Stránka 1 z 1

Historie XJ

PříspěvekNapsal: 22.07.2005-20:14
od TOMMZ
V roce 1980 přišla Yamaha na trh s novou řadou čtyřválcových motocyklů XJ 550, 650, 750, 900 a pro domácí trh určená XJ 400. Oproti zastaralé řadě XS měla XJéčka mnoho vylepšení: štíhlejší motor s rozvodem DOHC, za válce přesunutý alternátor, elektronické zapalování, nový systém brzd a odpružení. Modely byly nabízeny především ve standardní úpravě, ačkoliv custom-styled Maxims byly vyráběny pro americký trh. XJ 650 T byl první model od Yamahy využívající motor s turbem. Uvedené modely XJ se sice již nevyrábějí, ale jejich poselství stále žije v modelech Diversion (Seca II).

645 644 59 723 724 725 726 727 728 846


Diversion není retro verzí starých XJ nebo XS, ale nenáročný a příjemný středně těžký motocykl. Nová řada XJ Diversion odstartovala svou úspěšnou kariéru se zástupy spokojených majitelů, kteří chtěli solidní motocykl za slušnou pořizovací cenu a s nízkými náklady na provoz. Yamaha byla neobyčejně úspěšná, na což později odpověděla například Suzuki se svým Banditem. V roce 1994 představila Yamaha i XJ o objemu 900 ccm, kterým tak nahradila postarší model XJ 900 F.

711 126 712 704 708 713

Diversion(na americkém trhu Seca II) používá vzduchem chlazený dvou ventilový motor DOHC jako předchozí řada XJ, ale motor je skloněný o 35º vpřed kvůli snížení těžiště. Takto skloněný motor umožnil použití přímých sacích hrdel a „downdraft“(skloněné?) karburátory Mikuni, jaké jsou vidět i na FZR s motorem Genesis. Velmi výrazným znakem motoru jsou překřížené výfukové svody. Z druhého a třetího válce vedou svody do levé koncovky výfuku. Ze čtvrtého válce kříží svod trubky druhého a třetího válce, aby vyústil spolu s se svodem prvního válce do pravého tlumiče. Bez přidaného systému chlazení kapalinou a šestnácti nebo dvaceti ventilové hlavy je Diversion snem mechaniků. Jednoduchý na údržbu a s velmi lechce přístupnými součástmi.

44 417 709 705 733 734

V roce 1995 Yamaha reagovala na potřebu nahého motocyklu výrobou XJ 600 N. Proudnicová přední polokapotáž byla nahrazena pochromovanými budíky a kulatým světlem. Neobvyklým pro nahý motocykl bylo provedení laku ve žluté barvě včetně rámu. V letech 1996 a 1997 dostalo XJ novou polokapotáž a malý podsedlový plast vyplňující prostor mezí nádrží a zadním podsedlovým krytem. Mezi méně zřejmé změny patří i páčka sytiče umístěná na řídítkách nahrazující „knoflík“ u karburátorů. Evropské modely dostaly chladič oleje, elektrické čerpadlo paliva, snímač polohy škrtící klapky a výstražné blinkry. Byl také upraven systém ohřevu paliva. S rokem 1998 se dostává XJ dvou menších brzdových kotoučů nahrazující jeden větší u starších modelů.

429 357 278 732 729 730

[url=clanek.php?post=7104]Vše o technice XJ[/url]

PříspěvekNapsal: 22.07.2005-20:36
od OTIS
Chtělo by to doplnit nějakýma fotkama. Myslím si, že pro ty poslední verze jsou nejvydařenější tady: http://www.yamaha-ulrich.cz/2002/cestovni/cestovni.htm

PříspěvekNapsal: 23.07.2005-10:07
od Drobeček
OTIS píše:Chtělo by to doplnit nějakýma fotkama. Myslím si, že pro ty poslední verze jsou nejvydařenější tady: http://www.yamaha-ulrich.cz/2002/cestovni/cestovni.htm


Jo jo a můžeš si ty fotky starých modelů vytahat odemne ze stránek. :lol:
Je jich tam spousty. : http://xj900.sweb.cz/fotoxj.htm
:lol:

PříspěvekNapsal: 12.06.2006-19:25
od TOMMZ
Drobku prosím tě nemohl bys dát do alba nějaké fotky starších XJ ve větším rozlišení. V tom odkazu(viz výše) jsou jenom malé fotky a nejdou zvětšit.

PříspěvekNapsal: 12.06.2006-21:13
od Drobeček
TOMMZ píše:Drobku prosím tě nemohl bys dát do alba nějaké fotky starších XJ ve větším rozlišení. V tom odkazu(viz výše) jsou jenom malé fotky a nejdou zvětšit.

Já je mám na webu vtom rozlišení které mám i v PC :cry:
Na stránce jsou některé trochu zmenšeny ale uložené na serveru jsou větší. :wink:
Stačí najet na obrázek (jednotlivou fotku) a dát pravé tl. myši a "vlastnosti". Zobrazí se ti adresa fotky tu okopíruješ a necháš si zobrazit v novém okně a máš jí v původní velikosti :D . Větší nemám jelikož jsou také stahováné různě z www po světě.

a čo maximy

PříspěvekNapsal: 21.07.2006-17:27
od Anonymous
Nejak mi v tej historii chýbajú maximy. Pritom maxim xj 700 je nádherná moto. Zato v týchto diskusiách sa dosť preberá fzx, ktorá nemá s xj nič spoločné.

