Stránka 1 z 1

Laděné výfuky

PříspěvekNapsal: 04.06.2007-13:35
od Anonymous
Ahoj,
zkusil jsem projít příspěvky. Nenarazil jsem na podrobnosti o laděných tlumičíchvýfuku. Zkoušel jsem si o tom něco najít, ale konkrétně se moc nechytám. Pár lidí říkalo, že je to celkem jednoduché - do průběžné trubky se navrtají díry, vrazí se to do tlustší, nacpe minerální vatou a zavaří. To je podobné jako tlumič na zbraně. Nezdá se mi, že by to bylo tak jednoduché. Nemusí být zachovány rozměry pro daný motor? není v tom něco jiného? Proč by se to pak jmenovalo "laděný" když by pasoval na každou motorku, že? Dík za názor a třeba i typy, kde bych se o tom dozvěděl víc.

PříspěvekNapsal: 04.06.2007-16:02
od Jarek
Ahoj,
tak ta problematika je strašně široká.
Jednodušeji:
Výfuk musí, odvádět spaliny, napomáhat výkonu umožněním správného výplachu a tlumit hluk (jak komu :lol: )
Spaliny ve výfuku rezonují a odrážejí se od překážek zpět (překážka může být jen zůžené místo) v závislosti na délce tvaru výfuku a otáčkách.
Tím vytvářejí větší tlak na otevřený výfukový ventil a zhoršují výplach (tím i výkon).
V ideálním případě jde rezonance směrem ven z výfuku, to se dosáhne naladěním výfuku - přesné spočítání průřezu, tvaru a délky proti objemu válce a otáčkám, z toho je jasné že se dají naladit jen určité otáčky, proto se zavedly přívěry které to zlepšují.
Zároveň s výměnou výfuku musíš vždy naladit i sání a karburaci, průchozí výfuk ma vliv na bohatost směsy.
Jinak na zvuk má vliv nejen velikost a tvar, ale i použitý materiál a celá konstrukce.

Vlastně vše je jen trocha počtů a spousta pokusů a omylů. :wink:

Všeobecně tvůj popisovaný průchozí výfuk bude fungovat když poladíš karburátor, tak ti zvedne výkon ve vysokých otáčkách, ale pravděpodobně rapidně klesne kroutící moment v nízkých.
Navíc je ryziko že negativně ovlivní spotřebu i o několik litrů.
Jestli máš motorku na cestování, tak se na to vykašli, hluk je časem nepříjemnej a tu trochu výkonu navíc ani nepoznáš.

PříspěvekNapsal: 04.06.2007-19:41
od Anonymous
Díky. Já "sytý" zvuk nemusím, mám raději tichý, ale výkonný stroj :D
Jen se mi zdálo, že ke kolem toho plno mýtů a já osobně nevěřím na zaručená a jednoduchá řešení, která opomíjejí fůru faktů. Nevíš, kde by se dalo dozvdět trochu víc? Takže laděný je opravdu laděný a ne paskvil z "kuchyňské" dílny. Dík za info

PříspěvekNapsal: 05.06.2007-01:17
od kubik1
hoj,ja bych zasejc trochu toho brblání uvítal :twisted: ,ale kvuli jen zvuku se mi nechce utracet za ladáky. co muzu udelat s tema origo abych z nich dostal pěknější zvuk ale nerozladil motor? muzu se do nich dostat odvrtanim 3 nytu vzadu a co pak? vytahnu nejakej system přepážek nějak je upravym nebo uberu a znovu složím a zanytuju trhacima nytama...
půjde to takhle? :smt047

díky za info

PříspěvekNapsal: 05.06.2007-05:20
od Anonymous
Teda nemám zkušenost s origo vejfukama, ale já je mám už od předchozího majitele "otevřený" a nemyslim si, že by XJ bylo zrovna na tohle háklivý. Na brzdě to skoro nemá cenu ladit a seřizovat speciálně kvůli týhle úpravě karburátory taky asi nemá moc smysl. Přece jenom, XJ je docela jednoduchej stroj, konstrukčně žádnej hi-tech. Subjektivně-je to hlučný a jede to dobře..mám na ní najeto asi 17tis a a o žádným problému v tý souvislosti nevim. Třeba na spotřebu to na XJ podle mý zkušenosti nemá vliv. Každopádně bych ale, když už, neupravoval originály, jestli jsou OK-je to škoda.

PříspěvekNapsal: 05.06.2007-08:33
od Anonymous
kubik1 píše:hoj,ja bych zasejc trochu toho brblání uvítal :twisted: ,ale kvuli jen zvuku se mi nechce utracet za ladáky. co muzu udelat s tema origo abych z nich dostal pěknější zvuk ale nerozladil motor? muzu se do nich dostat odvrtanim 3 nytu vzadu a co pak? vytahnu nejakej system přepážek nějak je upravym nebo uberu a znovu složím a zanytuju trhacima nytama...
půjde to takhle? :smt047

díky za info


Jde to bez nýtů :lol: špičatej pajcr a prorazit přepážky :lol: pokud jde teda jenom o zvuk :lol:
Odzkoušeno na Kawa ER-5 :lol: homologační značky zůstávají, ale nedej bůh, aby na to šli němci se sondou :lol:

PříspěvekNapsal: 05.06.2007-09:00
od OTIS
Je to už skoro veterán, zdá se být zachovalý proč ho takto kurvit ?? :? Pajcrem jo, ale přes kule!

