Stránka 1 z 1
AUTO
Napsal:
12.09.2010-17:49
od Zdeněk
čaute všici.
Já vím, že to tu asi moc nepatří, ale před 14dny jsem koupil renalta lagunu 2,2dt rok 2000 a zapsal jsem se na laguna fórum, ale sami se podívejte na tu frekvenci těch lidí co tam je.
http://renaultlaguna.xforum.cz/Asi každý tam stáhne jen manuály a pak už tam nechodí. Prostě "bezva lidi".
Nevíte o nějakých lepších stránkách nebo nemáte někdo taky lagunu? Sem tam by člověk potřeboval poradit nebo pomoct.
Třeba s tím jak zacházet ze starším dieslem. Ptal jsem se kolegy v práci, co má nafťáka pár let,jestlije třeba lepší nastartovat a minutku počkat nebo jak u benzínu sednout a jet. NEVĚDĚL TO. Prostě měl jsem 3 auta benzíňáky a ani jeden diesel.
Ale jak se točí volantem -to vím. Fakt.
Napsal:
12.09.2010-18:13
od Rix
no to jsi si koupil fakt dobry auto......takovej kram bych si do baraku nevzal.
Napsal:
12.09.2010-19:12
od boban
Napsal:
12.09.2010-20:37
od Jiri BN
U kopě staršího dieslu je problém, že nemáš jistotu kdy jsou dělaný rozvody.
Nějaký dlouhý zahřívání na místě je zbytečný. Než se motor ohřeje na provozní teplotu točím do 2000ot. a po dojetí nechám chvíli běžet na volnoběh kvůli turbu.
Napsal:
12.09.2010-20:51
od mistrhroch
Auto nevím, ale souhlasím s tím logem-taky ho mám rááád, tuze rááád...
Jinak Francouzi jsou stejní-mám Peugeota a co mi odešlo-tak to už na fóru proběhlo milionkrát-naštěstí vždycky dobře poradili.
Zdendo-prodej réňu a kup pažouta...
To jsou rady....
Napsal:
13.09.2010-06:23
od Zdeněk
To jsou zajímavé názorky lidi. Nevím co někteří mají proti p..i na kapotě
Vždyť je krásně hlaďoučká a fajně se leskne. Jen si lejznout.
Ale k tématu:
Jiri BN--- díky, o turbu jsem to už vyčetl, že potřebuje spočnout a zchladnout po dojetí, ale po startu jsem to zatím nechával 1-2 minutky po zahřát. Díky. A co se týká těch rozvodů tak to auto od 2003 chodilo do jednoho servisu cca25km daleko takže jsem se tam objednal a je možnost nakouknout do servisní minulosti. A v 1 manuálu jsem vyčetl doporučení výměny nejlépe po60tis a v jiném zase po 120tis. Tož si vyber. Na tacho mám 108tis a jsem 2 majitel.
mistrhroch---lvíčka na čumáku jsem měl v merku(306kombi) ale byl to vrak bouchléj na předek. Prostě fungl kapota,světla a oba blatníky. NE
Megana taky ne, protože se mi vzhledově nelíbí a škodovky jsem měl š1000mb pak š120L(emko) a nakonec favorita. Nevím, ale pod každou škodovkou jsem věčně ležel a jen cáloval za ND. Proto jsem už moc nechtěl jít do oktávky.
RIX--- no tak se pochlap a pověz nám, co máš ty na kapotě?
Napsal:
13.09.2010-08:13
od PIG
ty hele není ten tvůj motor 2,2TD (píšeš dt) ještě asi ta stará že.
pak se dělali myslim od 2002- 2,2 dci to jsou ty nový. ten už by možná stál za řeč
ale to máš jako ze vším, když koupíš dobrej kousek o kterej se někdo trochu staral tak máš pokoj.
někdou má peugeota a nemá problém, někdo je víc v servisu jak v garáži....
myslim že až na pár vyjímek jako např. thalia by ten rencek nemusel bejt špatnej. Mě se interiér nelíbí ani trochu ale to už záleží na vkusu každýho soudruha.
Napsal:
13.09.2010-10:51
od OTIS
PIG píše:myslim že až na pár vyjímek jako např. thalia by ten rencek nemusel bejt špatnej. Mě se interiér nelíbí ani trochu ale to už záleží na vkusu každýho soudruha.
Naši mají Thaliu a je to naprosto bezproblémové a hlavně pohodlné vozidlo. Teda srovnávám s vozem Fabia, já se v autech moc nevyznám
Napsal:
13.09.2010-12:10
od Houba
My jsme si v roce 2005 kupovali Scénika (99) 1.6 benzín a zatím jsem na tom měnil jen spotřební věci - přední ložiska (zadní čekají letos nebo na jaře), tlumič výfuku, brzdy. Jo a minulý týden za 68,- Kč nové gumky do stěračů
Jako rodinné vozítko pro dva dospělé a dvě děti ideální. Laguna combi je na tom s prostorem podobně, jen je nižší a trochu delší.
