Stránka 1 z 3

Koupě moto

PříspěvekNapsal: 26.07.2005-14:50
od Faudy
Co se tyce kontroly, tak mrknout do servisni knizky, jestli tam jsou razitka od kontrol a ev. ukazat faktury ze servisu.
Pak se da stari omrknout taky na brzdovych hadicich a na hlave rizeni by mela byt samoska s rokem vyroby. Jestli to neni lehly se da poznat na kapotazi, protoze se prodre ruzek. Taky muze byt poskrabany zavazicko a kulicka na pacce. Pokud by byly pochybnosti, lze sundat ten cerny plast kolem budiku a omrknout uchyty kapotaze, ty se muzou pri padu nalomit.
Pak samozrejme odreny vyfuk a zrcatko. Hlavne aby to melo original vyfuky.
Co se tyce motoru, tak zkontrolovat hladinu oleje nastartovat a nechat zahrat. Na plny sytic by mely byt otacky asi 3000, bez sytice spadnout na 1000 a pri zahrati pripadne stoupnout na 1200-1300.
Spojka jde trochu ztuha, ale ne zase moc. Kdyz je to zahraty, tak to nesmi na steknuti plynem chcipnout.
Taky ocihnout retez. Asi tam bude na tyhle kilometrazi jeste originalni O krouzek, takze zkonrolovat napnuti (pruves 2-3 cm) a pak hlavne otacet zadnim kolem (na centralu) a kontrolovat stejnomerny pruves retezu. Pokud neni stejny, tak to ma retez za par a chtit najakou slevu, rekneme 2-3 tisice.
Pak jestli to sviti, jestli jsou origos blinkry (predni a zadni nejsou uplne stejny).
Pak samozrejme ocihnout motor, jestli neni treba nekde promacknuty svod nebo jestli neni kus zebra pryc, ocihnout vzadu uprostred mezi valci, jestli tam neutika olej, me to tam trohu rosi. Taky muzou rosit srouby na viku ventilu, ale pod vikem nesmi tect olej.
A jaky tam jsou svicky. Z vyroby tam byly denso, jinak se pouzivaji CR8E, muzou tam byt ev. 7 nebo 9. Tyhle svicky jsou docela drahy (250 kus) oproti jinym motorkam, takze aby dotycny nemel chut tam natocit neco jinyho. Nejde ani tak o ty, ale hlavne o vrtani. Znas to, nektery lidi jsou prasata.
Kotouce musi byt ok, ale desticky uz muzou byt na hrane...
Atd atd. Stejne na vsechno clovek neprijde.

PříspěvekNapsal: 26.07.2005-15:27
od TOMMZ
Teď už snad i Brisk vyrábí svíčky pro XJ! Asi je otestuju.

PříspěvekNapsal: 28.07.2005-10:53
od Mira XJ
Faudy to popsal až moc detailně a u koupě starší motorky (najeto 20 000km a víc) už 80% toho neplatí. 8)
rkni na kotouče jestli nemaj moc velkou hranu u 40t. už nějaká bude ale nebude to žádná katastrofa.Pokud to byla bouračka,tak jdi od toho - nevěřím tomu,že někdo bude kvalitně opravovat motorku za 75 000,-!!!
Už jsem opravoval a vím kolik to stojí! Nehledě na to kolik stojí dovoz a přihlášení.Všímej si ulámaných a prasklích plastů. Pohlaď zespoda stupačky jestli nejsou ubroušený.(Ničem to neva,ale aspoň uvidíš jak stím někdo jezdil palbu) Jo a ještě co bývá docela drahý,tak jestli je to otevřená verze - 44kW. Němčouři to totiž poměrně často mají zavřený jn na 37kW a to bývá poměrně drahý na otevření. Testík : Motorka musí jet na 5tku 180 a na 6tku o pár kiláčků víc (190)!!!
Na čem jde sundat cena:
- pneu (nové 5000 - 6000,-)
- řetězovka (nové 3500,-)
- jestli nekmitaj řidítka - blbá finta - u 90% XJček kmitaj řidítka (stačí
blbej vzorek na přední pneu nebo volnější ložisko na krku řízení) Ničemu to neva! Test: Na rovinve ozjedeš motorku na 5tku zhruba na 90km/hod a pustíš řidítka,jak bude klesat rychlost rozvibrujou se řidítka - buď nachytanej je chytnout jinak hodíš tlamu. :shock: Zároveň takto vyzkoušíš,jestli motorka nikam netáhne.

