Stránka 1 z 1

Bluetooth komunikační sada do přilby

PříspěvekNapsal: 22.10.2010-03:11
od Bartus
Zdar ve spolek.
Chystám se pořídit bezdrátovou komunikační sadu do své výklopky caberg a rád bych se poptal na Vaše zkušenosti. Vím určitě, že minimálně Habera a Belešovi, jestli se nepletu tak i Pavel s Lenkou je mají ( pokud jsem na někoho zapoměl omlouvám se ), takže čekám na recenzi co a jak.
Pro mou přilbu by byla nejvhodnější asi tahle http://www.motoobleceni-na-motorku.cz/z ... -speak.htm

Příští rok chystám delší cestu, takže by se mi to i hodilo, jednak pro komunikaci se závozníkem a jednak pro přenos hlasové navigace do helmy. ( navíc pouštět si za jízdy hudbu jako Habera není k zahození :lol: ) Důležitý je pro mě zvukový komfort, nehledám nejlevnější řešení.

PříspěvekNapsal: 22.10.2010-06:35
od kaplos
Shodou okolností nedávno jsem se pídil po komunikačních sadách a zjistil jsem následující. Sady od Cabergu (pro Justissimo a Sintesi) umí komunikaci jezdec x spolujezdec, Cellular Interphon F4 umí jezdec x jezdec. Ostatní parametry jako přenos hudby, hlasové pokyny z navigace, HF sada atd. je stejné.

PříspěvekNapsal: 22.10.2010-08:16
od mirekm
Už o tom taky přemýšlím delší dobu, zatím mě brzdí finance :-(. Podle tooh co jsem zjistil, je určetě výhodnější sada TWIN (jezdec + spolujezdec) a F4 pro komunikaci i se jiným moto. [url]http://www.heureka.cz/?h[fraze]=Cellular+Line+twin[/url] nebo http://www.mshop.cz/koupit/scalariderq2/handsfree/cardo/cardo-scala-rider-q2/?refid=43954.
Taky by mě zajímaly zkušenosti s kvalitou poslechu a s komunikací mezi 2 motkami na dálku.

PříspěvekNapsal: 22.10.2010-19:43
od Jiri BN

PříspěvekNapsal: 22.10.2010-20:38
od Bartus
Já preferuji hlavně komunikaci jezdec a spolujezdec. Mezi motorkama to nepotřebuju. Diskuze na motorkářích jsem četl. Těch výrobků je už celá řada, proto se ptám hlavně na osobní zkušenost. Pokusím se to vyzkoušet osobně pokud bude možnost a podle toho se rozhodnu.

PříspěvekNapsal: 22.10.2010-22:08
od mirekm
Ta komunikace se spolujezdcem ....... Uvědom si, že se vzdáváš té svobody, že ti nikdo nekecá do řízení ! :D

PříspěvekNapsal: 22.10.2010-22:20
od Bartus
Pořád můžeš zmáčknout tlačítko OFF :lol:

PříspěvekNapsal: 23.10.2010-10:05
od zbynek
Bartus, řešení od Caberga je pro Caberga - co když časem změníš přilbu?

Mám letos najeto cca 4000km se sadou F4 od Interphone. Cena šílená, ovšem dimenze "kafrání" je úplně někde jinde. 1000km v režimu moto<>moto a zbytek sólo.

Zkušenosti:
Zapomeň na to, že budeš mít všechno propojené současně, lidově řečeno, že v podkresu budeš poslouchat Highway to Hell, přes to Ti pojedou dřysty od závozníka, nepropásneš jediný pokyn z navigace a jako bonus ještě uslyšíš od kolegy jedoucího půlkilometr před Tebou varování na písek v zatáčce. Tak takhle to (bohužel? bohudík?) nefunguje. Primární funkcí je handsfree, pokud to spáruješ s telefonem, tak pro F4 je to to nejdůležitější. Pak můžeš mít buď navigaci nebo spolujezdce nebo druhého jezdce nebo muziku. Po několika zkoumáních, testech a rozčilování se nad návodem jsem si (pro sebe, ostatním nenutím) našel následující použití:

Moto<>moto: letos jsem zaučoval jednu kamarádku, takže se mi zatraceně hodilo mít ji nejen na dohled ale i na doslech. A k tomu handsfree v pohotovosti. Na muziku či navigaci stejně nebyl čas, myšlenky a ani nervy.

