Stránka 1 z 3

Co po šestce ?

PříspěvekNapsal: 18.01.2009-11:29
od Racek
Tak jak je ta zima, honí se mi hlavou spousta myšlenek :smt102 a už teď vim že bude časem třeba větší a silnější stroj. Je to zatim pro mě hudba budoucnosti , ale člověk by měl mít jasno už daleko dopředu. XJ 600 je určitě dobrej start znovu po létech do jedný stopy a další dvě sezony mě určitě postačí pokud nevyhraju ve sportce, což je asi kravina. :D ... Šestka je skvělej stroj ve svojí kategorii, ale co dál. Mám dvě možná tři vize a chtěl bych aby ste mi napsali svůj názor , protože zatím nemám možnost si je osahat na živo , s vyjímkou FJ. Tu má kamarád.

1. XJ 900 S Diversion od r.v. 1995
2. FJ 1200 od r.v. 1992
3. TDM 850

U mě je zatím favorit devítka , ale možná změnim názor. FJ je sice silnější , ale zase jsou to většinou starší ročníky a spotřeba bude asi taky někde jinde. U TDM by se mi zase líbila možnost uhnout na polňačku, teda pokud budu na to mít pneu. Tak co myslíte? Asi nejvíc mě zajímá rozdíl mezi šestkou a devítkou , to určitě budete všichni znát. :wink:
Musim se přiznat , nečekal jsem že mě zase tenhle koníček tak zblázní :smt112

PříspěvekNapsal: 18.01.2009-17:38
od OTIS
No nevím, při aktuálních cenách ojetin uvažovat o něčem starším jak rok 2000... :smt017 Asi to koupíš lacino, ale to co tam pak nastrkáš za opravy a díly ti rychle přeplatí rozdíl ceny za mladší model.
Leda bys měl velké štěstí a narazil na nějakou stařičkou voňavku :wink:

PříspěvekNapsal: 18.01.2009-17:39
od zbynek
Otázka je PROČ něco jiného?
Je malá? Je pomalá? Je stará? Je žravá? Pokud už v první sezoně uvažuješ že šestka není to pravé ořechové, tak sis ji asi neměl kupovat. I na šestce se dá dělat velká mototuristika, --[url=viewtopic.php?t=1742]viz[/url]-- --[url=viewtopic.php?t=1574]viz[/url]-- --[url=viewtopic.php?t=1234]viz[/url]-- --[url=viewtopic.php?t=1143]viz[/url]-- --[url=viewtopic.php?t=770]viz[/url]-- --[url=viewtopic.php?t=612]a viz :-)[/url]--
Jinak z Tvého výběru a z důvodu půdy po které se pohybujeme bych doporučil jedině XJ900 :-D kardan jako když najdeš. No a rozdíly oproti šestce? Nemusíš tolik řadit, lépe se na ni poskládáš, víc toho naložíš, spotřeba je v podstatě stejná.
Nebo pokud se zadaří vyhrát v té sportce tak FJR ;-) Cesťák, vodník, kardan, a je nepoměrně mladší.
Na srazech potkáš spoustu devítek, pár TDMek, minimálně jedno (spíš dvě) FJRka, a věřím tomu, že jejich majitelé večer u pivka rádi pochválí svůj stroj, rádi dají reference, a vůbec se podělí o informace a zkušenosti :-)

PříspěvekNapsal: 18.01.2009-17:45
od OTIS
J&Z&R píše:I na šestce se dá dělat velká mototuristika, --[url=viewtopic.php?t=1742]viz[/url]-- --[url=viewtopic.php?t=1574]viz[/url]-- --[url=viewtopic.php?t=1234]viz[/url]-- --[url=viewtopic.php?t=1143]viz[/url]-- --[url=viewtopic.php?t=770]viz[/url]-- --[url=viewtopic.php?t=612]a viz :-)[/url]--


A ještě viz --viz-- :D

PříspěvekNapsal: 18.01.2009-18:00
od zbynek
OTIS: já věděl, že neuvedu všechno :-) Jenom jsem probral místní články ;-) Jinak na motoramě jsem narazil na jednu šestku na GG, pak na xj-ig.de se dá také najít pár šílenců co projeli půl světa (i když, oni jsou ti němčouři spíš praktici, devítky u nich převažují, holt kardan je kardan :-) )
---
Donrvetr, odešlu a najdu překlep. OK, zedituju, odešlu a najdu další :-D

