XJ600, XJ900 nebo XJR 1300?

XJ600, XJ900 nebo XJR 1300?

Příspěvekod Anonymous » 14.05.2009-20:22

Zdravím vás, dámy a pánové.
Zrovna dnes jsem objevil váš web, no a co jiného mi zbývalo, než se zaregistrovat :idea:

Měl bych na vás "zkušenější" :wink: nějaké ty otázečky, případně námět na úvahu :)

Zatím mám svou XJ550 (rok 81) a jsem spokojen, velmi jsem si ji jako začátečník oblíbil, ale VÝHLEDOVĚ uvažuji o koupi nějakého dalšího modelu, ideálně až o iksjéeru 1300. Asi tak rok jezdím na té mojí stařence :smt007 a mám zatím najeto cca 6.000 km.
Nepokládám se samozřejmě za profi jezdce, a proto se chci zeptat na váš názor - jakou byste mi doporučili další motorku. XJ600 i XJ900 se mi velmi zamlouvají, ale u XJ600 se obávám, že by to zas nebyl takový pokrok, proto se spíše přikláním XJ900. Ale nic zatím není rozhodnuto. No a samozřejmě jsem se zakoukal do XJR1300, ale ještě ročníky s karburátory a pěkně dvěma laufy :smt025

Tak tedy, jak byste postupovali vy? Zkušenější a ostřílenější? Má cenu přecházet z XJ550 (rok 81) na XJ600 (třebas rok 2000), nebo rovnou přesedlat na XJ900? A co XJR1300 - máte zkušenost, názor?

Ještě aby bylo jasno - nebyl jsem, nejsem a snad ani nebudu fascinovám extrémně rychlou jízdou superbajků - to bych tady taky jinak nebyl. Iksjéčka se mi zamlouvají mj. i jako takový kompromis mezi "pohodovou" a občas "sportovnější" jízdou. Nějakou dobu jsem uvažoval o Fazerovi, ale nakonec jsem se rozhodl, že to (ještě) jaksi není můj styl :smt028

Takže, pokud máte chuť o tom se mnou taky věcně diskutovat jen do toho. Budu rád za každou zkušenost či názor. Věřím, že toto téma pomůže i ostatním podobně smýšlejícím kolegům.
Anonymous
 

Příspěvekod Rix » 14.05.2009-20:36

No z 550sátky bych 600stovku určitě nebral to je blbost a něco o devítkách najdeš tady viewtopic.php?p=25201#25201

no a XJR je těžká motorka,to si musíš vyzkoušet sám,ani nevíme kolik ti je let takže těžko něco doporučit.Ale každopádně si myslím že po 6000 kilometrch je na XJR ještě dost brzo.
Rix
XJ štamgast
 
Příspěvky: 494
Images: 29
Registrován: 09.06.2007-12:30
Kraj: Maďarsko
Typ XJ: Hayabusa turbo
Rok výroby XJ: 2009

Příspěvekod Anonymous » 14.05.2009-21:05

Kurňa na věku taky záleží? :smt017
Ne v pohodě, vím jak je to myšleno :)
Údaj o věku jsem doplnil.

To XJR se mi také už zdá moc silné kafe, jsem rád za každý názor. A jsem také rád, že máme podobné smýšlení o přechodu z 550 na 600 ;)
Na to postované téma mrknu určitě, zatím jsem to jen v rychlosti prolétl, ale určitě to budou užitečné informace.
Anonymous
 

Příspěvekod Rix » 14.05.2009-21:18

Devítka bude určitě dobrá volba a pojede to taky neboj.A hlavně má kardan a né nějakej zamaštěnej řetěz jako XJR.
Rix
XJ štamgast
 
Příspěvky: 494
Images: 29
Registrován: 09.06.2007-12:30
Kraj: Maďarsko
Typ XJ: Hayabusa turbo
Rok výroby XJ: 2009

Příspěvekod Racek » 14.05.2009-22:15

Tý voé...za chvíly tu budu mít šestku jen já a pár věrnejch , co jí prostě milujou :D
Hele šestka s mojí postavou je fajn stroj a nikdy bych neměnil , ale ve dvou už to neni ono, ( to ve dvou u nás znamená 185 kg živý váhy + výbava :lol: ) takže jestli máš se svojí polovičkou 120 kg tak bys byl určitě spokojenej.
XJR bude teď kamarád prodávat okolo 90 tis. rok 2001, docela voňavý , kouřovej štítek , chrom padáky , kufr , origo žlutá :wink:
Ale XJ 900 je asi opravdu nejlepší volba , já bych si taky chrochtal , ale musíme ještě šetřit :?
Moje polovička zase chce autobus co má Rix :lol: (musím přiznat i já :oops: )
Jinak Rixi koukal sem na ty fotky teď ze srazu a koukam že si vyfasoval supr samolepku na kapotáž :lol: ,řekni pak zprostředkovateli že už je to u nás léta ANEXIA a né ČSAD :smt005
Racek
častý přispěvatel
 
