Stránka 1 z 2
Startování

Napsal:
01.07.2005-11:15
od Anonymous
Ahoj, vlastním asi půl roku XJ600S Diversion z roku 1999.
Je to můj první japonec a jsem s ní moc spokojen, má najeto 18.000 km. Jak tak procházím tyto stránky, které jsou mimochodem moc pěkné, napadlo mě, že se Vás tady na fóru přeptám na snad jediný problém, který s ní mám… a sice startování. Mám ve značkovém servisu seřízeny ventily, karburátory, vyměněný olej…chod motoru je krásný, vyrovnaný v celém spektru otáček.
Za chladna dám sytič a musím 2 až 3 x bez plynu točit tak 3 – 4 sekundy. Pak motor naskočí, nevím, jestli třeba nedělám něco špatně.. Známí říkají, že delší start je slabina Xjček, ale přesto….
Mohli by jste mi někdo poradit, případně napsat Vaše zkušenosti?
Děkuji
Jirka

Napsal:
01.07.2005-11:41
od OTIS
Já tak nějak podobně, jak kdy, většinou to chytne už na 2. start.
Důležité je, že to u teplého chytne okamžitě. Jak sem si všiml, některé supersporty s tím mají problémy...

Re: Startování

Napsal:
01.07.2005-12:13
od Anonymous
Od té doby co sem si vyměnil uhlíky ve startéru mi to chytá okamžitě, i studený....

Napsal:
01.07.2005-12:19
od OTIS
A to i studený v zimním období?

Napsal:
01.07.2005-12:39
od TOMMZ
Fígl pro startování po delší odstávce:
1. přepnout palivový kouhout na PRI
2. Nechat tak cca 15s
3. Startovat - max. doba spuštěného startéru 3s
4. Pokud nechytne poprvé tak opakovat bod 3 v 6s intervalu
5. Pokud nechytne ani potom, hodit do šrotu
6. Ihned po nastartování přepnout palivový kohout na ON
Obecně XJ nestartuje nejlíp, ale můžou to zhoršit podpálené ventily nebo špatně seřízený karburátory pro volnoběh.

Napsal:
01.07.2005-14:15
od Anonymous
Cau, já když startuju za studena, tak lehce zatáhnu za plyn a chytne hned. Je to zvyk z Jawy, ale funguje!

Přidám jí jen tak trošku...jen jí pošimrám a hned zase pustim.

No a pak už si přede.

Startování

Napsal:
22.07.2005-14:03
od Anonymous
Zdarec vespolek,
jakožto nový člen se podělím o jednu zkušenost, která mě málem stála dovolenou na moto. Asi před měsícem mi XJ 900 sem tam blbě startovalo - jako by byla slabá baterka, dokonce se mi párkrát stalo, že na benzínce jen cvaklo startovací relé a nic. Až po chvíli to líně naskočilo. Baterka byla jen rok stará Varta. Nechal jsem ji dobít, zkontroloval dobíjení (bylo OK) ale moc se to nezlepšilo.

Nechtěl jsem riskovat, že někde na Norsku mě baterka klekne a tak koupil novou (tentokrát Yuasu). Vyjíždím na dovču a u Jihlavy na benzínce startér jen cvakne.

Hledáme problém a postupně se dopracujeme až ke startéru, který na 12 V nereaguje. Po roztlačení se vracím zpět, doma startér putuje ven a je rozebrán. Vysype se z něj černý prach a na místě kde bývají uhlíky jsou jen drátky. Nouzově jsem tam dal přibroušený z nějaké škodovky a jelo se.
Takže jak už tu psal Hospa, problém se startováním může být i v součástce, kterou většinou přehlížíme
To Hospa: dal jsi tam originál uhlíky, nebo jsi sehnal a upravil nějaký jiný?

