Stránka 1 z 2

vibrace předku při brzdění - xj900div (ostatni taky)

PříspěvekNapsal: 26.09.2008-11:17
od Anonymous
včera jsem si přivezl zánovní xj 900 rv.2001 motorka po pečlivym majiteli se serviskou najeto 17tis. ale při zkušební jízdě se mi nezdály vibrace při brzdění předkem, v tu chvíli jsem myslel že je jen volná hlava řízení, bylo taky mokro tak jsem musel bej optrnej, ale dneska jsem dotáhl hlavu, šel to porjet a při vyšší rychlosti to vybruje jako svině, přední kolo uplně hopsá, myslim si že to jsou křivý kotouče, máte někdo nějakej fígl jak si to ověřit???

Re: vybrace předku při brzdění

PříspěvekNapsal: 26.09.2008-11:48
od Anonymous
yaman píše:při vyšší rychlosti to vybruje jako svině, přední kolo uplně hopsá, myslim si že to jsou křivý kotouče, máte někdo nějakej fígl jak si to ověřit???


Až zjistíš čím to je, budu Ti vděčný když to sem napíšeš. Ale zkoušel jsem vyměnit gumu, vyvážit kolo i samotný disk, vycentrovat kotouče s kontrolou vyvážení jestli nehází, vyměnit ložiska, vyměnit olej ve vidlích, dotáhnout krk řízení, ale nic z toho to nezměnilo a nic jiného mne už nenapadlo.

PříspěvekNapsal: 26.09.2008-12:06
od kaplos
Stav kotouče(ů) zkoukni - nesmí být fialový ani s trhlinami. Potom ho můžeš přeměřit na boční házivost. Sežeň si magnetický stojánek a hodinky - upevni ho na vidle a hodinkama ťukni na kotouč. Změř boční házivost kotouče za studena, projeď se a ohřej brzdy, proveď druhý měření. Pokud se hodnoty za studena a za tepla budou zásadně lišit vyměň kotouč(e) i s deskama. Tohle je moje zkušenost s auty - poznámka pro rejpavce. Tridac to popsal velice rozsáhle - já bych ještě zkontroloval/vyměnil brzdovou kapalinu, stav třmenů a zda dobře chodí destičky ve vodítkách (namazat).

PříspěvekNapsal: 26.09.2008-12:58
od lynx
Vzhledem k tomu, že máš mašinu sedm let starou a najeto 17t km, tak by to mohla být ta brzdovka. Každopádně je to nejlevnější možné řešení. Dál by to mohla být nemocná pumpa nebo samozřejmě ty kotouče. Pokud to zlobí jenom při brždění jdi po brzdové soustavě - dofukovat zadní kolo nebo měnit ložiska nebude asi to nejlepší řešení :lol: :lol:

PříspěvekNapsal: 26.09.2008-13:36
od Anonymous
tak hoši další pokusný výjezd, destičky jsou na motorce takřka nový goldfreny, měnil je ten co jsem to od něj koupil a je to pravda koukal jsem na ně, dělal jsem několik pokusů a zjistil jsem, že závada je tutově na kotouči, poněvadž frekvence vybrací se s rychlostí mění, prohlížel jsem je a na jednom je takový tmavší flek, podobný jako když se vypálí kotouč na cirkulárce, takže asi mě čeká výměna kotoučů :( no nedá se nic dělat mašinu si hodlám nechat hodně dlouho takže by mě to asi stejně jednou čekalo, máte někdo odkaz na nějaký obchod kde mají dobrý ceny.

Jinak dneska jsem byl pro baterku, myslel jsem že mě omejou 1800,- jen to hvízdlo :roll: zlatý starý Fko tam byla baterka za 900,- olej za 150,- a filtr za kilo tak jsem zvědavej kolik to bude tady,

PříspěvekNapsal: 26.09.2008-14:45
od Anonymous
Omlouvám se za příspěvek, ale četl jsem to dvakrát a bral jsem to jak je to napsané. Při brzdění a při vyšší rychlosti hopsá předek. Pokud je to obojí jen při brzdění tak jsem reagoval špatně. Já to mám při jízdě při vyšší rychlosti přední kolo hopsá a nevim proč.
Protože si to měl stejně napsané a není tam při vyšší rychlosti hovořeno o brzdění, zřejmě jsem reagoval na jinou situaci. :oops:
Pro rejpavce, u mého příspěvku je přesně vytažen citát, na který jsem reagoval a není tam o brzdění ani slovo. Ale asi již je mi jasné jak si to myslel.
Dodatek z praxe, špatný ložiska při brzdění umějí udělat pěknou neplechu, zvukově i projevem vibrací. :wink:

