Ahoj,
tak ta problematika je strašně široká.
Jednodušeji:
Výfuk musí, odvádět spaliny, napomáhat výkonu umožněním správného výplachu a tlumit hluk (jak komu
)
Spaliny ve výfuku rezonují a odrážejí se od překážek zpět (překážka může být jen zůžené místo) v závislosti na délce tvaru výfuku a otáčkách.
Tím vytvářejí větší tlak na otevřený výfukový ventil a zhoršují výplach (tím i výkon).
V ideálním případě jde rezonance směrem ven z výfuku, to se dosáhne naladěním výfuku - přesné spočítání průřezu, tvaru a délky proti objemu válce a otáčkám, z toho je jasné že se dají naladit jen určité otáčky, proto se zavedly přívěry které to zlepšují.
Zároveň s výměnou výfuku musíš vždy naladit i sání a karburaci, průchozí výfuk ma vliv na bohatost směsy.
Jinak na zvuk má vliv nejen velikost a tvar, ale i použitý materiál a celá konstrukce.
Vlastně vše je jen trocha počtů a spousta pokusů a omylů.
Všeobecně tvůj popisovaný průchozí výfuk bude fungovat když poladíš karburátor, tak ti zvedne výkon ve vysokých otáčkách, ale pravděpodobně rapidně klesne kroutící moment v nízkých.
Navíc je ryziko že negativně ovlivní spotřebu i o několik litrů.
Jestli máš motorku na cestování, tak se na to vykašli, hluk je časem nepříjemnej a tu trochu výkonu navíc ani nepoznáš.