Stránka 1 z 2
Prestup na Xj 900 ???
Napsal:
07.05.2009-22:47
od Mara
Ahoj , sem tady novej. premyslim o koupi XJ 900 nekde kolem roku 95-97. Tak me jen zajima na co si mam dat pri koupi pozor , nejake mouchy co tahle motorka muze mit ... Dal taky jestli si myslite ze je to vhodna motorka pro me. od 9. let jsem jezdil na Fichtlu , nasledovala CZ 125 , CZ 175 , Jawa 350 Blue Style . mezitim jsem mel moznost projett se na DR 650, Husqarne 410 a Suzuki GSXR 750 . Ted mi je 23let a na te Jawe jezdim takrka denne pokud je teplota pres 10 stupnu. Casto jezdim i na vyjizdky 100-300 km a pak vylete na par dni kolem 1500km. Ruzne pady a drobnejsi bouracky z mladi kdyz sem, byl blazen uz mam snad taky za sebou. Tak jen jestli si nemyslite ze je to z jawy velkej skok. Nejdriv sem koukal na Xj 900 ale merim 190cm , tak abych na tom nevypadal blbe a aby me to taky nezklamalo vykonem. rad bych na te motorce cestoval . Dik na nazory a i kritiku .
Napsal:
08.05.2009-07:19
od Racek
viewtopic.php?t=1861
viewtopic.php?t=1969
viewtopic.php?t=700
Myslim že si počteš
Napsal:
08.05.2009-07:20
od zbynek
Ahoj,
jestli je XJ900 pro Tebe vhodná nebo není, to posoudíš sám, až si/e na ni/í sedneš/svezeš. Při 190cm můžeš vypadat blbě i na Goldwingovi nebo (jako v mém případě) na R1150GS Adv
takže to bych řešil až jako poslední. Ideální bude, když přijedeš na nějaký sraz, tam si staticky můžeš vyzkoušet šestky, devítky, Diversiony, Nka, Fka, Seccy... a po dohodě s majitelem může (nemusí) dojít i na vyzkoušení dynamické.
Osobní zkušenost: po 3 letech na Jawě 350/639 (1991) jsem přestoupil na XF900F (1990 - všimněte si, že jsem mladší vyměnil za starší
) a neudělal jsem vůbec špatně. Ono to totiž většinou není o výkonu, ale o pravém zápěstí a šedém blátě v lebce.
Ptáš se na mouchy? Tak ta největší masařka bude ve stočených kilometrech, v CZ inzerátech narazíš na férovou nabídku jenom náhodou. U XJ obecně je jedno jestli má o 50.000km víc nebo míň, jenom se to musí zohlednit při servisu - jinými slovy: počítat s tím, že tohle není vyměněno, tamto není prohlédnuto, apod.
Takže asi tak.
Pěkný (dlouhý) víkend! Z.
Napsal:
08.05.2009-07:28
od Racek
J&Z&R píše:Při 190cm můžeš vypadat blbě i na Goldwingovi
Asi tak , já mám taky 190cm a k tomu ještě necelých 110kg a mám XJ 600 S , a nemyslim že vypadam blbě na ni , protože se nevidim když na ní sedim
, maximálně někde ve výlohách ve městě když jedu a neni to tak zlý
...hlavní je se cejtit na tom stroji dobře a pohodlně , a to ti splní i 600 ...záleží co od ní chceš
Napsal:
08.05.2009-08:08
od zbynek
Racku, asi tak: jseš oproti mně ještě příííliš hubenej, můj koeficient poměru výška/váha se limitně blíží jedničce
(a ne proto, že bych měřil 79cm
)
Proto jsem taky napsal, že "může" vypadat blbě a že "bych to řešil až jako poslední"
Nejdůležitější je osobní pocit z posazu, z toho jak se to pode mnou chová atd. Vzhled ať si řeší nagelovanci na Ducati, či nová generace čopřistů, u motocestovatelů jde o úplně jiné věci: Uveze mne to? (tedy otázka prostoru a zavazadel) Doveze mne to? (spolehlivost) apod. A na to je XJ pádná odpověď.
