Stránka 1 z 1

Tajemný váleček - předehřevu karburátorů - solenoid

PříspěvekNapsal: 08.07.2010-10:15
od Zdeněk
čaute. dnes jsem sundal nádrž a všiml jsem si, že je odpojený váleček co je našroubovaný na levém válci a vedou od něj 2 káblíky + 1trubka k pravé ventilové hlavě a 1 hadička k pravému karbcu. Foto dám na můj profil. Moto jezdí (zatím jsem jel 150 a víc zatím nechci) i točí normálně do maxima. Do odpojeného káblu jde po zapnutí klíčku proud a jde tam i po nastartování. Nevím odkdy je to odpojené a mám mírnou obavu to zapojit a nechat jen tak. V manuálech jsem ho nenašel takže nevím co to vůbec múže být. Poraďte mi prosím "čo s tým". Nevím co by měl mít společného karbec s hlavou ventilů. Díky.

PříspěvekNapsal: 08.07.2010-10:36
od Mira XJ
To je takovej krám kvůli emisím. Dodávalo se to myslím pro Kalifornii a možná Švýcarsko. Je to obyčejný elektromagnetický ventil. Pokud ho necháš odpojený ,tak to ne nic nemá vliv.

PříspěvekNapsal: 08.07.2010-11:41
od Zdeněk
Takže když bude odpojen tak to na nic nemá vliv a když ho zapojím tak taky nic nezkazím? Že bych méně znečišťoval vzduch na severní moravě :lol: No zkusím to zapojit (a naco to má vliv?)a chvíli jezdit a uvidím pak. Samazřejmě když ho potom odpojím, tak řádně zaizoluji kontakty. Díky moc

PříspěvekNapsal: 28.07.2010-19:22
od Zdeněk
Tak jsem to opět odpojil, protože mírně začal prosakovat olej kolem celého toho ekologického bazmeku.

PříspěvekNapsal: 28.07.2010-21:28
od PavelRce
Je to systém předehřevu karburátorů.
Ten váleček je selonoid. Podle teploty (čidla v karburátoru) se otevírá a umožňuje protékat horkému motorovému oleji postupně přes všechny karburátory (jsou tam oddělené komůrky) a pak steče zpět do motoru. Takže se předehřívají karburátory.
U novějších XJ je pro změnu na olej samostatný chladič vpředu nad motorem a předehřev není.


Hodnoty dle servisního manuálu:
Termospínač sepne a otevře selenoid (olej protéká) při teplotě pod 12 +-4st. Celsia
Termospínač vypne a uzavře selenoid (olej neprotéká) při teplotě nad 23+-3st. Celsia.
T.j. spínací hysterése teplotního čidla je asi 11 st. Celsia


Z toho vyplívá, že pokud budete jezdit na mašině při teplotě nad 12 st. tak to bude provozně nepotřebný a nad 23 st. stále vypnutý.
8)

PříspěvekNapsal: 29.07.2010-15:03
od Zdeněk
PavelRce---
Díky za tvé fakt vyčerpávající info, ale v manuálu co mám já nic není. Nemohl bys mi ten tvůj PROSÍM přeposlat? Teda pokud ho máš v PC. Dík.Dík.Dík.Dík.Dík.Dík.Dík.Dík.

PříspěvekNapsal: 29.07.2010-22:12
od PavelRce
Ten manuál jsem umístil na http://www.ulozto.cz/5439740/xj600s-hay ... manual.pdf
Stahnul jsem ho z internetu a myslím že jsem ho našel někde v odkazech tohohle servru.
Ten předehřev je popsaný na straně 88 až 90.
Ahoj Pavel

PříspěvekNapsal: 30.07.2010-12:28
od Zdeněk
Moc díky už ho mám ale mám problém (móóóc velký) s angličtinou. Nevíte o nějakém dobrém přelkadači co by mi to přeložil do CZ nebo aspoň do SK?

