Stránka 1 z 2

STK

PříspěvekNapsal: 05.05.2009-13:38
od Anonymous
byl jsem na STK a neprošel....

důvodem byla absence parkovačky v předním reflektoru. Mám americkou verzi který to prý nemají :?
Dost mě tedy zarazilo že to nebylo ve vyjímkách.

Jak je to normálně u diverzionů dělaný, dá se rozsvítit samotná parkovačka nebo svítí rovnou zároveň s reflektorem?

Tu parkovačku do reflektoru už nějak dobastlim :evil:

PS: hovada americký..... pořád musej mít něco extra

PříspěvekNapsal: 05.05.2009-15:16
od Anonymous
tak takovyhle hnidopichy ti na STK nezavidim :-/ ja nevim jak ostatni, ale jeste jsem parkovacku k jejimu ucelu nikdy nepouzil ...si teda narazil na peknyho vola ...u nas kontrolujou jen jestli to sviti, obe brzdy spinaj brzdovku a koukne na gumy ...resp. ja mam teda kamarada technika na STK a ten mi to hned vypise, protoze vi v jakym to mam stavu.

PříspěvekNapsal: 05.05.2009-15:16
od Racek
Já ti to řikal že ty USáci sou vygumovaný :smt021 , a to sem si myslel že maj jenom navíc odrazky, černý vejfuky a tachometr v mílích.
No hele, mam to jako u u asi ostatních strojů , vedle páčky na přepínání dálkový-klopený mam v levo další přepínač , První poloha tma, druhá parkovačka, třetí klopený , pak už jenom přepínat na dálkový tim v pravo.

V USA v noci holt neparkujou ale pořád jezdí asi :lol:

PříspěvekNapsal: 05.05.2009-17:59
od Anonymous
Já to mám stejně jako Racek, jen obráceně.
Vlevo přepínám dálkové/tlumené a vpravo je přepínač se třemi polohami - vyp/parkovačka+přístrojovka/hlavní světlo

PříspěvekNapsal: 05.05.2009-19:43
od Anonymous
sakr...
nechce se mě překopávat celou instalaci.
Já jen otočím klíčkem a už mě svítí tlumený, pak mám nalevo přepínač tlumený/dálkový toť vše.
Takže jestli na mě ještě potom vyrukuje že chtěj aby parkovačky svítily samostatně tak ho asi vemu helmou po hlavě. :evil:

ale spíš si najdu kam zajet, přecijen motyka doteď technickou vždy prošla.

PříspěvekNapsal: 05.05.2009-19:48
od Anonymous
Po prvním nezdaru při prohlídce si nemůžeš další stanici vybírat, ale musíš do 30 dnů dojet do té samé s opravenými závadami. :(

PříspěvekNapsal: 05.05.2009-20:24
od Anonymous
:shock:
takže když přijedu na jinou STK tak mě vyhoděj protože v databázi maj zaneseno že jinde jsem neprošel?

jinak pán byl na druhou stranu slušnej. Vrátili mě peníze s tím že to zaplatím až příště. Tak si tak říkám že v nějaký databázi vůbec být nemusím...

PříspěvekNapsal: 05.05.2009-21:39
od Anonymous
Tak to potom jo, to je jiná.

PříspěvekNapsal: 05.05.2009-21:54
od Anonymous
Dobastli tam tu parkovačku a hotovo. DOst motorek to má tak, že zapneš klíček a už ti rovnou svítí potkávací a nedá se vypnout... Tohle neni rozhodně závada!! Parkovačka pochopitelně svítí taky, ale pak mi uniká smysl, proč tam musí být... Třeba hornet ji tam myslim nemá :roll:

PříspěvekNapsal: 05.05.2009-22:08
od Anonymous
resil bych to navstevou jiny STK, znamenalo by to slozitej zasah do elektroinstalace, urcite tam budou jiny konektory, vymena ovladacu, svetla a to jen kvuli jedny 2W zarovce kterou nejakej hnidopich z STK od tebe vyzadoval ... bezpecnost na silnici to neohrozuje, svetla se ti rozsvecej automaticky .....moc by me zajimalo kdo parkovacky kdy pouzil, za sebe muzu rict ze maximalne na zahrade, kdyz jsem si potreboval posvitit a nechtel tou svou patraci svitilnou co je vpredu svitit sousedum do oken

PříspěvekNapsal: 05.05.2009-23:42
od Anonymous
jde spíš o to, že když ti prdne žárovka.

ale přes den to nepoznáš - v noci bez světla by na motorce jel jen sebervah... - a navíc přinejhoršim přepnu na dálkový že

jinak pán říkal že ameriky mají pozičky v blinkrech. nad něčím podobným už jsem uvažoval. dát do každýho blinku malou 3mm oranžovou ledku která by lehce nasvěcovala blinkry. si pořád říkám že čím je motorka líp vidět tím líp....
(říkám lehce aby to bylo vidět spíš jen v noci a aby bylo hlavně jasně vidět že blinkr bliká)

celkově bych řekl že jsem spíš trefil na vola....
neznáte někdo v Praze jistý STK?