Pilot<>batoh: tady je kombinací možných víc. Např. oba mají HF a oba si poslouchají svou muziku (výborná záležitost pro dlouhé přejezdy tichých domácností). Nebo oba mají HF a spolu interkomují (vřele doporučuji mladým odolným párům, musejí už být ovšem sehraní a tolerantní). Dále oba mají HF, pilot poslouchá navigaci a batůžek muziku (ideální při komplikovaných průjezdech cizími velkými městy).
Možnostem propojení se meze (téměř) nekladou.

Pilot sólo: Tak tady je to na vůli a chuti každého soudruha. Já používám jako navigaci PDA Mio A701 (stařenka s těžko překonatelným GPS čipem), která ovšem neumí A2DP profil (nepřenese BlueToothem stereo), takže jsem si pořídil Sennheiser BTD300, což je krabička napojená do stereo výstupu (pro rýpaly: ano, přes redukci 2,5mm jack <> 3,5mm jack :-) ), která se neptá na povahu signálu a prostě jej převede BTčkem kamkoli. Takže, v PDAčku mám nainstalováno iGo8 a na kartě kopec muziky, a vhodným poměrem "potenciometrů" (hlavní, v Media Playeru, hlasitost navigačních pokynů) si navolím úroveň výsledného zvuku tak, že muziku slyším (a neohlušuje mne) a přes ni jedou čistě srozumitelné navipokyny. Vedle toho mám samozřejmě standby HF, takže když mi někdo zavolá, tak F4 odpojí Sennheisera a čeká (nebo nečeká, pokud mám v telefonu zatržen "Autozdvih příchozího") jestli hovor přijmu. Po zavěšení se do tří vteřin zase navigace s muzikou připojí.

Výdrž baterek: dostačující :-) V režimu pilot<>batůžek interkom cca 8 hodin, v režimu moto<>moto cca 6 hodin, v režimu pilot sólo (mnou provozované výše popsané zapojení) cca 8 hodin. V sadě je dvojnabíječka z 220V, já si koupil ještě USBčkovou a CL adaptér 12V>USB a můžu nabíjet i na motorce.

Nevýhody: Cena. A v jistých rychlostech ta "bradavice" trochu táhne přilbu ke straně, nic co by se nedalo v pohodě přejít, ale nováčka to zaskočí. Člověk se musí naučit počet a délku jednotlivých stlačení jednoho jediného ovládacího knoflíku, jinak za horizontem ztratí kolegu na druhé motce a pak dalších dvacet minut mačká a mačká a horečně vzpomíná, jak to zase spojit do hovoru (že Jardo :-) ) A ještě jedna nevýhoda: Vzniká na tom závislost :-)

Poznatky z provozu: i telefonát ve stokilometrové rychlosti vnímá druhá strana jako úplně normální hovor z mobilu na ulici. Samozřejmě pouze za předpokladu, že se neprokecnete, např. větou: "Kam to lezeš, č****u, no viděl to svět, kamion předjíždí kamion, to bych zakázal...", "Sakra, radar!", apod :-) A kdyby mi někdo tvrdil, že si v dálničních rychlostech dokážu (na motorce!!) užít cinkot jednotlivých mincí tak bych ho poslal k Chocholouškovi ;-)
Odbočím: nechci nikoho navádět k tomu, aby se v provozu choval nezodpovědně a "hluše". Ve městech hudbu neposlouchám a na dálnici se stejně orientuju víc očima než sluchem. Takže doufám, že se to tady nezvrhne ve flame o ne/bezpečnosti hudby v přilbě. A jeden osobní konkrétní postřeh: špunty do uší jsou daleko nebezpečnější než v přilbě vestavěné reproduktory (protože v případě F4 se o sluchátkách už ani nedá mluvit, jde o repráčky s krásným zdvihem :-) nicméně je možnost pořídit si i slim verzi do přileb, ve kterých není místo, zvuk ovšem utrpí).

