Stránka 1 z 1

Lanka plynu - xj600, xj900...

PříspěvekNapsal: 27.03.2009-15:39
od Racek
Včera sem vyjel zase asi po měsíci a zjistil sem že se mi špatně vrací rukojeť plynu :(
Od půlky se jakž takž vrací , ale když dám plnej tak to docela trvá než se uvolní zpátky.
Otázka zní.... nechá se to někde prostříknout třeba silikonovým olejem, aby se na to nelepil bordel , a nebo je to předzvěst výměny lanek ?
Nechci se do toho pustit bez zeptání , abych něco nepo..., člověk si pak ušetří spoustu problémů , spíš mě zajímá jestli se to zadírá častějc u karburátorů nebo v rukojeti , abych věděl kde začít hledat problém :?
Jde o XJ 600 S 1992

PříspěvekNapsal: 27.03.2009-16:24
od Rix
http://www.partsdepot.cz/index.php?fveh ... tion=19153

namazat jdou jenom na koncích,nikam jinam se zamozřejmně nedostaneš no a jestli ho najdeš roztřepený tak je to tutovka cena je asi 1400Kč

PříspěvekNapsal: 27.03.2009-16:38
od OTIS
Rix píše:cena je asi 1400Kč

:roll: To je velmi hrubý odhad http://eshop.motoservis-travnicek.cz/la ... 20892.html

PříspěvekNapsal: 27.03.2009-17:56
od Rix
partsdepot ho má za 1383Kč což je teda hodně velkej rozdíl :shock:
se tam mrkni na cenu položky č.5

PříspěvekNapsal: 27.03.2009-18:52
od Hynek
Loni jsem kupoval plynový lanko v K2 Nová Paka cena 850 kč

PříspěvekNapsal: 27.03.2009-19:46
od Racek
Hoši dík za rady a odkazy , zkusim to nejdřív nějak rozchodit a když to nepude tak holt budu muset objednat noví no , tak se na to zejtra dopoledne mrknu...

Teď nemůžu , znáte to ...pátek po šichtě... :smt030 :lol:

PříspěvekNapsal: 27.03.2009-20:58
od mirekm
Racek píše:Hoši dík za rady a odkazy , zkusim to nejdřív nějak rozchodit a když to nepude tak holt budu muset objednat noví no , tak se na to zejtra dopoledne mrknu...

Teď nemůžu , znáte to ...pátek po šichtě... :smt030 :lol:

Někde jsem viděl samotný lanka bez bovdenu, snadno se vymění za pár korun, teda pokud si na to troufáš. Jinak, je to potřeba mít v bezvadným stavu, protože kdyby ti zůstal viset plyn někde v serpentinách ......nechci domyslet!

PříspěvekNapsal: 27.03.2009-21:29
od Anonymous
tak při nejhorším vymáčkneš spojku...

PříspěvekNapsal: 27.03.2009-21:36
od Anonymous
Lanka se třepí vždy od konců.
Jestli je vidět nějaká změna na koncích, vyměňte je.
Lanko v celku bez bovdenu je píč.ovina, jak chceš koncovku prorvat bovdenem.

PříspěvekNapsal: 27.03.2009-22:42
od mirekm
bolek_xj píše:Lanka se třepí vždy od konců.
Jestli je vidět nějaká změna na koncích, vyměňte je.
Lanko v celku bez bovdenu je píč.ovina, jak chceš koncovku prorvat bovdenem.

Neviděl jsi takový válečky se šroubkem? Nebo se na konec dá měděnný nýtek, konec lanka se upraví a zacínuje :-) LOni na šumavě DOS spravoval lanko od spojky přímo u přívozu - za chvilku to měl (šikula) :D

PříspěvekNapsal: 27.03.2009-22:52
od DOS
Nojo, to jsem :lol: ani oběd mi nevystydl, tedy ani ho nestačili přenést :)

PříspěvekNapsal: 28.03.2009-13:37
od Racek
Jo tak ono de všechno tak nějak zbastlit doma , třeba od loňska jezdim na dělaný lanko spojky z brzd kola zn. favorit a super , je sice trošku slabší , ale funguje bezva , na konci u páčky mam lustrsvorku bez bakelitu a jak to funguje , stačí pak vozit sebou jen patřičnej kus lanka a je to v pohodě.