Napsal:
23.07.2005-02:06
od Anonymous
Presne jak tu kdosi napsal. Sytic, ctvrt plynu a starter....zarucene chyta napoprve i po rozborce:)

Napsal:
23.07.2005-08:20
od Ales
přesně tak

uhliky

Napsal:
29.07.2005-18:53
od Anonymous
jak psal Semik tak mam stejnou zkusenost. ja ovsem myslel ze to je rele az pak jsem vyndal starter cernej prach se taky vysypal ale cast uhliku tam jeste bylo tak jsem ho jen posunul tak aby chytala ale ceka me to urcite zase
Startování

Napsal:
19.08.2005-08:02
od Anonymous
Zdarte všichni,
Jsem moc rád, že Vás na mou otázečku odpovědělo tolik. Já jsem vyzkoušel nejprve tu metodu, co popisuje „TOMMZ“, no a start se děje po kratičkém točení ze sytičem už i na poprvé, takže jsem byl už spokojený…
Pak mě ale napadlo vyzkoušet i tu nejjednodušší variantu, po 14ti dnech (dřív to nešlo, zkurvená práce….) jsem přišel k mašině a zkusil start bez sytiče a ona mrška bez problémů naskočila doslova nadrc …. No a to mě přivádí na další otázečku…… Chytá to teda pokaždé za chladna i za tepla (bez sytiče) bez problémů, jen se mi nelíbí, že má bez sytiče za studena příliš malé otáčky, pochopitelně

. No a známý mi radil, že je dobré nastavit si ručním regulátorem otáček těsně po startu volnoběžné otáčky na 1500 ot/min a jak se to bude zahřívat, tak ubírat ať to má výsledný volnoběh 1100 ot/ min za tepla..
Zkusil jsem to jednou a bez problémů (podotýkám, že při tomto způsobu startu se ani nedotknu plynu, přidám poprvé až tak po minutě a dál normálně…..Co Vy na to? Asi jsem detailista, ale když ono to tak krásně jede

. Mějte se, a ať Vám to všem jezdí……
Jirka
PS: kurnik díval jsem se na fotky ze srazu a docela je mi hořce, že jsem se tam nedostal, plánujete letos ještě něco podobného?

Napsal:
08.08.2006-16:10
od Anonymous
Ahojte! Mam takovej možná trochu neználkovskej dotaz

jakou má funkcionalitu poloha PRI na páčce pouštění benzínu... Takovou věcí jako je vypínání benzínu se asi obtěžovat nemusím že? To je děláno elektronicky. nebo se pletu ??


Napsal:
08.08.2006-19:06
od OTIS
Ne nemusíš. Kohoutek se otevírá díky podtlaku z běžícího motoru - hadička od kohoutku je připojena k sání motoru.
Vypněš motor, kohoutek se zavře


Napsal:
08.08.2006-20:25
od Anonymous
A poloha PRI znamená, že benzin teče samospádem..třeba když vypustíš komory karburátorů, tak pak přepneš na PRI, abys je zas napustil..je to tak na cigáro, nedávno jsem to dělal..a nějak se mi zdá, že od tý doby líp startuje


Napsal:
08.08.2006-21:32
od Anonymous
Nebo když nestihneš za jízdy přepnout na rezervu

Ta doba je fakt tak na jedno cigáro, ačkoliv 10 let nekouřím. Když jsem to četl tady poprvé, tak jsem si myslel, že si dělá srandu, ale posledně mi zdechla před garáží než jsem se oblíkl a fakt to trvalo docela dlouho než si nacucla, málem jsem vyšťouchal baterku jak jsem byl nedočkavej


Napsal:
09.08.2006-18:12
od Anonymous
Kdyz je teplo tak nedavat plnej sytic, ale jen kousek. Cim vetsi kosa tim lip to chyta na plnej sytic.
V tedle horkach jsem startoval skoro bez sytice. Pri -5 startovala jako hodinky s plnym syticem.
Je to dany tim, ze sytic opravdu syti. Kdyz je mraz vzduch je vetsinou hodne vysusenej a do valce se kysliku vejde hmotnostne vic. Je potreba bohatsi smes a tim plnej sytic funguje dobre. Naopak v lete je potreba tu smes obohatit jen malinko jinak se to uleje a pak to chcipne a startovani je obtizny, protoze jsou svicky mokre. Takze za tepla sytic jen na kousicek.

