Stránka 1 z 1

Tvrdá přední brzda

PříspěvekNapsal: 05.04.2013-08:45
od hajis_j
Ahoj, teď řesim problém s přední tvrdou brzdou. Vůly na začátku má, ale pak je krok hrozně tvrdej a nedá se dávkovat. Nesetkal se s tím už někdo. Kapalina nová a třmeny jsou pročištený.

Re: Tvrdá přední brzda

PříspěvekNapsal: 11.08.2015-14:53
od OTIS
Zjistil jsem, že se při jízdě (bez nějakého intenzivního brzdění) hodně zahřívají kotouče. Při otáčení volným kolem bylo evidentní, že destičky stále tlačí na kotouče. Přestože pístky čistím každý rok, měl jsem podezření, že je příčinou jejich znečistění…

Nebylo tomu tak - příčinou jsou vymačkané „plošky“, ve kterých jsou uchyceny brzdové destičky. K tomu ještě nečistoty a destičky tak se tak nemůžou posunout od kotouče. Není to tak dávno, kdy jsem destičky měnil a vše bylo ještě OK.

7165 7170 7167 7168

Ty plošky jsou tam jen nasazené, takže výměna nebude problém. Bohužel jedna stojí přes 500 Kč a musí se koupit 4 ks :(

Škoda, že sme vyhnali toho studenta filozofie. Ten by určitě věděl, jak to ještě opravit svépomocí :lol:

Re: Tvrdá přední brzda

PříspěvekNapsal: 11.08.2015-16:06
od kodl
Zajímavý. Já dycky myslel, že destičky chodí přímo po brzdiči. Díval sem se na partsdepot, a na xjr asi nic takovýho není. 5tikilo za kousek plíšku je fakt sada, ale co naděláš. Já bych měl začít šetřit na přední kotouče, cena dvou kotoučů srovnatelná s prodejní cenou motorky...

Re: Tvrdá přední brzda

PříspěvekNapsal: 11.08.2015-17:51
od Koudy01
kodl píše:Zajímavý. Já dycky myslel, že destičky chodí přímo po brzdiči. Díval sem se na partsdepot, a na xjr asi nic takovýho není. 5tikilo za kousek plíšku je fakt sada, ale co naděláš. Já bych měl začít šetřit na přední kotouče, cena dvou kotoučů srovnatelná s prodejní cenou motorky...


Doporucuju koutouce NG (Made in Spain). Vyjdou asi o 3 tisicovky/ks levnej nez originaly a vypadaji, ze nejsou z blata.

Re: Tvrdá přední brzda

PříspěvekNapsal: 13.08.2015-11:45
od TOMMZ
Bartus by to možná z něčeho naohýbal. Jen estli by byl s cenou níž něž originál.

Re: Tvrdá přední brzda

PříspěvekNapsal: 13.08.2015-12:42
od Mexican
ja by som sa nebal ani niecoho takehoto - http://www.ebay.com/itm/2x-Front-Brake- ... 3f&vxp=mtr za 4500kc niet co riesit

ja momentalne riesit fakt, ze brzdim uz plech o plech (dosticky po smrti) a tuzobne cakam na postu ked dojdu nove. Este ze zadna brzda zabera slusne :-D

Re: Tvrdá přední brzda

PříspěvekNapsal: 13.08.2015-15:15
od OTIS
Cena je zajímavá, ale já bych to asi řešil. Koupil jsem si zadní "levnější" http://motocyklovedily.cz/produkt/161699-dis1212w (to foto je přímo z mého kola) a po delší době se ukazuje, že kvalita materiálu nic moc.

Pokud by to bylo na motorku, kterou v dohledné době plánuju prodat, tak snad. Ale s výhledem na delší dobu bych raději sáhl po kotoučích od renomovaného výrobce brzdových komponent. Tím nechcu tvrdit, že ty kotouče musí být špatné, já jen vycházím ze zkušenosti.

