Stránka 1 z 1

Spálení 30 A POJISTKY při zapojení předního brzdového čidla

PříspěvekNapsal: 23.02.2017-19:21
od Šimi
ZDRAVÍM všechny kdo právě čtou tento příspěvek :)
Prohledal jsem fora ale nic jsem nenašel. Proto zakládám nový příspěvek...
Před dvěma týdny jsem se stal hrdým majitelem Yamahy Xj 600 s Diversion z nejistého roku Avšak první přihlášení bylo 1998. Je to ovšem ještě ta starší verze s jedním kotoučem vpředu.
V každém případě nejsem první majitel a motorka již prošla pár změnami.
Ovšem proč píšu. ?
Chci se zeptat zkušenějších, jak si vysvětlují mou dnešní příhodu a taky mi třeba poradí, jak z toho co nejjednodušeji ven.
Ráno jsem se snažil namontovat hlavní stojan a po haluzi ,jak se říká, jsem zjistil že mi nesvítí brzdové světlo od přední brzdy. Zadní brzda svítí v pořádku.
Po chvilce hledání jsem našel volné kontakty, které byly rozpojené hned u čidla pod páčkou. Po zapojení Brzdové světlo svítilo. Asi 5 sekund. Chtěl jsem zkusit, zda jsou kontakty dobře zastrčené. Po prvním doteku kontaktu mě něco začalo šimrat a popálilo mi to prst. Než jsem stihl říct pár sprostých slov, všiml jsem si že se mi pálí izolace na kabelu a tak jsem vypnul klíčkem zapalování. Pojistka sice neshořela (25 A) ale plast se roztekl solidně. ??? Byl to hlavní okruh - MAIN (30 A MÁ BÝT DLE NÁPISU NA KRABIČCE, takže tam těch 25 někdo dal cíleně nebo prostě špatně).
Koupil jsem tedy 30 A pojistku a při zapojení předního brzdového čidla okamžitě shoří (plast je však v pořádku). Kontakty na čidle jsem prohodil a praskla i 25 A která tam byla původně(druhou třicítku jsem už neměl).
Všechno funguje v pořádku pokud kontakty k čidlu nezapojím.

Omlouvám se, za tak zdlouhavé vysvětlení. Snad nějaká zkušenější duše objasní méně technicky zdatnému co se tam mohlo stát,proč a jak z toho teď ven.
Předem děkuju a přeju klidný čtvrteční večer.

Re: Spálení 30 A POJISTKY při zapojení předního brzdového či

PříspěvekNapsal: 23.02.2017-20:12
od Koudy01
Ahoj,

jak ty kontakty zapojis je jedno. To cidlo jen prerusuje okruh. Dratem tece plus a cidlo po sepnuti to plus, ktery jednim dratem prichazi, posila do druhyho dratu k zadnimu svetlu. Pokud po zapojeni cidla shori pojistka, nekde se ti kontakty cidla nebo drat, co vede od zadni svetla dotyka kostry. Drat, ktere je pod napetim to nebude. To by ti horela pojistka hned po zapnuti klicku. A mozna to nebude ani ten drat k zadnimu svetlu, protoze ten je zase asi pod napetim, kdyz sepnes brzdovku zadni brzdou.

Takze vizualne zkontroluj oba draty, tam kde to pujde. Ze svazku je nekuchej. A zkus nejak pokoumat to cidlo. To nevim, jak se rozdelava ani jestli je nejak mozny, aby se zkratovalo s kostrou. Ale nevim, cim by to jinak mohlo byt.

Re: Spálení 30 A POJISTKY při zapojení předního brzdového či

PříspěvekNapsal: 23.02.2017-20:27
od Koudy01
Spinac tady: http://www.xjrider.com/viewtopic.php?t=5971. Ale tam se nema co spojit s kostrou, pokud ti tam nekdo misto toho cernyho cudliku nedal kovove.
Spinac ale vyloucis jednoduse - spojis (kratce) ty dva draty normalne venku. Bez spinaca. Na zkousku tam misto 30A muzes dat klidne slabsi pojistku. Pokud to bude jiskrit, palit, shori pojistka, je chyba nekde v dratech. Pokud bude svetlo normalne sviti, je chyba nekde u spinaca/ve spinacu. Nekdo ti tu mozna i poradi, jak to odborne promerit. Tomu ja nerozumim.

Re: Spálení 30 A POJISTKY při zapojení předního brzdového či

PříspěvekNapsal: 23.02.2017-20:51
od Šimi
Díky za rychlou reakci.
Díval jsem se na wemoto.cz na náhradní čidlo a je tam stejné jaké si poslal v odkazu. Na motorce mám však jiné. Nebo se mi to alespoň zdá. Určitě jej vyfotím a hodím sem až se tam zítra půjdu podívat. Více méně mě tam trčí dva kontakty směrem dolů. Nemám to schované za žádným plastem ani mi to nevede do boku. Poměřit to stihnu asi až v pondělí, o víkendu budu v práci tak je alespoň dost času aby se tu k tomu každý vyjádřil a třeba to dohromady společnými silami zvládneme :D

Re: Spálení 30 A POJISTKY při zapojení předního brzdového či

PříspěvekNapsal: 23.02.2017-20:56
od Koudy01
http://i.ebayimg.com/images/g/ndsAAOxy0bRTDlJe/s-l300.jpg Takovy? Zkus ty dva draty spojit venku, uvidis, co to udela a hned budes vedet, kde (ne)hledat chybu.