Napsal:
09.08.2006-20:36
od Anonymous
Nevim jestli máte všichni el.čerpadlo,já mám podtlakový(membránový) a když zastavim a benzin z karbeců se vypaří,(je to hned) musim startovat jak s kohoutem na PRI tak s plnym sitičem,abych co nejdřív nahnal benzin do karbeců.Myslim že se to promítne i na spotřebě


Napsal:
10.08.2006-04:56
od OTIS
Jak se ti to může vypařid hned? Jakože třeba zastavíš u obchodu, dojedeš po 20 min. a je to pryč


Napsal:
10.08.2006-06:26
od Anonymous
Ahoj, moje zkušenosti se startováním jsou stejné, jako u ostatních. Měl jsem vloni dvouválec do V a ten chytal za půl vteřiny a tak jsem byl docela smutný z toho, že jsem startoval na 2-3krát. Pak jsem zkusil přidat nepatrně plynu a ejhle. Naskočí hned a po protočení uberu a zůstane na 3000 otáčkách. Pak postupně ubírám sytič. Rozjíždím se asi po minutě, motorka nekašle a když nemám před sebou křižovatku, tak vypnu sytič po 100 metrech.

Napsal:
10.08.2006-17:54
od Anonymous
No tak rychle zase ne

Když odjíždim z práce (po 8,5 hod.)tak musim se sytičem jinak by kuckala a chcípla,sitič ubírám pozvolna aby nekuckala,ze začátku jsou ve 2500 (po 2denním stání ve 3000 a bez PRI to nejde) a pak pozvolně ubírám,nechám je v 1500 než si nasadim helmu a rukavice a pak eště chvilku než plynule vrčí bez sytiče,no tak asi tak no.

Napsal:
05.03.2007-05:01
od kubik1
ja mam teda XJbábu z roku 86 a na sytic startuje fpohode,ale pri zahratym motoru tocim treba 5s a vubec se ji nechce-sotva dejcha

a jeste vetsinou chcipne,pri teplym motoru musim holt vzdy s plynem(to mi připomína bejvalího péráka

)

Napsal:
09.09.2007-09:09
od Anonymous
Zdravím xj-čkáře,jsem tu nový,mám xj 900s,r.1996,maj.53tis.Co se týče startování,je fakt,že při studeným motoru musí starter asi 2-3s točit než se to rozbublá,ale dá se to zlepšit tak,že při vytaženým sytiči s e dá malinko plynu amotor jde okamžitě.hned jak chytne stáhnu sytič tak aby točil 1200-1300ot,a chvilku nechám běžet. Cau Miloš

Napsal:
09.09.2007-13:34
od Anonymous
Uhlíky ve startéru se dají nahradit jakýmikoli,který tam pasujou a mají přibližně stejnou tvrdost.Větší se dají osmirkovat.Komutátor je dobré ocistit jemným smirkem,drážky mezi lamelami prošurovat tenkým ostrým předmětem,a znovu přesmirkovat.Když už je to venku,zkontrolovat ložiska a ozubení. Miloš

Napsal:
09.09.2007-14:58
od Anonymous
Mám najeto 36 tisíc a cinknu a jede. Prostě chytý vždy a všude, teplá i studená, jen cvrnknu na tlačítko a běží.
Když ej studená a bez sytiče, chytne okamžitě, chvilku brblá, pak se rozhádá a chcípne. Takže studenou ji cvaknu na sytič a po chviličce po pár metrech sytič vypnu.
Ale teplá nebo vlažná, cinknu a běží.

