Pojmy
Napsal: 12.03.2007-00:02
z dvouval.com
no image Autor: edinho
Datum: 25. 02. 2007, 21:33:34
Čau dvouválisti. Chtěl bych vás poprosit, abyste mi někdo vysvětlil co znamená Superpole v superbikách. Díky moc
Autor: Plejba
Datum: 26. 02. 2007, 14:45:13
Prvních 16 jezdců z měřených tréninků se utkává v Superpole o umístění na startovním roštu pro oba závody.
Do Superpole najíždějí jezdci s co nejméně benzínem v nádrži a na kvalifikačních pneu, protože se utkají proti stopkám v jediném měřeném kole, které rozhoduje, takže do toho musí dát všechno. Tzn. vyjede z boxů, objede kolo, kterým zahřeje pneu, další je ostré měřené, které když dokončí, jede zpět do boxů. Je to prostě boj na jedno kolo proti stopkám.
Ostatní, co se nevešli do prvních šestnáctky po obou měřených tréninkách startují dle časů v nich dosažených a v Superpole nestartují.
Autor: Qbi-C
Datum: 26. 02. 2007, 16:41:45
plejbo, nadhera - to jsem nevedel ani ja
tak ted uz jen dovysvetlit rozdily mezi
a) superbike
b) supersport
c) superstock
Autor: Plejba
Datum: 27. 02. 2007, 11:12:02
Dobře, jako správný sporťák odpovím i na toto:
Superbike jsou nejvíce upravené stroje na sériovém základu. Pokud bych to zjednodušil, tak se sériovým stavem musí být identický snad jen rám a kliková hřídel v motoru, vše ostatní může být pozměněno. Kubaturově je to omezené na 1.000 ccm pro všechny počty válců, liší se drobně pouze minimální povolené hmotnosti pro počty válců.
Supersport je co se týče úprav o něco méně upravený, než Superbike, ale věcí, které je možno upravit / měnit je stále dost. Co se týče objemů, dovolené jsou 4-válce do 600 ccm, 3-válce do 675 ccm a 2-válce do 750 ccm. Opět pro jednotlivé počty válců se drobně rozcházejí minimální hmotnosti.
Superstock 600 a Superstock 1000 jsou 2 třídy, kde startují víceméně sériové stroje. Z dovolených úprav je možné měnit výfuk, vnitřky přední vidlice (cartridge), pro letošek je dovolen i quickshifter a pár dalších drobností, ale jak říkám, je to víceméně série. Tyto seriály při MS SBK povinně jezdí na profilovaných pneumatikách - Stocky 1000 na Diablo Supercorsách, Stocky 600 na Diablo Corsách III.
Superstock 1000 jsou 3 + 4-válce do 1000 ccm, a 2-válce do 1100 ccm
Superstock 600 jsou 2-válce do 750 ccm, 3-válce do 675 ccm a 4-válce do 600 ccm.
Motocykl třídy Superstock 600 samozřejmě splňuje regule třídy Supersport.
Motocykl třídy Superstock 1000 splňuje regule třídy Superbike jen v případě, že jde o 3 + 4-válec.
Ufff, doufám, že to takhle stačí.
Autor: Plejba
Datum: 27. 02. 2007, 14:50:15
Možná bych ještě pro dobrou představivost přidal časy a maximálky jednotlivých kategorií vloni v Brně - ze závodu.
Superbike:
2:02,594 + 290 km/h
Supersport:
2:06,604 + 256 km/h
Superstock 1000:
2:08,299 + 267 km/h
Superstock 600:
2:12,518 + 242 km/h
no image Autor: edinho
Datum: 25. 02. 2007, 21:33:34
Čau dvouválisti. Chtěl bych vás poprosit, abyste mi někdo vysvětlil co znamená Superpole v superbikách. Díky moc
Autor: Plejba
Datum: 26. 02. 2007, 14:45:13
Prvních 16 jezdců z měřených tréninků se utkává v Superpole o umístění na startovním roštu pro oba závody.
Do Superpole najíždějí jezdci s co nejméně benzínem v nádrži a na kvalifikačních pneu, protože se utkají proti stopkám v jediném měřeném kole, které rozhoduje, takže do toho musí dát všechno. Tzn. vyjede z boxů, objede kolo, kterým zahřeje pneu, další je ostré měřené, které když dokončí, jede zpět do boxů. Je to prostě boj na jedno kolo proti stopkám.
Ostatní, co se nevešli do prvních šestnáctky po obou měřených tréninkách startují dle časů v nich dosažených a v Superpole nestartují.
Autor: Qbi-C
Datum: 26. 02. 2007, 16:41:45
plejbo, nadhera - to jsem nevedel ani ja
tak ted uz jen dovysvetlit rozdily mezi
a) superbike
b) supersport
c) superstock
Autor: Plejba
Datum: 27. 02. 2007, 11:12:02
Dobře, jako správný sporťák odpovím i na toto:
Superbike jsou nejvíce upravené stroje na sériovém základu. Pokud bych to zjednodušil, tak se sériovým stavem musí být identický snad jen rám a kliková hřídel v motoru, vše ostatní může být pozměněno. Kubaturově je to omezené na 1.000 ccm pro všechny počty válců, liší se drobně pouze minimální povolené hmotnosti pro počty válců.
Supersport je co se týče úprav o něco méně upravený, než Superbike, ale věcí, které je možno upravit / měnit je stále dost. Co se týče objemů, dovolené jsou 4-válce do 600 ccm, 3-válce do 675 ccm a 2-válce do 750 ccm. Opět pro jednotlivé počty válců se drobně rozcházejí minimální hmotnosti.
Superstock 600 a Superstock 1000 jsou 2 třídy, kde startují víceméně sériové stroje. Z dovolených úprav je možné měnit výfuk, vnitřky přední vidlice (cartridge), pro letošek je dovolen i quickshifter a pár dalších drobností, ale jak říkám, je to víceméně série. Tyto seriály při MS SBK povinně jezdí na profilovaných pneumatikách - Stocky 1000 na Diablo Supercorsách, Stocky 600 na Diablo Corsách III.
Superstock 1000 jsou 3 + 4-válce do 1000 ccm, a 2-válce do 1100 ccm
Superstock 600 jsou 2-válce do 750 ccm, 3-válce do 675 ccm a 4-válce do 600 ccm.
Motocykl třídy Superstock 600 samozřejmě splňuje regule třídy Supersport.
Motocykl třídy Superstock 1000 splňuje regule třídy Superbike jen v případě, že jde o 3 + 4-válec.
Ufff, doufám, že to takhle stačí.
Autor: Plejba
Datum: 27. 02. 2007, 14:50:15
Možná bych ještě pro dobrou představivost přidal časy a maximálky jednotlivých kategorií vloni v Brně - ze závodu.
Superbike:
2:02,594 + 290 km/h
Supersport:
2:06,604 + 256 km/h
Superstock 1000:
2:08,299 + 267 km/h
Superstock 600:
2:12,518 + 242 km/h