Nechci vám nic říkat,ale po mích zkušenostecn,možná tady tyhle problémy vznikají tim že se v tom člověk moc hrabe. Právě ze ta ložiska jsou zapozdřená a neměly by se vůbec rozdělávat,když se rozdělají,tak si je můzete tak akorát pověsit na zeď,protože tam porušíte břit toho těsnění a jde to do háje.Jedině že by to postupně u těch DIVERZION začali šidit,ale to pochybuji. Tak nevím... :?:
Anonymous
 

Příspěvekod Anonymous » 29.12.2005-14:58

[quote="OTIS"]Řekl bych stejně jako třeba u Jawy. Prostě ho vyklepneš z vnitřní strany přes nějakou "tyčku".
Spoustu takových informací najdeš v servisním manuálu :shock: :

Tak v manuálu toho moc o zbůsobu vyjmutí ložiska moc není a vyklepnout moc nejde protože je tam distanční trubka a nechytíš hranu ložiska. :(
Což takhle velký technický mág Mira XJ? Nemáš Míro nějaký osobní trik jak ho dostat ven? :wink:
Anonymous
 

Příspěvekod OTIS » 29.12.2005-18:52

Asi máš špatnou tyčku, která sklouzne z hrany.
U Jawy i Pyonýra je taky trubička a šlo to, ale ne kdejakou tyčkou..
Ale u XJ sem to nedělal, tak prakticky nemůžu sloužit :(
Obrázek
Uživatelský avatar
OTIS
XJ veterán
 
Příspěvky: 3033
Images: 1863
Registrován: 02.06.2005-19:24
Bydliště: Brno
Kraj: Jihomoravský
Typ XJ: 600N
Rok výroby XJ: 2001

Příspěvekod Anonymous » 29.12.2005-20:48

Čaroval jsem dneska na dílně skoro celé dopoledne. I ostré hrany jsem vybrušoval do různých tyček :D . Ale problém je vnitřní kroužek ložiska mám taky náběh a po něm to sklouzne. Asi ho budu muset vykuchat :( .
Anonymous
 

Příspěvekod Anonymous » 04.01.2006-20:12

...ta trubka jde vychylit....na jedne strane jsou loziska 2 za sebou, na druhe je samostatne ( ted nevim, na ktere, predpokladam, ze u rozety ). Je to uz 2 roky, co jsem to menil...ale vim urcite, ze se mi podarilo tu distancni trubku uvnitr kola vychylit tak, abych tou kulatinou dostatecne chytil lozisko.
Chce to trosku decentniho nasili....:)
Anonymous
 

Příspěvekod Anonymous » 04.01.2006-22:34

Tak s vyndaváním ložisek sem si hrál celej den,a je to opruz když nemáte ten správný nástroj,já sem si ho pak svépomocí zbastlil.Jinak ty 2 ložiska vedle sebe sou u rozety a tam má ta trubka taky menší vnější průměr.Nechápu ale jak může jít vychýlit,Japončíci to maj na setiny přesně a při správně nalisovanejch ložiskách je trubka stáhlá z obou stran,a opravdu s ní hnout nejde.Pokusim se nakreslit ten nástroj.
Anonymous
 

Příspěvekod Anonymous » 04.01.2006-22:48

Troška decentního násilí :lol: Když mě to přestalo bavit, tak jsem přes mosaznou trubku dal "čtyři rány" do vnitřního kroužku toho samostatnýho ložiska (když už jsem ho měl koupený nový) a oni ty dvě na druhé straně přes tu vnitřní trubku poskočili jako po másle :D , potom už ta trubka šla vychýlit dostatečně. Takže nebát se, i když je to japonsky přesný :wink:
Anonymous
 

Příspěvekod Anonymous » 05.01.2006-17:57

To je zajímavý,tak jesli je eště někdy budu měnit tak to zkusím pořádnym kladivem :smt021 :lol:
Anonymous
 

Re: ložisko v rozetě

Příspěvekod OTIS » 19.10.2006-11:50

Mira XJ píše:Pánové to ložisko v rozetě mě taky asi opouští,tak jsem scháněl a sehnal! Originální Ložisko: KOYO 63/22RS a přímo od dovozce koya stojí 531kč s DPH. Doba dodání jest 1-2dny. jináč doporučuju jednou za rok rozdělat a promazat bílou vazelínou.


uvedena loziska muzeme nabidnout od 1 do 2 dnu. Jedna se o loziska
japonskeho vyrobce NSK.
Cena je 293,- Kč vč DPH.

Pokud nejste z Brna muzeme Vam je zaslat na dobirku
S pozdravem
Jebacek Petr
Ložiskárna s.r.o.
http://www.loziska.net/
Uživatelský avatar
OTIS
XJ veterán
 
Příspěvky: 3033
Images: 1863
Registrován: 02.06.2005-19:24
Bydliště: Brno
Kraj: Jihomoravský
Typ XJ: 600N
Rok výroby XJ: 2001

Re: ložisko v rozetě

Příspěvekod Bartus » 04.06.2007-16:19

Tak jsem si to tu pročetl a jsem z toho trochu zmatený. Může mi někdo napsat označení toho ložiska, je to ložisko 63/22RS ? Chystám se ho na konci roku vyměnit a v Yamaze si řekli 1300 za ložisko+gufero. Jo a gufero má označení B9 SDD2 42 56 6-1 na tom mojem to nejde přečíst?
Pozdrav z černé díry
http://www.bartus.eu

Sedím na stromu a nejsem dřevorubec :-)
Bartus
XJ štamgast
 
Příspěvky: 1395
Images: 162
Registrován: 15.12.2005-10:24
Bydliště: Petřvald u Karviné
Kraj: Moravskoslezký
Typ XJ: Suzuki DL1000 BMW 1150 GSA
Rok výroby XJ: 2005

Další

Zpět na Podvozek

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 60 návštevníků

cron