PříspěvekNapsal: 26.09.2008-15:36
od Anonymous
žádnej rejpavec tady není že jo :D

já při plynulý jízdě problém nemám žádnej, jen při brzdění a to hlavně při intenzivnim, jak brzdim plynule tak to až tak znát není, nikdy jsem na motorce se zvlněnýma kotoučema nejel, takže nemůžu posoudit, nevím, zátra sundám kolo a uvidim, přemýšlel jsem i třebu zkusit sundat jeden kotouč, do třmenu strčit něco aby mi nevyjeli pístky a zkusit to porjet, přijde mi divný, že by byly třeba zvlněný oba?!?!?! Půjčim si mikrometr a uvidím.

Jinak je motorka supr, krasavice, černá metla a hlavně pomalu voní novotou, až vyladim ty brzdy budu úplně spokojenej.

Nemá tady někdo zkušenosti s koupí kotoučů, obchod, značka atd...???

PříspěvekNapsal: 26.09.2008-16:39
od Chose
Já měl ten samej problém na devítce,koupil jsem teda nový kotouče a pořád stejný (vybrace jako když zapne ABS) No problem byl ale v kole,ta devítka byla bouraná,předchozí majitel ji sice pěkně opravil dal i nový modrý lak (MODŘENKA) ale to kolo bylo křivý ale ne po obvodu (tam to narovnali) ale ve středu.Prosťe jedna díra na šroub kterým je kotouč přišroubován byla o nejakou desetinu utopená,tím pádem když jsem šrouby datáhl (dorval)aby se nepovolili tak jsem i ten nový kotouč zkur...,jelikoš devítka je má pevný,šestka má už ,plovoucí"
Tak si dej pozor at nedopadneš jak já :briks1

PříspěvekNapsal: 26.09.2008-17:56
od PIG
Ne, že bych chtěl radit nebo rýpat, ale ať někdo změní ten název. Ty VYbrace s tvrdym mě uplně dráždí :D :wink:

PříspěvekNapsal: 26.09.2008-19:14
od Rix
Jestli je tam vyhřátej flek tak začni u kotoučů. Nejpravděpodobnější příčina :wink:

PříspěvekNapsal: 26.09.2008-20:44
od Anonymous
a ví tu někdo kde kotouče pořídim??

PříspěvekNapsal: 26.09.2008-21:51
od Hynek
yaman píše:a ví tu někdo kde kotouče pořídim??


Třeba tady


http://www.motonet.cz/motocykly.php?zna ... 6&rok=2001

PříspěvekNapsal: 26.09.2008-21:51
od Chose
PIG píše:Ne, že bych chtěl radit nebo rýpat, ale ať někdo změní ten název. Ty VYbrace s tvrdym mě uplně dráždí :D :wink:


No dobrá promin (vidíš tet zrovna nevím jak se dávaj háčky) ale víš co jsem chtěl říct né?
Docela mne štve že se někdo na něco zeptá,odpoví deset lidí ale jen polovina na danou otázku,ale zbytek jen hledá jen chyby v těch odpovědích.

Ty kotouče jsem koupil nové za 5tis. Mají zvýrazněný inzerát v CMN.tel.604920421.

PříspěvekNapsal: 26.09.2008-22:40
od Anonymous

PříspěvekNapsal: 27.09.2008-00:47
od Anonymous
ještě jeden dotaz....kolik je psaná nejnižší možná tloušťka kotouče, někde jsem to viděl ale zaboha si nemůžu vzpomenout :(

PříspěvekNapsal: 27.09.2008-07:35
od Jiri BN
Mělo by to být vyražené na tom kotouči. Případně v servisním manualu nebo se zeptat v Yamaze.