PříspěvekNapsal: 30.07.2010-12:30
od Zdeněk
Moc díky už ho mám ale mám ...
myslel jsem jako že jsem ho díky tobě z tama stáhl. A teď jsem ho viděl poprvé. .

překlad

PříspěvekNapsal: 30.07.2010-19:10
od DickSz
No nejsem sice moc dobrý překladač, ale pokud toho nebude moc, tak bych to přeložil do nějakého středoevropského jazyka :-)

PříspěvekNapsal: 31.07.2010-08:22
od Zdeněk
No tož dickszi móžeš klidně překládat. Odkaz máš nahoře. Ale je tam celkem dost stránek, takže se asi zapotíš . A určitě toho využije víc lidí než jen jeden CHACHAR od Krnova. Zkoušel jsem postahovat nějaké překladače souvislých textů, ale zatím žádný si s tím neporadil. Nebo to tam blbě zadávám. Nevím. Zatím AHOJ.

PříspěvekNapsal: 02.08.2010-06:51
od DickSz
Celé to přeložit nemůžu. Když tak písni stránky.

PříspěvekNapsal: 02.08.2010-18:55
od Zdeněk
dej mi trochu času. musím si vybrat

PříspěvekNapsal: 03.08.2010-09:36
od DickSz
Nemáš tady v tom vlakně rok výroby motorky.
V manuálu jsou eva popisy pro roky 92- 95 a pak od roku 96
tak který?

PříspěvekNapsal: 03.08.2010-09:52
od Zdeněk
Mám r.v. 1993. Však to mám na profilu. Když tak zkus přeložit obsah a pak by jsme mohli něco vybrat. Dík.

PříspěvekNapsal: 03.08.2010-10:48
od DickSz
Do roku 95 je to jednodušší, pak tam nacpali rele,
pracuju na tom a pak bych poprosil moderátora aby to sem dal pro všechny.

PříspěvekNapsal: 03.08.2010-11:07
od DickSz
mimochodem v dnešním vydáni Opavského a Hlučínského Deníku je článek o slově CHACHAŘ :-)

Re: Tajemný váleček - předehřevu karburátorů - solenoid

PříspěvekNapsal: 19.08.2016-15:48
od nevo7
Odpojil kompletne niekto ten predohrev a všetko fungovalo aj bez neho?

Re: Tajemný váleček - předehřevu karburátorů - solenoid

PříspěvekNapsal: 19.08.2016-16:32
od Koudy01
http://www.motorkari.cz/tema/?t=188429 MarfyVFR - myslim, je i tady na foru.

Re: Tajemný váleček - předehřevu karburátorů - solenoid

PříspěvekNapsal: 19.08.2016-16:43
od nevo7
No vidíš to, všetky xj majú ten istý problém, aj mne to presakuje. Pozeral som zahr. fóra /nielen xj/, ale väčšina sa len spýta a ako býva zvykom, nik nenapíše výsledok. Väčšinou udávajú tak 5-10 st. teplotu, že by to mohlo blbnúť. Len raz som sa vozil pod 10 st. /a to nie s touto moto/, väčšinou motku vyberám keď je tak 12 a viac /ideál aj v zime, na absťák :) /.

Aj tu, ale moc som sa nedozvedel: http://www.xjrider.com/viewtopic.php?t=4987, len že pri 92ke Now that being said, our US XJ's didn't get the carb heaters. I've never had problems with carbs icing up and I'm certain you can ditch the system if its become troublesome.

Marfymu som napísal SS.

Re: Tajemný váleček - předehřevu karburátorů - solenoid

PříspěvekNapsal: 23.08.2016-11:53
od marfyVFR
Ahoj, už jsem odepsal... :wink:

Ono by to možná šlo i přetěsnit - bude tam nějaký O-kroužek (asi). Mě štvalo, že mi při otvírání plovákovek z kanálků teče olej, ale zároveň mám rád, když je moto v originálu, tak jsem ventil zachoval a karburátory z okruhu vyřadil. Ventil je teď k ničemu, protože spojuje jen hadičku z hlavy do víka ventilů, ale pořád tam je. Motorka jede stejně, nicméně pokud ho vyhodíš, vyjde to na stejno.