A že je kus lustrsvorky vidět , tak na to z vysoka ... :D

Tohle taky snad pořešim , a když by zustalo viset v serpentýnách , no tak mam na řídítkách chcípák ne 8) , spojku bych radši v tomhle případě nepoužíval , aby mi nevyběhli písty do nádrže :lol:

PříspěvekNapsal: 28.03.2009-13:46
od Mira XJ
Plynové lanko jsem měnil na svém bývalém XJ. Pozor tam není obyčejné lanko!!! Je tam splétané - velmi jemné. Origo stojí kolem těch 1300,-. Prodává se to pouze jeko kompet ,takže dvě lanka s bovdenem,včetně plastových záhybů atd. Mě začalo zadrhávat někde uprostřed.Nemělo smysl to vůbec prošplíchávat. Jelikož origo mě vydrželo 40 t. km,tak jsem šel zas do originálu a vím že budu mít zas xx t.km klid.

PříspěvekNapsal: 28.03.2009-21:03
od Anonymous
Nebál bych se toho, že při prasknutí lanka nepůjdou karburátory zavřít. Lanka jsou tam dvě, jedno otevírá a druhé zavírá.
Ale používat laciné náhrady je dobré, když jezdíš okolo komína. Jak jedeš dál, tak to může být problém.

PříspěvekNapsal: 29.03.2009-13:03
od Racek
Tak sem se konečně dokopal na ty lanka , samozřejmě to vracecí bylo jen na dvou fousech dole u karburátorů , tak sem ho vyhodil a nechal jen tahací , šak na třipade bylo taky jen jedno :D .
Já vim , ... ,, počkej až se ti...atd , ale nevidim pádnej důvod aby tam vlastně bylo , snad jen proto že vymezuje vůli na rukojeti , kde je pak trošku vakl při volnoběhu , tak že de trošku rukojeť jako by do mínusu , ale to sem vymezil tim šestihranem s kontramatkou na bowdenu , teď to funguje bezvadně , to tahací je jako noví a vracecí pružina je dost silná.
A když rupne tahací , tak je to v háji stejně tak jako s tim vracejícim.

A kdo řiká že to nejde promazat , tak to je pěkná kravina , WDčko proteklo zkrz lanko až dolu kde vyteklo na motor 8)(rada jednoho člena tady na fóru) :wink:

PříspěvekNapsal: 29.03.2009-15:30
od mirekm
Racek píše:Tak sem se konečně dokopal na ty lanka , samozřejmě to vracecí bylo jen na dvou fousech dole u karburátorů , tak sem ho vyhodil a nechal jen tahací , šak na třipade bylo taky jen jedno :D .
Já vim , ... ,, počkej až se ti...atd , ale nevidim pádnej důvod aby tam vlastně bylo , snad jen proto že vymezuje vůli na rukojeti , kde je pak trošku vakl při volnoběhu , tak že de trošku rukojeť jako by do mínusu , ale to sem vymezil tim šestihranem s kontramatkou na bowdenu , teď to funguje bezvadně , to tahací je jako noví a vracecí pružina je dost silná.
A když rupne tahací , tak je to v háji stejně tak jako s tim vracejícim.

A kdo řiká že to nejde promazat , tak to je pěkná kravina , WDčko proteklo zkrz lanko až dolu kde vyteklo na motor 8)(rada jednoho člena tady na fóru) :wink:

Namazat jde všechno, stačí zvolit správný prostředek. Na něco WD40, na něco slivovice 55%! :P

PříspěvekNapsal: 29.03.2009-16:21
od Bartus
A proč tam dávat vůbec lanko, stačí kus silonového provázku a tahat za to jednou rukou. Lidi neberte už ty sračky :lol:
4 racek, vyhoď ještě přední kolo, jezdit se dá po zadním, pneumatiky jsou tež na hovno :lol:
Chybí mi tu ještě téma dokážu jezdit bez benzínu?