Fuj, to jsem se rozepsal :-D

A ještě jeden poznatek: Až vám budou prodejci jednotlivých přileb tvrdit, jak ta jejich je ze všech nejtišší, tak jim nevěřte, vždycky záleží i na konstrukci motorky a aerodynamických poměrech na ní panujících...

Děkuji za pozornost (spíš trpělivost :-) ), že jste se prokousali až sem :-) Z.

PříspěvekNapsal: 23.10.2010-13:30
od mirekm
Zbyňku, super článek, myslím, že je tam vše :-) :smt038

PříspěvekNapsal: 24.10.2010-15:13
od Bartus
Zbyňku, díky za obsáhlé info.
Já si zajel za Haberou včera a probrali jsme to osobně. :smt023
Já to nepotřebuju mít vše naráz, pro mě je hlavní přenos té navigace a komunikace s Pavlínou, hudbu beru jako bonus. Přilbu mám novou, takže zase min 5 let mi vydrží.

PříspěvekNapsal: 24.10.2010-16:07
od zbynek
Jenže to právě v jednom čase nejde, abys současně "interkomoval" a navigoval. Aspoň u F4 ne.
EDIT:
Jde to, ale za cenu 793,-Kč a sníženého komfortu. A ještě musí mít tvá navigace 3,5mm stereojack. Pak si pořídíš tohle a budeš mít obojí: navipokyny via kabel a batůžka via BT.
Jenom je to holt pupeční šňůra, no.....

PříspěvekNapsal: 25.10.2010-04:48
od Bartus
Blbě jsem se vyjádřil, nepožaduju to současně :wink: takže je to ok.

PříspěvekNapsal: 25.10.2010-17:39
od xy
...Interphone F4 přenáší zvuk naprosto dokonale - až jsem se chvílemi dusil potlačovaným kašlem abych neobtěžoval toho kilometr za sebou :wink:

...kdybych měl častěji na cestách nějakého spolujezdce/spoluřidiče, asi bych do téhle sady šel, i přes její cenu...

PříspěvekNapsal: 25.10.2010-17:42
od Pavel
Nemám k tomu co víc napsat, Zbynek to popsal do detajlu. :lol: Máme taky F4 a ten zvuk je fakt supr :smt023 a že jsme těch kecafonů už pár vyzkoušeli. Jediný mínus aspoň u nás opět odešly drátky v helmách (u obou) na posledním srazu už to nemakalo .Ted probíhá reklamace, dřív jsem se do Říčan nedostal. Takže kdo chce kvalitní zvuk stejně doporučuji Pavel

PříspěvekNapsal: 27.10.2010-13:38
od Bartus
Mám dotaz k té F4, na caberg sadě je mi montáž jasná, je to napojené přes otvor, který tam je už předem pro ovládač připraven. U F4 se ovládač připevňuje k helmě přilepením? Předpokládám, že se to nešroubuje ani není nutné nijak vrtat :wink:

PříspěvekNapsal: 27.10.2010-15:54
od HABERA
U F4 jsou dvě placky do které se umístňuje přístroj.Jedna se dá nalepit a druhá má držák.Takže se nic nevrtá.

PříspěvekNapsal: 27.10.2010-17:59
od Pavel
Správně Habero :lol: u mé Shark to mám přes tu placku , Lence na Schuberth přilepeno oboustranou páskou. Drží oboje.

PříspěvekNapsal: 29.11.2010-20:41
od Radis

PříspěvekNapsal: 30.11.2010-14:29
od Pavel
Pavel píše:Nemám k tomu co víc napsat, Zbynek to popsal do detajlu. :lol: Máme taky F4 a ten zvuk je fakt supr :smt023 a že jsme těch kecafonů už pár vyzkoušeli. Jediný mínus aspoň u nás opět odešly drátky v helmách (u obou) na posledním srazu už to nemakalo .Ted probíhá reklamace, dřív jsem se do Říčan nedostal. Takže kdo chce kvalitní zvuk stejně doporučuji Pavel
reklamace proběhla v pohodě obě sady do helem daly nové :smt098 Pavel