Stránka 1 z 1

jednokotouč -> dvoukotouč

PříspěvekNapsal: 28.12.2006-01:23
od Anonymous
Nazdárek, nevíte někdo, prosím, jak velký je problém předělat jednokotouč na dvoukotouč? Jestli to má vůbec cenu...

PříspěvekNapsal: 28.12.2006-09:41
od OTIS
Nevím, ale bude to asi chtít vyměnit kolo, kotouče, brzdiče, vidle...
Největší problém to asi bude sehnat.

PříspěvekNapsal: 28.12.2006-10:16
od Anonymous
Jak píše Otis..a myslím, že to za to ani nestojí..když se o to pravidelně staráš a čistíš pístky, brzdí to podle mě dostatečně. Možná tak ještě dát pancéřku.

PříspěvekNapsal: 28.12.2006-12:36
od Anonymous
Jj, pancéřkou to řeší spousta majitelů, jak jsem zjistil na netu. Asi to tedy pomáhá. :) Jde o to, že jsme našli pěknou motorku za pěknou cenu, ale je to ´97, tak váhám, jestli brát nebo hledat dál... Každopádně díky za rady!

PříspěvekNapsal: 28.12.2006-14:37
od Mira XJ
Předělat jedno koutouč na dvoukoutoč se rozhodně nevyplatí.
Znamená to: jiný vidlice,vrchní i spodní brýle,kolo - to je drahý jak sviňa (i jeté), dva třmeny.

PříspěvekNapsal: 28.12.2006-15:04
od TOMMZ
Hlavně pokud nejsi slabej na ruce nebo to není určený pro holku, tak jednokoutouč brzdí naprosto dostatečně. Třeba v Mostě před novym reterdérem jsem většinu ostatních motorek(zmrzlin) vybrzdil.
Pokud začínáš jezdit na motorce, tak bych ti stejně doporučil spíš ten jednokotouč. Sice nemá takový nástup, ale o to máš větší rezervu před smykem a ten u předního kola většinou končí pádem. Sjirka by asi mohl vyprávět :lol:
Zase z pohledu budoucího prodeje by se teoreticky měl spíše vyplatit novější model.

Především bych ti doporučoval po koupi motorky vyměnit brzdící kapalinu za nějakou, která snese vyšší teploty(asi DOT 5 esli se nepletu). Spousta lidí, kteří koupí mašinu a v lepším případě ji jedou vyzkoušet na okruh, před zatáčkou vezmou za brzdu a zjistěj, že prostě vůbec nebrzdí(páčka se propadne na řídítko). Je to daný stářím kapaliny, protože se postupně do kapaliny přidává vlhkost a pak se bod varu rapidně snižuje.

PříspěvekNapsal: 28.12.2006-17:59
od OTIS
DOT 5 se tam nesmí dávat, jen 3 a 4. Není to jen o vyšším bodu varu, může to třeba poškodit těsnění...

PříspěvekNapsal: 28.12.2006-19:23
od Jiri BN
Kapaliny DOT 3 a DOT 4 jsou vyrobeny na bázi etylenglykolu a jsou mísitelné, kapaliny DOT 5 na bázi silikonu a nelze je použít do systému DOT3(4). Kapaliny DOT 5.1 lze mísit se systémy DOT3(4).

http://www.motorkari.cz/index.php?show=00000003259

PříspěvekNapsal: 28.12.2006-23:40
od TOMMZ
Dovolil jsem si to zkopírovat sem:
Brzdová kapalina
Nároky na brzdovou kapalinu jsou především v minimální stlačitelnosti a vysokému bodu varu. Při varu kapaliny totiž dochází k uvolňování malých bublinek v celém svém objemu což má za následek špatnou funkci brzd. Plyn má mnohonásobně větší stlačitelnost než kapalina. Teplo vzniká mezi třecími plochami a je snahou odvést jeho velkou část brzdovým kotoučem (děrování pro zvětšení činné plochy) a zamezení přestupu tepla do kapaliny (izolace na destičkách, konstrukce pístků-opěrná plocha je co nejmenší). Kapalina bohužel do sebe dokáže vázat vodu do svého objemu čímž se snižuje bod varu. Brzdové kapaliny jsou děleny normou DOT do tříd podle bodu varu. Kapaliny DOT 3 a DOT 4 jsou vyrobeny na bázi etylenglykolu a jsou mísitelné, kapaliny DOT 5 na bázi silikonu a nelze je použít do systému DOT3(4). Kapaliny DOT 5.1 lze mísit se systémy DOT3(4). Vyšší hodnota DOT odpovídá i vyššímu bodu varu a je nutné používat pouze kapalinu předepsanou výrobcem, případně kapalinu vyšší třídy za předpokladu že je mísitelná s předchozí. Bod varu se rozlišuje jako suchý a mokrý. Suchý bod varu je teplota, při které začne vřít nová 100% kapalina. Mokrý bod varu je při obsahu 3,5% (hmotnostně) vody v kapalině a i když je důležitější tak není běžně udáván na obalech. Body varu kapalin (suchý/mokrý): DOT 3:205/140°C, DOT 4:230/155°C, DOT 5+5.1:260/180°C.


Jaký je tedy rozdíl mezi DOT 5 a DOT 5.1??

PříspěvekNapsal: 29.12.2006-11:37
od Jiri BN
MOTUL DOT 4 BRAKE FLUID

Plně syntetická brzdová kapalina splňující normy DOT pro hydraulické brzdové a spojkové systémy automobilů, odpovídající doporučení výrobce DOT 4.

Vlastnosti:
Bod varu na horní hranici rozmezí, které vyžaduje norma DOT 4, tj. 275°C, což umožňuje snadnou a trvalou účinnost brzd i za velmi těžkých podmínek. Tato kapalina je neutrální vůči spojům a těsněním v brzdových systémech a má antikorozní účinky. Je mísitelná s výrobky deklarující normy DOT 3 a 5.1, pokud neobsahují silikonové přísady.

Specifikace:
SAE J 1703
ISO 4925
FMVSS 116 DOT 4


MOTUL DOT 5.1 BRAKE FLUID

Plně syntetická brzdová kapalina, určená pro dlouhodobé použití v hydraulických brzdových a spojkových systémech výkonných aut a motocyklů, pro které je předepsána norma DOT 3, 4 nebo 5.1.

Vlastnosti:
Kapalina určená pro dlouhodobé použití s velmi vysokým bodem varu za vlhka (t.j. po jednoročním použití 185°C). Kapalina je speciálně určena pro antiblokovací hydraulické systémy, kde umožňuje lehký průtok mikropotrubím. Je dokonale neutrální vůči všem těsněním a spojovacím prvkům.

Specifikace:
SAE J 1703 - DOT 5

Dot 5,1 není na bázi silikonu jako Dot 5

PříspěvekNapsal: 05.01.2007-18:17
od Anonymous
Tak s tim že se tam nemůže lejt dot 5.1 ste mě trochu zaskočili.Znamená to že jí mám co nejdřív vyměnit za 4?Aby mi to nesežralo těsnění.5.1 už tam mám asi rok :smt017

PříspěvekNapsal: 05.01.2007-18:29
od OTIS
Ale 5.1 může, 5 nemůže.