Stránka 1 z 2

OLEJ pro xj 550

PříspěvekNapsal: 04.03.2009-14:39
od Anonymous
Ahoj lidi,nemáte někdo informaci,jaký olej pro XJ550?Mám na mysli motorový.

PříspěvekNapsal: 04.03.2009-15:10
od Anonymous
heh náplň je společná s převodovkou, takže jiný než motorový tam nelej. Ale typ netuším

PříspěvekNapsal: 04.03.2009-16:07
od zbynek
1/Nad Obsahem fóra je tlačítko Hledat :-)
2/Existuje Google :-)
3/Použij jakýkoli minerální olej 10W40 (nebo kousek hustější 20W50) určený pro motocykly - to kvůli mokré spojce.

U XJéček není důležítá kvalita oleje (a teď se na mně vrhnou místní supové ;-) ), u XJéček je důležité množství a jeho pravidelná výměna :-)

PříspěvekNapsal: 04.03.2009-16:35
od Anonymous
1.Děkuji.
2.Hledat jsem ve spojitosti s XJ 550 použil.Nic moc tu není.
3.Nejsem debil-umím používat i google.
4.Pokud mám použít bod 2-3,pak nechápu proč toto fórum vlasně existuje.
Sorry ale nejsem členem jen jednoho fóra,ale tady se mi zdá,že každá otázka se zodpovídá viz. bod 2. :D

PříspěvekNapsal: 04.03.2009-17:20
od zbynek
1/Není zač.

2/Hledat zde oleje v souvislosti s XJ550 je zcestné a to hned ze dvou důvodů:

2a/s 550 jste tu asi čtyři z celkového počtu 231 registrovaných - takže pravděpodobnost, že se to konkrétně probíralo je mizivá.
2b/XJ550 je v zásadě stejný motor jako XJ600, XJ 650, XJ750, XJ900, a v tom okamžiku je počet relevantních výsledků hledání nepoměrně vyšší, [url=viewforum.php?f=37]viz.[/url] A to mi připomíná, že máš svůj dotaz zařazený špatně ;-)

3/Nedovolil bych si o někom koho neznám prohlásit, že je debil. A kolikrát ani o lidech, které znám :-) Spíš, bych řekl, žes nepochopil mou nadsázku, kdybych totiž svůj bod 1/ a 2/ myslel vážně, tak Ti nepřipojím i bod 3/, ve kterém Ti dám jasnou odpověď, ne? ;-)

Ale nerad bych zavdával příčinu nějakým nedorozuměním, rozmíškám či snad dokonce hádkám a s čistým svědomím Ti radím: jakýkoli minerál 10W40/20W50 určený pro motocykly s mokrou spojkou :-) Držet hladinu co nejvýše a měnit radši dříve než později, OK? :-)

Jo, a ještě mne napadlo, že Ty asi chceš konkrétní výrobce a typ. Tak to narazíš, protože někteří místní jezdí Castrol, někteří Valvoline, někteří Motul (třeba my), viděl jsem u kohosi i Denicol, Yamalube (což je převlečený Motul) apod. Ideální by bylo pokračovat v tom, čím jsi mazal doteď (ať už Ty nebo předchozí majitel).

PříspěvekNapsal: 04.03.2009-17:35
od Anonymous
SUPER,vyčerpávající odpověď.Pro takovou jsem si jsem s dobrými úmysly přišel.
Ještě jednou díky.

PříspěvekNapsal: 04.03.2009-18:34
od Anonymous
Tady se to probíralo mockrát, ale jestli jsi nepravidelný čtenář, tak to může uniknout.
Já používám tento http://www.polo-motorrad.de/shop/Techni ... ils.0.html
]Obrázek
a používají ho všichni, kdo má motyku na normální ježdění. Hondy, Yamahy, Suzuki, Kawy, atd. Corser asi používá jinej....
Může se stát, že kanystr za půl roku bude mít jiný tvar, ale olej bude stejnej.
Dnes si nikdo z výrobců nedovolí udělat šmejd, protože není problém si nechat udělat analýzu a pak si soudně všechno nechat zaplatit. Aspoň v západní Evropě.
Ani bych netrval na stále stejné značce. Musí být dodržena pouze jedna podmínka, kdo maže, ten jede.

