Stránka 1 z 2
Dotažení krku řízení. - xj
Napsal:
21.06.2006-10:58
od OTIS
Vibrující řidítka je u XJ "normální" jev. Projevuje se to tak, že když je v rychlosti kolem 60 Km/h pustíte, začnou lítat ze strany na stranu. Příčin může být několik - sjetá pneu, přetížený zadní kufr či nedotažený krk řízení. A zrovna o víkendu jsem na jednom XJčku tento problém řešil - a vypadá to ,že se povedlo.
Postup (Mira XJ):1. dotáhnou krk řízení - hoď motorku na hlavní stojan někdo ať ti přizvedne motorku za přední vidle - nesmí to být žádný chcípák - a ty šoupneš něco vyššího pod svody.Tak aby se motorka opřela o svody - neboj nic se nestane -několikrát zkoušeno. Přední kolo máš pořád ve vzduchu.
2. vyšroubovat 4 imbusy, co drží řidítka, řidítka sundat ze žlábků a posunout dopředu, abys povolil ten šroub, který je pod nimi a co drží vrchní brejle.
3. povolit ten šroub + ty co drží v horních brýlích trubky vidlic.
4. vezmi si nějaký velký šroubovák + kladívko a poklepáváním na spodní zubatou matku (je pod těma brejlema - je normálně vidět a poklepávej na tu spodní) ve směru hodinových ručiček budeš pomalinku dotahovat ložisko na krku řízení. Přitom budeš zkoušet jak moc tuho jde otáčet s přední vidlou do stran (vždy zkoušej až do kraje). Až to půjde jemně tíž tak to zkompletuj a jdi jezdit.
Je to otázka tak 1/2 hodky práce.
Zrovna o víkendu jsem na Nku měnil olej ve vidlích + gufera + dotáhnutí toho krku řízení a Xjčko nestačilo ani pořádně vychladnout.
Napsal:
21.06.2006-11:47
od OTIS
No ten postup už je tu pěknou dobu, ale byl "hluboko" schovaný. Dlouho sem to hledal. Postupě se to bude koncentrovat zde clanek.php?kategorie=2
Napsal:
21.06.2006-13:55
od Mira XJ
"A sklenáři nebou mít co žrát!" Mekanici co se tím živí mě nebudou mít rádi.
Ale ono toho na tom XJčku není moc co dělat. Ještě možná můžu popsat výměru řetěžovky jinak tam už defacto nic není. (Ještě měření a nastavení ventilové vůle,ale to spíš doporučuju dát do servisu. Není to z toho důvodu,že by to bylo těžké,ale pokud budete potřebovat podložku,tak "některý" servisi a prodejci je nechcou prodávat nebo se na ně týden čeká a přece jen mít doma rozdělanou motorku ,když je venku krásně a kdoví jak dlouho ještě rozdělaná bude. To asi nestojí za to.
Napsal:
22.06.2006-15:53
od Bartus
Tak dneska odpoledne jsem ten krk dotáhnu a už se to neklepe
je to uplně jiná jízda. mohl jsem tu práci nafotit a poslat ti fotky k tomu článku
Napsal:
22.06.2006-20:42
od Pavel
Tak jsem se do toho dnes taky pustil a je to zase o mnoho lepší. A při té příležitosti jsem povolil přední kolo a namazal náhon a lanko k tachometru. Začínala totiž ručička tacháku malinko klepat při určitých rychlostech. Teď je zase vše v pohodě.
Re: Dotažení krku řízení.
Napsal:
16.10.2006-23:00
od Anonymous
Řešim menší problém, při každym prudším zastavení se v určitym momentě ozve takový lupnutí zepředu, těžko definovat, ať zkoušim vůle jak chci, nic, propérování na místě taky nic, ozve se jen to lupnutí při opravdu prudkym zabrzdění, původně jsem myslel, že to je volný ložisko řízení, měl jsem teď mášu u Jirky Meixnera, když už dělal nutný věci, řekl jsem mu i o dotáhnutí, fajn, dneska jsem to vyzvednul, je to poznat, že je to tužší, víc by bylo nejspíš jen na škodu, ale problém nezmizel, intenzita úplně stejná... Nenapadá vás ještě něco kromě ložiska?