PříspěvekNapsal: 18.01.2009-18:08
od OTIS
Není to tak hrozné s tím řetězem, při dovolené dělá asi 5min/den - pokud prší. Horší ti co nemají hlavní stojan...
Praxe však ukázala, že jsou i výjimky - např. někteří majitelé motocyklů zn. Honda, kteří řetězu věnují mnohem více času :lol:

PříspěvekNapsal: 18.01.2009-18:33
od HABERA
např. někteří majitelé motocyklů zn. Honda, kteří řetězu věnují mnohem více času Laughing
Já bych to tak nedramatizoval. :smt025

PříspěvekNapsal: 18.01.2009-19:53
od Racek
No chlapi , díky za příspěvky ...v žádnym případě nehaním šestku, i na mojí postavu je pohodlná , vo tom žádná , ale teď když je čas to tak nějak dávám do kupy a zjišťuju že už má docela hodně za sebou a časem bude třeba omladit. Samozřejmě největší můj sen je FJR , ale než se dostanou na cenu přijatelnou pro mojí maličkost, tak to budu mít šestku asi ještě 6-8 let a proto jsem měl na paškále devítku.Podle mě je to nejlepší volba. Musim taky přiznat , že velkou roli hraje touha po většim a silnějšim stroji :oops:
No uvidim, možná časem zjistim že to ani nebude potřeba , ale je mi jasný až se někam podívám s vámi na sraz , a uvidim devítku zblízka , že nebudu spát :D. A kdo řiká že bych si šestku třeba taky nenechal na okresní nádeničinu, i když ty pojistky :smt017. Jak řikam je to hudba budoucnosti , kdo ví jak se po nějakym roce rozhodnu , jen tak zatim dopředu sonduju vaše názory. Odpovědi typu ,,proč chceš jinou,, jsem naprosto očekával :D :D

PříspěvekNapsal: 19.01.2009-08:30
od xy
...novou šestku - za těch 140 tis., nebo kolik za ní chtějí... :wink:

PříspěvekNapsal: 19.01.2009-09:09
od Anonymous
Devítka je dobrá volba
3990

PříspěvekNapsal: 19.01.2009-09:34
od Racek
No že bych se zastavil se na ní mrknout? :smt017 Daleko to k tobě zrovna nemám, asi tak 12 minut autem :smt025 :lol:

PříspěvekNapsal: 19.01.2009-18:15
od Anonymous
Muj velmi dobrej kamarad ma FJ1100 rv1984, sehnal ji ve fajnovym stavu a za neco pres rok najel bezmala 30tis km, treba v sobotu s nim byl na zimnim srazu na vysocine :-D z provoznich zkusenosti asi toto, nemenil jeste retezovku, jen olej, svicky, serizeni ventilu a gumy, nic vic nic min. Jizdni dojmy jsou asi takovy, tahne plynule az do 10tis, v 8 bouchaj saze, prubeh je dost cestovni a on jezdi stale na 5ku pokud nejede sportovne. Pocitove je motorka tezka a nema moc velkej rejd ale na to si clovek po chvili zvykne, mokra vaha 256kg. Brzdy jsou u 11ek vylozene slaby, ale 12ky maj daleko lepsi, neprijemny je ze se motorka v zatacce pod brzdama rovna, ale to je otazka stylu, proste se musi brzdit narovnanej a pak sklopit. Jizdni pozice je na dnesni pomery velice cestovni, jen zamrzej nizko polozeny stupacky, takze kamarad ma stale probrouseny boty :-D i kdyz jedeme uplne stejne a ja na svy babicce 650 na stupacku rozhodne jeste nedal :-) Co se tyce terenu, tak FJ, XJ a TDM na tom moc odlisne nejsou, na vsem se da jet po polnacce i v lese a ruku na srdce, kdo z nas by si kvuli 1 promile jizdy na polni ceste kupoval enduro vzorek, kdyz jezdime povetsinou na silnici, ja teda ne. Pruchodnost terenem se teda pak odviji jen svetlou vejskou a i ta neni natolik omezujici aby se nedalo s beznou motorkou dojet kam potreba. ....vlastne jsem zapomnel jednu zavadu mel, ale ta se tyka vsech starsich motorek s dvouplastovejma kolenama, u vnitrnich kolen se mu propalila vnitrni trubka a zcala klepat o vnejsi, ale to mely treba i XJ900F a jiny motorky, jednoduchy jsou v tom lepsi

PříspěvekNapsal: 19.01.2009-19:56
od Hynek
Jindra.......neprijemny je ze se motorka v zatacce pod brzdama rovna, ale to je otazka stylu, proste se musi brzdit narovnanej a pak sklopit.




