Stránka 1 z 2

Dotažení krku řízení. - xj

PříspěvekNapsal: 21.06.2006-10:58
od OTIS
Vibrující řidítka je u XJ "normální" jev. Projevuje se to tak, že když je v rychlosti kolem 60 Km/h pustíte, začnou lítat ze strany na stranu. Příčin může být několik - sjetá pneu, přetížený zadní kufr či nedotažený krk řízení. A zrovna o víkendu jsem na jednom XJčku tento problém řešil - a vypadá to ,že se povedlo.
817

Postup (Mira XJ):


1. dotáhnou krk řízení - hoď motorku na hlavní stojan někdo ať ti přizvedne motorku za přední vidle - nesmí to být žádný chcípák - a ty šoupneš něco vyššího pod svody.Tak aby se motorka opřela o svody - neboj nic se nestane -několikrát zkoušeno. Přední kolo máš pořád ve vzduchu.
2. vyšroubovat 4 imbusy, co drží řidítka, řidítka sundat ze žlábků a posunout dopředu, abys povolil ten šroub, který je pod nimi a co drží vrchní brejle.
3. povolit ten šroub + ty co drží v horních brýlích trubky vidlic.
4. vezmi si nějaký velký šroubovák + kladívko a poklepáváním na spodní zubatou matku (je pod těma brejlema - je normálně vidět a poklepávej na tu spodní) ve směru hodinových ručiček budeš pomalinku dotahovat ložisko na krku řízení. Přitom budeš zkoušet jak moc tuho jde otáčet s přední vidlou do stran (vždy zkoušej až do kraje). Až to půjde jemně tíž tak to zkompletuj a jdi jezdit.

Je to otázka tak 1/2 hodky práce.

Zrovna o víkendu jsem na Nku měnil olej ve vidlích + gufera + dotáhnutí toho krku řízení a Xjčko nestačilo ani pořádně vychladnout.

PříspěvekNapsal: 21.06.2006-11:47
od OTIS
No ten postup už je tu pěknou dobu, ale byl "hluboko" schovaný. Dlouho sem to hledal. Postupě se to bude koncentrovat zde clanek.php?kategorie=2

PříspěvekNapsal: 21.06.2006-13:55
od Mira XJ
"A sklenáři nebou mít co žrát!" Mekanici co se tím živí mě nebudou mít rádi. :lol: Ale ono toho na tom XJčku není moc co dělat. Ještě možná můžu popsat výměru řetěžovky jinak tam už defacto nic není. (Ještě měření a nastavení ventilové vůle,ale to spíš doporučuju dát do servisu. Není to z toho důvodu,že by to bylo těžké,ale pokud budete potřebovat podložku,tak "některý" servisi a prodejci je nechcou prodávat nebo se na ně týden čeká a přece jen mít doma rozdělanou motorku ,když je venku krásně a kdoví jak dlouho ještě rozdělaná bude. To asi nestojí za to.

PříspěvekNapsal: 22.06.2006-15:53
od Bartus
Tak dneska odpoledne jsem ten krk dotáhnu a už se to neklepe :D je to uplně jiná jízda. mohl jsem tu práci nafotit a poslat ti fotky k tomu článku

PříspěvekNapsal: 22.06.2006-20:42
od Pavel
Tak jsem se do toho dnes taky pustil a je to zase o mnoho lepší. A při té příležitosti jsem povolil přední kolo a namazal náhon a lanko k tachometru. Začínala totiž ručička tacháku malinko klepat při určitých rychlostech. Teď je zase vše v pohodě.

Re: Dotažení krku řízení.

PříspěvekNapsal: 16.10.2006-23:00
od Anonymous
Řešim menší problém, při každym prudším zastavení se v určitym momentě ozve takový lupnutí zepředu, těžko definovat, ať zkoušim vůle jak chci, nic, propérování na místě taky nic, ozve se jen to lupnutí při opravdu prudkym zabrzdění, původně jsem myslel, že to je volný ložisko řízení, měl jsem teď mášu u Jirky Meixnera, když už dělal nutný věci, řekl jsem mu i o dotáhnutí, fajn, dneska jsem to vyzvednul, je to poznat, že je to tužší, víc by bylo nejspíš jen na škodu, ale problém nezmizel, intenzita úplně stejná... Nenapadá vás ještě něco kromě ložiska?

PříspěvekNapsal: 17.10.2006-06:03
od OTIS
Tak třeba to chce už výměnu ložiska.