PS: byl jsem tady http://www.usmd.cz/stk/3117/index.php

PříspěvekNapsal: 06.05.2009-06:05
od Drobeček
POZOR nevím jak je to na Diversionech, ale na mém starém stroji je to tak, že klíček má několik poloh.
0. Vše vypnuto a nezamknuto
-> 1. otočení vpravo = zapnuté zapalování bez světel. Ty se zapínají pravým vypínačem a levým se jen přepíná dálkové/tlumené (parkovačka zde nesvítí)
<- 2. otočení vlevo = vypnuto a zamčené řízení
<<- 3. otočení dále vlevo = vypnuto a zamčeno + rozsvícené parkovací světla !!!

PříspěvekNapsal: 06.05.2009-06:25
od zbynek
Drobečku, a z toho plyne, že jde všechno od desíti k pěti 8)
---
BEGY, v Praze příště zajeď sem, ale jak psal tuším bolek_xj tak musíš tam kdes už byl :? Jo, a kdyby se Ti náhodou chtělo udělat si výlet za Prahu, tak já jezdím sem. Např. po víkendu tam povezu kamarádce microchoppera Savage - jsem zvědav, jak se na to poskládám :-D

PříspěvekNapsal: 06.05.2009-06:53
od Rix
Drobek má pravdu na devítce jsem to měl taky tak.

PříspěvekNapsal: 06.05.2009-07:27
od Anonymous
tak já nalevo zamknu řízení, uprostřed vše vypnuto a na pravo zapnu zapalování společě se světly

PříspěvekNapsal: 06.05.2009-07:54
od Anonymous
S úsměvem pozoruji tuto diskusi Vaší na téma parkovací světlo a fakticky se bavim, jak nemůžete polohu nalézti...
Samozřejmě Begy, že máš na motocyklu parkovací světlo, jen klíčkem musíš logicky otočit na západ /směr USA/, pak by to mělo svítit.
Alespoň mne to logiku dává... :roll: :lol: :roll:

PříspěvekNapsal: 06.05.2009-08:14
od Anonymous
no já to nevim... ale do světla nevedou ani drátky :)
a ani na spínačce není nic podobného vyznačeno
jestli se nepletu je tam LOCK - OFF - ON/ignition

PříspěvekNapsal: 06.05.2009-09:11
od Anonymous
Begy, celé jsem to popletl...točit musíš na severozápad /směr Grónsko/...
jinak se žárovička /od slova žár/ neochladí, přehřívá se a proto nesvítí. :roll: :lol: :roll:

Nyní vážneji, měl jsem kdysi amáckou verzi Kawy a dopadl jsem na STK podobně jako Ty. Jedinným řešením bylo vyměnit parabolu, což je nákladné nebo vyvrtat opatrně ze zadní strany dirku do paraboly, natáhnout drátek a takto věc řešit. Jen pozor, parkovačka musí svítit po vytažení klíčku ze spínačky. Tak nejlépe samostatný vypínač napojený napřímo k baterii, který po STK odpojíš, aby nestrašil na motce do další STK, kdy toto opět zapojíš...
Doporučuji objímku do světla jen lehce zalepit nebo nasunout tak, aby šla vynda i s drátky a na straně druhé zapojit do baterky jen krokodýlky pro snadné odpojení a uložení na další STK.
Následně zaslepit otvor nový samolepkou, aby nešla vlhkost do paraboly.
Těsně před STK kontrola, zda se objímka jízdou nevyklepala a zda svítí.

Jinak změna STK pomoci může, protože ne všude tak důslední jsou, ale můžeš také opětovně narazit...

PříspěvekNapsal: 06.05.2009-09:19
od Anonymous
Nyní jsem si uvědomil, je to už mnoho let, že jsem vlastně parkovačku zabudovanou v parabole měl, ale svítila jen po otočení klíčku, který musel zůstat v zapalování a vysunout v této poloze nešel.
Pro vyndání klíčku jsem musel otočit do další polohy vlevo, aby šel vysunout.
Tím pádem, pokud to také takto máš, stačí jen drátky dva, krokodýlky na strany obě a spínač mezi, kdy celé toto pro účely STK na baterii přímo a konektory parkovačky napojíš a poté v domovině uschováš....

PříspěvekNapsal: 06.05.2009-10:35
od Hynek
Pánové ,nezapomeńte že parkovačka musí svítit i vzadu!!!!!!

