vibrace předku při brzdění - xj900div (ostatni taky)

Vše kolem brzd.
Pravidla fóra
Zkuste využít funkci hledat před přidáním nového dotazu. V případě nového dotazu/příspěvku vždy na začátek uveďte přesný typ a ročník XJ, ke kterému se dotaz vztahuje!!!

Příspěvekod Anonymous » 30.09.2008-08:54

Tak kluci už se na to vyserte :roll:

Jak je to s dnešním řemeslníkem jistí každý ví, takže ať jsou to věci zednický nebo opravárenský radši si to udělám sám, tím se samozřejmě nechci dotknout těch pár ještě přežívajících profesionálů!!!!!

Samozřejmě na těchto velni užitečných stránkách jsem si ZDARMA stáhnul manual, podle něj jsem provedl ohození kotoučů (v servisu by to jinak nedělali) a zjistil jsem že to hází skoro 0,5mm a tolerance je 0,15mm to je myslím pádnej argument, takže i kdyby se fachmanovi je nepodařilo zbrousit do roviny prostě je vyhodim a koupim nový, jelikož na těchhle věcech se nevyplatí šetřit abych si někde nerozbil hubu že jo......

Jinak rada abych vyzkoušel kolo z jiný XJ je tak jednoduchá že mě do teď nenapadla, je fakt, že tu v ve vsi ještě jedna XJ je tak když budou po zbroušení furt házet půjdu škemrat.... :D
Anonymous
 

Příspěvekod mirekm » 30.09.2008-15:07

Když jsem tady ty příspěvky četl, hrůzou se mi ježily všechny chlupy. Ale občas vidím pěkně zprasený motorky i auta, tak se skoro ani nedivím, pokud se takovíto odborníci do oprav hrabou. Bohužel to dost platí i o servisech. Ani jsem neměl chuť sem přispívat, ale nakonec mi to nedá.
1) Vibrování kola při brždění má na svědomí z 80% kotouč, doporučená házivost 0,15 nemusí být kritická, hlavně záleží na rovnoměrné tloušťce. Pokud je tam nějaký znatelný rozdíl nebo dokonce místo s vlnou a jinou barvou, hned je vyhoď . Celkem jednoduše to zjistíš, pokud předek nadvedneš, rukou protáčíš kolo a lehce přibrzdíš. pokud to bude v nějakém místě brzdit více, je to jasné. Pokud to protočíš bez brždění, mělo by se lehce protáčet a nikde nedřít. Jinak přebroušení na magnetce nepovažuji za vhodný způsob opravy. A po výměně kotouče samozřejmě vyměnit i desky.
2) Na vibracích se dost dobře může podílet i špatně sjetá (oskákaná pneu)
Zde pomůže jen výměna a samozřejmě vyvážení.
3) Brzdová kapalina za to zcela určitě nemůže, ale mělo by být samozřejmostí i obrok měnit (pojímá vlhkost a odplaví se nečistoty)
4) Ostatní vlivy - špatná ložiska v kolech nebo v krku řízení, házivé kolo a pod, by se projevila při jízdě (kmitání řídítek, vibrování od kola)
5)Brzdové destičky, to je alchymie, ale pokud jsou čisté neměl by být problém.
To zkoušení kola bych nedoporučoval, chvíli trvá , než se destičky přizpůsoběj kotouči a fungujou na 100%
Dokud se mi líběj holky a motorky, tak žiju :-)
mirekm
XJ štamgast
 
Příspěvky: 463
Images: 17
Registrován: 22.07.2008-20:25
Bydliště: Mělník
Kraj: Středočeský
Typ XJ: yamaha 900 Diversion a xj 550
Rok výroby XJ: 1998

Příspěvekod Mira XJ » 01.10.2008-13:13

Možná bych ještě doplnil. Stav tlumičů - jak hladiny oleje,tak hustoty
To mám z toho života jakej vedu, to mám z toho s kým se tahám!
Mira XJ
XJ štamgast
 
Příspěvky: 679
Images: 0
Registrován: 06.06.2005-12:53
Bydliště: Pohořelice

Příspěvekod mirekm » 01.10.2008-15:14

Mira XJ píše:Možná bych ještě doplnil. Stav tlumičů - jak hladiny oleje,tak hustoty

Pokud je vibrace jen při brzdění, tak bych to v tlumičích nehledal. Tlumiče (nefunční) ti způsobí oskákané gumy, odskakování v zatáčkách a při přejezdu nerovností. V extrémním případě bez oleje tě to bude při axceleraci vystřelovat předek vzhůru, při brždění budou chodit nadoraz.
Dokud se mi líběj holky a motorky, tak žiju :-)
mirekm
XJ štamgast
 
Příspěvky: 463
Images: 17
Registrován: 22.07.2008-20:25
Bydliště: Mělník
Kraj: Středočeský
Typ XJ: yamaha 900 Diversion a xj 550
Rok výroby XJ: 1998

Předchozí

Zpět na Brzdy

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník

cron