Výměna brzdové kapaliny

Příspěvekod felika » 06.12.2010-18:20

Urobil som si v Exceli takú hračku a tam si zaznamenávam každý úkon, napr. kilometre, tankovanie, náklady, údržbu, konkrétne opravy atď. Začal som s tým v roku 1982, keď som si kúpil svoje prvé auto - Š100 a odvtedy mám záznamy o všetkých mojich vozidlách, bývalých aj terajších. Teraz by mi už bolo ľúto s tým prestať. Byrokracia, ale sám som si to vymyslel a baví ma to :D. A samozrejme si to archivujem snáď až do vypuknutia tretej svetovej...

Pri výmene brzdovej kvapaliny sprosté slová nepotrebujem, ani pri žiadnej manipulácii s motorkou. Robím to totiž s láskou :smt049, nech sa deje čokoľvek :wink:
felika
občasný přispěvatel
 
Příspěvky: 238
Images: 232
Registrován: 22.02.2006-20:53
Bydliště: Dudince, Slovensko
Kraj: Banskobystrický
Typ XJ: 900 S Diversion
Rok výroby XJ: 2002

Příspěvekod Bic0 » 06.12.2010-18:41

felika: to mas taky chlapsky menstruacny kalendar :-) Inak ja ta za to chvalim, aspon mam o svojej moto dobre informacie. Ja si o moto zatial take zaznamy sice nevediem (zatial vsetko pamatam) ale na udaje o svojich beznohych zvieratkach som si napisal online apliakciu kde si vediem udaje.
Bic0
občasný přispěvatel
 
Příspěvky: 145
Registrován: 23.04.2009-13:12
Bydliště: Pezinok (SK)

moto asistant

Příspěvekod DickSz » 06.12.2010-20:09

Koho to baví nebo neslouží dokonale paměť, zkuste MOTO ASISTANT.
Už nevím kde jsem to stáhnul, ale protože jsem bordelář tak to používám.
Počítá spotřebu, hlídá kilometry ... Určitě toho umí víc, ale - jsem bordelář :oops:
Je součástí České tradice, že si kdejaký arogantní vůl nebo hysterická kráva leští kopyta o bezpečnostní složky.
DickSz
občasný přispěvatel
 
Příspěvky: 169
Images: 6
Registrován: 14.02.2010-13:43
Bydliště: Loukov
Kraj: Zlínský
Typ XJ: BMW R1100RT
Rok výroby XJ: 1989

Příspěvekod zirklev » 07.12.2010-14:11

Uživatelský avatar
zirklev
 
Příspěvky: 25
Images: 13
Registrován: 16.09.2008-11:34
Bydliště: Varnsdorf

Příspěvekod Zdeněk » 07.12.2010-14:53

Tak jsem si to stáhnul (díky) a vyzkouším.
A ten můj réjpanec byla pochvala, jen se divím, že tě to od r 82 furt drží. Málokdo má takové supr informace. Jen tak dál. :D :D :D
Zdeněk
častý přispěvatel
 
Příspěvky: 271
Images: 13
Registrován: 13.06.2010-14:34
Bydliště: KRNOV
Kraj: Moravskoslezký
Typ XJ: GSF 600 S Bandit
Rok výroby XJ: 1998

Příspěvekod roman3297 » 14.12.2010-23:20

teda klobouk dolů, já jsem schopnej tak akorát vynulovat při natankování počítadlo a než bych došel z garáže ke kompu, tak ten lísteček kam bych si to napsal už dávno nemám a najdu ho za 2-3 měsíce a to už si nepamatuju co ten údaj měl znamenat :lol: tak se radší o nic podobnýho ani nesnažím
XJ 600 Diversion
žiješ jen jednou
Na zivotě nejvíc miluju tu rozmanitost... Kazdej den mě nasere někdo jinej...
Uživatelský avatar
roman3297
občasný přispěvatel
 
Příspěvky: 128
Images: 6
Registrován: 06.02.2008-18:15
Bydliště: Praha 5

Příspěvekod Zdeněk » 15.12.2010-07:25

Tak nějak mě to nechytlo. Zkůšal jsem to a mám taky problém v lístečkách mezi autem a klávesnicí u PC :? :? :? . Akorát si pamatuju, že jsem dnes natankoval asi 30 llitrů nafty a na tacho mám asi 110500km+-. Takže mám asi 300km čas.
Přeju hezké vánoce všem.
Zdeněk
častý přispěvatel
 