PříspěvekNapsal: 17.10.2006-10:32
od Anonymous
Nedělaj to třeba brzdy, když je to jen při razantním brzdění?

PříspěvekNapsal: 17.10.2006-15:18
od Jiri BN
Nejspíš to bude ložisko řízení (necítíš při točení řídítky na místě jemné vytlačení polohy "rovně"), ale projdi také zda nejsou vymačkaná pouzdra vidlice (koli má moto najeto) a zkus dotáhnout vidlice v brýlích, kotouče a brzd. třmeny.

PříspěvekNapsal: 17.10.2006-22:59
od Anonymous
No, říkám si, že by mě na to upozornil, poradil toho spoustu, brzdy by to být neměly, je to slyšet jasně od vrchu - ložisko, kolem ložiska, někde v konstrukci pod kapotou, těžko říct... Najeto má motka podle tacha 18000, maximálně 10 000 navíc.. Každopádně to všechno zkusim dotáhnout a uvidíme, na ježdění začíná být zima a stejně se k tomu pořádně nemůžu dostat, všechno je hrozně uspěchaný, asi to znáte :roll:

PříspěvekNapsal: 26.10.2006-08:45
od Anonymous
kakabus píše:Nedělaj to třeba brzdy, když je to jen při razantním brzdění?


Pri brzdeni si myslim ze by to ani tak nedelalo jako spíš na miste, jednou mi kamos sedel na motorce, trosku s ní pohupoval s rikal ze prej mi cvaka lozisko v krku.....a voni to byli plovoucí kotouče 8) pozor na to

PříspěvekNapsal: 04.06.2007-16:58
od Jarek
Ahoj Frenxi,
zjistil jsi co to bylo??? :shock:
Mám totiž úplně stejnej problém, ložisko je po dotažení, tak snad leda jestli to nejde z vidlí?

PříspěvekNapsal: 04.06.2007-18:10
od Anonymous
Jarek:

Vidíš, úplně jsem po tý době na odpověď zapomněl, všechno jsem utáhnul, dělalo to dál a až za nějakou dobu, když jsem jel kolem Maixnera a pořádně to s nim probral se přišlo na to, že to celou dobu byly dorazy vidlí :oops: Takovej debilní zvuk, nenapadlo by mě to, na místě to propéruješ na doraz s velkym úsilím, při příštim servisu dávám minimálně hustší olej, později monžá i pružiny... Schválně pak napiš, jak jsi dopadl...

PříspěvekNapsal: 04.06.2007-18:42
od Jarek
Tím dorazem si nejsem tak jistej.
Když prudce brzdím, tak to cvakne, ale cítím to i v řidítkách a když lehce povolím tak to cvakne znovu.

PříspěvekNapsal: 05.06.2007-01:35
od kubik1
frenxi,a vule v popuzdrech vidlí to teda neni? u kawy mi vidle loupaly jednak prave kvuli vuli v pouzdrech a pak taky po tom co sem si udelal rozborku-sborku slozil to podle manualu ale od te doby mi v nich asi od jedne tretiny chodu jakoby vrzalo-asi sem nektery ty dily vůči sobe trosku jinak presadil

PříspěvekNapsal: 05.06.2007-13:33
od Anonymous
Jarek: Kolik máš nalítáno? U tebe by to odpovídalo spíš na ty pouzdra, když to lupne jednak při zabrzdění a pak i při odbrzdění... Všechno jsi to podotahoval?

Kubik1: Nene, fakt jenom ten doraz, stačí působit vertikálně čistě na propružení..

PříspěvekNapsal: 16.06.2007-21:34
od Jarek
No ta taky :oops:

Dnes jsem zkusil znovu dotáhnout ložisko v krku a ono to přestalo. :o
Zítra to půjdu odzkoušet v praxi, ale myslím že to bylo ono.

No a pak se má člověk spolehnout na značkové servisy, když v zakázce mají dotažení a kontrola krku, tak čekám že to udělaj :evil:
Nakoupím budíky a příště už si udělám úplně všechno sám.

PříspěvekNapsal: 26.07.2007-11:13
od Anonymous
Už mám dotahování řízení taky za sebou, šlo to pěkně podle toho návodu. Projevovalo se mi to rozkmitáváním řídítek v náklonu v rychlejších zatáčkách(nad 100km/h), teď je zas krásně stabilní :)

PříspěvekNapsal: 06.04.2008-11:05
od Hynek
Zdravim všechny.Dnes jsem dotahoval krk řízení protože mně začali kmytat řidítka když jsem je pustil.Překvapilo mě že v rovné poloze mají jakoby aretaci.Je to normální nebo už je po ložiskách??Setkal se stim už někdo??