Napsal:
09.09.2007-22:41
od Anonymous
Já mám na tachu přes 75tis a startuje v pohodě. Studená nebo teplá to je fuk. Ale je fakt že jezdim denně, když zůstane 14dní stát tak už to tak růžový neni. Ale po chvilce přemlouvání červeným tlačítkem naskočí


Napsal:
01.11.2007-13:36
od karlos
Tak dnes jsem si tedy užil. Po měsíci jsem přišel k motorce, že ji protočím. Samozřejmě první co bylo kohout do PRI a pauza. šel jsem se vyvětrat ze psem a za 5 minut jsem byl zátky. Jdu na to. Vytáhnu sytič, staruju a nic. Tak znovu. A znovu. A kurva, asi se ještě nenaplnily karbecy. Dalších 5 minut pauza. A staruju. A zas nic, jsem nasranej, jdu pro svíčák. Všechny svíčky mokré, všechny házely jiskru jak víno. Baterka v prdeli. Startovací kabely a plechovka. Točím, nic.
Jsem nasranej a jdu vedle na pivo. Vrátil jsem se, opřel jsem se o motorku a brnkl do startéru. Motorka chytla na 2 a zdechla. Tak znovu. Chytla na 3 a běžela. Vypnu, opřu na policajta - a už nechytla. Musel jsem ji narovnat a pak chytla, už na 4.
A já se ptám: čím to je? V létě startovala na dotek o startér. podotýkám, že parkuju ve venkovní nevytápěné garáži.
Vlhkost, voda v karbecích?
Nestartuje po odstávce

Napsal:
01.11.2007-17:52
od Anonymous
Reaguji na dané téma.
Mám XJ z roku 1990 a mám ji chvilku.
Pokud stojí týden a více a chci ji natočit, tak vytáhnu sytič a začnu startovat. Motorka chytne a hned chcípne. Další pokus je marný. Točí jako blázen a nic. Jiskra na svíčku přitom jde.
Nezbývá než ji pustit z kopce a ona holka naskočí.
Po tomto úkonu již chytá na první pokus a to jak studená tak i teplá.
Po delší odstávce se problém opakuje.
Zkoušel jsem i před startem přepnout na PRI,plný sytič ale nic.
Myslím že tam záhadně neteče benzín.
Můžete mi zkusit poradit zda v tom není nějaká finta??
Zdraví Zdeněk


Napsal:
01.11.2007-22:30
od Anonymous
Zdar všichni sem tu taky novej ale věc co se týče startů mi taky nedává spát více meně mám stejnej problem jako všichni . Já mám xj rv:94 a mám ho od června , ale k věci: po cca.10 dnech stání nechce chytit i přes všechny již zmíněné finty se sitičem a plynem nic nepomáhá , dnes jsem zase startoval po delší době , páč sem neměl jeden výfuk (díra jak jsem psal v jiném příspevku, už je zavařeno), a start do bezvědomí skoro do konce baterky , tak jsem neváhal a vyndal svíce , a ony suchý a jiskra ok říkám co je, tak rozeberu palivák a bezín teče (pri) říkám to neni možný , tak fouknu do hadičky ke karbecu a bublá, zadělám vše zpět a ok motorka se zbudila hned na první start. Z toho mi vyplývá že karbeci po delší době se nemůžou (zalejt) ?? nebo tak něco , když startuju po 3 dnech pohoda - naškrtnutí , ale po 10 problém jako blázen , asi to pokaždý budu takto praktikovat a bude klid

Zajda

Napsal:
01.11.2007-23:41
od PIG
Tak to já jsem zase rád že nemám problémy jako vy. Normálka přijdu k mašině, podržim trošku plyn a škrknu a chytne hned. I po dvou denim stání v garáži. Teplá chytá okamžitě bez plynu. Když dám sitič tak se ji chytat nechce. Ale s trochou plynu je to hned.
Nestartuje po cca týdnu...

Napsal:
02.11.2007-18:14
od Anonymous
Ahoj ZAJDO.
Reaguji na Tvůj vstup na chatu a prosím můžeš mi popsat jakým způsobem foukáš do té hadičky aby se naplnily karbece, mám jak jsem popisoval naprosto stejný problém se startem po cca týdení odstávce. Dá se to provést nějak jednoduše bez velké demontáže.
Dík za odpověď.
Zdeněk T.