PříspěvekNapsal: 04.03.2009-18:38
od Anonymous
Minerální srajda je http://www.polo-motorrad.de/shop/Techni ... ils.0.html
Obrázek
10W40 je polosyntetika
5W40 je syntetika

Kašli na tvary a barvy kanystrů a koukej po číslech. Každý prodejce má jiné kanystry, ale většinou to stáčení z jedné bečky.
Dělají to tak, jak Moraváci, když laikům prodávají víno. Na nás, odborníky, si však nepřijdou. ( když nás při tom neožerou :D )
A na J&Z&R se nezlob, myslí to dobře. :D :smt021

PříspěvekNapsal: 04.03.2009-19:03
od Anonymous
"Stejný olej" v jiném krámu a v jiném kanystru http://www.louis.de/_209133f76b877b9ccf ... r=10038521
Obrázek
Tento tam dej před závodními vložkami http://www.louis.de/_209133f76b877b9ccf ... r=10038358
Obrázek
"Stejný olej" v jiném krámu a v jiném kanystru pro závody http://www.hein-gericke-store.com/wShop ... term=motul
Obrázek
A tyto všechny můžeš koupit i v Čechách, ale s CZECH MADE přirážkou. Je to dost vyčerpávající?

PříspěvekNapsal: 04.03.2009-20:05
od OTIS
:roll: v Čechách možná, ale co vím tak na Moravě to zase tak zlé není... Stačí jen pořádně hledat a věř, že ve svém okolí najdeš prodejce, kde seženeš obdobný olej za podobnou cenu :wink:

PříspěvekNapsal: 04.03.2009-20:10
od lynx
Bolku, koukat jenom po číslech nestačí. Jest-li je to 10W40 nebo 5W40 nevypovídá nic o tom, zda je olej minerální nebo jaký. A nalít do motoru, kde se používá minerál plnou syntetiku je docela průser. Romo sice není debil a umí používat google, ale o používání motorových olejů evidentně nic neví, tak to chce raději skutečně vyčerpávající odpověď - aby mu nevznikla nějaká škoda. Nejlepší je - nalej tam to co tam bylo (viz štítek nebo informace od původního majitele) a nevymýšlej kraviny.

PříspěvekNapsal: 04.03.2009-20:48
od Anonymous
Nemusím se stát odborníkem chemikem v oblasti mazacích olejů, odborníkem na gelové negelové baterky a další kokotiny, když se chci vozit na motyce.
Na kanystech je napráno lecos. A shánět zaručené informace o oleji, servisních prohlídkách nebo stavu tachometru od "bývalého majitele", to je diskutabilní.

PříspěvekNapsal: 04.03.2009-21:45
od mirekm
Ahoj Rome,
dej tam spolehlivý MOTUL 5100 10/40. Dávám jí ho už 8 let a ještě si nestěžovala (předtím tam byl taky). Předloni jsem zkoušel podobný Silkolene, ale nějak si nerozuměl s čidlem oleje. Vždy po rozjezdu mi to hlásilo, že nemám olej. Po návratu k motulu je to OK. A cena cca 250 /l taky jde. A v servisu stáčený je ještě levnější. A jak ti xj 550 běhá?

PříspěvekNapsal: 04.03.2009-21:56
od mirekm
lynx píše:Bolku, koukat jenom po číslech nestačí. Jest-li je to 10W40 nebo 5W40 nevypovídá nic o tom, zda je olej minerální nebo jaký. A nalít do motoru, kde se používá minerál plnou syntetiku je docela průser. Romo sice není debil a umí používat google, ale o používání motorových olejů evidentně nic neví, tak to chce raději skutečně vyčerpávající odpověď - aby mu nevznikla nějaká škoda. Nejlepší je - nalej tam to co tam bylo (viz štítek nebo informace od původního majitele) a nevymýšlej kraviny.