Příspěvky: 271
Images: 13
Registrován: 13.06.2010-14:34
Bydliště: KRNOV
Kraj: Moravskoslezký
Typ XJ: GSF 600 S Bandit
Rok výroby XJ: 1998

Příspěvekod Bic0 » 15.12.2010-12:17

Pre tych ktorym sa nechce viest papierovu evidenciu a maju pravidelny pristup na internet - existuje stranka http://www.spritmonitor.de na ktorej je mozne po registracii viest zaznamy o roznych vozidlach. Zaroven je mozne aj porovnat spotrebu s inymi majitelmi rovnakych modelov ci pozriet ine typy. Kedze som programator a obcas sa po veceroch nudim zacal som pracovat na niecom podobnom.
Bic0
občasný přispěvatel
 
Příspěvky: 145
Registrován: 23.04.2009-13:12
Bydliště: Pezinok (SK)

Příspěvekod mistrhroch » 09.01.2011-16:51

Ogaři poraďte:
Už jste se někdo setkal se ztrátou brzdové kapaliny ze spojkové nádobky, ale nádobka i pístek těsní a dole pod motkou jsem nenašel loužičku??? :? :smt017
Jezdím dobře-jezdím rád...až na ty starty, rozjezdy, křižovatky, přechody, parkování...
mistrhroch
XJ štamgast
 
Příspěvky: 524
Images: 16
Registrován: 16.06.2010-22:20
Bydliště: Klášterec nad Ohří
Kraj: Ústecký
Typ XJ: XJ+R 1300
Rok výroby XJ: 2000

Příspěvekod Hynek » 09.01.2011-18:39

mistrhroch píše:Ogaři poraďte:
Už jste se někdo setkal se ztrátou brzdové kapaliny ze spojkové nádobky, ale nádobka i pístek těsní a dole pod motkou jsem nenašel loužičku??? :? :smt017


U XJéčka je lanko a s toho kapalina asi nepoteče!!!! :cry: :? :lol: Ale pokud je kapalinová spojka a strácí se kapalina tak většinou teče do motoru do oleje.
Hynek
občasný přispěvatel
 
Příspěvky: 115
Images: 6
Registrován: 10.08.2007-19:28
Bydliště: Rtyně v Podkrkonoší

Příspěvekod Bartus » 09.01.2011-18:53

Hynek píše:U XJéčka je lanko a s toho kapalina asi nepoteče!!!! :cry: :? :lol:


Jenže on má XJR :wink:
Pokud nemáš nic na nádobce, tak hledej jak píše Hynek na opačné starně.
Pozdrav z černé díry
http://www.bartus.eu

Sedím na stromu a nejsem dřevorubec :-)
Bartus
XJ štamgast
 
Příspěvky: 1395
Images: 162
Registrován: 15.12.2005-10:24
Bydliště: Petřvald u Karviné
Kraj: Moravskoslezký
Typ XJ: Suzuki DL1000 BMW 1150 GSA
Rok výroby XJ: 2005

Příspěvekod mistrhroch » 09.01.2011-19:18

JJ, asi máte pravdu-už naháním vědomosti-něco píšou tady:http://www.yamaha-xjr.cz/clanek-9
Zkusím tedy jíti "druhou stranou" + v Chomutově objednat těsnění... :?
Zatím díky a přeji klid "kolesovým zbraním"...(i když jsem minulý týden viděl jezdit několik skútrů a jednu jawku!) :shock:
Jezdím dobře-jezdím rád...až na ty starty, rozjezdy, křižovatky, přechody, parkování...
mistrhroch
XJ štamgast
 
Příspěvky: 524
Images: 16
Registrován: 16.06.2010-22:20
Bydliště: Klášterec nad Ohří
Kraj: Ústecký
Typ XJ: XJ+R 1300
Rok výroby XJ: 2000

Příspěvekod kodl » 09.01.2011-23:09

to bylo první co jsem měnil. Ta brzdovka nikam nevyteče, skončí na řetězu a v bordelu okolo řetězovýho kolečka, na zami taky nic nebylo. Jo a až budeš měnit olej, bacha na káblík od motoru, vede těsně kolem víčka olej. filtru, pokud ho tam skřípneš, olej je po nastartování venku do minuty všecek, a pokud to dotáhneš nadlidskou silou, tak celý víčko filtru sprasíš a musí se vyměnit (zkušenost z vlastní blbosti.)
kodl
XJ štamgast
 