Mám dojem že se pod brzdama rovná každé jednostopé vozidlo

PříspěvekNapsal: 19.01.2009-19:59
od Anonymous
Hynek: ano, ale u FJ to ma jinej format, na to si musi clovek zvyknout, jinak si naplanuje vylet do pole, nemluvim z vody, sam hodne brzdim i v zatackach a FJ je v tomhle proste jiny

PříspěvekNapsal: 19.01.2009-23:09
od Racek
Pocitove je motorka tezka a nema moc velkej rejd
Tak to máš určitě pravdu, je to kus motorky, to je mi jasný. Kamarádová FJ 1200 by občas potřebovala zpátečku , když ho vidim s ní zápasit v kolárně v práci. Už jí radši nechává před fabrikou :D .Teď sem přijel z odpolední šichty a koukam jak se tam ta moje šestka lehce blejská v přítmí garáže mírně osvícená paprskem vzdálené zářivky, až sem zapoměl že sem chtěl uklidit auto, a chvíli sem vytuhnul. :D :D Sakra , já už skoro skládam básničky na téma XJ :smt082 . A tak mi napadlo jestli nemyslim opravdu hodně dopředu. Vždyť sem si jí ještě ani pořádně neužil a nemohl ocenit její kvality na co byla postavená... :oops:

PříspěvekNapsal: 20.01.2009-12:57
od Anonymous
hihi :-) jo to mas pravdu, vykon 650 normalnimu smrtelnikovi musi stacit, pravda moje ma 52kW a 57Nm, na Div jsem jeste nejel, ta je uskrcena, ale malokdo kdo zbesile opousti 6ky kvuli vykonu nekdy plny potencial vyuzil, spis je to tak, ze 6ky se opousti kvuli pohodlnosti 9ky a vyse, zadny podrazovani, proste jen otocit heftem, kor treba s batohem za sebou.

PříspěvekNapsal: 20.01.2009-13:29
od Racek
No to je právě ono, pokud budu chtit vic pohodli , tak přesedlam , zatim budu postupně vyjíždět z manželkou po výletech, ale nedovedu si nás představit ject někam daleko do ciziny , jen já mam 110 kg 190cm a s maminou dáme dohromady 185Kg a ted jeste vybaveni , obleceni , helmy a tři kufry? ...blbost , to už by nám někam daleko asi nestačilo (možná stačilo ale všichni tři by sme se asi trápily) , a rozhodně se chcem někam podívat ven , sám na 600 můžu v klidu i s bagáží , ale konkrétně naše dvojice už by potřebovala větší stroj :) ...opět podotýkám ,,někdy,, :D

PříspěvekNapsal: 20.01.2009-14:02
od Bartus
To co popisuješ jsem absolvoval několikrát, a krom asi 2 průsmyků se setoupáním 17% v alpách nebyl problém :lol: a to taky nejsem žádné pírko :oops: .
K tomu brždění v zatáčce, pokud chcete navštívit svodidla, tak určitě brzděte :lol:
Zkuste se podívat na ten pořad motobar co běží, nebo běžel na netu, tam Pepa Sršeň krásně popisoval jak se zaručeně vysekat v zatáčce při brždění :wink:

PříspěvekNapsal: 20.01.2009-14:17
od Anonymous
Bartus: a jeje to slovickareni :-) prubuh nikdo tu nemluvi o brzdeni s kolenem na zemi (hodne = casto a s citem, ne ze to zahamtnu) :-) tezko se vysvetlujou jizdni dojmy, mozna jeho slaby brzdy nutej vic brzdit v zatackach a pak nedotacive jede ven z ni, ale to si musi kazdej zkusit