Napsal:
13.09.2010-12:10
od PIG
Otisi neuraž se, ale i když se mi škodovky nelíbí, tak Fabia je oproti Thalii Mercedes
od kvality zpracování (např. plastů v interiéru) až po technickou stránku (nemyslim teď 1,2htp)
Napsal:
13.09.2010-12:40
od OTIS
Hele, pokud si někdo takové auto koupí, tak ho určitě nějaké nepodstatné detaily jako zpracovaní plastů,apod nebude zajímat.... Ale bude ho zajímat především cena -a ta byla jen pro představu v našem případě o necelých 100tis. nižší, než kdyby koupili Fabii ve stejné výbavě!
Jak říkám, nic se tam nekazí, nesere... vzhledem k ceně dobré vozítko
Po zpracování je důležité také pohodlí a tom je zase Mercedes Thalia oproti Fabce
Napsal:
13.09.2010-13:03
od PIG
No tak jsme si pěkně pokecali
Zdenda bude rád, že má věcné příspěvky k tématu
Napsal:
13.09.2010-14:20
od xy
...když je tu tedy to kecací forum
:
...chtěl jsem se Renaultů zastávat, ale po dnešním půlodpoledni stráveném odblokováváním imobilizéru v Meganu raději nic
...Renaulty máme doma tři, na počet najetých km není těch oprav až tolik - Maluch byl horší
...a k tématu: nafta patří do kamen a traktorů, ne do auta
Napsal:
13.09.2010-14:23
od P.H.
Všichni jsou na tomhle foru .Tam najdeš všechno co potřebuješ.
http://renaultclub.cz/
Napsal:
13.09.2010-17:44
od Zdeněk
Aha--dík ten klub jsem nenašel.
Jó mám ten starší motor 2,2diesel turbo a pak se začly dělat ty dci, Ale do té novější laguny jsem nechtěl jít z důvodu vyšší ceny a většinou to bývá tak, že když je fejslift tak první rok se vychytávají mouchy. Taky vím že mám jen 3hvězdičky v creshtestu, ale snad to něco vydrží. Vybíral jsem auto dlouho a s rozmyslem, a rozhodoval jsem se mezi:
1-()laguna
2-()megan scenik
3-Lev 306combi
4-F escort kombi 98-99
5-f focus do2000
a nakonec š oktavka do2000
a jak si tak jezdím tak těch renoltů jezdí hafo akorát jsem ještě nepotkal 2.2dt jen skoro samé 1,6 16v
Vše včetně elektriky funguje bezproblémově. Zatím jsem nenašel nic nefunkčního. Trochu prosakuje nafta okolo 1 vstřikovače a voda z chladiče mi zamrzne (jen zkrystalizuje) při -23stupních v mražáku takže doliju trochu fridexu ať to je aspoň na -28-30. Až bude zima tak se uvidí co ještě vyleze.(baterka, žhavičky atd) a na jaře doplním klimu.
Napsal:
26.09.2010-09:08
od Zdeněk
Tak mé předešlé informace týkající se servisování v Renaultu musím opravit!!! Byl jsem tam a vyjeli mi servisní hystorii mého vozu v celé ČR. Byl tam jen jednou v r 2004 na výměnu oleje. Ko.oti v bazaru
kecali.
Ale ochotná paní v servisu si vzala mé tel číslo a zhruba za hodinu mi volala a zjistila, že byl zaručeně měněn olej před 6tis takže mám čas 10tis. A rozvoďák nebyl měněn, takže ho vyměním na jaře nabo ještě v zimě. Když jsem se chtěl objednat na diagnostiku (za 650kč), tak mi řekla, žře je to zbytečné, když mi nesvítí žádná kontrolka. Zajímavý kšeft: jinej by mě nutil to udělat ať aspoň něco vydělá a ona né. Jsem z toho vola aký zmetěný.
Eště malý dotaz: má cenu plnit klimu na zimu nebo až na jaro? Slyšel jsem názor, že klima pomáhá v zimě odmlžovat čelní kukuč.
Omlouvám se za umístění dotazu sem a né na renoltclub. Vy jste mi tu mnohem sympatičtější a nechci přijít o vaše origo názory. (třeba:klimu neměň a jezdi nahéj)
Napsal:
26.09.2010-09:41
od Mira XJ
Klimu bych nechal doplnit už teď opravdu velmi pomáhá na odmlžení předního skla - vysušuje vzduch. Funguje to velmi rychle a věř že v zimě se ti bude mlžit přední sklo opravdu hodně - nejen v zimě ale i v dešti (díky vlhkosti co dovnitř netaháš botama a na hadrech.
