Vibrující řidítka je u XJ "normální" jev. Projevuje se to tak, že když je v rychlosti kolem 60 Km/h pustíte, začnou lítat ze strany na stranu. Příčin může být několik - sjetá pneu, přetížený zadní kufr či nedotažený krk řízení. A zrovna o víkendu jsem na jednom XJčku tento problém řešil - a vypadá to ,že se povedlo.
Postup (Mira XJ):1. dotáhnou krk řízení - hoď motorku na hlavní stojan někdo ať ti přizvedne motorku za přední vidle - nesmí to být žádný chcípák - a ty šoupneš něco vyššího pod svody.Tak aby se motorka opřela o svody - neboj nic se nestane -několikrát zkoušeno. Přední kolo máš pořád ve vzduchu.
2. vyšroubovat 4 imbusy, co drží řidítka, řidítka sundat ze žlábků a posunout dopředu, abys povolil ten šroub, který je pod nimi a co drží vrchní brejle.
3. povolit ten šroub + ty co drží v horních brýlích trubky vidlic.
4. vezmi si nějaký velký šroubovák + kladívko a poklepáváním na spodní zubatou matku (je pod těma brejlema - je normálně vidět a poklepávej na tu spodní) ve směru hodinových ručiček budeš pomalinku dotahovat ložisko na krku řízení. Přitom budeš zkoušet jak moc tuho jde otáčet s přední vidlou do stran (vždy zkoušej až do kraje). Až to půjde jemně tíž tak to zkompletuj a jdi jezdit.
Je to otázka tak 1/2 hodky práce.
Zrovna o víkendu jsem na Nku měnil olej ve vidlích + gufera + dotáhnutí toho krku řízení a Xjčko nestačilo ani pořádně vychladnout.