My si ji kupovali čistě z rozumu, Jawa začala být malá a ve dvou i nebezpečná (proto jsme ji nebrali na dálnice, to předjíždění kamionů bylo utrpení), takže jsme se ohlédli po něčem naší kapse přístupném. No a zamilovali jsme se do PíDyho až za 1000km
Napsal:
08.05.2009-08:11
od Mara
No ja jeste pokoukam , ale myslim ze XJ 900 je jasna volba. Libi se mi uz jen to jak je velka a pekne , az pak nasledoval ten vykon ... Nejde mi o to jak bych na tom vypadal ve velky rychlosti , ale spis o to , aby na tom nesedel jak prerostly dite na trikolce a nohy nemel slozeny buhvi kde. Jen jsem se zapomel jeste zeptat . Ja stududuju a pritom si prividelavam jako IT a ma prace spociva v tom ze delam popojizdky taky po okoli 5-20km a zastavuju tak na pul hodky az hodku na servis u lidi. Tak jen jestli ji to nebude moc vadit ( to startovani , ohrivani ...). Motorku mam jako konicek a vsechno, nemuzu bez ni byt , ale je to pro me i dopravni prostredek do skoly ( 35km ) a do prace.
Napsal:
08.05.2009-08:33
od Anonymous
No já mám 192 a šířku 115 a jak vypadám na 900 Div, můžeš posoudit sám.
http://www.tridac.cz/vyjezd.htm
Napsal:
08.05.2009-15:49
od Mara
No to je ten duvod , proc chi radeji 900, precijen je vetsi
Napsal:
09.05.2009-07:54
od Racek
No , když už je to zase otevřený téma , nebudu si nalhávt že bych devítku nechtěl, šestku sem koupil vlastně náhodou, ale to neznamená že s ní nejsem spokojenej.
Když jedu sám , tak si to jde pěkně užít , hezky se ovládá , do zatáček se pokládá velmi příjemě (někdy až moc
),pohodlná je i s mojí tělesnou schránkou taky , ale jak přijde na výlet ve dvou už to pro nás není ta pravá volnost. Naše XJ v tu chvíly stratí 1/3 výkonu, ...možná až příští týden nechám seřídit karburátory atd. , tak se to změní , ale moc v to nedoufám
To pohupování někdy až na doraz bych ještě překousnul , ale bohužel někdy je potřeba nějaký to auto předjet a tam už je ta naše váha přeci jen znát.
Doufám že se mi někdy poštěstí se projet na devítkovym diversionu, protože sice jen je o 30 kobylek silnější , ale zase na druhou stranu o asi víc jak 50kg těžší , tak se bojim jestli to nakonec nevyjde na stejno , protože tuším že užitečná hmotnost je tak nějak stejná z toho co jsem si kdysi pročítal.
Postřehy tady od kluků co měli tu možnost to vyzkoušet už asi dají něco napovědět, ale člověk si to musí zkusit prostě na živo ...pak už ví o čem to je.
Asi nejvíc by mě zajímalo jak se chová v plný polní co se týče výkonu...nechci jezdit závody , to ne , ale když člověk ví že to tam pod ním je , je to přeci jen i možná bezpečnější když je potřeba za ní vzít
Napsal:
10.05.2009-12:03
od Anonymous
Tak plně naložená 9 se s naloženou 6 srovnat skutečně nedá. To je úplně někde jinde. Šestka je fajn, naložit, nasednout a jet, dojede hodně daleko a pohodlně, ale jak píšeš, chybí jí život při zatažení za plyn, třeba při předjetí. Devítku jsem měl a vlastně mám naloženou na maximu už několikrát. Motorka je hodně přez 600 kilo a můžu Ti říci, že jedinný problém který mám je otázka rychlosti do zatáček a naklonění stroje, protože ta váha Tě táhne silou ven ze zatáčky, když to přepíškneš, ale jinak není absolutně žádný problém akcelerovat při předjetí, motor naprosto bezchybně zatáhne a vyrazí. V tom devítku obdivuji a valstně ji i proto mám.
Napsal:
10.05.2009-20:53
od Racek
Díky , vyčerpávající odpověď...jedna z věcí co jsem chtěl o rozdílu ještě vědět.
