Stránka 1 z 2

potreboval by som poradit - startování ohřátého motoru

PříspěvekNapsal: 22.08.2008-14:55
od Anonymous
dobry den kedže na xj-cku som este zaciatocnik ale stretol som sa s takymto problemom": vždy ked sa vozim tak že motor zohrejem tj cca 20km a potom ho vypnem(a nenastartujem do 5 min ) tak už potom vobec nenastartuje a musim dlho cakat vädsinou som si myslel že mam sviecky zahadzane ale tym to nieje, A ked je už motor uplne studeny tak nastartuje bez problemov cim to može byt?????

PříspěvekNapsal: 22.08.2008-19:16
od Rix
já bych to viděl asi na seřízení karbeců.

Re: potreboval by som poradit

PříspěvekNapsal: 22.08.2008-21:53
od mirekm
ronnypp píše:dobry den kedže na xj-cku som este zaciatocnik ale stretol som sa s takymto problemom": vždy ked sa vozim tak že motor zohrejem tj cca 20km a potom ho vypnem(a nenastartujem do 5 min ) tak už potom vobec nenastartuje a musim dlho cakat vädsinou som si myslel že mam sviecky zahadzane ale tym to nieje, A ked je už motor uplne studeny tak nastartuje bez problemov cim to može byt?????


Ahoj, podobně se chová moje xj 550, studená hned, horká po krátké zastávce taky, ale po chvíli se jí moc nechce. Musím ji chvíli točit s plným plynem, pak naskočí. Při různým seřízení to bylo chvíli lepší, chvíli horší, beru to už jako vlastnost. Zkus jiný (teplejší) svíčky.

PříspěvekNapsal: 23.08.2008-11:17
od Anonymous
dik za radu ciže myslis že sa to novymi svieckami vyriesy???javascriptemoticon('8)')

PříspěvekNapsal: 23.08.2008-13:48
od lynx
Pokud je všechno seřízené, jak má být (karburátory, ventily), může zlobit předehřev karburátorů - neuzavře přívod horkého oleje a benzín se po chvilce odpaří.

PříspěvekNapsal: 23.08.2008-20:31
od mirekm
ronnypp píše:dik za radu ciže myslis že sa to novymi svieckami vyriesy???javascriptemoticon('8)')

Je to bez záruky, jak říkám, po seřízení a nových svíčkách to bylo lepší. Nějak jsem to přesně nesledoval, které svíčky byly lepší, ale pamatuji si, že u malejch pionýrů to mělo velký vliv. Nastartuje ti to s plným plynem do cca 3 sec?

PříspěvekNapsal: 23.08.2008-20:48
od mirekm
lynx píše:Pokud je všechno seřízené, jak má být (karburátory, ventily), může zlobit předehřev karburátorů - neuzavře přívod horkého oleje a benzín se po chvilce odpaří.

Myslím, že ne, karburátory se ti stejně ohřejou sáláním od válců. Ale mohlo by se zkusit je při startu napustit (palivový kohout do polohy PRI).

PříspěvekNapsal: 24.08.2008-09:43
od Anonymous
Lynx má pravdu. Zmizí ti benzín když je ohřátá a vypneš motor. Buďto je předehřev nebo netěsnost karbeců, při teplém se zvýší mezery a mizí benzin. Pokud ji bez problémů nastartuješ studenou, svíčky to nevyřeší a je to otázka benzinu. Lidově řečeno "padá" benzin a musí se najít proč.

PříspěvekNapsal: 24.08.2008-12:21
od Anonymous
co sa tyka napustenia karburatorov benzinom (prekrutenim palivoveho ventylu) mi nijako nepomohlo, vyskusam ked sa mi to najbližsie stane startnut s tym plnym plynom do tych ,,3" sekund a dam vediet ako som dopadol . ona sa mi presne sprava tak ako to opisal Tridac a aj mysli že je to ten problem len musim najst sposob ako to vyriesit

PříspěvekNapsal: 24.08.2008-12:57
od mirekm
Kdyby se benzín odpařil, jak to, že to po vychladnutí nastartuje hned? Na xj 550 žádný předehřev karburátorů není a dělá to taky. Mě to spíš připadá, že je to ulitý. Kolik má ta tvoje naběháno?

PříspěvekNapsal: 24.08.2008-13:23
od Anonymous
ma tak 60 tisic, možem sa spitat ake je to ulity??

PříspěvekNapsal: 24.08.2008-13:51
od mirekm
ronnypp píše:ma tak 60 tisic, možem sa spitat ake je to ulity??

Bohatý, moc benzínu. Proto musím startovat s otevřeným plynem. Čím víc plynu, tím je směs chudší.

