Stránka 1 z 1

Je to o ježdění, ne o značce.

PříspěvekNapsal: 02.11.2009-22:21
od MartinXJ
Tak mě strach nedovolil podívat se na 10-tý XJ sraz, co by nejmladšímu účastníkovi a teď je to ještě horší. XJ jsem "posunul" bráchovi a sám si pořídil Varadero (r.v.2000). Jen chci říct pro ty co si doma šlechtí své XJ, že nejsem ten, co se na XJ jen vyblbnul a hned chce něco silnějšího ( staral jsem se o ní ). Tak tomu není. Prostě se objevila dobrá nabídka a já jsem zareagoval. S XJ jsem byl spokojen a pro ty co se rozhodují jestli si ho pořídí, tak mohu opravdu s čistým svědomím říct že pro člověka co jezdí hlavou je takhle motorka jako dělaná. Tak že doufám, že na "ten" další sraz se budu moci podívat, spolu s bráchou . Ještě malá pochvala - díky koupi Varana jsem začal číst detailně i jiná fóra a opravdu "NEBE A DUDY", XJ-forum je nejlepší, hlavně díky lidem co se tu "scházejí". Rád bych mezi Vás patřil, ikdyž už nejsem vlastníkem XJ ani stroje Yamaha.

Pro ty co zajímá dojem z Varadera:
Mám najeto jen "pár" kilometrů, ale co se mých cestovních potřeb týká, tak je pohodlnější než XJ, ale pár neduh jsem již objevil. Například že spolujezdkyně klouže po sedadle, spotřeba (není to důležité hledisko, ale vzhledem k cestování na dálky je dobré vědět kolik papá, aby se s tím dalo počítat) je asi 7 - 7,5 litru, má o něco víc dětských nemocí v podobě praskajících napínáků (pružin), častějšímu odcházení těsnění výfuků, pálení kontaktů benzínového čerpadla, sem tam odejde alternator a pochopitelně o dost dražší díly.

Ale jedno je jisté, zadek mě bolí stejně po 300km jako na XJ.
Doufám že mnou většina z Vás nepohrdne.
Martin Praha

PříspěvekNapsal: 03.11.2009-06:20
od OTIS
Neboj, nebudeš tam jediný co nemá XJ...8)
Já jezdím na motorce nejen za účelem rekreačního cestování a spotřeba mě lhostejná není. Ale těch 7 litrů mě připadne na cesťáka až příliš velká :?

PříspěvekNapsal: 03.11.2009-08:29
od TOMMZ
Kolik vlastně papá Haberova Afrika? 7 litrů je spotřeba jak u auta :( Mi ta moje potvůrka žere kolem 5L při rozumnym tempu.

PříspěvekNapsal: 03.11.2009-08:44
od OTIS
Myslím, že tolik co XJ600 možná i méně.

PříspěvekNapsal: 03.11.2009-09:24
od MartinXJ
Než jsem Varadero koupil, taky mě nejvíc trápila ta spotřeba. Po spočítání, že když jedu ve dvou na XJ tak jedu tak za 5,5 litru = 1650,-/1000km, varadero 7L - 2100,-/1000km. To znamená že dovolená 3000km mě vyjde o 1350,- dráž na benzínu než na XJ. Je tedy fakt že průměrně jezdím tak za 6,8 L. Dálkovou trať zatím vyzkoušenou nemám. Co se dojezdu týká, tak Varadero má 25L nádrž, tak že problém s dojezdem není. Synchronizaci karburátorů teprve budu dělat, tak že uvidíme kam se dostanu se spotřebou potom. Těch 6,8 bylo na cestě - Veselí nad Moravou - Praha. 230km dálnice (svižná jízda 130-140) a zbytek po kopečkách na moravských cestách. Papírový dojezd je 460 km, ale toho dosáhnout nelze.
No nebudu radši víc teoretizovat (i když v zimě motorkářům víc nezbývá).
Uvidíme příští sezonu, po seřízení...

PříspěvekNapsal: 06.11.2009-23:20
od Chose
No s devitkou jed po dalnici 130-140km/h.znamená spotřebu min.8L.(mám to odzkoušeno ve dvou)do 110km.se dá vejíd do 6L.
Jinak ty maš varana ještě s karburátorama a navíc pětikvalt,kamarad má 04 stříkačku šestikvalt a ta bere o 2L na sto mín.

PříspěvekNapsal: 07.11.2009-05:30
od Mira XJ
No jo jenže devítka byla vyhlášená tím ,že na dálnici díky krátkému 5kvaltu žrala i trávu kolem silnice. Ono nej de ani tak jestli je to pětikvalt nebo 6tikvalt,ale o to kolik motorka při tom posledním kvaltu točí při stejných rychlostech.
To je všeobecný mítus o tom že 5kval je lepší než 6tikvalt. To je ovšem jen půl pravdy.

PříspěvekNapsal: 07.11.2009-09:20
od MartinXJ
Já věřím tomu, že se dá jezdit i za míň než jsem naposledy jel (už mi stojí v garáži a čeká na seřízení a opečování). Četl jsem článek (srovnávací test), varana karburátor (5-ti kvalt) / stříkačka (6-ti kvalt) --- 6,92/100km 6,08/100km a bylo to tak že jeli spolu a v půlce cesty si prohodily řidiči motorky. Já věřím že na tom budu podobně jako právě zmiňovaná "Devítka". Každopádně pod 6 se nedostanu :). Ale ona ta spotřeba je kompenzovaná docela pohodlím, tak že i tak jsem spokojen. Jinak mě v brzké době čeká mnou prováděný servis (XJ, Varan), tak jsem zvědavý, jak se rozhodily karburátory od posledního seřízení XJ v Yamaze. Nerad měním téma vlákna, ale z čeho jste si udělali redukce na připojení hadiček ke karburátorům (myslím dutý šroub). Díky, Martin

PříspěvekNapsal: 07.11.2009-14:33
od Janoš-XJ
Ahoj chlapi.Já si myslím že ta spotřeba bude asi individuální protože já jezdím většinou ve dvou a naposledy měřenou trasu Kadan-Hustopeče sem jel za 6 litrů!
Mám na to svědky že se nejelo 110 ale motalo se to kolem130km/hod. jel s náma Karlos Habera a Peta. Ten poslední má taky jinou spotřebu jako moje devítka a u pumpy jsme to dokonce řešily. Tak asi jak komu,ale 8 to určitě při normální jízdě nebude!!A ve dvou máme kolem200kg bez báglů!! :oops: Což se Petovi stát nemůže! :lol: Hliníkové žebříky sou lehunké!! :!:
Jo a té značce se nevijadřuju protože nejde o značku ,ale o partu kamarádů a nejde o to na čem dojeli!! :smt006

PříspěvekNapsal: 07.11.2009-19:19
od mirekm
Ahoj, jsem na tom podobně jako Janoš-Xj, teda kromě té váhy (to bych ještě musel přidat jednu dcerku :-) ), ale ta není na motorce tak rozhodující. Normálně (vycházkově) jezdím za 5/100, při zrychleném přesunu po dálnici (130) je to 6/100, a pak to dost dramaticky narůstá. Při 160 to bude >8/100, aerodynamický odpor totiž narůstá se čtvercem rychlosti.
PS: Zdravím Hustopeče :-) :smt006