PříspěvekNapsal: 21.07.2006-20:12
od TOMMZ
Čoveče vůbec nevím o čem mluvíš. Zkus to upřesnit a nejlépe rovnou napiš článek!

yamaha maxim

PříspěvekNapsal: 25.07.2006-06:00
od Anonymous
Japonské customy od yamahy pre americký trh s motorom xj. Neviem či sa oficiálne dovážali do európy, ale zopár ich tu behá. Montovali sa do nich skoro všetky motory, ktoré sa montujú do xj. Nakoľko som pred niekoľkými rokmi chodil po zrazoch a fotil len japonské customy (maxim, eliminátor, v-max, madura, magna )mám ich niekoľko zdokumentovaných. Yamaha xj 700 maxim je vzducháč. Priateľ mal aj maxim 1200. To bol tiež vzduch, ale podarilo sa mu ho rozflákať. V olomouci jazdí jeden maxim 750. Ten je však vodník. Ak by som mal viac času, napíšem článok o maximoch čo bude za niečo stáť.

PříspěvekNapsal: 25.07.2006-20:35
od TOMMZ
Určitě napiš a nezapomeň přidat fotky :wink:

maxim

PříspěvekNapsal: 28.07.2006-07:19
od Anonymous
ad: TOMMZ
pekný maxim je na tomto odkaze: http://www.schwartzkopf.com/wade/photo/maxim/

PříspěvekNapsal: 28.07.2006-07:24
od Anonymous
pekne pekne len ked sa na to divam je to podstatne mensie ako xj :?
Takze opat jedna motorka pre japoncikov 8)

maxim

PříspěvekNapsal: 15.08.2006-12:10
od Anonymous
Tome, článok o maximoch máš na svojom E-maily v prílohách. Díky.

PříspěvekNapsal: 20.05.2007-15:56
od karlos
Dotaz asi na Tomma:
od kterého roku se používal motor 4BR? Nebo jinak. Motor 4BR se používal i u novějších verzí 4LX?
Vím že pletu dohromady kod motoru z VINem, ale chtěl bych v tom mít jasno.
Mám XJ 600N, VIN 4LX, na skříni motoru (nad spojkou) je taky 4LX, ale na válcích je označení 4BR (zepředu, mezi prostředními válci).
Jinak jsem si myslel, že mám rok ´96 ale dle VIN ´95. Navíc italskou produkci tak doufám že to ti špagetožrouti neposrali.

PříspěvekNapsal: 20.05.2007-16:39
od TOMMZ
Tak s tim ti asi neporadim. Každopádně rok 96 bude s největší pravděpodobností rokem, kdy byla mašina přihlášena do provozu.

PříspěvekNapsal: 20.05.2007-19:00
od Anonymous
Ktoré čísla vo VINku znamenajú r.v.?

PříspěvekNapsal: 20.05.2007-19:50
od karlos
dobko píše:Ktoré čísla vo VINku znamenajú r.v.?


Myslím, že žádné. Nahlásil jsem celý VIN autorizovanému prodejci a ten mě odepsal rok výroby a kde to bylo vyrobeno.

PříspěvekNapsal: 20.05.2007-21:05
od Anonymous
Tak som si oddýchol. Mám r.v. 2003 a hladal som vo VINku 03, alebo niečo podobného, ale nič tam také nemám. Vyčítal som 01 a tak som sa v duchu nasral :twisted: , ale ak je to ako Ty hovoríš, tak je to snáď OK.

PříspěvekNapsal: 21.05.2007-06:17
od OTIS
Normálně je rok výroby na VIN 8. znak od konce. Do r.99 je to značeno písmeny, od 2000 (200x) x=0-9
Ale XJ to má nějak jinak.

PříspěvekNapsal: 21.05.2007-09:09
od Anonymous
OTIS píše:Normálně je rok výroby na VIN 8. znak od konce. Do r.99 je to značeno písmeny, od 2000 (200x) x=0-9
Ale XJ to má nějak jinak.


Prosím o pomoc: koupil jsem XJ 600S, pán tvrdí, že je rok 2001, do provozu 2002, ale v předu má jen jeden brzdový kotouč! Je to možný? Myslel jsem si, že jeden kotouč byl jen do roku 1997. Díky za odpověď.

PříspěvekNapsal: 21.05.2007-10:03
od OTIS
V článku výše to máš uvedené.
Možné to samozřejmě je - pán to třeba zbořil a někde sehnal starší díly. To by nebyl první případ.

PříspěvekNapsal: 21.05.2007-11:24
od Anonymous
Presne ako píše Otis. Tiež som včera pozeral na tipmoto.cz a bolo tam jedno XJ z roku myslím 2002 a len s jedným kotúčom. To je hneď isté, že majitel nebol ochotný do opravy dávať prašule, takže to moto musí aj adekvátne tomu vyzerať.

PříspěvekNapsal: 21.05.2007-12:40
od Anonymous
dobko píše:Presne ako píše Otis. Tiež som včera pozeral na tipmoto.cz a bolo tam jedno XJ z roku myslím 2002 a len s jedným kotúčom. To je hneď isté, že majitel nebol ochotný do opravy dávať prašule, takže to moto musí aj adekvátne tomu vyzerať.

No toje právě to, ona vyzerá super, jede dobře, žádné ozvěny z motoru, ani studený, ani teplý, jestli to bylo třeba přestříknutý, není to poznat. Fakt je, že jsem viděl zatím jen 3, ale tato byla nejlepší z nich, jedna byla dobitá, z druhé se po zahřátí něco ozývalo. Takže jsem zvolil tuto. Na některým srazu se uvidíme. Jirka