Re: Tvrdá přední brzda

PříspěvekNapsal: 13.08.2015-16:11
od jirka4137
Re: Tvrdá přední brzda

Příspěvekod kodl » 11.08.2015-17:06
Zajímavý. Já dycky myslel, že destičky chodí přímo po brzdiči. Díval sem se na partsdepot, a na xjr asi nic takovýho není. 5tikilo za kousek plíšku je fakt sada, ale co naděláš. Já bych měl začít šetřit na přední kotouče, cena dvou kotoučů srovnatelná s prodejní cenou motorky...
.........................................................................................................................................................................................................
Nechal jsem si na Vigora vyrobit kotouč asi před 7 lety. Dodnes s tím švagr který je asi 5. majitel jezdí. (Motorka točila majitele v jedné vesnici). Cena byla asi o půlku levnější oproti originálu. Vypaluje to snad laserem nebo řeže vodním paprskem. Tvar si vybereš. Kontak má snad ještě kámoš.

Re: Tvrdá přední brzda

PříspěvekNapsal: 13.08.2015-16:51
od OTIS
Koudy01 píše:Doporucuju koutouce NG (Made in Spain). Vyjdou asi o 3 tisicovky/ks levnej nez originaly a vypadaji, ze nejsou z blata.

Originál vychází na 3700 Kč/ks. To znamená, že ten NG stojí do 1000 Kč?

Re: Tvrdá přední brzda

PříspěvekNapsal: 13.08.2015-17:39
od Koudy01
OTIS píše:
Koudy01 píše:Doporucuju koutouce NG (Made in Spain). Vyjdou asi o 3 tisicovky/ks levnej nez originaly a vypadaji, ze nejsou z blata.

Originál vychází na 3700 Kč/ks. To znamená, že ten NG stojí do 1000 Kč?


Odpovidal sem koldovi a ten, pokud se nepletu (nevim, jestli si lidi pamatuju uplne spravne), ma XJR 1200...original 7300,- a NG 4800,- Co sem jenom tak prolitl net.

Na Diverzanta vyjdou NG paradoxne draz nez origo. Asi 4500/ks.

Re: Tvrdá přední brzda

PříspěvekNapsal: 17.08.2015-20:35
od Mira XJ
Otisi to spíš vypadá že se pod ten plech dostala nějaká špína jak se brzdilo,tak se to takto vymačkalo - prostě ten plíšek nedolehl na "tvrdý". Ale stím člověk nic nenadělá. Opravovat to nemá smysl,protože ta deska po tomto plechu už nikdy volně chodit nebude.

Re: Tvrdá přední brzda

PříspěvekNapsal: 18.08.2015-08:20
od OTIS
Možná ten obrázek nevyjadřuje úplně přesně co sem měl namysli. Takže detail:
7173

Je to vymačkané/vychozené zhruba ve vyznačených oblastech a na obou brzdičích. Takže to bude spíš opotřebením, po tolika kilometrech není divu... Nejspíš to tam bylo už před poslední výměnou destiček, jen sem si toho prostě nevšiml.

Re: Tvrdá přední brzda

PříspěvekNapsal: 22.08.2015-14:48
od OTIS
Měl sem možnost vyzkoušet chod písků na zánovním brzdiči (po kompletní renovaci) a po této zkušenosti už si nemyslím, že ty moje chodí dobře :( To může být taky příčinou, proč jsou ty plíšky tak opotřebované.

Jako řešení vidím výměnu těsnících o-kroužku, případně i pístků. Nabízí se např. 2x pístek+těsnění za 1600 Kč http://www.wemoto.cz/bikes/yamaha/xj_60 ... ion/98-03/ , nebo komplet sada těsnění za 1800 Kč http://www.ebay.com/itm/Yamaha-XJ-600-N ... b1&vxp=mtr . Do originálu se mně kvůli ceně nechce.

Má někdo další tip? A kdo má zkušenost s výměnou – vyměnit jen těsnění, nebo i pístky?

Re: Tvrdá přední brzda

PříspěvekNapsal: 22.08.2015-19:35
od mirekm
OTIS píše:Měl sem možnost vyzkoušet chod písků na zánovním brzdiči (po kompletní renovaci) a po této zkušenosti už si nemyslím, že ty moje chodí dobře :( To může být taky příčinou, proč jsou ty plíšky tak opotřebované.

Jako řešení vidím výměnu těsnících o-kroužku, případně i pístků. Nabízí se např. 2x pístek+těsnění za 1600 Kč ...
Má někdo další tip? A kdo má zkušenost s výměnou – vyměnit jen těsnění, nebo i pístky?