PříspěvekNapsal: 06.04.2008-12:27
od Jiri BN
Ložisko je už po smrti. Ta "aretace" jsou nejpíš obtisklé kuličky nebo vydřená dráha ložiska. Vyměnit.

PříspěvekNapsal: 06.04.2008-12:43
od PIG
asi by se nemělo dotahovat moc kvůli tomu ložisku že? můžu si nějak výrazně zkrátit životnost větším dotažením? kam já na ty otázky někdy chodim... :shock: :D

PříspěvekNapsal: 06.04.2008-16:28
od Drobeček
Hynek píše:Zdravim všechny.Dnes jsem dotahoval krk řízení protože mně začali kmytat řidítka když jsem je pustil.Překvapilo mě že v rovné poloze mají jakoby aretaci.Je to normální nebo už je po ložiskách??Setkal se stim už někdo??


Pokud opravdu cítíš nějakou aretaci (v jakémkoli bodě), tak je opravdu načase výměna ložisek v krku řízení. Řidítka musí jit volně bez jakéhokoli zadrhnutí nebo váznutí během celé jejich chůze z jedné strany na druhou.
Také by po dotažení mělo jít řízení stále lehce a né s jakýmkoli odporem.

PříspěvekNapsal: 06.04.2008-20:38
od Anonymous
riesil som rovnaky problem no proste lozisko v haji. Miesto gulickoveho si treba kupit valcekove lozisko vydrzi viac ...

PříspěvekNapsal: 06.04.2008-20:43
od Bartus
Chystám se na to taky, máte někdo označení toho ložiska pro XJ600N? Nechcu ho kupovat v yamaze, to zas bude palka. Do zadního kola se dá stejné ložisko sehnat o polovinu levněji než v yamaze :smt021

PříspěvekNapsal: 08.04.2008-21:14
od Hynek
Tak jsem rozhodil předek a vyndal ložiska v krku řízení.Mám tam ložiska SKF kuželíková.Horní měnit nebudu ,to je v pořádku.Rozměr je asi 32005 X/Q Není to tam moc čitelný a jelikož jsem nevyrážel vnější kroužek z krku tak se to nedalo přesně změřit(.Asi 47x25mm.)Spodní je 32006 X/Q
(55 x 30) to mám špatné.Viz foto 2998 a 2999

PříspěvekNapsal: 09.04.2008-06:55
od Drobeček
Teda Hynku, nevím nevím, ale když už to máš "rozhozený", tak vyměň VŠECHNO !!! To horní bude také "načaté" ač se to nemusí na první pohel tak tvářit. No a cena ložisek není zase tak moc veliká. :wink:

Jinak pro informaci, je potřeba vyměnit VŽDY nejen ložiska, ale i ty misky v krku řízení. Ty totiž (ač to prstem necítíte) mají v sobě vymačkané drážky. Pokud na ně dáte nová ložiska, tak moc dlouho nevydrží. Nehledě na to, že se ložiska prodávají rovnou i s těmi miskami. :wink:

PříspěvekNapsal: 09.04.2008-07:12
od Mira XJ
A namazat - hodně namazat bílou vazelínou. Stačí obyč mogul za 60kč co prodává mogul. Jsou dostání vna pumpách v řetězci Benzina.

PříspěvekNapsal: 09.04.2008-13:14
od Hynek
Tak ložisko mám doma.Cena 144.-Kč

PříspěvekNapsal: 09.04.2008-13:55
od lynx
:lol: ložisko :lol: Máš recht, na co měnit obě, ušetřil jsi 144 Kč. Drobeček je hrozný hýřil, za chvíli by tě svými radami zrujnoval :lol: . A pokud to pořádně zatáhneš (aby se to moc netočilo) nemusíš dávat ani tu vazelínu :lol: :lol: :lol:

PříspěvekNapsal: 09.04.2008-19:55
od Hynek
:lol: :lol: :lol: No kdyby bylo opravdu načatý tak bych ho samozřejmě vyměnil.Ale je jak nový tak to je zbytečný.To bych mohl preventivně vyměnit celou motorku. :smt026 :smt109