Ahoj Lynxi, to by mě teda zajímalo, co se stane,když po minerálu dáš syntetiku?

PříspěvekNapsal: 04.03.2009-22:29
od Hynek
[Ahoj Lynxi, to by mě teda zajímalo, co se stane,když po minerálu dáš syntetiku?[/quote]


Syntetika víc rozpouští karbon ,může se stát že zabetonuješ motor.

PříspěvekNapsal: 04.03.2009-22:29
od zbynek
>mirekm:
Polosyntetika může (ale nemusí) povolit karbonové úsady, které pak cestují v oleji a v nejhorším případě můžou (opět: nemusejí) ucpat nějaký celkem důležitý mazací kanálek, třeba do některé šály na klice. Brrr :-/

edit#1: Hynek mne o nějakou tu vteřinku předběhl :-)
edit#2: Všem, co se zajímají o problematku olejů (zvláště pak rozdělení minerál, polosyntetika a plnosyntetika) vřele doporučuju olejářské mýty.

PříspěvekNapsal: 05.03.2009-08:44
od lynx
Od stejného autora: http://www.autopress.cz/mazivarske-myty ... vych-oleju
Je hezké, že v současné době je dělení olejů na min. až synt. přežitek, ale 550 je už veterán a podle toho je potřeba k tomu přistupovat. Obecně platí, že je nutné dodržovat údaje výrobce a nevymýšlet blbosti. "Lepší" olej neznamená u starších strojů lepší vlastnosti. Krásný příklad je z naší "inteligentní" armády. Na Balkáně, aby si polepšili, nalili do ruského vrtulníku "kvalitní" olej a on šel po ohřátí k zemi. Jako u naprosté většiny věcí stačí používat mozek a hlavně si nemyslet, že když jsem Tonda z horní-dolní vymyslím víc než vývojáři od Yamahy :lol:

PříspěvekNapsal: 05.03.2009-12:18
od OTIS
lynx píše:...ale 550 je už veterán a podle toho je potřeba k tomu přistupovat...

http://oleje.cz/eshop/show_prod.php?id=519 :D

PříspěvekNapsal: 05.03.2009-20:20
od mirekm
Tak vidím chlapci, že se o "problematiku" olejů zajímáte, tak pokud si výše uvedené články přečtete všechny až do konce, nebudete psát bludy, že použítí "syntetiky" po minerálním oleji je průser, že uvolněný karbon zacpe kanálky a pod. :D :D :D .To jsou opravdu přežitky z dob, kdy se začaly používat oleje AD (staré Oktávie, max Š1000) a to je cca 40 let zpět. A ani xj 550 není tak stará, navíc je to sportovní motor na tu dobu hodně výkonný a proto se používal i vysokokvalitní olej od začátku. A v takovém motoru je karbonu naprosté minimum, maximálně z toho bude trochu tmavší olej.
Souhlasím s tím, že je nutné dodržovat kvalitativní specifikaci API předepsanou výrobcem, dodržovat dostatečně vysokou hladinu oleje a intrvaly výměny! Při dodržení těchto podmínek vám bude motor dlouho a dobře sloužit. :D

PříspěvekNapsal: 05.03.2009-21:02
od DOS
Ahoj. Bez dlouhých keců, používám tento http://www.olejspol.cz/castrol-zbozi-de ... -litr-251/
Používal ho předchozí majitel a tak v tom pokračuji dál. Žádné problémy jsem nezaznamenal. Osobně se domnívám, že XJ 550 by se spokojila i s "méně výkoným" olejem. Jinak souhlasím s mirekm a pokud nevíš co tam bylo nebo ti to z nějakého důvodu nevyhovuje, přechodu při kompletní výměně se neboj. (tedy pokud tam ten před tebou nelil jen nějaký "mazut")