PříspěvekNapsal: 28.09.2008-19:14
od Anonymous
tak kdyby to někoho zajímalo, tak min. tloušťka kotouče na xj 900 div. má být dle výrobce 3,5mm kdy nový má 4mm, házivost je v toleranci do 0,15mm mě házel levej 0,5 a pravej 0,4mm takže snad se už touhle dobou válej v pragovce na magnetce, uvidíme jestli se to ještě zachrání jinak jsem nejlevnější sehnal na netu za 2200,-/Ks takže pokud víte někdo o levnějších sem s nima

PříspěvekNapsal: 29.09.2008-08:01
od Mira XJ
To vypadá na decentně bourané na předek. Jak jsi tu házivost měřil? Měřil ji nej na koncích ,nebo i blíže - u míst uchycení kotouče ke kolu.

PříspěvekNapsal: 29.09.2008-11:03
od Anonymous
s tou lehkou bouračkou nevim, kontroloval jsem všechno, čísla vejfuků, všechny součástky který vyčnívaj a nikde nic, neni na ni ani škrávanec.

ohodil jsem je normálně na motorce, akorát jsem sundal třmeny na kovadlinu jsem upevnil mikrometr na magnetu a s citem otáčel házivost byla u středu nižší než na obvodu a na bouračku taky nevypadá to že kotouče jsou vyhnutý jakoby ven, jako bys muzi kolo a kotouč strčil trubku a chtěl je utrhnout, kdyby se to válelo tak bych řekl že by byli spíš přihnutý ke kolu, jo a taky ty zkřivený bylo asi jen na 3cm obvodu, na volný části mezi šroubama, takže jsem usoudil že kdyby byl jeden úchyt mimo tak by to házelo právě u toho šroubu, ale to jsem nebyl schopnej v techhle podmínkách přeměřit

PříspěvekNapsal: 29.09.2008-12:30
od Anonymous
Můžeš dělat měření a pokusy.
Já bych se domluvil s někým z okolí, kdo má taky 900 a dojel bych k němu, za pět minut vyměnil přední kola a zkusil to projet.
A podle výsledku bych pokračoval dál.
V královéhradeckém kraji je jeden bankéř, majitel lízingovky, pojišťovák, policista, tirák, jeřábník, ... a tak se s ním spoj.

PříspěvekNapsal: 29.09.2008-12:57
od lynx
bolek: :lol: ovšem jemu to hází taky a přes jeho servisní nabídky neví co s tím :lol: :lol:
yaman: po té magnetce dej nové destičky a vyměň brzdovku - pokud to nepomůže ti zbývají pouze brzdiče a pumpa, což bych dal prověřenému servisu (oblíbená rada :lol: ), ať zbytečně neplatíš funkční věci.

PříspěvekNapsal: 29.09.2008-13:09
od Hynek
yaman píše:s tou lehkou bouračkou nevim, kontroloval jsem všechno, čísla vejfuků, všechny součástky který vyčnívaj a nikde nic, neni na ni ani škrávanec.

ohodil jsem je normálně na motorce, akorát jsem sundal třmeny na kovadlinu jsem upevnil mikrometr na magnetu a s citem otáčel házivost byla u středu nižší než na obvodu a na bouračku taky nevypadá to že kotouče jsou vyhnutý jakoby ven, jako bys muzi kolo a kotouč strčil trubku a chtěl je utrhnout, kdyby se to válelo tak bych řekl že by byli spíš přihnutý ke kolu, jo a taky ty zkřivený bylo asi jen na 3cm obvodu, na volný části mezi šroubama, takže jsem usoudil že kdyby byl jeden úchyt mimo tak by to házelo právě u toho šroubu, ale to jsem nebyl schopnej v techhle podmínkách přeměřit


Jak ti choděj tlumiče? Nezustávaj nepatrně viset?To by pak taky mohla bejt příčina

PříspěvekNapsal: 29.09.2008-16:09
od Anonymous
bolek_xj píše:Můžeš dělat měření a pokusy.
Já bych se domluvil s někým z okolí, kdo má taky 900 a dojel bych k němu, za pět minut vyměnil přední kola a zkusil to projet.
A podle výsledku bych pokračoval dál.
V královéhradeckém kraji je jeden bankéř, majitel lízingovky, pojišťovák, policista, tirák, jeřábník, ... a tak se s ním spoj.