PříspěvekNapsal: 06.05.2009-10:40
od Radimathor
Co se týká US modelu, tak ho mám taky a v parabole parkovačka vůbec není, parkovačku nahrazují stále rozsvícené blinkry, který při blikání mění pouze intenzitu, jsou tam pod kapotkokou dva volný drátky (aspoň já je tam teda mám) a ty, když se zapojí na konektor u blinkru tak to funguje (svítí imrvére), při vypojení to je zhaslý a bliká. Na spínačce ani na řídítkách nic na ovládání parkovacího světla není, pokud to teda není překopaný.

PříspěvekNapsal: 06.05.2009-12:10
od Drobeček
U USA verzí bude elektrika naprosto jiná (tedy co se týká těch světel)
Tam asi ta parkovačka svítit opravu nebude protože tam vůbec fyzicky není :lol:

PříspěvekNapsal: 06.05.2009-14:02
od Anonymous
Kamarad ma jako druhou zalozni motorku stary VF500 americky verze a predchozi majitel musel jen prehodit prerusovac blinkru aby spinal obracene, jak uz bylo receno ze sviti porad a zhasinaj pri blikani, parkovacku taky nevede a problem nemel ....asi jsou v tom prazsky STK trochu odlisny s narokama, protoze stridave jsem jezdil do 3 uplne jinych stanic a nikdy me odnikud nevyhodili, parkovacky nekontrolovali.

BEGY: Me by zajimalo jak to je vubec s tema papirama co mas na motorce, jestli jsou nabouchany evropsky na americkou motorku, nebo jestli jsou udelany z americkejch po dovozu. Pokud to druhy, tak prece musi vozidlo bejt prihlaseny uz s nutnejma upravama, nebo s vyjimkama, jinak by nemohlo bejt schvaleny pro provoz ....nekolikrat jsem videl uz dotazeny ameriky-auta a i logicky je nemyslitelny aby se predelavaly treba cerveny blinkrovy svetla na oranzovy, kdyz ten dil se oranzovej nedelal a nase predpisy cerveny blikace zakazujou. Takze je tam proste vyjimka, podobne to mely treba i prvni ziguliky, ktery maj vpredu parkovacky co zaroven i blikaj bile.

PříspěvekNapsal: 06.05.2009-15:27
od Drobeček
No možná bych to vyřešil jednoduše.
Vypínač, baterku, jednu bílou LED do předního světla jednu červenou do zadního, pár kabelů a je to.
Po technické bych vše zase sundal aby to tam nestrašilo.
Vše by bylo jen tak na motorce pohozené aby to šlo sundat a použít zase za dva roku na technickou. :wink:

PříspěvekNapsal: 06.05.2009-16:55
od Anonymous
Ehm, a LEDky na technický projdou? :roll: Možná by bylo nejlepší zjistit si, jak to teda má bejt, a to nejlépe v zákoně/vyhlášce. Tady plácáme pátý přes devátý svoje konkrétní zkušenosti, tazatel musí bejt už zmatenej. Když pak budeš mít el. výzbroj podle vyhlášky, nemůže technik ani ceknout...

PříspěvekNapsal: 06.05.2009-19:34
od Anonymous
S troškou do mlýna, takže...........

Zákon o provozu na pozemních komunikacích (zákon o silničním provozu)
č. 361/2000 Sb.
........................
Osvětlení vozidel
§ 32
(1) Motorové vozidlo musí mít za jízdy rozsvícena obrysová světla a potkávací světla nebo světla pro denní svícení, pokud je jimi vybaveno podle zvláštního právního předpisu2). Tramvaj musí mít rozsvícena potkávací světla nebo světla pro denní svícení.
(2) Vozidlo musí mít za jízdy při snížené viditelnosti rozsvícena obrysová a potkávací nebo dálková světla, pokud je jimi vybaveno podle zvláštního právního předpisu2).
(3) Řidič nesmí užít dálková světla, je-li vozovka dostatečně a souvisle osvětlena nebo mohl-li by být oslněn řidič protijedoucího vozidla, řidič vozidla jedoucího před ním nebo jiný účastník provozu na pozemních komunikacích, strojvedoucí vlaku, řidič jiného drážního vozidla nebo řidič plavidla. Při zastavení vozidla před železničním přejezdem nesmí řidič užít ani potkávací světla, pokud by jimi mohl oslnit řidiče vozidla v protisměru.
(4) Přední světla do mlhy smí řidič užít jen za mlhy, sněžení nebo hustého deště. Zadní světla do mlhy musí řidič za mlhy, sněžení nebo hustého deště užít vždy.
(5) Činná plocha světel nesmí být zakryta nebo nadměrně znečištěna.
*************************************

tak a v paragrafu je dkaz na zvláštní předpis.
Tím předpisem je
341/2002 Sb.
VYHLÁŠKA
Ministerstva dopravy a spojů
ze dne 11. července 2002
o schvalování technické způsobilosti a o technických
podmínkách provozu vozidel na pozemních komunikacích