PříspěvekNapsal: 02.09.2007-14:21
od Anonymous
Ikdyž je to asi jen pocitovka, šel bych do té první... Vypadá nejlíp, ikdyž té kilometráži se nedá moc věřit... To ostatně skoro u žádné z nich :? Ikdyž teda, kdo ví že jo... Ale prostě se mi jeví jako nejhezčí, opravdu udržovaná, ta druhá je pěkně zrezlá - svody a šrouby chladiče oleje, nejspíš toho bude víc - taky ze Skotska že jo :lol: A ty poslední dvě, proč ne, ale ta první rulez :D Výkon neřeš, mají všechny 45kW, kde by vzala 66 :roll:

PříspěvekNapsal: 03.09.2007-08:17
od Faudy
Ta prvni vypada fajn. Akorat bych podle rozety a napinaku rekl, ze tam bude origos retez a za zenitem...
Me udivuje, ze vsechny tyhle 8 let stary vrany maji asi origos brzdovy hadice (je na nich rok vyroby). Ja je po 5ti letech menil za pancer a bylo to uz hoodne gumovy.

PříspěvekNapsal: 03.09.2007-09:10
od Anonymous
Mohu potvrdit, já mám rv 2000 a páčka je výrazně měkčí než třeba u Jawy 350 :lol: Ale tak, brzdí to že jo :D Ale pancéřovky chystám teď na podzim, už mě to štve... Jen nevim, jestli aj dozadu, tam mi ta měkkost naopak vyhovuje...

PříspěvekNapsal: 03.09.2007-09:12
od OTIS
A budeš si je skládat, nebo koupíš hotové? Já taky plánuju výměnu a nejsnadnější je pro mě sehnat hotové o Lucas. Na zadní brzdu seru, ta brzdí až moc.

PříspěvekNapsal: 03.09.2007-09:45
od Anonymous
No asi sem slepej, pač nemůžu najít to téma, kde se ty pancéřovky rozebíraly... No tak to napíšu sem, snad mě za to nikdo nebude bít :oops: Čet sem tady o těch Lucasech, ale pamatuju si, že tam byl nějakej problém, zaprvé rozdíl hadic 00 a 01 a pak taky něco s cenou, bylo to tam nějak divně napsaný, více položek a nějak se nevědělo, co z toho objednat... KAždopádně nic skládat radši nehodlám a vůbec byhc to nejradši nechal na servisu, stejně tam mám v plánu teď jet vyměnit př. pneu a všechnu brzdovku, nemám na to teď vůbec čas... Mimochodem pořád nevim, kde bych tu hotovou sadu teda vlastně objednal...

PříspěvekNapsal: 03.09.2007-09:57
od OTIS
Tak v tom já mám jasno http://yamaha-xj.cz/viewtopic.php?t=1049

Já jen jestli nevíš o jiném dodavateli než Lucas.

PříspěvekNapsal: 03.09.2007-14:36
od Anonymous
Ahoj, jsem na tomto foru nový a již delší dobu tyto stránky sleduji. Vím, že není dobré pořád začínat nová témata, tak to zkusím napsat sem.
Rozhodl jsem se pořídit XJ, má cenová představa je do 70tis., ale né žádnou splátaninu. Spíše než naháče bych ocenil s kapotáží a pokud možno i s nosičema.
Jelikož nemám zkušenosti z tak silnými motorkami a vidím, že jste docela ochotní poradit, chtěl bych se zeptat kde bych XJčko nejlépe pořídil. Jestli si jí nechat přivézt, a od koho, nebo jí koupit u nás, a kde. Popřípadě jestli někdo z vás jí nebude prodávat. Počítam s koupí spíše v zimě.
Děkuji za reakce a rady

PříspěvekNapsal: 03.09.2007-14:50
od Anonymous
Hele, brouku... :lol: S timhle bych moc neexperimentoval, dovoz něco stojí, oplejtačky s přihlašovánim by sis určitě taky rád ušetřil, nehledě k tomu, že to taky zrovna neni levný. Zkušenosti s tim nemám, ale leccos sem zaslech. Čili bych zůstal u nás v republice, myslim, že výběr je tu celkem dost slušnej. Podle mě je nejlepší způsob projíždět inzeráty... Je spoustu inzertních novin a serverů, tak koukej, prohlížej, klidně měsíc, dva, tři... Dej si na čas, volej, ptej se, žádej o fotky, jeď se na to podívat... A až tě něco praští a ty budeš vědět, že je to ta pravá, tak ji kup! Ber to jako zábavu, nebo dobrodružství, nemá smysl s koupí spěchat. Okolo 70-ti tisíc se dá sehnat opravdu výstavní kousek s rokem výroby po roce 2000. Jinak bych raději koukal do soukromých inzerátů, natrefit na fajnovýho člověka je k nezaplacení. Bazary můžou bejt taky fajn, ale já jim moc nevěřim. Mimochodem-jakej je prodávající se dá zjistit už podle samotnýho inzerátu, pokud napíše tři slova a ještě je v nich hrubka, o něčem to svědčí... Pokud tam bude článek, pěkně napsanej a plnej výčtu úprav, nových věcí a jakej měla servis, věřil bych tomu, že majitelovi na motorce opravdu záleží a nebere ji jen jako přibližovadlo... FUj, sem se rozkecal, du pryč :D