Příspěvky: 361
Images: 7
Registrován: 22.10.2007-12:33
Bydliště: Boskovice

Příspěvekod mistrhroch » 09.01.2011-23:19

Díky za radu-dám si bacha.
Ještě se chci zeptat, jestli má někdo zkušenost s vrtáním aretačních otvorů do řidítek a nebo jestli je lepší aretační piny odbrousit a utáhnout ovladače a rukojeti "natvrdo"? :roll: (Koupil jsem si širší řidítka).
A zatím poslední otázka-už někdo zkoušel do originálních držáků GIVI nacpat nějaké neoriginální kufry?(Jde mi o všechny tři-vrchní i boční...) :oops: A nebo dobrý kup v akci...
Díky.
Jezdím dobře-jezdím rád...až na ty starty, rozjezdy, křižovatky, přechody, parkování...
mistrhroch
XJ štamgast
 
Příspěvky: 524
Images: 16
Registrován: 16.06.2010-22:20
Bydliště: Klášterec nad Ohří
Kraj: Ústecký
Typ XJ: XJ+R 1300
Rok výroby XJ: 2000

Příspěvekod Jiri BN » 10.01.2011-00:02

Ty piny na ovladačích rozhodně neodřezávej. Nejdřív si nastav řídítka do požadovaného úhlu a dobře si to odměř od kraje řídítka (velikost heftu + vzdálenost pinu od kraje ovladače) a pak vrtej.
Pokud dáváš o hodně širší řídítka tak si vyzkoušej zda nebudeš mít krátký hadice a lanka při max. natočení řídítek.

Kufry jsem vyřešil koupí bazarových (top Givi, boční Kappa)
např. http://www.motorkari.cz/motobazar/doplnky/kufry/
nebo Louis
http://www.louis.de/_40c96bc580db911078 ... =0&typ_id=
Jiri BN
XJ štamgast
 
Příspěvky: 318
Images: 10
Registrován: 03.03.2006-21:29
Bydliště: Mstětice

Příspěvekod mistrhroch » 10.01.2011-00:45

Bazarové mi stačí.Bohužel všechny tři musím mít Givi-bo jsem koupil originál držák Wingrack Givi.
A ještě teď navíc budu muset vymyslet a dořešit upevnění zadních blinkrů, bo se tam teď nevejdou :evil: (a to jsem pracně sháněl chromované originální blinkry :evil: :evil: :evil: )!
Zítra vracím kufry z Aukra(sice psali "jako Givi", ale upevnění není shodné).Proto teď raději půjdu do jistoty... :smt021
Jezdím dobře-jezdím rád...až na ty starty, rozjezdy, křižovatky, přechody, parkování...
mistrhroch
XJ štamgast
 
Příspěvky: 524
Images: 16
Registrován: 16.06.2010-22:20
Bydliště: Klášterec nad Ohří
Kraj: Ústecký
Typ XJ: XJ+R 1300
Rok výroby XJ: 2000

Příspěvekod TOMMZ » 10.01.2011-10:36

Do ploten/nosičů Givi pasuje hromada čínskejch kufrů za pár stovek...viz. odkazy-kufry.

Kód: Vybrat vše
******KUFRY, BRAŠNY, NOSIČE******
České tankvaky, motobrašny - http://ewog.websnadno.cz/ (Havířov)
České tankvaky, motobrašny - http://lojzo.cz/ (Rymářov)
Kappa - kufry, brašny, tankáče - http://www.paolo.cz/ (Brno, Praha, Ústí n/O, SK)
Givi - kufry, nosiče, brašny, tankáče - http://www.motosp.cz (Beroun)
Nayka - kufry, nosiče - http://www.mcf.cz/ (Slušovice)
Nonfango, Oxford - http://www.denicol.cz/ (Chrudim)
Tankvaky, potahy na nádrž BAGSTER - http://www.jpmoto.snadno.cz/ (Praha)
Tankvaky Cameron - http://www.motoshop-lt.cz/ (Litoměřice)
Hliníkové kury, nosiče - http://www.bighusky.cz/ (Petřvald)
Nosiče Motech - http://motorkar.net/ (Brno)
Nosiče Motech - http://www.motoskaut.cz/ (Svitavy)
Kufry, tankvaky, nosiče Kappa - http://www.kappamoto.cz/ (Ústí n/L)
Výroba nosičů (i dle individuálních požadavků) - http://www.bartus.ic.cz/ (Petřvald)
Kufr za nízkou cenu - http://www.maxeuro.cz/ (Olomouc)
Kufr za nízkou cenu - http://www.ultimateracing.cz/p...a-operkou/
Kappa, Motech, GIVI (-za dobré ceny) - http://www.motorkar.net/ (Brno)
TOMMZ
Site Admin
 
