Tohle je fak zajímavý, píšeš, že VVT je proměnlivý výkon, já sem měl za to, že je to jiný způsob řízení motoru. Místo škrtící klapky, která působí ztráty a je neekonomická, přišli na proměnlivé časování ventilů. Neřekl bych, že právě tenhle fakt má lví podíl na tom, že ten motor začne táhnout od 3,5. Řekl bych, že je to celkovou koncepcí, především že je to 16-ti ventil, že má větší vrtání a menší zdvih a vyšší měrný výkon, dosažený především posunutím do vyšších otáček a na úkor horšího rozložení krouťáku. Fiesta naproti tomu má výkon mnohem menší, ale lépe rozložený krouťák, a především je to 8-mi ventil. Přijde mi to hodně podobné srovnání, jako XJ vs bandit

Anebo třeba Jawa kejvačka 125 a ČZ 125/516. Oba jsou to 125 vzducháče, jednoválce, ale jeden má výkon pár kW a druhý 19kW. Jenže kde? ČZ točí dvakrát tolik a je problém se na ní rozjet, protože ten motor je dole naprosto mrtvý, bez krouťáku. JAk se ale roztočí, nic jí nezastaví

NAproti tomu JAwa má moc hodný motor, rozjedeš se na volnoběh i bez plynu-krouťák... A krásně plochý krouťák, protože ač ten výkon neni slavný, táhne odspoda mnohem lépe po celém rozsahu otáček.
Moto jde například až na 7 tisíc otáček, ale maximálku kroutáku má při 5,5 tisících, pak výkon klesá nebo je stálý.
Moto může mít max krouťáku v 5,5, ale výkon potom ani náhodou neklesá, ale stoupá!!! Max krouťáku je vždy dřív, než max výkonu a nikdy nemohou být současně.