Napsal:
26.09.2010-11:13
od kaplos
Paní z Renaultu má i nemá s diagnostikou pravdu. Fungování životně důležitých agregátů jako je motor, převodovka (mechanická ne), řízení, brzdy, ABS, airbag, atd. má řídící jednotky spojeny s kontrolkou, která začne signalizovat nestandartní fungování. Další výbava jako je třeba klimatizace, rádio, centrální zamykání, elektrické stahování oken, vyhřívání sedaček ukládá poruchy do řídících jednotek a ty se musí diagnostikou načíst. Standartně se paměti řídících jednotek načítají při pravidelných prohlídkách. Pokud auto neznáš, pravidelně ho neservisuješ, záleží jen na tobě jestli do toho hodláš investovat a mít jistotu.
Co se týče klimatizace Míra má pravdu, že klimatizace v zimě funguje jako vysoušeč vzduchu. Zimní spouštění (cca 1x za měsíc) je dobré i pro kompresor a těsnost chladícího systému. Kompresorový olej je v chladícím systému a k promazání kompresoru dojde jen při jeho spuštění. Navíc chladivo R134a má tendenci "vysoušet" těsnění a zase pomůže jen spuštění klimatizace. Menší množství chladiva v systému pocítíš nižším výkonem klimatizace a pokud při zapnutí klimatizace se ozve syčení je systém prázdný.
Napsal:
26.09.2010-12:43
od Zdeněk
Ta klima nijak nasyčí, jen funguje jen trochu. Prostě v oktávii(r97) jsem ji pustil a za pár sekund šla zima z ofuků a u mě jde jen studeno. Napadá mě jestli to není studeno z okolí, ale asi na to příjdu když na ofuk dám teploměr a pak uvidím podle okolní teploty. A díky moc za rady.
Napsal:
26.09.2010-14:14
od TOMMZ
Z Berlinga jde v létě 7stC(tak nevim, eltli je to studeno nebo zima:-)). Klimoška na odmlžení je dobrá, ale většinou na to stačí topení s menší spotřebou. Taky záleží na množství sněhu atp., co si do auta naložíš
Napsal:
27.09.2010-06:21
od kodl
Fungování životně důležitých agregátů jako je motor, převodovka (mechanická ne), řízení, brzdy, ABS, airbag, atd. má řídící jednotky spojeny s kontrolkou, která začne signalizovat nestandartní fungování. Další výbava jako je třeba klimatizace, rádio, centrální zamykání, elektrické stahování oken, vyhřívání sedaček ukládá poruchy do řídících jednotek a ty se musí diagnostikou načíst.
To je podle mě hnus, velebnosti..... že nefunguje stahování oken, rádio, polohování zrcátek nebo stěrače je snad vidět, ne? a aby na mě auto bonzlo, že sem zapl stěrač přimrzlej ledem k voknu hned po nastartování a proto rupla pojistka, ta na to teda .... nic takovýho mi nesmí do domu, jediná povolená elektronika v motorovým vozidle je zapalování (pokud to není dehet).
Napsal:
27.09.2010-07:03
od Mira XJ
Jo tak to máš smůlu - moskvič už krachl.
Každé auto už má diagnostiku.Je až neuvěřitelné co vše se zní dá vyčíst a s čím se dá cvičit. Nejdrsnější je když mě ve fábce dají test akčních členů tak to projede včechny relé, ventily, atd atd. Trvá to asi 20minut a pak vyčteš výsledek,kde ti ukáže co nefunguje na 100%.Kde je zkrat na kostru měří či to mA které spotřebuje jakákoliv cívka a podle toho ti určí chybu. Jako je to opravdu velmi zajímavá zálěžitost. Ovšem je to i past, páč pokud se začne srát elektrika, tak je lepší to auto hodit do šrotu.
Napsal:
27.09.2010-10:03
od Zdeněk
Napsal:
28.09.2010-10:56
od kodl
samý klasický vozy koupený před tzv ekodaní:
ford taunus gxl coupé 2,3V6 automat (1972) - na neděli
ford granada gxl coupé 2,8V6 (1972) - na velký svátky
ford sierra 2,0 (1989) otloukánek na každej den, asi brzo umře a není čím nahradit... auta pro mě už se nevyrábí.
Napsal:
28.09.2010-11:35
od Zdeněk
člověčě ty jseš asi veteránista. Něco jsem pro tebe našel. Na elektriku tam jsou asi fakt jen svíčky.
http://auto.idnes.cz/nejlevnejsi-auto-s ... tomoto_fdvSice to není tak velké, jak jseš zvyklej a není to fort ale znak na kapotu si tam můžeš předělat z té dosluhující sierry.
A bude to Ford tatanano
Ale pokud jemi známo, tak sierry byly taky celkem elektro výbavené.
Ahoj.
Napsal:
28.09.2010-11:39
od Bartus
Napsal:
28.09.2010-13:29
od Zdeněk