Příspěvky: 250
Images: 1
Registrován: 20.12.2008-16:07
Bydliště: dům

Příspěvekod Anonymous » 14.05.2009-22:58

Prestup ze stary dobry 550 na novejsi 600 pokud nejezdis na hrane jejich moznosti ti vlastne nic neprinese, samozrejme ram a kyvka, brzdy to je u Div lepsi o tom zadna. Kdyz uz prechazet tak na 900, kroutak vyssi kubatury je silne navykovy :-) proti 550 ma i stary Fko lepsi podvozek diky kardanu vzadu a lepsi brzdy, Div je samozrejme jeste dal, oboje ma fantastickou vecicku - kardan, sice motorka tloustne ale je to fajn vec. Jestli ti ale zbyde ve srajtovli na XJR tak nevim proc se upejpat, neni se ceho bat, hlavni je jak to mas srovnany v hlave a pak muzes mit jakoukoli motorku, vahy se rozhodne neboj, vazim 65kg, moje babicka XJ650 ma s plnou nadrzi 230kg a vubec to neni znat jak by se zdalo, kamarad ma FJcko a to ma pres 250kg s plnou a sice je ta vaha na miste citit o neco vic, ale stale je to jen o zvyku a necinilo mi vetsi problemy s nim manipulovat.
Anonymous
 

Příspěvekod kodl » 15.05.2009-09:50

kroutak vyssi kubatury je silne navykovy

tak to plně souhlasím, akorát jako u každé drogy je potřeba neustále zvyšovat dávky, proto asi existuje MT01....
kodl
XJ štamgast
 
Příspěvky: 361
Images: 7
Registrován: 22.10.2007-12:33
Bydliště: Boskovice

Příspěvekod mirekm » 15.05.2009-15:40

Mám obě dvě (xj550 a xj900), takže to můžu srovnat. Xj 550 je skvělá motorka, podle mě i krásnější, na kratší výlety a projížďky super. Sice má slabší brzdy, ale výkon má celkem dostatečný. Pokud chceš jezdit ve dvou a delší tůry, neváhej a vem xj900. XJR je dost divočina a pro mě osobně jet dále alespoň bez polokapotáže je utrpení. Na xj 900 není 500 km denně žádný problém ani s bagáží ve dvou. Akorát je těch 60 kg navíc a i výš položených, je oproti xj 550 určitě znát. Pak taky asi bude hrát roli určitě lepší technický stav podstatně mladší xj900. I když s 27 let starou xj550 nemám vážnější problémy a jsou např. levnější obutí, menší spotřeba. No a takové FJR, to je spíš takovej autobus pro starší pány :-).Musíš sám zhodnotit, k čemu ji chceš.
Dokud se mi líběj holky a motorky, tak žiju :-)
mirekm
XJ štamgast
 
Příspěvky: 463
Images: 17
Registrován: 22.07.2008-20:25
Bydliště: Mělník
Kraj: Středočeský
Typ XJ: yamaha 900 Diversion a xj 550
Rok výroby XJ: 1998

Příspěvekod Anonymous » 15.05.2009-21:04

Jéééééé díky všem za reakce, hodně mi to pomáhá :smt023

Předně -
Racek píše:XJR bude teď kamarád prodávat okolo 90 tis. rok 2001, docela voňavý , kouřovej štítek , chrom padáky , kufr , origo žlutá :wink:
Díky za nabídku a ne že bych vybíral nějak zásadně podle barvy, ale žlutá opravdu není pro mě. Můj ideál je černá (nelépe matná) a pak už jen chrom :smt035 :smt109

Jinak jste mi nasadili spoustu brouků do hlavy. Co jsem si tedy tak nějak ujasnil (měl jsem rozmluvy i s lidmi kolem) je to, že XJ600 asi není pro přestup z XJ550 to pravé ořechové. Ne že by se mi nelíbila atd. ale prostě když už tak o něco větší objem ;)

Takže po tomto ujasnění vyvstává "nová" otázka - XJ900 nebo XJR1300? :smt013
No zřejmě se budu muset vetřít na nějakou vaši akcičku a tam si ty vaše mazlíčky pořádně prohlédnout a po dovolení "osedět", o projížďku ani tak nejde - od toho jsou bazary ;)
XJR1300 mi momentálně leží v hlavě nejvíce :smt017, model do roku 2004, no snad budou korunky a možnost. Si ji musím někde osedět, případně projet a pak bude zřejmě rozhodnuto.
Mám já to ale starosti... :wink:

