Spálení 30 A POJISTKY při zapojení předního brzdového čidla
Napsal: 23.02.2017-19:21
ZDRAVÍM všechny kdo právě čtou tento příspěvek
Prohledal jsem fora ale nic jsem nenašel. Proto zakládám nový příspěvek...
Před dvěma týdny jsem se stal hrdým majitelem Yamahy Xj 600 s Diversion z nejistého roku Avšak první přihlášení bylo 1998. Je to ovšem ještě ta starší verze s jedním kotoučem vpředu.
V každém případě nejsem první majitel a motorka již prošla pár změnami.
Ovšem proč píšu. ?
Chci se zeptat zkušenějších, jak si vysvětlují mou dnešní příhodu a taky mi třeba poradí, jak z toho co nejjednodušeji ven.
Ráno jsem se snažil namontovat hlavní stojan a po haluzi ,jak se říká, jsem zjistil že mi nesvítí brzdové světlo od přední brzdy. Zadní brzda svítí v pořádku.
Po chvilce hledání jsem našel volné kontakty, které byly rozpojené hned u čidla pod páčkou. Po zapojení Brzdové světlo svítilo. Asi 5 sekund. Chtěl jsem zkusit, zda jsou kontakty dobře zastrčené. Po prvním doteku kontaktu mě něco začalo šimrat a popálilo mi to prst. Než jsem stihl říct pár sprostých slov, všiml jsem si že se mi pálí izolace na kabelu a tak jsem vypnul klíčkem zapalování. Pojistka sice neshořela (25 A) ale plast se roztekl solidně. ??? Byl to hlavní okruh - MAIN (30 A MÁ BÝT DLE NÁPISU NA KRABIČCE, takže tam těch 25 někdo dal cíleně nebo prostě špatně).
Koupil jsem tedy 30 A pojistku a při zapojení předního brzdového čidla okamžitě shoří (plast je však v pořádku). Kontakty na čidle jsem prohodil a praskla i 25 A která tam byla původně(druhou třicítku jsem už neměl).
Všechno funguje v pořádku pokud kontakty k čidlu nezapojím.
Omlouvám se, za tak zdlouhavé vysvětlení. Snad nějaká zkušenější duše objasní méně technicky zdatnému co se tam mohlo stát,proč a jak z toho teď ven.
Předem děkuju a přeju klidný čtvrteční večer.
Prohledal jsem fora ale nic jsem nenašel. Proto zakládám nový příspěvek...
Před dvěma týdny jsem se stal hrdým majitelem Yamahy Xj 600 s Diversion z nejistého roku Avšak první přihlášení bylo 1998. Je to ovšem ještě ta starší verze s jedním kotoučem vpředu.
V každém případě nejsem první majitel a motorka již prošla pár změnami.
Ovšem proč píšu. ?
Chci se zeptat zkušenějších, jak si vysvětlují mou dnešní příhodu a taky mi třeba poradí, jak z toho co nejjednodušeji ven.
Ráno jsem se snažil namontovat hlavní stojan a po haluzi ,jak se říká, jsem zjistil že mi nesvítí brzdové světlo od přední brzdy. Zadní brzda svítí v pořádku.
Po chvilce hledání jsem našel volné kontakty, které byly rozpojené hned u čidla pod páčkou. Po zapojení Brzdové světlo svítilo. Asi 5 sekund. Chtěl jsem zkusit, zda jsou kontakty dobře zastrčené. Po prvním doteku kontaktu mě něco začalo šimrat a popálilo mi to prst. Než jsem stihl říct pár sprostých slov, všiml jsem si že se mi pálí izolace na kabelu a tak jsem vypnul klíčkem zapalování. Pojistka sice neshořela (25 A) ale plast se roztekl solidně. ??? Byl to hlavní okruh - MAIN (30 A MÁ BÝT DLE NÁPISU NA KRABIČCE, takže tam těch 25 někdo dal cíleně nebo prostě špatně).
Koupil jsem tedy 30 A pojistku a při zapojení předního brzdového čidla okamžitě shoří (plast je však v pořádku). Kontakty na čidle jsem prohodil a praskla i 25 A která tam byla původně(druhou třicítku jsem už neměl).
Všechno funguje v pořádku pokud kontakty k čidlu nezapojím.
Omlouvám se, za tak zdlouhavé vysvětlení. Snad nějaká zkušenější duše objasní méně technicky zdatnému co se tam mohlo stát,proč a jak z toho teď ven.
Předem děkuju a přeju klidný čtvrteční večer.