Stránka 1 z 1

nové XJ

PříspěvekNapsal: 09.02.2009-19:34
od Mira XJ
Dnes jsem byl v Donaru v Brně a mají tam vystavené nové žluté XJ (N).
Cena 164 000kč, váha 185kg, výkon 78koní. Vzhledově je pěkné,drobné,nízké sedlo - bude se hodit pro holky,zadní část sedla je spíš nouzovka.
Měl jsem čas si ho velmi dobře prohlédnout. Takže!
- velmi jednoduchá stavba na které se nemá co podělat
- trubkový rám
- zadní kyvka je plechová bez přepákování - takže jen natvrdo tlumič jak na starém XJ.
- výměna oleje a filtru půjde velmi snadno filtr i vypouštěcí šroub je zboku
- třmeny jsou stejné jak na dvoukotoučovém XJ,fz6 atd.
Co je nejhorší je výfuk! je dole pod motorkou - je spojený se svody v jeden kus,takže výměna bude opravdu,ale opravdu dost drahá záležitost. A měnit se bude časem na 100%. Je to obyčejný svařenec z plechu a zadní kolo na něj přímo háže veškerou vodu a nečistoty. Takže pokud to není nerez (a to si myslím že není),tak po 10 letech bude děravej jak řešeto - nedej bože s tím jezdit celoročně.

Cena je poněkud vyšší,ale prodejce mě ujistil,že to je naprosto normální,protože jakmile se prodají skladovky a do evropy se dovezou nové motorky tak se nebudem stačit divit. (20-50t kč navíc za moto dle ceny) Nakupuje se totiž za eura ( což za poslední měsíc změnilo kurs o 3kč) ,ale navíc eura za jen a jen vůči euru neuvěřitelně posílil,proto se to promítne jen na motorkách které se vyrábí v japonsku. motorky vyráběné v evropě zůstanou cca stejně. (XT apod)

PříspěvekNapsal: 09.02.2009-20:07
od Racek
Když by na ní časem začli dělat pro zastydlé vejfukáře jako sem třeba já tuning ve stylu dvou chromových výfuků se sadou držáků a úchytů , tak je to nádhernej stroj , myslím tím kapotovanou , tomu designu se nijak nebráním , myslím že je celkem povedený. Jen ty výfuky po obou stranách kdyby měla, to by bylo...

PříspěvekNapsal: 09.02.2009-20:26
od Anonymous
Ty laufy, myslím, jsou tak kvůli emisím, to jediné asi tuningem nikdy nepředělají.

PříspěvekNapsal: 09.02.2009-20:28
od Mira XJ
V té plechovce je našoubovaná lamda,tak nepočítám s tím že by dělali i jinou verzi s normálním výfukem (výfukama).

PříspěvekNapsal: 09.02.2009-21:05
od Racek
Já vim že je to asi blbost , ale sen by to byl hezkej ne , si to zkuste představit ... nádhera :smt083

Re: nové XJ

PříspěvekNapsal: 10.02.2009-08:06
od OTIS
Mira XJ píše:tak po 10 letech bude děravej jak řešeto

Ono se asi předpokládá, že po takové době vyhodíš (dáš k recyklaci) celou motorku a koupíš novou. Dneska jsou takové věci spotřebák :lol:

PříspěvekNapsal: 10.02.2009-08:55
od Mira XJ
kyž jsem na ten výfuk poukazova,tak mě bylo řečeno,že záruka je 2 roky.
Jen pro příklad nové svody s pikslou na přívěru na fzs 1000 ( což je podobný jako u XJ) stojí 28 000kč. Předpokládám že cena na xj bude stejná a silně pochybuji že bude nějaká druhovýroba. Taky je možnost že děravvý výfuk odříznete a necháte udělat kopii z nerezu,ovšem na origu je vyražená homologační značka E13 ,takže tím pádem máte nehomologovaný výfuk nebude dlouho trvat a počítám že policajti si toho začnou všímat.

PříspěvekNapsal: 10.02.2009-09:47
od Anonymous
Mira XJ: a co takhle si udelat na frezce raznicku E13? :-) nasi hloupi policiste nic nepoznaji :-)

PříspěvekNapsal: 10.02.2009-10:03
od kaplos
Někde jsem se dočetl, že ten trpasličí výfuk tam dali kvůli snížení těžiště a tím zlepšení ovladatelnosti. Tohle řešení je už na R6.

Pro Jindru: ...tak snad to udělali kvůli té svačině :lol:

PříspěvekNapsal: 10.02.2009-14:52
od Anonymous
kaplos píše:Někde jsem se dočetl, že ten trpasličí výfuk tam dali kvůli snížení těžiště a tím zlepšení ovladatelnosti. Tohle řešení je už na R6.


no tak to potom teda tleskam konstrukterum :-) 2-3kg vyfuku asi moc pomohly :-) kdyz si vemu na zada batoh s 2L vody, svacinu a fotak s mapou tak zmenim teziste vic :-)

PříspěvekNapsal: 10.02.2009-20:17
od lynx
Tak mi to příjde jako hledání chyb za každou cenu. Záruka dva roky je ze zákona na všechno. Záruka ovšem není životnost. Mám osm let starou TDM (a tam dostávají svody nějakou čočku) a nijak se z jejich stavu nevěším - trápí mě spíš estetika než životnost. Majitelé XJ6 halt nebudou řešit jak svody vyleštit, ale čím je naštětkovat :P .
P.S. investoval jsem do posledních motohouslí a byl jsem překvapený, jak ten test dobře dopadl. Že budou ti divočáci takhle chválit tak hodnou mašinu jsem nečekal :smt038

PříspěvekNapsal: 10.02.2009-22:44
od Anonymous
kaplos píše:Někde jsem se dočetl, že ten trpasličí výfuk tam dali kvůli snížení těžiště a tím zlepšení ovladatelnosti. Tohle řešení je už na R6.


jestli se pod motor nacpe celý výfuk, nemusí pak motor o kousek nahoru aby se tam ten výfuk vešel? Pak by to bylo dost kontraproduktivní.
Nebo se sníží světlá výška motorky....

PříspěvekNapsal: 10.02.2009-23:24
od Anonymous
BEGY: jo to se taky divim ze to cpou zrovna pod motor, ja jak mam svody 4-1, tak i kdyz misto spojeni je tesne pod vanou tak s tim chytam treba pri vyjezdu do garaze, do formule co stavime na skole mame motor R6 2007 a krabice vejfuku co je pod motorem ma vysku tak 12cm, to pak motorka nevyjede ani obrubnik :-O

PříspěvekNapsal: 11.02.2009-20:31
od karlos
lynx píše:Tak mi to příjde jako hledání chyb za každou cenu. Záruka dva roky je ze zákona na všechno...

A nemá pravdu :D
Lynxi, třeba digitální tachograf - jen 1 rok. I mistr tesař :D :D :D :D
Vím, není to o XJ, ale nedalo mi to :smt033 :smt044

PříspěvekNapsal: 20.07.2009-15:25
od Radimathor
Tak jsem dneska jel na novým XJ, nebylo to špatný, je to milá a hodná motyka, celkem to i sedí a pro jednoho dobrá volba, ovšem spolujezdec a kufry dohromady :( :smt022 . Jo a na Vrbovce v praglu mají předváděčku za 145 tis. na prodej. A jinak recenze v Motocyklu 08/2009 není tak špatná.