PříspěvekNapsal: 05.03.2009-21:07
od Anonymous
Nechtel jsem prispivat s nazorem jako ma mirekm, protoze by se tu zcela jiste na me zas sesypali vsichni, ale ted uz muzu :-P ....nevim kolik z vas melo svuj motor rozpulenej, ja ano a moc rad bych vedel, kde prosim ma byt karbon co ucpe kanalky :shock: , jediny misto kde se u takhle vykonnych motoru tvori je spalovaci prostor, tzn hlava a valec, kdyz se odsud uvolni, vyleti vyfukem. Veskery dnesni oleje maji aditiva proti usazovani karbonu, naposledy skodarny jezdeny na M6 maj motory zakarbonovany, tam skutecne naliti M6AD po letech provozu mohlo zapricinit havarii motoru. Jak uz bylo mnohokrat napsano, zalezi na cerstvosti a mnozstvi oleje a to u jakyhokoli motoru, klidne erjednapy**. Klidne muze bejt pul oleje 10W40 a pul 20W50 a motoru to vadit nebude, jeho vlastnosti budou nekde mezi, oleje jsou ropny produkty se 100% misitelnosti a zvasty o srazeni nebo degradaci jsou takovy ptakoviny, pokud ma olej rozumnou viskozitu a jeho aditiva nezpusobi klouzani spojky tak tam muze bejt v podstate cokoli, kdybych mel poslouchat co se pise na forech tak by mi ve sklepe stalo 6L moto oleje plny syntetiky ziskany darem a misto toho bych si koupil s pocitem naplneni spravne udrzby mineral 10W40 :lol:

PříspěvekNapsal: 05.03.2009-21:16
od mirekm
JIndro a DOSe, super, konečně někdo se zdravým názorem :smt023

PříspěvekNapsal: 05.03.2009-22:05
od Anonymous
:-P nekdo to urcite bude videt jinak, treba ze se spatne starame o svoje motorky a ze by po nas zadnou motorku nechtel v zivote koupit :-P

PříspěvekNapsal: 05.03.2009-22:59
od Anonymous
Zariskuji a tu kritiku nechám snést na svou hlavu. Ale nedá mi to.
Po přečtení posledních příspěvků přemýšlím, proč se dělá tolik druhů olejů, když jsou vlastně všechny stejné, míchatelné, naprosto totožné a skutečně mi tedy není jasno, proč je to rozděleno do tří skupin? Oni ty důvody různorodosti jsou dost veliké i v těch číslech5W,15W a podobně, ale to se musí vidět při práci co který olej dělá. Míchat syntetiku s minerálem? Hodně štěstí na dlouhé časy přeji. 8)

A svůj názor na olej? Psal to tady už Lynx. U své XJ900 jsem si přečetl 20W-40 polosyntetický, dávám 20W-40 polosyntetický. Už to za mne někdo vymyslel. Cokoliv tam dám jiného, jednak proč bych to dělal a vymýšlel a za druhé motor má přesně to co potřebuje. :wink:

Osobně se přiznám, že nerozumím dotazům co tam mám dát za olej, co udělá ten a ten olej, co se stane tím a tím olejem.
Těším se, až tady bude diskuse o olejích do tlumičů, vlastně jakýkoliv tam jde dát, stejně jako do převodovky nebo do kardanu, proč je tolik druhů hypoidních olejů, když je stačí smíchat a použít cokoliv. Chlapi, přemýšlejte. :wink: :idea:

PříspěvekNapsal: 05.03.2009-23:54
od Anonymous
Tridac: ses demagog, vis to o sobe? :-)

...zas blaboly, oleju je tolik, protoze je tolik znacek, rozlisovat kategorie mineral/polo/syntetika je vlastne blabol taky, protoze kazdej olej ma jen nizky procento neupraveny mineralni slozky a kazdy ma dnes uz aditiva, vznik "plne syntetickych" oleju je spojenej se snahou pokryt co nejsirsi rozsah teplot za udrzeni mezi mazani a cerpatelnosti, prodlouzeni vymen, snizeni propalu v motoru a emisi ......vsechny oleje cislem vyssim jak API SG maj vlastne stejny mazaci schopnosti a vyssi specifikace uz resi jen mensi spotrebu oleje, emise a tak podobne, takze misto toho ze v gronsku by se jezdilo na ridkej "mineral" a na sahare na hustej "mineral" tak je na oboje jedna "syntetika", ale s tim jak ten motor bude vypadat po 200tis to nema moc co spolecnyho az tak jak se tvrdi .... uz se tesim na dalsi zabavny reakce.