Příspěvky: 2303
Images: 1515
Registrován: 02.06.2005-14:45
Bydliště: Praha 2
Kraj: Praha
Typ XJ: Thundercat
Rok výroby XJ: 2000

Příspěvekod Bartus » 10.01.2011-10:51

Ono ty kufry můžou být jako givi, jen nemáš monorack ale monokey. Všichni to upínání od givi kopírujou.
Pozdrav z černé díry
http://www.bartus.eu

Sedím na stromu a nejsem dřevorubec :-)
Bartus
XJ štamgast
 
Příspěvky: 1395
Images: 162
Registrován: 15.12.2005-10:24
Bydliště: Petřvald u Karviné
Kraj: Moravskoslezký
Typ XJ: Suzuki DL1000 BMW 1150 GSA
Rok výroby XJ: 2005

Příspěvekod Jiri BN » 10.01.2011-11:15

Jak píše Bartus. Wingrack má uchycení systémem Monokey a na něj pasujou kufry všech výrobců co dělají systém Givi- Monokey.

Nejlevnější origo. Wingrack blinkry:
http://www.kappamoto.cz/?p=productsList ... dily-KAPPA

Společnost Airoh (dovozce Kappy) má do 21.1. slevu na vše 17%
http://www.paolo.cz/
Kufry Kappa Monokey
http://www.paolo.cz/kufry-monokey-bez-plotny,78.html
Jiri BN
XJ štamgast
 
Příspěvky: 318
Images: 10
Registrován: 03.03.2006-21:29
Bydliště: Mstětice

Příspěvekod Mira XJ » 10.01.2011-12:52

Na givi držáky ti budou pasovat kufry: motodetail, kappa, givi.(Dá se říct že srovnatelná kvalita).
V ŽÁDNÉM případě aretační kolíky nepiluj. Jeden ten ovladač stojí 3x víc než nové řidítka a ovladače tam máš dva. Tož jak bylo řečeno výše: naměř sklona jak ti budou vyhovovat a dírku pro aretační kolík udělej co nejtěsnější.
To mám z toho života jakej vedu, to mám z toho s kým se tahám!
Mira XJ
XJ štamgast
 
Příspěvky: 679
Images: 0
Registrován: 06.06.2005-12:53
Bydliště: Pohořelice

Zadní brzda

Příspěvekod Anonymous » 18.01.2011-20:36

Zdravím, provedl jsem výměnu brzdové kapaliny na zadní brzdě podle prvního článku na této stránce a po výměně mi přestala fungovalt zadní brzda. Několikráte jsem provedl výměnu kapaliny a vše odvzdušnil, kdy přes písty nešel žádný vzduch. Na zadní brzdě mám dva písty. Poradí mi někdo?
Anonymous
 

Příspěvekod PIG » 18.01.2011-22:23

A pedál brzdy je tvrdej nebo ho prošlápneš?
Brzdový destičky měls dole a čistil pístky jestli chodí ??
Uživatelský avatar
PIG
XJ štamgast
 
Příspěvky: 793
Images: 184
Registrován: 09.10.2007-03:16
Bydliště: Vranovice
Kraj: Jihomoravský
Typ XJ: 600N
Rok výroby XJ: 1999

Příspěvekod TOMMZ » 19.01.2011-00:56

Co to odvzdušnit znova a lépe :wink:
TOMMZ
Site Admin
 
Příspěvky: 2303
Images: 1515
Registrován: 02.06.2005-14:45
Bydliště: Praha 2
Kraj: Praha
Typ XJ: Thundercat
Rok výroby XJ: 2000

Brzdy

Příspěvekod Anonymous » 24.01.2011-14:02

Zdravím, již jsem to odvzdušňoval několikráte, i celou brzdovou kapalinu jsem znovu vypustil a napustil a porad nic. Zadni kolo jsem venku neměl, s brzdovími destičkami jsem nehýbal a na ty písty jsem nekoukal, ještě to udělám. Pedál prošlápnu až dolů. Prostě to vypadá, jako by tam někde byla nějaká bublina vzduchu, které se nemohu pořád zbavit, i když to odvzdušňuji a měním celou brzdovou kapalinu, jěště jsem se s tím nesetkal...
Anonymous
 

