Všem co zatracují stará XJéčka, stejně jako těm, co je mají, či o nich do budoucna uvažují: Vím o jednom stroji z roku 1983, který v nákupní ceně vyšel na 550€ plus 4000Kč přihlášení.
Prvotní investice byly 2500Kč což obnášelo kompletní rozborku motoru doma v garáži a výměnu řetězu alternátoru s vodítkem, nové o-kroužky a ložisko spojkového koše. Při té příležitosti proběhla kompletní vizuální kontrola opotřebovanosti kluzných částí motoru i převodovky s tím výsledkem, že dalších stotisíc km se na to nemusí šáhnout. Veškerou údržbu si majitel dělá doma sám, ono taky na jednoduchém XJ motoru není co zkazit. A co za ty dva roky ušetřil na značkovém originálním servisu tak teď projel na dovolené snů, kdy v pondělí se vrátil z Nordkappu:
8500km na sedmadvacetlet staré vráně obuté do českých gum Mitas a to vše bez jediné závady (sfouknutí ze stojánku místním vichrem se nepočítají)
Takže, každý ať si pořídí takový stroj, jaký se mu líbí, stará se o něj sám či v servisu, jezdí kolem komína či kolem Evropy, ale hlavně: ať si to užívá a nenechá si to rozmlouvat či dokonce znechucovat kýmkoli jiným. Je to jeho stroj, jeho peníze, jeho pohodlí, jeho zážitky.....