Re: Tajemný váleček - předehřevu karburátorů - solenoid

PříspěvekNapsal: 23.08.2016-17:23
od nevo7
Díky za odpoveď.

Pýtal som sa aj všeobecne na SK fóre, ale nič konkrétneho s nejakou skúsenosťou so staršou motorkou. Ale dali mi tam nápad. Skúsim to len káblovo odpojiť, aby to nepracovalo a uvidím ako sa to bude správať /najmä pri jesennom jazdení/. A možno cez zimu to zhodím /a keď bude najhoršie, zas to raz nahodím - aj tak by to nik nekúpil, keby som to dal na bazos :D /.

Re: Tajemný váleček - předehřevu karburátorů - solenoid

PříspěvekNapsal: 23.08.2016-18:10
od marfyVFR
Pokud prolínal olej a zůstane to připojené k rozvodu, poteče to pořád. Celý ten bazmek bych shodil a uvidíš.

Re: Tajemný váleček - předehřevu karburátorů - solenoid

PříspěvekNapsal: 23.08.2016-22:53
od Koudy01
Souhlasim s martym. Olej tam potece porad. Ten tam proste je a vzdycky, pokud to je namontovany, bude. Tim, ze ten bazmek das pryc nic nezkazis. Ja ty diry v motoru , kde sou napojeny hadicky, mam na tom novejsim modelu normalne z vyroby zaslepeny sroubem. Hadicky na karburatoru necim zacpes a je to asi vyreseny. Jediny, o co prijdes, je ohrev karburatoru olejem v asi min jak 12°C venkovni teploty. Otazkou je, jak moc ucinny tento ohrev je = o kolik driv se ohreje olej, nez samotny karburatory primym teplem od motoru, kolikrat za rok tuhle vymozenost pouzijes a jak moc a v cem to pomuze?
Na novejsim modelu to je elektricky. To znm. pokud je venkovni teplota mensi nez rekneme (nechce se mne v manualu hledat konkretni teploty) 12°C, topi topny teliska a zahrivaji karburatory. Ale, aby nedoslo k prehrati, topi stejne jen pri zarazenym kvaltu. Na neutral ne. Toho muze vyuzit clovek v zime - je kosa jako prase a chcu si predehrat karburatory = zapnu klicek, zaradim kvalt a pred nastartovanim to necham chvili stat, cimz ohreju karburatory. A dostavi se opet otazka - jak casto tahle situace nastane a jak moc a v cem to pomuze? Lip to startuje? Vzdyt to stejne chyta na drc. Smes lip hori? Mozna jo a kdyz jo, je to rozeznatelny? Nevim...ale maji to i auta. Ale s tema se normalne v mrazech jezdi, ze jo.

Re: Tajemný váleček - předehřevu karburátorů - solenoid

PříspěvekNapsal: 24.08.2016-07:33
od marfyVFR
Osobně nevidím přínos předehřevu paliva. Jestliže je poměr vzduchu a paliva kolem 14:1, nedovedu si představit, že ten trošek oleje může mít vliv na teplotu směsi. Naopak třeba turbomotory mají mezichladič. Nakonec na třiapůlích jsme jezdili v -10ti a jak to frčelo. Teď mě z toho bolí kolena. :lol:

Re: Tajemný váleček - předehřevu karburátorů - solenoid

PříspěvekNapsal: 24.08.2016-08:52
od nevo7
Tak to teda zhodím, asi teraz pred jeseňou, aby som vedel, čo ako.
Ináč motka je asi z Holandska /podľa nálepiek info nápisov na zadnej kapotáži/.
Ja chcem len vyhodiť ten bazmek za motorom /aj to vyčistí motor od ďalších hadíc/. Na motore na pravo nechám šrób, hadičky mi na karburátore nevadia, tie sú vzadu, kryté kostrou, to nezavadzia ani ich nie je vidieť. 8)