PříspěvekNapsal: 06.03.2009-01:04
od Anonymous
To mě pobavilo :lol: :lol:
Já sem demagog, protože jsem napsal, že dávám do motorky olej daný výrobcem, a že jsem měl dotaz, proč se nedělá jeden druh oleje, když se nic neděje smícháním druhů olejů???
Jak se teda dá hodnotit to psaní tady okolo, že do motorky se lije cokoliv, smíchejte to dohromady a ono to bude perfektní??? Těm bludům se snad věřit nedá. Ale určitě je to názor. Ovšem nic to nemění na mém dotazu, proč se na motorky rozlišují oleje, když jsou všechny stejné a smícháním dohromady všech se nic neděje. Nechápu výrobce olejů. Přece stačí jeden. 8) 8) :shock:
Psal jsem svůj názor, pokud to považuješ za demagogii, tak tě lituju. :wink: Vždy dávám do aut i do motorek to, co tam patří od výrobce. Nějaké zkoušení a laboratorní nápady s mícháním či měněním olejů mi za to nestojí abych se tím vůbec zabýval, natož abych úmyslně zkracoval životnost dílů motoru. Nemám důvod to dělat. Pokud někdo ano, jeho věc.

Dál nediskutuji, on to už někdo jiný před dávnými lety vymyslel s oleji a můžeme si povídat dokola o ničem.

Romo - dej do motorky výrobcem předepsaný olej. Je to to nejlepší řešení pro tvůj motocykl.

PříspěvekNapsal: 06.03.2009-01:18
od Anonymous
Myslím, že zde je maximálně popsán rozdíl mezi jednotlivými oleji všech tříd, druhů a použití.

http://www.mjauto.cz/newdocs/oleje.htm

a zde přímo pro motocykly.

http://oleje.cz/index.php?left=main&page=moto_4t

PříspěvekNapsal: 06.03.2009-09:50
od Mira XJ
To Jindra: Jednoduché vysvětlení proč se dostává karbon do oleje - přes pístní kroužky a přes gufera ventilů (tam minimum). Už jen to že olej zčerná,znamená že má doborou absorbční schopnost rozpouštět karbon. Nicméně že by usady karbonu zacpaly kanálky jsou opravdu zcestné - jsou to dostatečné průměry. Nicméně může nastat problém spíše u chlazení pístů - (u xj není) ,kdy je píst chlazen spodním ostřikem.Nebo u zpětného ventilu co je za olejovým čerpadlem - díky jeho netěsnosti by při zastaveným motoru by mohl odtéct přes tento zpětný ventil olej a prvních několik vteřin by motor mohl jet bez oleje. Opět je to vše na teoretické urovni. Protože jsou to tlakové části - cca 2,5bar ,kde k usadám nemůže docházet.

PříspěvekNapsal: 06.03.2009-11:13
od Anonymous
Tridac: Me staci sledovat tvoje prizpevky .....btw proc je tolik znacek vina? Ve vysledku se po kazdym opijes vlastne stejne :-D. Muj nazor nezmenis, btw. internet je zabavny zdroj informaci kde muze kdokoli napsat cokoli. Jen nechapu proc kazdou svoji reakci tady na foru preberes cast textu, tu interpretujes v krajnim pripade a pak prezentujes svuj 100% antinazor. Nikomu nerikam aby michal kazdou vymenu dva oleje, ale mam zachvaty smichu z toho kdyz nekde ctu o rozlisovani mineral/syntetika a ze se to nesmi stridat ....

MiraXJ: Jasne, to je pravda, proto samozrejme naftaky maj olej cernej jak bota mimojine....

PříspěvekNapsal: 06.03.2009-12:05
od Anonymous
no já si hlavně myslím že v motorce je tak málo oleje, takže cenu nemá nijak zvlášť smysl řešit.
Leju tam co napsal výrobce a dál nad tím nešpekuluju.