Napsal:
17.10.2006-06:03
od OTIS
Tak třeba to chce už výměnu ložiska.
Napsal:
17.10.2006-10:32
od Anonymous
Nedělaj to třeba brzdy, když je to jen při razantním brzdění?
Napsal:
17.10.2006-15:18
od Jiri BN
Nejspíš to bude ložisko řízení (necítíš při točení řídítky na místě jemné vytlačení polohy "rovně"), ale projdi také zda nejsou vymačkaná pouzdra vidlice (koli má moto najeto) a zkus dotáhnout vidlice v brýlích, kotouče a brzd. třmeny.
Napsal:
17.10.2006-22:59
od Anonymous
No, říkám si, že by mě na to upozornil, poradil toho spoustu, brzdy by to být neměly, je to slyšet jasně od vrchu - ložisko, kolem ložiska, někde v konstrukci pod kapotou, těžko říct... Najeto má motka podle tacha 18000, maximálně 10 000 navíc.. Každopádně to všechno zkusim dotáhnout a uvidíme, na ježdění začíná být zima a stejně se k tomu pořádně nemůžu dostat, všechno je hrozně uspěchaný, asi to znáte
Napsal:
26.10.2006-08:45
od Anonymous
kakabus píše:Nedělaj to třeba brzdy, když je to jen při razantním brzdění?
Pri brzdeni si myslim ze by to ani tak nedelalo jako spíš na miste, jednou mi kamos sedel na motorce, trosku s ní pohupoval s rikal ze prej mi cvaka lozisko v krku.....a voni to byli plovoucí kotouče
pozor na to
Napsal:
04.06.2007-16:58
od Jarek
Ahoj Frenxi,
zjistil jsi co to bylo???
Mám totiž úplně stejnej problém, ložisko je po dotažení, tak snad leda jestli to nejde z vidlí?
Napsal:
04.06.2007-18:10
od Anonymous
Jarek:
Vidíš, úplně jsem po tý době na odpověď zapomněl, všechno jsem utáhnul, dělalo to dál a až za nějakou dobu, když jsem jel kolem Maixnera a pořádně to s nim probral se přišlo na to, že to celou dobu byly dorazy vidlí
Takovej debilní zvuk, nenapadlo by mě to, na místě to propéruješ na doraz s velkym úsilím, při příštim servisu dávám minimálně hustší olej, později monžá i pružiny... Schválně pak napiš, jak jsi dopadl...
Napsal:
04.06.2007-18:42
od Jarek
Tím dorazem si nejsem tak jistej.
Když prudce brzdím, tak to cvakne, ale cítím to i v řidítkách a když lehce povolím tak to cvakne znovu.
Napsal:
05.06.2007-01:35
od kubik1
frenxi,a vule v popuzdrech vidlí to teda neni? u kawy mi vidle loupaly jednak prave kvuli vuli v pouzdrech a pak taky po tom co sem si udelal rozborku-sborku slozil to podle manualu ale od te doby mi v nich asi od jedne tretiny chodu jakoby vrzalo-asi sem nektery ty dily vůči sobe trosku jinak presadil
Napsal:
05.06.2007-13:33
od Anonymous
Jarek: Kolik máš nalítáno? U tebe by to odpovídalo spíš na ty pouzdra, když to lupne jednak při zabrzdění a pak i při odbrzdění... Všechno jsi to podotahoval?
Kubik1: Nene, fakt jenom ten doraz, stačí působit vertikálně čistě na propružení..
Napsal:
16.06.2007-21:34
od Jarek
No ta taky
Dnes jsem zkusil znovu dotáhnout ložisko v krku a ono to přestalo.
Zítra to půjdu odzkoušet v praxi, ale myslím že to bylo ono.
