Stránka 1 z 1
Přídavné sání vzduchu - xj900s

Napsal:
10.02.2010-14:14
od Anonymous
Chlapi na XJ900S (rok96) je (jestli to dobře chápu) přídavný systém sání vzduchu, který je vyvedený do ventilů kt. jsou po stranách předního světla pod kapotáží - viz.schema na:
http://62.5.189.98/yamahaeur/u...user/moto/ (sekce XJ900S, rok1996, odkaz-air induction system). Nenašel jsem tady žádnou zmínku o funkci tohoto mechanismu, jak to ovlivňuje výkon motoru, co se s tím dá dělat - chtěl bych shodit kapotáž (vím že to tady není oblíbená myšlenka ale plánuju to) a nerad bych s tím experimentoval..Jestli někdo má informaci nebo užitečný odkaz budu vděčný..

Napsal:
10.02.2010-14:36
od felika
Kapotáž môžeš zhodiť bez obáv - tá spleť tých trubiek a ventilov sa drží o rám a nie o kapotáž, tá ich len obopína, takže do nich vôbec nezasahuješ.

Napsal:
10.02.2010-14:56
od Mara
No taky by me zajimalo k cemu to je , jesli je to poruchovy, jakej to tam ma smysl, zda to vyzaduje nejakou udrzbu... sem na to koukal a nikdy sem takovou vec nevidel, vi nekdo ???
kdyz sem tak zbezne prolit google, tak se se jen zjistil ze to lidi vyskubavaj a zadlepujou. Proc ???

Napsal:
10.02.2010-15:41
od Jarek
Je to přisávání spalin do sání, otvírá asi ve 4000 a prej to může zasírat karbec a ubírat víkon.
To víš teď už nám budou do všeho kecat ti ekoteroristi


Napsal:
10.02.2010-16:35
od Mara
Takze pokud na to nebudu saha, tak pripadna nefunkcnost toho bazmeku spotrebu vykon ci neco jineho neovlivni?? je to je kvuli emisim ?

Napsal:
10.02.2010-17:57
od PIG
Jasně, je to tam z prdele a konstruktéři v yamaze jsou kokoti a dali to tam protože neměli do čeho píchnout a motorka s tím aspoň vypadá důležitě.
Já bych to dal pryč!
To je asi jako to, proč si někteří dávají dolů zadní blatníček!

Napsal:
10.02.2010-18:14
od Mara
Ja to nehodlam sundavat, jen se ptam, abych vedel. svicky se menej, ruzny filtry a naplne, vetsina casti potrebuje obcas nejakou udrzbu, tak se na to ptam co to je, abych vedel, zda to potrbuje taky nejakou peci, pripadne co se stane , kdyz by to treba nefungovalo...

Napsal:
10.02.2010-19:54
od PIG
Nevim, myslim ale že kdyby to vyžadovalo nějakou pozornost, jako třeba že se kontrolují svíčky atd..tak by se o tom asi zmínili v manuálu.

Napsal:
10.02.2010-20:21
od Mira XJ
Jo,tak toto jsem měl na Fazerovi taky. Už to tam neni

)))) Jedná se o přisávání vzduchu pro lepší prohoření nespálené směsi a tím snížení emisí.
ano jsem ekoterorista:o) Ovšem jelikož výměna svíček se rovnala rozborka půl motorky a bez toho to jde krásně,tak jsem to vymontoval a hodil do skříně. Je to tam opravdu jen kvůli emisím. Přívod vzduchu je brán z airboxu, to kolik vzduchu je ovládáno jazýčkovým ventilem ,který je ovládán podtlakem - stejným jako je ovládán palivový kohout.
Na motorku to mělo ten vliv,že líp táhne od volnoběhu a víc smrdí z výfuku.

)

Napsal:
10.02.2010-20:27
od PIG
aaa jo, takže to je něco jak v autě EGR ventil, ten taky vede zpět spaliny a zasírá tím aj celý sání.
no a ten už tam vlastně taky nemám, takže jestli má na motorce stejnou funkci tak šup s nim ven


Napsal:
11.02.2010-07:38
od calme
Jestli jsem Tě dobře pochopil, jedná se o ventil EGR. Jeho funkci popsal D-fens na svých stránkých:
http://www.dfens-cz.com/view.php?cisloclanku=2009120602

Napsal:
11.02.2010-08:38
od Mira XJ
Ne. EGR je propojené tak ,že část výfukových plynů se vrací do sání. Kdežto na motorce je to vyloženě čerstvý luft přímo za výfukové ventily.Takže je to otázkou jen emisí.
Kdyby to fungovalo jako EGR,tak kompletně zanesete sání od airboxu - tudíž karburátory,atd.

Napsal:
11.02.2010-20:22
od Jarek
Tak jsem se na to díval AIS je takové opačné EGR jak už bylo řečeno přisává vzduch do výfuku aby se tam spálilo více uhlovodíků.
Otázkou je jestli to nepodporuje větší korozi výfukového potrubí.
Když to odstraníš nic kromě emisí nepokazíš.
[


Napsal:
11.02.2010-22:29
od Mara
Ja nic odstranovat nebudu, alespon muzu rict ze to mam hustokrute prospikovany ruznejma vychytavkama a taky ze teda v tom pripade jsem ekoterorista, pac jezdim na na motorce, co ma takovyhle vychytavky.

Napsal:
12.02.2010-13:00
od Anonymous
Díkec za příspěvky nakonec to nebylo tak marné..no a na jaře vyjede pár xječek bez AIS....