od Anonymous » 11.09.2009-21:12
Nafta kouri v benzinaku skoro ciste bilym kourem, veskery oleje kouri sedo modro bile ....ale cernej kour rozhodne nevypovida nic moc o stavu opotrebeni motoru! Vypovida to o spatnem spalovani v dusledku malyho prebytku vzduchu, tedy vysoky bohatosti ...typicky rozsypany karburatory skodovek-prohnuty vika karburatoru, u motorek rozhozeny podtlaky a vseobecne zadelany vzduchovy filtry ....kdyz motor bere olej, tak zacne kourit svetle, kdyz se tomu nalozi ....myslete si o me co chcete, ale pokud je to opravdu cernej oblacek, tak na 1000% procent to je akorat chyba bohatosti smesi, nebo zapalovani, svicek vzduchace. ...podle projevenych nazoru bych mel tim padem motor pred smrti, taky mi poustela cernej oblak pri prudkym pridani, nebo pri startu, po sestalovani je vse v pohode a spotreba oleje je do 3dcl/1000km, vyssi spotrebu ma i rok stara R6ka ! ...praskla hlava atd, to by hulilo jak jawa ....ta ma spotrebu lehce pod litr na 1000km a to uz je na 4T docela dost oleje, ale treba skoda 100 to ma psany jako nova a moje zdedena si to skoro vezme a vyloudi jen drobnej bilej oblacek pri proturovani
....to ze pri prebytku benzinu to hori sazema je proto, ze benzin ma pomerne kratky uhlikovy retezce, ktery se teplem snadno krakujou, ohori z nich vodiky a zbydou uhlikovy zbytky ze kterych se formujou saze ....zatimco pri nedokonalym spalovani oleje a nafty u atmosferickych motoru znaci svetly kour nespaleny uhlovodiky(rozdil proti sazim, bila barva proto, ze se jedna o kondenzovany pary kapalnych uhlovodiku), oleje a nektery frakce ropy hori az pri dostatecnym dodanym teple a mnozstvi vzduchu, takze dojde akorat k jejich rozstepeni krakovanim a leti do vejfuku, vubec nedojde k horeni .....jeste muze nastat pripad ze se motorka vytoci na maly zatizeni nekam k omezovaci, pak vypne zapalovani a motor bile taky zahuli a znaci to opet nespaleny uhlovodiky
zamerne nezminuju jeste koureni preplnovanejch naftaku, tam cernej kour ale taky nic nevypovida o stavu motoru, po prudkym pridani kouri nejnovekjsi motory umyslne, akorat to treba neni videt kvuli filtru pevnejch castic, protoze pri prebytkach vzduchu kolem 1, tedy skoro jak u benzinaku ten naftak ma nejvyssi ucinnost a vykon
...to ze to stale kouri i treba s jinejma karbcema je jednoduchy, ty akrburatory muzou bejt sestalovany na podtlaky, ale nemaj sestalovany volnobezny okruhy, ty totiz fungujou pri prechodu z castecnyho zatizeni na plny otevreni a pri rozhozeni se hrozne obohacuje smes ....jako pat mat doporucuji vyhledat nekoho s analyzatorem, treba znamyho na stanici emisni kontroly a tam promerit slozky splodin behem otacek, chtelo by to ale pro kazdy valec, na svodech by meli byt zatky na mereni