No a pak se má člověk spolehnout na značkové servisy, když v zakázce mají dotažení a kontrola krku, tak čekám že to udělaj
Nakoupím budíky a příště už si udělám úplně všechno sám.
Napsal:
26.07.2007-11:13
od Anonymous
Už mám dotahování řízení taky za sebou, šlo to pěkně podle toho návodu. Projevovalo se mi to rozkmitáváním řídítek v náklonu v rychlejších zatáčkách(nad 100km/h), teď je zas krásně stabilní
Napsal:
06.04.2008-11:05
od Hynek
Zdravim všechny.Dnes jsem dotahoval krk řízení protože mně začali kmytat řidítka když jsem je pustil.Překvapilo mě že v rovné poloze mají jakoby aretaci.Je to normální nebo už je po ložiskách??Setkal se stim už někdo??
Napsal:
06.04.2008-12:27
od Jiri BN
Ložisko je už po smrti. Ta "aretace" jsou nejpíš obtisklé kuličky nebo vydřená dráha ložiska. Vyměnit.
Napsal:
06.04.2008-12:43
od PIG
asi by se nemělo dotahovat moc kvůli tomu ložisku že? můžu si nějak výrazně zkrátit životnost větším dotažením? kam já na ty otázky někdy chodim...
Napsal:
06.04.2008-16:28
od Drobeček
Hynek píše:Zdravim všechny.Dnes jsem dotahoval krk řízení protože mně začali kmytat řidítka když jsem je pustil.Překvapilo mě že v rovné poloze mají jakoby aretaci.Je to normální nebo už je po ložiskách??Setkal se stim už někdo??
Pokud opravdu cítíš nějakou aretaci (v jakémkoli bodě), tak je opravdu načase výměna ložisek v krku řízení. Řidítka musí jit volně bez jakéhokoli zadrhnutí nebo váznutí během celé jejich chůze z jedné strany na druhou.
Také by po dotažení mělo jít řízení stále lehce a né s jakýmkoli odporem.
Napsal:
06.04.2008-20:38
od Anonymous
riesil som rovnaky problem no proste lozisko v haji. Miesto gulickoveho si treba kupit valcekove lozisko vydrzi viac ...
Napsal:
06.04.2008-20:43
od Bartus
Chystám se na to taky, máte někdo označení toho ložiska pro XJ600N? Nechcu ho kupovat v yamaze, to zas bude palka. Do zadního kola se dá stejné ložisko sehnat o polovinu levněji než v yamaze
Napsal:
08.04.2008-21:14
od Hynek
Tak jsem rozhodil předek a vyndal ložiska v krku řízení.Mám tam ložiska SKF kuželíková.Horní měnit nebudu ,to je v pořádku.Rozměr je asi 32005 X/Q Není to tam moc čitelný a jelikož jsem nevyrážel vnější kroužek z krku tak se to nedalo přesně změřit(.Asi 47x25mm.)Spodní je 32006 X/Q
(55 x 30) to mám špatné.Viz foto
a
Napsal:
09.04.2008-06:55
od Drobeček
Teda Hynku, nevím nevím, ale když už to máš "rozhozený", tak vyměň VŠECHNO !!! To horní bude také "načaté" ač se to nemusí na první pohel tak tvářit. No a cena ložisek není zase tak moc veliká.
Jinak pro informaci, je potřeba vyměnit VŽDY nejen ložiska, ale i ty misky v krku řízení. Ty totiž (ač to prstem necítíte) mají v sobě vymačkané drážky. Pokud na ně dáte nová ložiska, tak moc dlouho nevydrží. Nehledě na to, že se ložiska prodávají rovnou i s těmi miskami.
Napsal:
09.04.2008-07:12
od Mira XJ
A namazat - hodně namazat bílou vazelínou. Stačí obyč mogul za 60kč co prodává mogul. Jsou dostání vna pumpách v řetězci Benzina.
Napsal:
09.04.2008-13:14
od Hynek
Tak ložisko mám doma.Cena 144.-Kč
Napsal:
09.04.2008-13:55
od lynx
Napsal:
09.04.2008-19:55
od Hynek