PříspěvekNapsal: 03.09.2007-15:01
od zbynek
Já bych se toho dovozu nebál. Osobní zkušenost hovoří jasně: Motocykly z Itálie a auta z Německa :-) Kamarád (minulý majitel našeho XJ) si vybíral BMW650F, volal, psal, komunikoval, vybral, ale že už je prodané. A shodou okolností taky do Čech. Během pár dnů jsme jej našli na českém inzertním servru s poloviční porcí kilometrů a dvojnásobnou cenou. A fotky použil překupníček ty stažené z italského inzerátu. Drzost. Raději z ciziny s větším počtem km a jasnou historií, než 98% z toho co se nabízí u nás.
Pro zajímavost: http://www.moto.it

PříspěvekNapsal: 03.09.2007-15:09
od Anonymous
Máš pravdu, taky to nechci uspěchat, mám čas přes celou zimu. Jen jsem myslel, jestli někdo z vás jí nehodlá prodávat po sezoně. A stím dovozem taky vůbec nemám zkušenosti. Taky jsem koukal na tu první jak jste jí tu komentovali a nevypadá špatně. Jinak nikdy jsem neměl čtyřválec a vůbec nevím jak to má běžet. Zatím budu pořádně hledat a když něco najdu, třeba mi jí tady rozeberete :) . Zatim čau

PříspěvekNapsal: 03.09.2007-15:32
od Anonymous
Nevim, já sem zatim všechny čtyři motorky kupoval od soukromých vlastníků, zatim sem měl štěstí na fajn lidi... zkrátka nejlepší zkušenost.

PříspěvekNapsal: 05.09.2007-14:02
od Anonymous
Tak jsem koukal na motoinzert a našel jsem tento odkaz, co vy nato odborným okem. A ještě se chci zeptat od jakého roku je dobré ji pořizovat. A ještě by mě zajímalo kolik se na tom průměrně najede za rok. Když tak pozoruji ty inzeraty, příjde mi to málo, co mají nalítáno.

http://www.motoinzerce.cz/inzerat.php?mid=101735
http://www.motoinzerce.cz/inzerat.php?mid=99540

PříspěvekNapsal: 05.09.2007-14:23
od Faudy
Kdepak, vsechny motorky maji nalitano 25 tisic. To nevis?

PříspěvekNapsal: 05.09.2007-19:35
od Anonymous
Asi stím nikdo moc nejezdí :lol: . Máme doma skutra rv01 a najeto 27tis.

PříspěvekNapsal: 06.09.2007-09:29
od Anonymous
s těma kilometrama je to těžký.vzhledem k tomu,že je dost snadný ho přetočit,tak se spousta lidí k tomu podle mě zbytečně uchyluje.radou je,být dost nedůvěřivý.měl jsem stejný problém,ale znáte to...nadšení a už ji mám doma..no a začaly investice s opravováním.zase na druhou stranu ničeho nelituju.záleží na tom,jak si na tom a mašinama...jestli si všechno uděláš sám a zvládneš i složitější záležitosti...nadruhou stranu ten stav km může být pravdivý...třeba s tim moc nejezdí..mám ji dva měsíce a už točim skoro pět a půl...no ale dávejme to za vinu tomu,že já mám Divi moc rád a nerad ji nechávám samotnou v garáži.asi jsem ti moc nepomoh´,ale jak říkám..moh´s tim jezdit nějaký strejda,nebo vášnivý cestovatel,a i podle udržby nemusíš nic poznat.někdy je lepší koupit mašinu s více km o kterou bylo dobře pečováno,než tu,která rok stojí a rezne... 8)

PříspěvekNapsal: 06.09.2007-10:04
od Anonymous
No asi tak nějak. Já sem letos na jaře kupoval rv 2000 s najetejma 24500km. Taky sem tomu moc nevěřil. Pán byl moc sympatickej, kupoval ji před rokem a půl z Německa s 16-ti tisícema najeto. Takže těch jeho osm je myslim reálných. Co se dělo v Německu, bůhví. Každopádně sem ji nechal udělat velkej servis, včetně těch věcí, který nikdo nedělá-třeba promazat ložiska všude :D Akorát mi řekli, že mě tak do roka čeká výměna rozvoďáku, no nevim, jestli se mění rozvoďák v 25-ti tisících... :roll: Ale co můžu říct za sebe, tak já ročně najezdim tak kolem 3-4 tisíc. Sem sváteční jezdec a moc daleko se taky zrovna nepouštim, takže až já budu prodávat moto, tak tomu malýmu počtu km věřte :wink:

PříspěvekNapsal: 06.09.2007-10:22
od Anonymous
Je to fakt dost rozdílný, já od začátku roku dal asi 17tis a na těch 20 to myslim ještě dotáhnu. Kupoval jsem rv. 1996 s najetýma cca 38tis, teď se blížím 70tis..už to pro případný další majitele aspoň bude znít reálnějc :lol:

PříspěvekNapsal: 06.09.2007-13:07
od Anonymous
JimHawkey píše:s těma kilometrama je to těžký.vzhledem k tomu,že je dost snadný ho přetočit.... 8)

Tak poraď, jak se to dělá. Potřebuji odtočit 21000 km (nové budíky po pádu )

PříspěvekNapsal: 06.09.2007-13:13
od Anonymous
Já si taky myslim, že to musí jít jinak než to strčit na vrtačku. Nedokážu si představit, jak v každym druhym bazaru je tajná místnost, kde se dny a týdny pořád točej přetáčecí stroje k oklamání zákazníka :lol:

PříspěvekNapsal: 06.09.2007-21:15
od Anonymous
dnes už je to promlčené, takže mohu popsat zkušenosti profi řidiče, který samozřejmě potřeboval i něco domu.
Nejrychlejší způsob rozdělat tachák a odstavit šikmé kolečko a potom posunem zubatého kolečka poskakují stovky i tisíce řádově v minutkách. To bylo potřeba málokdy, ale najelo se hodně, klidně kolem dokola za hodinku.
Daleko běžnější postup byl jednodušší a šel všude. Ze starého náho jsem vzal čtyřhran pohonu a k tomu 9V motorek z auta z autodráhy a ovladač z autodráhy. Přicínoval se zbytek náhonu, ten se vždy nasadit k tachometru, zasunul a potom se nasadila rychlost jakou jsem potřeboval. Točilo to třeba i 300km za hodinu, dalo se to zapínat třeba i po cestě nebo na parkovišti. Tiché a bez problémů.
Kluci používali vrtačky, ale to je kravál, těžké a nepohodlné a taky nikdo neví co to uděla. Já to zasunul, zapnul a šel domu a věděl jsem, že za tři hodiny na plnou rychlost bude tisíc kilometrů. Pak jsem se stavil v práci, odpojil a jezdilo se dál.
Jinak klasické točení je o hodinách až dnech natočit deset tisíc. Rozebráním tachometru je to otázka minut, jen se přecvakají kolečka.

PříspěvekNapsal: 07.09.2007-20:39
od Anonymous
Tak jsem dnes volal na tento inzerat, dává to za 55tis plus kufr. Je to dovoz z Německa. Tak by mi zajímalo kolik stoji nosic a co je to za přední štítek.
A jak se zdá vám.

http://yamaha.sbazar.cz/yamaha-xj-600-s ... 60017.html

PříspěvekNapsal: 07.09.2007-21:26
od Anonymous
Mně se zdá fajn, akorát mě zaujalo, proč má začerněný rohy kapotáže. Ale tak, ikdyby byla spravovaná, tak co že jo... Jinak pěkná, za ty peníze... O nosiči nemám moc představu, ale moc to nebude... kolem tisícovky?

PříspěvekNapsal: 08.09.2007-09:46
od OTIS
To plexi bude pravděpodobně cestovní verze od GIVI.
Nosič kolem tisícovky neseženeš, teda pokud to nebude nějaká výhodná koupě v bazaru nebo domácí výroba.
O nosičích se tu už diskutovalo, použij odkaz nahoře "Hledat".

PříspěvekNapsal: 08.09.2007-18:02
od Anonymous
mám nosiče dva, boční a horní kufry, ale tuto cenu jsem neviděl, pohybuje se kolem 3,5 tisíce, kolem 7 jsou kufry, jedem, to co mám já na moto je včetně nosičů a kufrů přez 22 tisíc, tedy pokud to kupuji nové, samozřejmě.

PříspěvekNapsal: 13.09.2007-07:28
od Anonymous
Pořád stále hledám to pravé XJčko. Včera jsem mluvil s velice příjemným pánemTo moto se mi moc líbí, akorát to mám k němu 300km a tak by mi jen zajímalo co vy nato a co to je za výfuky? Díky
http://www.motoinzerce.cz/inzerat.php?mid=96570

PříspěvekNapsal: 13.09.2007-08:17
od vilta
Asi to originály nejsou. Pravděpodobně mohlo být padlé tak je vyměnil. Taky mohli být zrezlé i když o tom pochybuji, je to rok 2000 a ta moje je 1998 a ma originály a bez koroze. Každopádně km by mohly odpovídat. Nejlepší bude si ten výlet udělat nebo rict někomu z toho okolí aby to omrknul.
Jinak s laďákama má zkušenosti "bartus" :D

PříspěvekNapsal: 13.09.2007-09:03
od vilta