Příspěvekod Hynek » 24.01.2011-16:47

Zkus natahnout brzdovku do injekční stříkačky ,povol odvzdušnovák a natlač kapalinu odvzdušnovákem až do nádobky.musíš ale mýt pedál až nahoře jinak kapalina neproteče. Pak to odvzdušni.
Hynek
občasný přispěvatel
 
Příspěvky: 115
Images: 6
Registrován: 10.08.2007-19:28
Bydliště: Rtyně v Podkrkonoší

Příspěvekod Mira XJ » 24.01.2011-18:45

udělej to přesně obráceně.:o) Vem velkou stříkačku - v lékárně třeba naprůplach uší (stojí pár korun) naplň nádobku na motorce až po okraj, povol odvzdhšňovák a přes hadičku kterou budeš mít napojenou jedním koncem na tu stříkačku a druhým na odvzdušňovák tu vrzdovku nacucni. půjde i vzduch:o)ale dávej bacha na to aby jsi nevysál tu nádobku celou. pak dej vědět.
To mám z toho života jakej vedu, to mám z toho s kým se tahám!
Mira XJ
XJ štamgast
 
Příspěvky: 679
Images: 0
Registrován: 06.06.2005-12:53
Bydliště: Pohořelice

Příspěvekod Mira XJ » 24.01.2011-18:51

ještě jednu drobnost - odvzdušňuješ nejprve jeden a pak druhej odvzdušňovák?
To mám z toho života jakej vedu, to mám z toho s kým se tahám!
Mira XJ
XJ štamgast
 
Příspěvky: 679
Images: 0
Registrován: 06.06.2005-12:53
Bydliště: Pohořelice

Brzdy

Příspěvekod Anonymous » 29.01.2011-11:15

Ahoj kluci, díky za rady, nejprve jsem to zkoušel prvně popsaným postupem, že jsem měl kapalinu v injekční stříkačce a tlačil jsem jí tam do doby, než byla nádobka plná. Během příštího týdně zkusím druhý postup, kapalinu z nádobky nasaju do stříkačky. Jinak jsem odvzdušňoval oba ventily, ale pořádně nevím postup, řekl bych že nejdříve ten co je dále od nádobky ( jako je to u auta ). A když budu tu kapalinu nasávat z nádobky do stříkačky, jaký ventil mám vzít první? Ten dál od nádobky nebo ten blíže? Díky za rady...
Anonymous
 

Příspěvekod kubik1 » 29.01.2011-12:21

ahoj kucí, řekl bych že si budeš přes závit odvzdušnováku přisávat vzduch :roll: když jsem to zkoušel naopak protlačit tam mi to právě prolínalo kolem a když sem se konečně dotlačil do nádržky vystříklo to tim mrňavým otvůrkem na bandu a řidítka :oops:
XJ 900F rok 1991 4BB
kubik1
občasný přispěvatel
 
Příspěvky: 126
Images: 16
Registrován: 24.05.2006-06:06
Bydliště: Praha 4

Příspěvekod mistrhroch » 21.03.2011-20:12

Tak nakonec jsem sehnal dva boční kufry Givi a jako hlavní kufr-nějakou Polskou náhražku, ale ta aspoň sedla na držák GIVI!http://czesci-moto.pl/index.php?p156,kufer-50l-na-dwa-kaski
Předtím jsem musel dva kufry vrátit, bo vůbec nepasovali na držáky Givi, i když byly velice podobné-pozor na to!
Sice to číňani kopírují, ale upnout na GIVI nelze.Jedině použít jejich plotnu.Ale to jsem nechtěl.
Jo a ještě pozor-plotna k tomu polskému je plastová... :cry: :? :smt018
Jezdím dobře-jezdím rád...až na ty starty, rozjezdy, křižovatky, přechody, parkování...
mistrhroch
XJ štamgast
 
Příspěvky: 524
Images: 16
Registrován: 16.06.2010-22:20
Bydliště: Klášterec nad Ohří
Kraj: Ústecký
Typ XJ: XJ+R 1300
Rok výroby XJ: 2000

PředchozíDalší

Zpět na Technika

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 návštevníků

cron