Fazer/XJ
Napsal: 11.09.2005-10:01
Tak jsem se byl všera projet s kamošem co jsem mu prodal svoje XJ. Takže porovnání:
Motoricky - no tam myslím ani není co dodat.XJ znáte. Na normální jízdu a předjetí stačí. S Fazerem se dá jet na pohodu stejně jako s XJ jen když se za to vpravo trošku zatáhne,tak to se pak dějou vcelku drsný věci. Fazer je po této stránce někde jinde.Není potřeba tolik řadit a fazer bere odspodu líp a bez reptání,ale to je dáno objemem a exapem. Před dědinou sklepnete na 4 probrbláte při 2t. (60km/h),u cedule dáte za 5 a trošku přidáte.Krouťák vás táhne jak z praku už od těch 2t. až do 11 t. (240km/hod) Tyto rychlosti ale už nejspou pro mě.
Podvozek - Fazer není tak náchylnej na koleje a podélné nerovnosti.Nerozhodí to motorku.Osobně si myslím že to je dáno hliníkovou kývačkou - daleko pevnější než u XJ kde je plechová.
Tlumení nerovností je také mnohem lepší - to je spíš dáno nastavitelným tlumením.
Brzdy - Tam zas tak obrovskej rozdíl nevidím. Sice jsou tam brzdy z R1,ale jejich účinek se projeví asi až při vyšších rychlostech. Do 120km/hod brzdí zhruba stejně jako u XJ model s dvěma kotoučema.
Posaz:Tady potěším XJčkáře!!!Posaz je u XJ pohodlnější.U fazera sedím jaksi opřenej rukama o řidítka a po 50km už začínají běhat v rukách mravence.Dále se na fazeru sedí podstatné víš než u na XJ.Možná to je o zvyku.
Sedlo:Sedlo je kupodivu pohodlnější než u xj.Zvláštní, ale je. Pro spolujezdce je nesrovnatelně lepší. Minulej týden jsem byl s přítelkou na výletě - cca 250km a nemohla si ho vynachválit (A to na XJ jsme toho spolu něco najezdili.) Dále se u fazera můžu v sedle posunout poměrně hodně dozadu,což u XJ moc nešlo.
Ovladatelnost:XJ je lepší. Do zatáček jde fazer nějak ztuha.Pravda naklonit jde hóóóódně. To bude dáno širší zadní pneu. Rychlé překlápění levá pravá - vede XJ. Táhlé rychlé zatáčky- tam suveréně vede fazer.Při vyšších rychlostech je fazer naopak stabilnější.
Ochrana proti větru:Tak taky XJčkáře Skaře potěším uplně nejvíc.Ochrana proti větru na fazerovi je uplně nanic. A to tam mám prosím turistickej štítek. Do 120 je to pohoda.Od 120 je cítit silnej tlak na ramena.No a jet trvale 140 a víc po dálnici je to docela o krční svalstvo.
To to jsem u XJ neznal. Nebyl problém jet trvale 160km/hod.
Spotřeba: No tak ta je hodně relativní.Kupodivu když jsem jel stejně jak s bývalím XJ,tak byla 5,1/100km. Pokud jedu svižnějc tak se do 6l vlezu.
Vzhled: Při postavení vedle bývalého XJ je XJ o hodně menší.Fazer má agresivní styl,ale strašně záleží na barvě.Barvu mám stejnou jak předtím na XJ červená perleť -VRC7(prodávala se u nás jen jeden nebo dva roky)Tak po této stránce jsem velmi spokojenej!
Motoricky - no tam myslím ani není co dodat.XJ znáte. Na normální jízdu a předjetí stačí. S Fazerem se dá jet na pohodu stejně jako s XJ jen když se za to vpravo trošku zatáhne,tak to se pak dějou vcelku drsný věci. Fazer je po této stránce někde jinde.Není potřeba tolik řadit a fazer bere odspodu líp a bez reptání,ale to je dáno objemem a exapem. Před dědinou sklepnete na 4 probrbláte při 2t. (60km/h),u cedule dáte za 5 a trošku přidáte.Krouťák vás táhne jak z praku už od těch 2t. až do 11 t. (240km/hod) Tyto rychlosti ale už nejspou pro mě.
Podvozek - Fazer není tak náchylnej na koleje a podélné nerovnosti.Nerozhodí to motorku.Osobně si myslím že to je dáno hliníkovou kývačkou - daleko pevnější než u XJ kde je plechová.
Tlumení nerovností je také mnohem lepší - to je spíš dáno nastavitelným tlumením.
Brzdy - Tam zas tak obrovskej rozdíl nevidím. Sice jsou tam brzdy z R1,ale jejich účinek se projeví asi až při vyšších rychlostech. Do 120km/hod brzdí zhruba stejně jako u XJ model s dvěma kotoučema.
Posaz:Tady potěším XJčkáře!!!Posaz je u XJ pohodlnější.U fazera sedím jaksi opřenej rukama o řidítka a po 50km už začínají běhat v rukách mravence.Dále se na fazeru sedí podstatné víš než u na XJ.Možná to je o zvyku.
Sedlo:Sedlo je kupodivu pohodlnější než u xj.Zvláštní, ale je. Pro spolujezdce je nesrovnatelně lepší. Minulej týden jsem byl s přítelkou na výletě - cca 250km a nemohla si ho vynachválit (A to na XJ jsme toho spolu něco najezdili.) Dále se u fazera můžu v sedle posunout poměrně hodně dozadu,což u XJ moc nešlo.
Ovladatelnost:XJ je lepší. Do zatáček jde fazer nějak ztuha.Pravda naklonit jde hóóóódně. To bude dáno širší zadní pneu. Rychlé překlápění levá pravá - vede XJ. Táhlé rychlé zatáčky- tam suveréně vede fazer.Při vyšších rychlostech je fazer naopak stabilnější.
Ochrana proti větru:Tak taky XJčkáře Skaře potěším uplně nejvíc.Ochrana proti větru na fazerovi je uplně nanic. A to tam mám prosím turistickej štítek. Do 120 je to pohoda.Od 120 je cítit silnej tlak na ramena.No a jet trvale 140 a víc po dálnici je to docela o krční svalstvo.
To to jsem u XJ neznal. Nebyl problém jet trvale 160km/hod.
Spotřeba: No tak ta je hodně relativní.Kupodivu když jsem jel stejně jak s bývalím XJ,tak byla 5,1/100km. Pokud jedu svižnějc tak se do 6l vlezu.
Vzhled: Při postavení vedle bývalého XJ je XJ o hodně menší.Fazer má agresivní styl,ale strašně záleží na barvě.Barvu mám stejnou jak předtím na XJ červená perleť -VRC7(prodávala se u nás jen jeden nebo dva roky)Tak po této stránce jsem velmi spokojenej!