Stránka 1 z 1

Cvaká ventil

PříspěvekNapsal: 18.08.2015-11:22
od XON
Čau, nedávno jsem na mojí XJ řešil ventilové vůle. Na dvou sacích ventilech jsem naměřil 0,05-0,1 mm (místo 0,1-0,15) a na dvou výfukových 0,15-0,2 (místo 0,2-0,25). Koupil jsem dvě nové podložky a ostatní popřehazoval tak, že vůle byly všude v tolerancích. Vždy jsem tedy dal podložku maximálně o 0,05 mm tlustší - žádné velké změny. Po smontování jsem nastartoval a ze začátku vypadalo všechno v pořádku. Po chvilce se ale z levé strany motoru začalo ozývat cvakání jednoho ventilu. Těžko říct, jestli se zvuk objeví až po zahřátí nebo jenom vynikne tím, že se ostatní ventily ztiší. Říkal jsem si, jestli jsem něco neudělal špatně, takže jsem opět shodil víko a všechno přeměřil - vůle jsou všechny OK. Cvakání je celkem hlasité, ale je slyšet jenom při zahřátém motoru (během jízdy slyším přes vítr i v 50 km/h). Kromě toho se motor chová normálně. Nevíte někdo, proč zrovna jeden ventil cvaká, když je vůle v pořádku a hlavně stejná jako u ostatních?

Re: Cvaká ventil

PříspěvekNapsal: 18.08.2015-12:01
od TOMMZ
Asi bude záležet i na případném opotřebení ventilu, sedla. Jinak XJ je prostě "šicí stroj" a cvaká.

Re: Cvaká ventil

PříspěvekNapsal: 18.08.2015-12:20
od XON
Já vím, však předtím taky cvakala, teď ale cvaká jeden ventil výrazně víc. :)

Re: Cvaká ventil

PříspěvekNapsal: 18.08.2015-12:32
od OTIS
Co jsem teď jezdil v pařákách, tak je ten zvuk mnohem intenzivnějí. Pokud máš vůle OK, tak cvakání neřeš a jezdi :wink:

Re: Cvaká ventil

PříspěvekNapsal: 18.08.2015-15:25
od Koudy01
Tak tak. Pokud ti to cvaka z leve strany, tak ti opetovny serizeni ventilu na 90% nepomuze. Zleva cvaka spoustu XJcek. Proc to cvaka, nevim... :-)

Re: Cvaká ventil

PříspěvekNapsal: 21.08.2015-15:06
od XON
Díky za odpovědi. Jenom mi pořád není jasný, proč to předtím necvakalo, když vůle nebyla výrazně jiná. Ale snad to, jak říkáte, nic neznamená. :)