Strašně po ní toužim , ale holt 900 se cení jako dvě XJ 600(mojeho ročníku) , už asi i kvůly tomu kardanu a naše kapsa bude ještě chvíly čekat než si ji budeme moct dovolit. O tom že batůžek chce FJR snad ani nebudu mluvit , páč bych tu kuklu do blembáku musel použít v bance , a mě by stejně hnedka chytly
, takže na to už sem si nechal zajít chuť , ale ta devítka se mi moooc líbí , to je fakt
Napsal:
12.05.2009-07:39
od lynx
Tridac: když už dáváš příklad, jak lze vypadat na XJ, vem si alespoň tmavé plexi
. A o jaké akceleraci píšeš? Devítka má zrychlení jako kůň (pivovarskej)
Napsal:
12.05.2009-12:00
od kodl
tak to souhlasím s Lynxem, xj je taznej stroj, nic ho nezastaví, na kardan si vzpomenu dycky když řeším řetěz a okolí (jinak není skoro co řešit), ale je poznat osmiventilovej motor, xjr je o dost dravější, prvního půl roku sem z toho byl skoro vyděšenej, co sem to koupil, ale dnes už bych nechtěl jinak (jedině snad xjr 1300 -2004, poslední s karbecama a dvouma výfukama).
Napsal:
12.05.2009-15:34
od Mara
Tak jsme rad , ze jste me utvrdili ve vyberu devitky
Napsal:
12.05.2009-18:04
od mirekm
Tridac píše:Tak plně naložená 9 se s naloženou 6 srovnat skutečně nedá. To je úplně někde jinde. Šestka je fajn, naložit, nasednout a jet, dojede hodně daleko a pohodlně, ale jak píšeš, chybí jí život při zatažení za plyn, třeba při předjetí. Devítku jsem měl a vlastně mám naloženou na maximu už několikrát. Motorka je hodně přez 600 kilo a můžu Ti říci, že jedinný problém který mám je otázka rychlosti do zatáček a naklonění stroje, protože ta váha Tě táhne silou ven ze zatáčky, když to přepíškneš, ale jinak není absolutně žádný problém akcelerovat při předjetí, motor naprosto bezchybně zatáhne a vyrazí. V tom devítku obdivuji a valstně ji i proto mám.
Těch 600 kg jsi asi přehnal ne???
Napsal:
12.05.2009-18:47
od zbynek
mirekm píše: Těch 600 kg jsi asi přehnal ne???
Ani moc ne. Natankovaná motorka 265kg + natankovaná posádka dalších 250kg + 9 lahví vína v tankvaku + v kufru a brašnách věcí pro dva na 14 dnů = tak jsem na 570 kilech jako fík. A to je jen odhad, věřím tomu, že v zavazadlech toho vozíme víc.
Napsal:
12.05.2009-19:03
od Rix
Chceš tím snad říct že ty máš 150 a tvuj batůžek 100kg
nepřeháněj Zbyňdo
Napsal:
12.05.2009-19:27
od mirekm
Dle TP je nejvyšší přípustná hmotnost 470 kg, do 500 bych to bral. My vezeme 85 + 60 posádka + cca 20kg kufry, dohromady s moto 430 a už se pěkně houpe.
Napsal:
12.05.2009-19:44
od zbynek
Rix píše:Chceš tím snad říct že ty máš 150 a tvuj batůžek 100kg
nepřeháněj Zbyňdo
Rixi, asi takhle: já v plné polní tak nějak vážím (čímž se ani nechlubím, ani si nestěžuju, prostě jsem narostl...
) a batůžek se své hranici pomalu ale jistě úspěšně vzdaluje (ach ty diety...
)
Napsal:
12.05.2009-20:17
od Anonymous
Já jsem pouze porovnal akceleraci naložené šestky a naložené devítky, že to je rozdíl citelnej. Netvrdím raketový start devítky, ale oproti šestce asi nebudeme rozebírat.
Druhá věc je váha stroje při jízdě. Sice si to příště zkusím najet na váhu někde po cestě, ale hoši, ono se to trošku nezdá. Takže budeme počítat.
Pohotovostní hmotnost motorky - 272kg
moje osobní schránka - 116kg
můj synátor vcelku hubený - 58kg
horní kufr - 52kg
boční kufry 2x46kg - 92kg
tankvak - 22kg
Celkem pánové je váha celých 612kg. Kdo by to byl řekl. A to ještě měl kluk na dovolenou na sobě batoh s jídlem a na horním kufru byl stan a na bocích dva spacáky. Zkuste to někdy spočítat, ono se to fakt nezdá. Můžu zodpovědně potvrdit, že to je jízda tankem, motorka sedí jak přibitá, bacha na náklon, ta váha jde ven ze zatáčky.
jo, eště, zapoměl jsem navigaci, mobil a peněženku, mimochodem se ještě připočítávají obleky, boty, přilby, no, co vše co člověk zapomene. Ani si to člověk neuvědomí, ale mám 116 kilo a oblečení plus boty a k tomu přilba, kolik to je? 10? 15 kilo? No a dvakrát dalších 30.