tirák a jeřábník ještě ne, ale snad se to naučím. :wink:
Stejně ta lidská závist je pěkná věc. :smt023
Škoda, že už nejde sehnat titul Brouka Pytlíka a nebo děda Vševěda, jsou rozebrané, tak alespoň toho jeřábníka zkusím.
:wink: :D
Mimochodem yamanovi moc rád pomohu i s výměnou, není problém. Od jistého xj-profíka totiž radu a pomoc nedostane, (není myšlen Bolek) ono kde nic není ani smrt nebere, takže mu rád pomohu.
:wink: :)
Že ty se Bolku budeš snižovat k debilním rýpancům jednoho chudáka jsem už nečekal. :idea: :smt107 :)

PříspěvekNapsal: 29.09.2008-16:15
od Anonymous
Mít zkřivené kotouče v rozsahu 3 cm a dostat radu na výměnu brzdové kapaliny je skoro na nobelovu cenu. Tohle nikdo jiný nedokáže. :roll: :smt022

PříspěvekNapsal: 29.09.2008-17:58
od Anonymous
Tak víme, jak jsme na tom a budeme moci příspěvky, které se netýkají vibrací, vymazat. Dnes večer se tak stane.

PříspěvekNapsal: 29.09.2008-18:35
od Mira XJ
Takovouto kravinu jaky ohnutý kotouče může udělat i rozjezd se zámkem na kotouči. :lol:

PříspěvekNapsal: 29.09.2008-19:01
od Bartus
Tridac píše:Mít zkřivené kotouče v rozsahu 3 cm a dostat radu na výměnu brzdové kapaliny je skoro na nobelovu cenu. Tohle nikdo jiný nedokáže. :roll: :smt022


Stále si myslím že řešíte kokotiny. Průměrný člověk má doma v garáži tak šroubovák a kladivo. Pokud mám podezření na kolo, vyměním za jiné a uvidím jak na tom ta motyka je. Jinak to šoupnu někomu kdo to vybavení má, většinou je to servisák. Ono není od věci si nechat motorku přeměřit na stolici jestli není hlá. 98% motorek se prodává bo jsou bourané.
Ale pan Tridač určitě vymyslí dalších 10 možností jak to doma prověřit a tím ušetřit za servis. Pak až to do toho servisu stejně povezeš tak příjdeš na to že jsi ušetřil tak max gumy, bo jsi už dávno mohl vesele jezdit :lol:

PříspěvekNapsal: 29.09.2008-20:15
od Anonymous
Bartus píše:Ale pan Tridač určitě vymyslí dalších 10 možností jak to doma prověřit a tím ušetřit za servis. Pak až to do toho servisu stejně povezeš tak příjdeš na to že jsi ušetřil tak max gumy, bo jsi už dávno mohl vesele jezdit :lol:


Nevim kam chodíš na ty blbosti, že vymýšlím 10 možností nebo co? Já jsem napsal svou zkušenost s hledáním závady, bohužel mi neporadil nikdo ani v servisu. A tady už vůbec ne. Napsal jsem co jsek zkusil a nepomohlo to, to že to bylo v servisu a na nic nepřišli komentovat nehodlám, to je jeich zkušenost, ne moje.
Měření a zkoušky dělal yaman, proč to píšeš mě a o mě?? On se dotazoval na možnosti závady a také hledá řešení. Připoj se a poraď mu ze zkušenosti. Myslím to v dobrém.
Hlavně mu neraď takovou kokotinu, když má křivé kotouče, aby vyměnil brzdovou kapalinu a ono mu to přejde. To snad uznáš sám, že je trochu mimo.
A že se okolo řeší kokotiny máš pravdu. Než poradit je lepší se navážet do druhých. Ono je to jednodušší. Neber to osobně.

PříspěvekNapsal: 30.09.2008-06:27
od lynx
Před časem se tady hrála taková pěkná hra. Pak na zásah "vyšších" míst ve jménu korektnosti a všeobjímající lásky skončila. Bohužel, jak to tak bývá, ti kvalitní znechuceně odešli a druhá strana zůstala.
Protože protispamová ochrana tady evidentně nefunguje, vrátím se trochu v čase: jaký stanovíme konečný kurz Fortuny?

PříspěvekNapsal: 30.09.2008-08:03
od Anonymous
Nemyslím si, že duchaplné příspěvky prosté osoby jsou tady k tématu. :x .
Rada při ohnutých kotoučích vyměnit brzdovou kapalinu aby to nevibrovalo, prostě překonat nejde. :smt023 . na to prostě už nikdo nemá.
Člověče proč reaguješ, když poradit neumíš?