PříspěvekNapsal: 20.01.2009-18:42
od TOMMZ
Bartus píše:To co popisuješ jsem absolvoval několikrát, a krom asi 2 průsmyků se setoupáním 17% v alpách nebyl problém :lol: a to taky nejsem žádné pírko :oops: .
K tomu brždění v zatáčce, pokud chcete navštívit svodidla, tak určitě brzděte :lol:
Zkuste se podívat na ten pořad motobar co běží, nebo běžel na netu, tam Pepa Sršeň krásně popisoval jak se zaručeně vysekat v zatáčce při brždění :wink:


Nemáš na to odkaz? Já totiž brzdim cca v každé druhé zátačce :shock:

PříspěvekNapsal: 20.01.2009-18:46
od kaplos

PříspěvekNapsal: 20.01.2009-23:41
od Racek
Tak koukam že se to tu zvrhlo z volby mašiny na brzdy :D . Tak sem taky zkouknul ten odkaz , a já brzdim obouma najednou ,a to proto že mi nefunguje na předku brzdovej spinač na světlo, vlastně já ho tam ani nemam :lol: a když jedu ve dvou , tak to s tim mojim jednim kotoučem vepředu nezastavim ani omylem. :smt102

PříspěvekNapsal: 21.01.2009-10:18
od lynx
Bartus: proč ti brzdění v zatáčce vadí. Podívej se na okruhovky, které nemají řízenou trakci. Základ je použít obě brzdy - tou zadní docílíš parádní řízený drift. Teda pokud to umíš (já ne), jinak docílíš ještě parádnější neřízený drift :lol: .
Trocha inspirace od Seteho: http://www.youtube.com/watch?v=3wuLv_EIJwc
Pamatuj na dvě základní hesla pro jízdu na motorce: Kdo nepadá nezrychluje a lidí je jak sraček :lol: :lol: :lol:

PříspěvekNapsal: 21.01.2009-23:35
od Racek
Tak mam domluvenou projížďku na FJ 1200 a možná i na FJR 1300 (2006) , což pro mě!!! bude asi nezapomenutelnej zážitek. To jsem zvědavej co to se mnou udělá :D. TO že s FJR to bude jako v pohádce je mi jasný , ale sem zvědavej na rozdíl mezi mojí XJ a FJ 1200(1986!) , ani ne tak výkonu motoru , ale jízdy a řízení vůbec... samozřejmě až z jara :lol:

PříspěvekNapsal: 23.01.2009-22:48
od roman3297
no já bych asi něco takovýho http://motokatalog.tiscali.cz/YAMAHA/v-max/841/ jestly někdy dorostu do důchodu :lol:

PříspěvekNapsal: 23.01.2009-23:01
od Rix
Racek píše:Tak mam domluvenou projížďku na FJ 1200 a možná i na FJR 1300 (2006) , což pro mě!!! bude asi nezapomenutelnej zážitek. To jsem zvědavej co to se mnou udělá :D. TO že s FJR to bude jako v pohádce je mi jasný , ale sem zvědavej na rozdíl mezi mojí XJ a FJ 1200(1986!) , ani ne tak výkonu motoru , ale jízdy a řízení vůbec... samozřejmě až z jara :lol:


já bych tu pohádku zase tak růžově neviděl,hlavně ne po prvních pěti kilometrech,je to jako s jakoukoli jinou motkou musíš si ji očuchat a zvyknout si na ni.

PříspěvekNapsal: 23.01.2009-23:02
od Racek
No to já radši do důchodu pořádnou kapotáž s velkym plexíkem , aby na mě nefoukalo , a když už nebudu moct na nohy tak třeba tohle http://s2.bikewalls.com/pictures/Yamaha ... 24x768.jpg abych je mě schovaný :lol: ...kdo ví jak na tom budem se zdravím za pár let :?

PříspěvekNapsal: 24.01.2009-21:27
od Anonymous
A co takhle Jawa 350 s revmáčema, plexi a sajdou? :-P na cloveka tam taky nefouka :-)

PříspěvekNapsal: 24.01.2009-21:34
od Racek
Ty už v tý době budou asi jenom v muzeu :lol:

PříspěvekNapsal: 25.01.2009-09:23
od TOMMZ
kaplos píše:O brzdění je to tady: http://www.moto-bar.cz/?np=testy/motoskola/klip_502.wmv


Tam snad o brždění v zatáčce nic není...