Dobrá je ta stará pravda, co psal Jindra - "hlavni je jak to mas srovnany v hlave a pak muzes mit jakoukoli motorku" - kéž by to bylo tak jednoduché. Můžeš mít najeto desetitisíce kilometrů a pak prostě uděláš jedinou chybičku, nebo třeba vyjeté koleje na silnici, či trefíš výmol a hned seš za debila, co se rozplásknul na motorce, protože měl silnou motorku a tím pádem logicky musel jet jako prase. Ale tohle bych tu prosím dále nerozebíral, takové fylozofování by se hodilo do jiného tématu.
Anonymous
 

Příspěvekod Anonymous » 15.05.2009-21:23

Ahoj,
všechny motorky na který se ptáš sou držáci (měníš gumy,olej a řetěz krom devítky). Po roce na xj 600 sem sem přesed na XJR a musim říct že sem to čekal divočejší. Prostě nemusíš za to tahat když nechceš, jen první vijíždky sem měl problemi při manipulaci na místě. Našestce sem měl takovej okruh cca 150 km a bylo to tak akorát, no a xjr sem to musel o dost natáhnout, abych parkoval spokojenej. Jo a myslim že todle je taky duležitý, xjr ma asi nevěší provozní náklady. V každym případě přeju šťastnou ruku ať koupíš dobrou motorku.
Anonymous
 

Příspěvekod Anonymous » 15.05.2009-21:37

Tak zatím to vypadá dobře... :) když jsi to ty čekal divočejší, tak to na mě bude divoké až dost :D
Btw. kdybych chtěl divočinu, tak jdu po R6, případně po R1 ;) Možná i proto má XJR1300 jen pět kvaltů :smt017

Vnuknul jsi mi ale další otázku... XJ550 se jistě ohřeje a prohřeje dříve než XJR1300. Co když bych na XJR1300 pojížděl jen cca 10km ráno do práce a odpoledne zpátky? Myslíte, že by jí to neprospívalo?
Anonymous
 

Příspěvekod Anonymous » 15.05.2009-22:18

Tyhle vzduchce jsou prohraty coby dup, nez se clovek navlece atd a nez vyjede z mesta, tak uz je to prohraty ...jinak ja tu bazen a otazky, zda zvladnu silnejsi motorku nechapu(respekt je vec jina, dokud ho clovek ma tak je vsechno v poradku :-) ) ...pta se snad nekdo na to, zda zvladne po favoritovi dvoulitrovy TDI v oktavce? a taky je to jen o tom kdo je za volantem, nebo snad ne? no nechal jsem se unest :-P
Anonymous
 

Příspěvekod Anonymous » 16.05.2009-08:45

No nevím jak s tou bázní :roll: (jestli to tedy myslíš přímo na mě), a otázky tady pokládám proto, abych se nědo dozvěděl, abych využil tohoto fóra.
Bohužel nemám tolik času abych si procházel bazary a zkoušel různé XJčka a XJRa.
A ani nemá tolik peněz, abych si koupil čtyři motorky a pak se teprve rozhodl, na které z nich budu jezdit :D

No a tak si o tom raději tady "pokecám" a posbírám nějaké ty zkušenosti a rady, a pak se ukáže.

Motorku mám v plánu koupit výhledově, kdo ví kdy. Zatím bohužel počítám i s plánem, že na ni nakonec nezbudou peníze, nebo nebude místo - i to se může stát.

Ale jako myšlenka je samozřejmě správná - stejně jako u auta platí, že ve valné většině případů záleží na tom, kdo řídí, než na tom, v/na čem se jede :smt023
V těch zbylých případech je to v ideálním případě míra rizika, kterou tak či tak musíme podstoupit - jako ve všem.
Anonymous
 

Příspěvekod Anonymous » 16.05.2009-09:32

Ne, ja to nemyslel nijak spatne, jen obecne reaguju ta to co slysim okolo, kdy 6ka je jakoby zacatecnicka a 9ka pro pokrocile, kdyz to prezenu. Kdyz jsem se ja rozhodoval o dalsi motorce, tak jsem si rikal jediny, ze by mi mohla 6ka vrchovate stacit, pro chudy studentsky rozpocet to i bylo prijatelnejsi sousto, o tom jestli to ukociruju jsem nemel pochybnosti. Pred XJ jsem stacil najezdit na jawach nejakych 15tis a mezitim mi byly pujcovany silnejsi japonci, mezi kteryma prvni bylo XJ650(zvlastni nahoda), pak nasledovaly 9ky, endura.
Anonymous
 


Zpět na Jen tak

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 97 návštevníků

cron