§ 18

Světelná zařízení vozidel
(K § 2 odst. 5, 6 a 7 zákona)

(1) Na vozidlech kategorie M, N, O, L, T, OT nebo S se mohou
užívat jen takové světelné zdroje a zařízení (i co do počtu),
která jsou pro daný druh a kategorii vozidla předepsána nebo
povolena. Světelná zařízení lze použít na vozidlech, splňují-li
podmínky stanovené technickými předpisy uvedenými pro automobily
a jejich přípojná vozidla v příloze č. 1, pro dvoukolová
a tříkolová vozidla a jejich přípojná vozidla v příloze č. 2, pro
traktory a jejich přípojná vozidla v příloze č. 3, pojízdné
pracovní stroje v příloze č. 4, další zvláštní vozidla v příloze
č. 5. Světelná zařízení musí být homologována.
***************************************************

Takže osvětlení je jednoznačné, je to řečeno jednoduše. Parkovačky a potkávací svítí při provozu vždy, tudíž na vozidle musí být.

Snad jen doplním XJ 900 Diversion má vpravo na řídítkách vypínač tři polohy, vypnuto/obrysová/potkávací a vlevo na řídítkách je přepínač potkávací/dálková.
Viz zde vidíte i symboly. http://www.tridac.cz/IMG_0025.JPG

PříspěvekNapsal: 06.05.2009-21:01
od Drobeček
Chotis píše:Ehm, a LEDky na technický projdou? :roll: Možná by bylo nejlepší zjistit si, jak to teda má bejt, a to nejlépe v zákoně/vyhlášce. Tady plácáme pátý přes devátý svoje konkrétní zkušenosti, tazatel musí bejt už zmatenej. Když pak budeš mít el. výzbroj podle vyhlášky, nemůže technik ani ceknout...

Hele asi tak, ten človíček potřebuje projít technickou kontrolou, toť vše!
Pochybuji, že technik bude důkladně zkoumat zapojení a jestli je to LED nebo žárovka. Klidně si tam může dát tu žárovku místo LED.
Předělávat celou elektriku a vypínače, měnit parabolu (není v USA verzi patice na parkovačku jak píše) atd... se mi zdá u nějaké starší motky a ve své podstatě JEN kvůli STK jednou za dva roky naprostá chujovina a zbytečně vyhozený peníze...

PříspěvekNapsal: 06.05.2009-23:12
od Anonymous
Tridac píše:Takže osvětlení je jednoznačné, je to řečeno jednoduše. Parkovačky a potkávací svítí při provozu vždy, tudíž na vozidle musí být.


Rikas uplny blbosti, parkovaci svetlo neni svetlo obrysovy a musi svitit potkavaci a obrysovy, tim padem parkovacky podle toho zneni co si sem dal sviti ani byt nemusi! Za provozu mu to automaticky sviti tzn. splnuje vyhlasku.

PříspěvekNapsal: 06.05.2009-23:14
od roman3297
celkově bych řekl že jsem spíš trefil na vola....
neznáte někdo v Praze jistý STK?

jezdím se vším do motola a světla tam chtěly rozsvítit potkávačky a dálkový
kouknul na čísla a doporučil mě přezout :lol: (ještě byly 2 mm k dobru, ale nic neměřil) nalepil známku a mazal jsem od tamtud

PříspěvekNapsal: 07.05.2009-06:01
od Anonymous
Právě STK Motol mne dělala opakovaně problémy s parkovacím světlem, kdy mne technik řekl, že mi nedá technickou a musím předělat parkovačku osvětlení. /také US model/...když jsem mu ukázal jak je možné, že před dvěma lety mi ten samý technik podle protokolu technickou dal se stejným problémem, tak jen odpověděl, že mi určitě řekl, že to mám opravit....a problémy jsem tam měl opakovaně.
Nejlepší co se moto týče, jsem našel na Jarově AutoJarov na místní STK, kde je rovnou i dopravní inspektorát, pojištění atd...
Mohu jen doporučit.
Trochu jsem nepochopil, jak mohla US verze dostat při dovozu česká čísla bez zapsané vyjímky v techničáku.
Když jsem onehdá tento problém řešil, tak jedna z možností řešení byla, dojít na zastoupení značky v Česku a nechat si potvrdit, že tato verze odpovídá technicky s modely prodávanými na tuzemském trhu a pro toto má schválené vyjímky....jenže chtěli po mne 6.000kč na zastoupení, tak jsem to prostě jen natáhl drátkem, poté vyndal a bylo po problému...