Stránka 1 z 1
hlučné řazení

Napsal:
08.01.2009-11:59
od Anonymous
Ahoj lidi, tak jsem se po enduru (XTZ) stal vloni majitelem (hrdým) XJéčka. Teď přes zimu ho chci nachystat na sezónu a hlavně se chci zbavit nepříjemného chrastění při řazení. Spojku už víc nepřitáhnu - pak už prokluzuje, vyměnil jsem pružiny ve spojce - pravda, byly trochu unavené, ale, co jsem to zkoušel ještě, když v prosinci nemrzlo, trochu projet, tak mi nepřijde, že by se to příliš zlepšilo - jen mačkání páčky je teď namáhavější. Prosím tedy o nápady, co bych s tím mohl urobit - předem díky!!!

Napsal:
08.01.2009-12:25
od Bartus
Můžeš to chrastění nějak popsat? Takhle přes net si prd dokážu představit o co asi jde

Pokud jde o hlučný zvuk při zařazení nižší rychlosti, tak s tím neuděláš nic, je to Yamaha smiř se stím a pokud ti chrastí samotná spojka, použij tlačítko hledat ( je nahoře nodrý nápis hned pod tím obrázkem co bliká ) a najdeš spoustu zajímavých postřehů, až se budeš divit
PS. pokud chrastí spojka pružiny to nezpraví, odešla ti kluzná ložiska na spojkovém koši.

Napsal:
08.01.2009-13:10
od Anonymous
Zvuk Ducati ale za rozumnější peníze.


Napsal:
08.01.2009-14:19
od Anonymous
bolek_xj píše:Zvuk Ducati ale za rozumnější peníze.

Dukati = kýbl hřebíků. Yamaha je proti tomu tichá vážka


Napsal:
08.01.2009-17:22
od Anonymous
No, právě, že jsem pročetl kde - co, a asi proto mi nedošlo, že to málo popisuju. To chrastění jsou zuby převodovky, jakoby spojka špatně rozpojovala, ale když ji přitáhnu, tak prokluzuje. Proto jsem vyměnil ty pružiny. Dával jsem teď i nový olej.

Napsal:
08.01.2009-21:04
od Jiri BN
Pokud ti jde lehce přes zuby z 1 na 2 a opačně tak je to normální. Vůly páčky seřiď podle manuálu. A vyzkoušej dát na rovině 1 pokud bude mít motorka snahu se rozjíždět tak bude problém přímo ve spojce. Rozebrat zkontrolovat koš zda nemá otlaky od lamel, lamely přeměř podle manuálu a zkoukni plechy zda nejsou vyhřátý nebo křivý.

Napsal:
10.01.2009-18:30
od Anonymous
chlapi já se trochu připletu do tématu.
je možné,že když jedu na neutrál z kopce asi tak 30km/h a chci hodit jedničku nebo dvojku,tak to nejde? zmáčku spojku na doraz,ale kvalty tam nenarvu.je to normál,nebo mám hledat chybu.díky

Napsal:
10.01.2009-18:51
od Anonymous
Jezdit z kopce na neutrál je přežitek z dvoutaktů! U moderních 4t motorek na to radši zapomeň. Ale k tvýmu dotazu - jako že nejde zařadit vůbec nebo to jde přes zuby? Přes zuby to je v pořádku, že to nejde vůbecm tak to už je asi něco špatně...

Napsal:
10.01.2009-18:54
od Anonymous
Neutrál je tam jeden proto, že se používá jen při stání.
Dvojka by tam se správným meziplynem jít měla. Ale asi bych to netejral. Čím méně takových pokusů, tím Ti motyka vydrží déle.

Napsal:
11.01.2009-11:18
od karlos
Juro nejsi ty jura? Jednička se řadí POUZE když je vozidlo v klidu. Jakékoliv, moto, auto, náklaďák (u tanku nevím).
Dvojka by tam s meziplynem mohla jít, ale jak je psáno výše, nevyřazuj při jízdě z kopce, co když ti selžou brzdy (nebo pistole)?

Napsal:
11.01.2009-13:20
od Anonymous
karlos píše:.... co když ti selžou brzdy (nebo pistole)?
pak už jedině sešlápnout pořádně zadní brzdu a udělat si hezkou plošku na gumě


Napsal:
11.01.2009-18:08
od lynx

Napsal:
11.01.2009-18:29
od Anonymous
lynx píše:Pokud se ti s naloženým náklaďákem v těžkém terénu nepodaří podřadit za jedna před ...
No tohle ale my s cesťákama nemůžeme znát...

Možná Babera, až jednou nechtěně a z nerozvážnosti zajede do terénu...


Napsal:
11.01.2009-19:22
od karlos
lynxi: pokud někdo napíše, že mu nejde zařadit jednička při 30km/h z kopce, tak předpokládám, že nemá mnoho zkušeností (samozřejmě se nechci nikoho dotknout). Pak mu spíš radím, ať řadí jedničku když stojí.
Jistě, zkušený matador jako ty nebo já

dokážeme řadit jedničku za jízdy. Chtěl bych tě vidět, jak valíš 30 (to je skoro krokem

) a mrskneš tam za jedna. Možná na TDM, když je to ta "téměř dokonalá motorka"


Napsal:
12.01.2009-07:10
od lynx

Napsal:
15.01.2009-18:49
od Anonymous
to vím že se tam nemůže dát jednička v jízdě.jen jsem chtěl vědět jestli to jde a nebo ne.mě tam ale nejde ani ta dvojka ani s meziplynem.klidně bych tam dal i trojku,jenže když nejde dvojka,nejde ani trojka,že! jinka díky za postřehy.

Napsal:
15.01.2009-19:28
od TOMMZ
Opravdu se na neutrál moc nejezdí. XJ má docela krátké rychlosti a zvlášť jednička je spíš na jízdu krokem v koloně(s tim má cat docela velkej problém...chudinka spojka).

Napsal:
15.01.2009-22:29
od Bartus
4 JURA: až sleze ta bílá sračka, tak se můžem domluvit a projedu ti to a řeknu co a jak


Napsal:
16.01.2009-07:41
od Anonymous
Bartus: o.k.tak se pak domluvíme.asi to bude nejlepší řešení když to někdo projede,aspon nemusím zbytečně vyšilovat.

Napsal:
16.01.2009-17:30
od Anonymous
Tak na motorce jsem vyrazoval leda na Jawe, protoze s jejima 4ma kvaltama bud clovek z kopce musel jet na plnej plyn nebo jen brzdit motorem a pri obojim poslouchat vytocenej motor, no a taky kdyz tehdy ja-socka mel prazdno v nadrzi a musel jsem na rezervu dojet domu

ale na japonskem 4taktu vyrazovat?

to neeeeee


Napsal:
16.01.2009-22:25
od Mira XJ
Proč nejde řadit? Protože motorky nemají synchrony. Což znamená že svým způsobem řadíte do stojícího kolečka. Protovám jde třeba blbě řadit pokud uplně vymáčknete spojku a chviličku počkáte se zařazením dalšího kvaltu. Je to pak pořádná rána. Nejlepší je řadit s mírným prokluzem spojky. Naoru se takto řadí krásně -s mezi plynem. dolů už je to mnohem horší. krásně to popsal Mire Rollinger v nedávném článku na motorkářích o převodovkách.

Napsal:
17.01.2009-01:22
od Anonymous
máš link?

Napsal:
17.01.2009-07:39
od OTIS