Re: Spálení 30 A POJISTKY při zapojení předního brzdového či

PříspěvekNapsal: 23.02.2017-21:18
od Šimi
Ano, tak takhle to přesně vypadá. Zkusím, zda je to průchozí. Odkud je to čidlo ?
Btw: myslím, že ten drát co má spálenou izolaci budu muset stejně vyměnit. Jednoho dne se něčeho dotkne a budu to dělat stejně.

Re: Spálení 30 A POJISTKY při zapojení předního brzdového či

PříspěvekNapsal: 23.02.2017-21:23
od Šimi
7312 Tady jsou ty pojistky :) Asi chyba v metriksu :)

Re: Spálení 30 A POJISTKY při zapojení předního brzdového či

PříspěvekNapsal: 23.02.2017-21:39
od Koudy01
CIdlo nasel google pro XJ 600. Ale bylo jedno mezi mnoha jinyma stejnyma. Ze by nejaka druhovyroba? Tezko rict.

Re: Spálení 30 A POJISTKY při zapojení předního brzdového či

PříspěvekNapsal: 25.02.2017-13:50
od kozoroh1
Většinou takové teplo vzniká na zoxidovaných kontaktech. Kdyby jsi měl někde zkrat tak ta pojistka shoří bez seškvaření. Takže dle mě to dělá pojistková skříňka.

Re: Spálení 30 A POJISTKY při zapojení předního brzdového či

PříspěvekNapsal: 25.02.2017-16:50
od Koudy01
Kdyby to bylo skrinkou, shori ta pojistky i na normalni svetla, blinkry nebo na zadni brzdu, ne?

Re: Spálení 30 A POJISTKY při zapojení předního brzdového či

PříspěvekNapsal: 25.02.2017-17:05
od kozoroh1
Možná jo. nevím co všechno je na tu pojistku napojené. Nejsem elektrikář. Vycházím z předpokladu, že přepětí rozžhaví vlákno pojistky a přepálí se. . To by byl zkrat. Ale teplo to vlákno snese. Když dáš do světel silnější žárovky 100W tak ti shoří plastová objímka pokud ty kontakty nebudou totálně na fest. Po nějaké době se povolí a shoří stejně. Řešilo se to tak, zes musel konektor k žárovce připájet. Kdyby bylo něco se spínačem asi by měl hořet ten a ne pojistka. Jestli by to bylo zkratem koukl bych na dráty u krku řízení.

Re: Spálení 30 A POJISTKY při zapojení předního brzdového či

PříspěvekNapsal: 26.02.2017-14:45
od Šimi
Dneska bych se na to konečně mohl jít podívat. Domnívám se, že upálením izolace drátu dochází někde ke spojení s kostrou. Pokud bude čidlo v pořádku. Myslím, že postačí drát vyměnit. A správně zapojit :D Což je věc druhá :D

Re: Spálení 30 A POJISTKY při zapojení předního brzdového či

PříspěvekNapsal: 28.02.2017-07:19
od Šimi
Tak.Po včerejšku v garáži s mojí nádherou je jasno.
Chybou bylo vadné brzdové čidlo přední které někdo vylepšil drátkem a jako isolaci použil smirkový papír nalepený sekunďákem.
Při silném ztlačení drát smirk prodřel a začalo mi to zkratovat pojistku. Spálená izolace drátu půjde dneska vyměnit jen od řídítek k čokoládě. Dál je to asi po deseti centimetrech větveno sponou na tři dráty. Ty už mají izolaci ok a těch 10 centimetrů zvládne i elektrikářská páska.
Chtěl jsem sem dát fotky ale jsou Bohužel Obrovské. Pokud bude večer chuť můžu je zkusit zmenšit.

Re: Spálení 30 A POJISTKY při zapojení předního brzdového či

PříspěvekNapsal: 28.02.2017-21:58
od Koudy01
To je trochu nevyhoda XJcek (malych). Je to motorka vetsinou do zacatku, takze se ji bud nedostava pece a nebo se ji pece dostava, ale clovek se na ni teprv uci zaklady, jak se vubec o motorku starat a podle toho to tak i nekdy vypada. Hlavni je, ze to uz funguje. Ta cokolada tam taky neni z Japonska. Pokud teda cokoladou myslime to stejny :-)

Re: Spálení 30 A POJISTKY při zapojení předního brzdového či

PříspěvekNapsal: 28.02.2017-22:11
od kodl
ještě by mě zajímalo co myslíš tím "větveno sponou na tři dráty" to asi taky bude nějakej supertuning...

Re: Spálení 30 A POJISTKY při zapojení předního brzdového či

PříspěvekNapsal: 03.03.2017-10:16
od Šimi
Omlouvám se za prodlevu. Snad alespoň odpověď uspokojí. Od řídítek jsou vyměněny dva dráty. Kostra a fáze vedoucí do brzdového čidla. Odtud do středu řídítek a podél krčku řídítek dolů ke klaksonu vede svazek drátů v jeden pramen spojen. Obsahuje brzdové lanko, dráty k zapalování u pravé ruky a dva dráty k onomu čidlu. Tyto dráty vedou do černé čokolády (která se dá rozpojit! [takže je to možná spíš spojka ? Klidně mě poučte.]) Odtud se hnědý drát se třemi bílými čárkami spojuje měděným kroužkem na odizolovanou část hnědého drátu s jednou bílou čárkou která vede ke světlům skrz jinou čokoládu/spojku. Docela mazec. Schéma zapojení jsem vůbec nepoužil. Prostě páska a izolepa musela pryč a proměřovat a dívat se co a kam vede. Docela prales.! Ale funguje to.-