Pokud je povrch pístku nepoškozen, je zbytečné ho měnit. Já je jen v soustruhu přeleštím na povrchu lapovací pastou a jsou jako nový(dělám většinou při každé výměně destiček). Pokud jsou ocelové a je porušená vrstva tvrdochromu - jsou tam ďubky koroze, je lepší je vyměnit. Zatím jsem měnil jen těsnění (i u aut), akorát u xj 550 mě čeká výměna pístků. Pro bezvadný chod pístků je taky potřeba vyčistit otvory ve třmenu - hliník oxiduje a nabobtnává, většinou je zarostlá drážka pro těsnící kroužek,tu je třeba vhodným nástrojem pečlivě vyčistit. Nějak jsem úplně nepochopil, jestli máš jen vymačkané ty plíšky nebo i brzdiče. Plíšky každopádně vyměnit (Bartus ti je asi nenaohýbá - tvrdý materiál,laserem vypálené, přesně naohýbané), ale pokud jsou vymačkané i brzdiče, asi to ty plechy brzy okopírují. Chtělo by to šikovně orovnat ty dosedací plochy nebo výměna.

Re: Tvrdá přední brzda

PříspěvekNapsal: 23.08.2015-16:42
od OTIS
Postižené jsou jen ty plíšky. Je to spíš vydřené, než vymačkané a stopy jsou i základnách brzdových destiček. Nové plíšky už mám origo (domácí výrobu nechejme studentům filozofie :D ), ale dám je tam, až bude vyřešený chod pístků. Jsou to dost drahé díly a nerad bych, aby se to poškodilo.

Re: Tvrdá přední brzda

PříspěvekNapsal: 05.09.2015-13:06
od OTIS
Tak už to mám vyřešené - nyní se pístky pohybují ve třmenech lehce. Předtím sem musel dost zatlačit dvěma palci, teď to jde lehce jedním prstem :wink:

Objednal jsem výše uvedenou sadu z GB za 1870 Kč (£40.50 + poštovné £8.20). Cenově to vychází jako originální O-kroužky od Yamahy, ale zde jsou navíc další komponenty. Určitě se hodí ty gumové manžetky na čepy, u Yamahy bych za 4 ks zaplatil skoro 1500 Kč.
7181

Demontovat pístky nebyl problém. Někde se uvádí, že se mají vyfouknout kompresorem, já sem je vypumpoval skoro až na konec, sundal brzdiče z hadic a pak je vytáhl rukou. Uvnitř brzdičů nebyl žádný humus (kapalinu měním každé 2 roky).
7182 7183 7184

Na pístcích nebyla koroze, jen stopy od gumových kroužků. Přeleštil sem je pastou Tempo a vypadají jak nové.
7185 7186

Takže celá sranda vyšla přes 4000 Kč:
Sada těsnění 1870
4x plíšky na brzdiče 2040
Brzdová kapalina + další chemikálie asi 150 Kč.

V zimě se pustím do podobné akce u zadní brzy.

Re: Tvrdá přední brzda

PříspěvekNapsal: 05.09.2015-17:23
od kodl
Pěkná práce, takhle nějak si renovuju díly na veterány :-)
S tím vzduchem pozor, rozdělával jsem tato dvoupístkový brzdič na auto, jeden pístek šel lehce, tak jsem ho přidržel palcem a když povolil ten proti němu tak sem viděl vlajku evropské unie i se zavřenejma očima :lol:

Re: Tvrdá přední brzda

PříspěvekNapsal: 30.10.2017-17:22
od OTIS
:roll: Teď se budu muset pustit do zadního brzdiče, protože stav už je poněkud kritický...

Máte někdo tip na výhodný nákup těsnících kroužků? Co sem zatím procházel, tak to vypadá na Wemoto.

Re: Tvrdá přední brzda

PříspěvekNapsal: 31.10.2017-08:04
od PIG
s tímto dílem konkrétně ne, ale mám dobrou zkušenost s motokšeftem Brno, napiš jim mail co potřebuješ: motokseftbrno@motokseftbrno.cz
nebo díval jsi se na https://www.megalevnepneu.cz/index.php? ... zvu_modelu

Re: Tvrdá přední brzda

PříspěvekNapsal: 31.10.2017-09:21
od OTIS
Motokšeft je dealerem Motonet.cz