Mohu zodpovědně říci, že kluk už může přibrat jen 4 kila a už nesmíme jezdit ve dvou pokud mám dodržet maximální váhu 470kg. Bez kufrů a s holou motorkou máme oblečení 466kg a to nevezeme ani prskavky.
Napsal:
12.05.2009-20:46
od mirekm
RE: Tridac
To nemyslíš s těmi kufry vážně. Chtěl bych vidět ty držáky, které by tu váhu unesly! Asi jsi myslel OBJEM kufrů 52 + 2 x 46 litru. Jinak jejich nosnost je po 5 kg! Schválně jsem ještě zvážil oblečení - bunda+kalhoty 3 kg, boty 1 kg, helma 1,5 kg - celkem +/- 6 kg.
Napsal:
12.05.2009-21:28
od Anonymous
Napsal:
12.05.2009-22:19
od Rix
Napsal:
12.05.2009-22:37
od Rix
Bolku prosimtě zamkni ten Tridacův příspěvek ať to ráno nemůže smazat, protože tohle se jentak nevidí.
Napsal:
12.05.2009-22:43
od MatějXJ
Napsal:
12.05.2009-22:48
od Rix
Napsal:
13.05.2009-05:11
od Anonymous
Tridac píše:Já jsem pouze porovnal akceleraci naložené šestky a naložené devítky, že to je rozdíl citelnej. Netvrdím raketový start devítky, ale oproti šestce asi nebudeme rozebírat.
Druhá věc je váha stroje při jízdě. Sice si to příště zkusím najet na váhu někde po cestě, ale hoši, ono se to trošku nezdá. Takže budeme počítat.
Pohotovostní hmotnost motorky - 272kg
moje osobní schránka - 116kg
můj synátor vcelku hubený - 58kg
horní kufr - 52kg
boční kufry 2x46kg - 92kg
tankvak - 22kg
Celkem pánové je váha celých 612kg. Kdo by to byl řekl. A to ještě měl kluk na dovolenou na sobě batoh s jídlem a na horním kufru byl stan a na bocích dva spacáky. Zkuste to někdy spočítat, ono se to fakt nezdá. Můžu zodpovědně potvrdit, že to je jízda tankem, motorka sedí jak přibitá, bacha na náklon, ta váha jde ven ze zatáčky.
jo, eště, zapoměl jsem navigaci, mobil a peněženku, mimochodem se ještě připočítávají obleky, boty, přilby, no, co vše co člověk zapomene. Ani si to člověk neuvědomí, ale mám 116 kilo a oblečení plus boty a k tomu přilba, kolik to je? 10? 15 kilo? No a dvakrát dalších 30.
Mohu zodpovědně říci, že kluk už může přibrat jen 4 kila a už nesmíme jezdit ve dvou pokud mám dodržet maximální váhu 470kg. Bez kufrů a s holou motorkou máme oblečení 466kg a to nevezeme ani prskavky.
Perla pro archivaci.
Napsal:
13.05.2009-05:23
od Anonymous
No vidíte chlapi, a já myslel že už to blinkání a průjem žádná kachna nepřekoná.
Já myslel, že 9.XJ sraz byl fajn, že se Bartusovi povedla organizace i perfektní vyjížďka, ale třetí den už tady čtu jen samé věci o h...ě, samé zvracení, je tu někdo, kdo třeba napíše, že se to Bartovi třeba povedlo? Nebo co se komu líbilo a nelíbilo? No tak sem hodil jiné téma a jsem rád, že umím zaujmout.
Příště budu psát o neviditelnosti přední pneumatiky, těšte se.
Napsal:
13.05.2009-05:29
od Anonymous
Chlapci,
Tridac měl jistě na mysli po jídle nevyprázdněn, před stolicí...
a ruku na srdce, jakou hmotnost má Tridac-bobek + sytý syn ???
Vidíte, nevíte....
Nelze vše jen prostě hodnotiti podle jednoduché úvahy.
Napsal:
13.05.2009-06:35
od Racek
No já se trošku vrátím k tématu, asi už se začíná blýskat na lepší časy(pro nás socky
) , tohle dneska vyšlo na motoinzerci , teda jestli to neni nějaká blbost , nesedí mi tam těch 40kw
http://www.motoinzerce.cz/motorky/yamah ... rsion.html