PříspěvekNapsal: 24.08.2008-16:21
od Anonymous
můžu potvrdit, na XJ650 to mam podobně, ale tam se mi zdá že je ještě načatá jedna svíce, takže to beru taky celkem jako vlastnost, zbytek je seřízenej ....napadla mne ale jedna věc. když se studená motorka na sytič postaví na bočák, tak se přidusí a klesnou otáčky - moc bohatá směs, jak se naklopí hladiny. mohlo by v tom mít prsty ještě tohle a tak se pri zastaveni s teplym motorem a naklopenim na stojan "preplavej" karby ...

PříspěvekNapsal: 24.08.2008-18:00
od OTIS
Příčinou bohaté směsi může být také zanesený vzduchový filtr. Ten máš v dobrém stavu?

PříspěvekNapsal: 24.08.2008-18:23
od Anonymous
jj vzduchový filter je cisty,lebo som to kontroloval nedavno lebo mi zahadzovalo sviecky --pricinou bola bohata zmes ---ciže problemy so vzduchom . dal som dole nadrž a ako je cely ten plast so vzduchovvym filtrom tak nebol dobre prichyteny k karburatorom co malo za efekt že nasavalo tzv,,valošný vzduch" tak som to utesnil a spojiil. a problem so zahodzovanim sviecok som odstranil

PříspěvekNapsal: 24.08.2008-19:32
od lynx
Což mohlo mít za efekt nasátí bordelu do karburátoru. Vzhledem k tomu, co tady popisuješ, ti dám tady velmi oblíbenou radu: dej to do servisu.

PříspěvekNapsal: 24.08.2008-19:53
od mirekm
ronnypp píše:jj vzduchový filter je cisty,lebo som to kontroloval nedavno lebo mi zahadzovalo sviecky --pricinou bola bohata zmes ---ciže problemy so vzduchom . dal som dole nadrž a ako je cely ten plast so vzduchovvym filtrom tak nebol dobre prichyteny k karburatorom co malo za efekt že nasavalo tzv,,valošný vzduch" tak som to utesnil a spojiil. a problem so zahodzovanim sviecok som odstranil

Kurňa, už jsem tu slovenštinu pozabudol, čo to je to "zahodzovani sviecok"?
Jako že jsou vlhké? Když to nasává "valošný" vzduch, tak to špatně startuje - je to moc chudé, pak to má vysoký volnoběh. Za jízdy to není skoro znát, když to přisává hodně, tak se točí ale netáhne.

PříspěvekNapsal: 24.08.2008-19:56
od mirekm
lynx píše:Což mohlo mít za efekt nasátí bordelu do karburátoru. Vzhledem k tomu, co tady popisuješ, ti dám tady velmi oblíbenou radu: dej to do servisu.

Dobrá rada nad zlato, ještě lepší je : Kup si novou! :lol:

PříspěvekNapsal: 24.08.2008-20:33
od Anonymous
ronnypp píše:jj vzduchový filter je cisty,lebo som to kontroloval nedavno lebo mi zahadzovalo sviecky --pricinou bola bohata zmes ---ciže problemy so vzduchom . dal som dole nadrž a ako je cely ten plast so vzduchovvym filtrom tak nebol dobre prichyteny k karburatorom co malo za efekt že nasavalo tzv,,valošný vzduch" tak som to utesnil a spojiil. a problem so zahodzovanim sviecok som odstranil


Bordel v karburátorech to určitě není. Dělalo to předtím a dělá to i potom,že?
Teplý motor se materiály roztahují a tím se zvětší i mezírky, které nemají být. Třeba víko karbecu nebo podfouklé těsnění. Když je to studené, vzduch jde tam kam má a kolik ho má a chytá dobře. Pokud někde přisává, tak se to projeví tím, že když se ohřeje a vypne, nejde hned nebo za chviličku nastartovat, ale po nějaké době vychladnutí zase naskočí napoprvé. Někde si přisává vzduch, víčka, příruby, těsnění, to chce projít. Ono jak to přisaje teplé hodně vzduchu je směs chudá a nechytne, proto se přidává plyn až skoro naplno aby se to trochu obohatilo a chytlo. Určite to nejsou svíčky. Tam se to projeví jinak.

PříspěvekNapsal: 24.08.2008-20:48
od mirekm
Máš pravdu, že bordel v karburátoru ze vzduchu není. Tím, že se nasává prach okolo filtru se jen ničí výbrus a udělá se třeba pecka na svíčce. Nečistoty usazené v karburátoru pocházejí z benzínu. S tím podfukováním víčka karburátoru se mi to ale nezdá, je tam gumové dostatečně pružné, těsnění. V mém případě jsou na to špatně třeba membrány, už propouštěj, ale v tom bych problém neviděl. Já musím xj 550 startovat teplou tím déle čím déle stojí,ale po cca 30 minutách už jde zase nastartovat normálně. A studená na cvrnknutí.