On ten výfuk vlastně nemá krom tlumení žádný význam. A když z něj "něco" vytáhnu, tak je to v pohodě... To mi připomíná jak si borci s fechtlů vyhazují tlumiče a pak si myslí, že to líp jede, když to řve.

Asi si budu živit výrobou výfuků, nýtovačku už mám, ještě nakoupím levné konzervy v Lidu nebo staré kouřovody.

PříspěvekNapsal: 05.06.2007-09:15
od Anonymous
Asi jsem zapoměl napsat to podstatné - ne mojí mašince je levý výfuk poněkud hlučnější a rachtá. Viditelně je něco vevnitř špatně (že by propichovacúprava? Takto jsem to koupil. Zvenku vypadají výfuky jakž takž, ale nejdou rozebrat (nemají nýtky.) Tak jsem zjišťoval co a jak a za kolik. Výfu´ky jsou opravdu drahá legrace a setkal jsem se z řadou názorů. Tak jsem si to chtěl ujasnit. Za informace fakt děkuji, Snad ještě mě napadá - opravovali by jste, nebo nechali a u koho, vnitřky výfuků? Jední se o tlumiče, ne svody.

PříspěvekNapsal: 05.06.2007-09:34
od lynx
Mám to podobné, jenom na obou stranách. Čeká mě operace - rozpárat ve svárech, navařit zpátky příčky a zase zpátky svařit. Létající příčky mají dost negativní vliv na výkon ve hlavně ve vyšších otáčkách - kolikrát to ani nejde nějak víc rozmotat, což je na dálnici docela problém.

XJelen - neblbni je to rasovina a pořádně to nepoladíš. Lepší je podelně naříznout svody a rozvíráním a sklepáváním mezer můžeš naladit naprosto originální zvuk :lol: . Fajnšmekři si na takto předladěné otvory navařují udělátka na principu ladičky nebo píšťalky :smt033 :lol:

PříspěvekNapsal: 05.06.2007-10:18
od Anonymous
lynx píše:XJelen - neblbni je to rasovina a pořádně to nepoladíš. Lepší je podelně naříznout svody a rozvíráním a sklepáváním mezer můžeš naladit naprosto originální zvuk :lol: . Fajnšmekři si na takto předladěné otvory navařují udělátka na principu ladičky nebo píšťalky :smt033 :lol:


Co na těch dvouventilech chceš ladit? :D U toho Twistra to samý :lol:
žádná změna koní a ňůtnů ani s Lazerem. Pokud jde jenom o rachot...

:wink:

PříspěvekNapsal: 05.06.2007-12:16
od Anonymous
No nemám na to technologie - svařování a tak si musím nechat někde udělat. Tak mě napadlo uříznout konce, jako špičky na salámu, vyndat a opravit vnitřeka a na ty konce navařit kroužek a ten přinýtovat. Je to blbost?

PříspěvekNapsal: 05.06.2007-18:08
od Jarek
Když jsem měl ještě VF , tak výfuk upadl. :(
Dal jsem tam plechovku od spreje na vlasy s uříznutým dnem :idea: a jelo to taky. Moc pěkně to vypadalo a zvuk taky ušel.
4-takt na to tak háklivej není.
:twisted: :?: :idea: :?: :twisted:

PříspěvekNapsal: 06.06.2007-06:48
od lynx
XJelen: samozřejmě ladit pouze zvuk, teprve pak budeš ten správnej biker :lol: (jenom si musíš dát bacha na jednu věc - úplně se změní způsob startování po zimě, ale to probereme jinde :lol: 8) :lol: )

PříspěvekNapsal: 06.06.2007-16:26
od Anonymous
lynx píše:XJelen: samozřejmě ladit pouze zvuk, teprve pak budeš ten správnej biker :lol: (jenom si musíš dát bacha na jednu věc - úplně se změní způsob startování po zimě, ale to probereme jinde :lol: 8) :lol: )

Vogo to mě nedošlo :shock: si to budu muset nechat vysvětlit :lol:

PříspěvekNapsal: 07.06.2007-08:49
od kubik1
pajcrem přes kule to by byl tuning :lol:

mel ste negdo tyhle vejfuky uz rozdelany? myslim ty ze starejch modelu s nejtama vzadu. estli ty prepazky jsou uchyceny rozebiratelne nebo vařený?
kdyz by to slo rozebrat a zanejtit jdu do toho ,ale nechci se poustet do vetsich akci a neco si jeste znicit.

PříspěvekNapsal: 09.11.2009-16:24
od Rix
jakej to má zvuk fakt nevím ale z pohledu lajka to ani není moc zahulený. :lol: :lol:
4606

PříspěvekNapsal: 09.11.2009-20:14
od boban
hele nespletlses,já myslel že to patří do sekce kdo je to?