PříspěvekNapsal: 29.03.2009-16:40
od lynx
Bartus: náhodou ten provázek je docela dobrý nápad. Nemáš pak ten problém se zakončením (jak tady radil ten náš mělnický šikula)- stačí udělat dostatečně velký a pevný uzlík. Taky je ten provázek mnohem skladnější, když sebou vozíš náhradní. Jenom bych použil přírodní materál - je to ekologické a nic nepoškrábeš.
A to přední kolo zbytečně ironizuješ. Každý nemá na nový plášť. Naštěstí jsou protektory dostupné pro každého :smt023

PříspěvekNapsal: 29.03.2009-19:09
od mirekm
Zbytečně to chlapci dramatizujete. Je to jen lanko na xj 600. Na xj 550 mám na spojku lanko i s bowdenem z JAWY 350 za cca 200 kč a pasuje jako ulitý a funguje už 7 let. Originál od Yamahy byl za cca 800. Jinak, nikdy nevíš, kdy budeš potřebovat (zvlášť, když jedeš mimo dohled komína) : http://www.motoskaut.cz/zbozi-sada-na-o ... -8215.html

PříspěvekNapsal: 29.03.2009-20:15
od Racek
Bartus píše:A proč tam dávat vůbec lanko, stačí kus silonového provázku a tahat za to jednou rukou. Lidi neberte už ty sračky :lol:
4 racek, vyhoď ještě přední kolo, jezdit se dá po zadním, pneumatiky jsou tež na hovno :lol:
Chybí mi tu ještě téma dokážu jezdit bez benzínu?


Já nevim jak ty , ale na tahačku se dá domu taky dojet , já konkrétně u Jawky 250 a 350 kdysi před 18 lety , ale to už si asi nebudeš pamatovat takoví situace :lol:

PříspěvekNapsal: 29.03.2009-20:36
od Rix
dle chuti každého soudruha,neřeším p.čo nemá to kurva smysl zbytečně bych se tu jebal s klávesnicí.

vůle v rukojeti plynu

PříspěvekNapsal: 03.06.2010-11:24
od Anonymous
Nazdárek lidičky, potřeboval bych poradit. Mám asi 1cm vůli v plynu. Nevíte jak se to dá přitáhnout? vím že na lanku je takovej napínací šroub, ale ten je napnutý na max. Děkuji za rady

PříspěvekNapsal: 03.06.2010-11:54
od Mira XJ
když odděláš nádrž a airbox,tak je tam štelování přímo na karbecích.

PříspěvekNapsal: 03.06.2010-14:33
od Anonymous
Tak jsem sundal nádrž a jak vede to lanko do karbce tak je ukončeno olovem, jak v řidítku tak v karbulátoru, vůle se šteluje asi jen tím šroubem na bovdenu, nevím jak to mám udělat aby jsem zkrátil vůli, bez tojho aniž bych musel kupovat nové lanko. Prosím poraďte. Děkuji

PříspěvekNapsal: 03.06.2010-17:45
od Hynek
drpepa píše:Tak jsem sundal nádrž a jak vede to lanko do karbce tak je ukončeno olovem, jak v řidítku tak v karbulátoru, vůle se šteluje asi jen tím šroubem na bovdenu, nevím jak to mám udělat aby jsem zkrátil vůli, bez tojho aniž bych musel kupovat nové lanko. Prosím poraďte. Děkuji



Ahoj ,máš tam dvě lanka tak to dolad tím druhým.U karbců je jedno napevno a druhý se nechá štelovat.

PříspěvekNapsal: 03.06.2010-18:06
od Rix
drpepa píše:Tak jsem sundal nádrž a jak vede to lanko do karbce tak je ukončeno olovem, jak v řidítku tak v karbulátoru, vůle se šteluje asi jen tím šroubem na bovdenu, nevím jak to mám udělat aby jsem zkrátil vůli, bez tojho aniž bych musel kupovat nové lanko. Prosím poraďte. Děkuji


pane bože ty to vidíš to je materiál