PříspěvekNapsal: 25.08.2008-07:29
od Anonymous
mirekm píše:...................... Já musím xj 550 startovat teplou tím déle čím déle stojí,ale po cca 30 minutách už jde zase nastartovat normálně. A studená na cvrnknutí.

Přesně tak jsem to popsal. Napsal si to správně, jen najít tu mezírku kde to saje.

PříspěvekNapsal: 25.08.2008-17:18
od Anonymous
mezirkou to nebude, zalezi jaky materialy jsou vedle sebe, nekdy se mezery zvetsujou jindy zmensujou, ale protoze tam jsou gumovy prechodky, stazeny motexkama, neni duvod falesnyho vzduchu( nejaky mensi prisani mezi filtrem a karburatorama nehraje roli) .... aspon u mne priznaky svedci o bohatosti naopak, protoze uplne teplej motor to zkousne, studenej ji poterbuje a tak chytne ok a mezi tim je to proste pro motor moc .....kdyby byla chuda smes, bylo by to videt na svickach a i na behu motoru

PříspěvekNapsal: 25.08.2008-19:01
od Anonymous
Ano máš pravdu, je to možnost, ale dělalo by to i při studeném motoru, kde by byl ještě větší problém nastartovat studený, kdyby byla bohatá směs.
Když je chudá směs, jede to pěkně, ostře, a není problém při jízdě. Bohatá směs při přidání cuká a chvilku jakoby pobírá otáčky, ale u chudé směsi jde motor ostře a spoustě lidem se to i líbí.
Svíčky u chudé jsou světlé, bílé a u bohaté jsou černé s karbonem. Ronnypp jaké máš svíčky?

PříspěvekNapsal: 25.08.2008-21:25
od Anonymous
ja mam sviečky čierne ako uhol

PříspěvekNapsal: 25.08.2008-21:30
od Anonymous
Tzn bohatá směs anebo žere olej! Olej bys asi poznal... Všechny 4 svíčky vypadají na pohled stejně? To by ale znamenalo, že se to za tepla uchcává a proto se tomu nechce. Jakou máš spotřebu? :wink: Je nějak enormní?

PříspěvekNapsal: 25.08.2008-21:35
od Anonymous
neviem co sa da brat za enormnu spotrebu ked moje xj je 16 rookov stare ale tak 5-6 litrov na 100km podla toho ako jazdim ale tak tych 5-6,preco ???kedy vznika velka spotreba???lebo ako som pisal pred tym ako mi nasavalo valosny vzduch co popisjem skor tak vtedy sa mi zdalo že ta spotreba bola cez7a možno aj 8 l /100km

PříspěvekNapsal: 25.08.2008-21:50
od Anonymous
Tak to je krásná spotřeba... Je to celý nějaký divný, abysme si to zrekapitulovali - po zahřátí a vypnutí motoru, pokud hned zase nestartuješ, už nenaskočí. A ani při plnym plynu? Ani se sytičem? To bych ještě zkusil. A pak bych se ještě podíval na svíce, při tom startování když to nechce chytit, jestli nejsou mokrý, ovšem bez plynu a bez sytiče :D

PříspěvekNapsal: 25.08.2008-22:07
od Anonymous
ronnypp: pokud motorka prisava nekudy falesny vzduch, nikdy by nemela stoupat spotreba(zpravidla, leda ze by to prestalo uz jet a dotycny by tomu nakladal). cerny svice tedy, pokud rikas, ze uz je spotreba kolem 5-6L, znamenaj nejspis to ze ti to saje olej. dolevas olej mezi vymenami? kolik? u 4T by měly byt svice se svetlym izolatorem a zbytek muze byt ocazeny ale nemely by byt cele cerne, to rozhodne je priznak, ze neco neni dobre...

PříspěvekNapsal: 26.08.2008-07:48
od lynx
Tak určitě bude potřeba sundat karburátory, rozebrat je a zkontrolovat zda je všechno jak má být. Pokud zjistí něco, co se je divný, musí to upravit tak, aby to bylo co "nejlepší". Následně doporučuji založit téma: Šťoural jsem se v karburátorech a teď to nejede vůbec. Přečíst si rady a pokračovat dál - může třeba udělat kompletní rozborku elektroinstalace :? :wink: :lol: :lol:

PříspěvekNapsal: 26.08.2008-12:24
od Hynek
Tak to je rada nad zlato. :smt021 Myslým si že když jsou všechny svíce stejný tak to asi karburátory nebudou.Pochybuju že by se rozštelovali všechny stejně.Já bych to tipoval na vzduchovej filtr.