Stránka 1 z 2

Karburátor xj600, xj900

PříspěvekNapsal: 12.08.2008-11:26
od Anonymous
tak jsem pročítal forum ale nenarazil jsem na info kde se dají seřídit karburátory.
Nejlépe kolem Prahy 8)

nějaký to domácí zkouška/omyl mě moc nebere....

PříspěvekNapsal: 13.08.2008-21:26
od Anonymous
tak jsem dnes pokusně natankoval pnou Shell VP100 a motor se hodně zklidnil a přestal v nízkých otáčkách pocukávat :)

PříspěvekNapsal: 13.08.2008-21:36
od Anonymous
No nevím, jestli prodloužíš životnost 15 let starému motoru, když mu dáš víceoktanové palivo.
Asi bych nechal raději udělat karburátory, ventily a svíčky.

PříspěvekNapsal: 13.08.2008-21:55
od Anonymous
svíčky jsou nový.
teď koukám po "gumovým mezikusu" mezi karburátorem a sáním. Zaboha si nemůžu vzpomenout na název :roll:
Tady v servide mě řekli cca 500za jeden. Takže dát 2000 za kus gumy mě přijde trochu mimo reál.

a kde umí ty karburátory seřídit?

PříspěvekNapsal: 13.08.2008-21:58
od PIG
To je hroznej problém si najít na blbym http://www.seznam.cz firmy který se zabývají servisem motocyklů.... a tady na foru je toho taky požehnaně

PříspěvekNapsal: 13.08.2008-22:01
od Anonymous
nj tak se hned nerozčilujte, žádný učený z nebe nespadl. Chtěl jsem vědět nějakou jistotu, né kdejakýho "všeuměla" Frantu

PříspěvekNapsal: 13.08.2008-22:20
od PIG
Myslim že se taky kluci kdysi bavili o nějakým Maixnerovi bo jak se jmenuje, z Prahy. pri je dobrej a levnej

PříspěvekNapsal: 13.08.2008-22:56
od Anonymous
BEGY píše: Takže dát 2000 za kus gumy mě přijde trochu mimo reál.

Při nákupu motorky ( staré či nové ) je třeba si uvědomit, že ceny náhradních dílů jsou stejně drahé. Řetězovka na ročník 1992 a 2007 bude přibližně stejně drahá. Není důvod, aby jeden řetěz byl za 2000 Kč a druhý za 200 Kč. A tak čím dříve si to uvědomíš, tím lépe pro tebe.
Na druhou stranu ten kus gumy ti umožní s motorkou vyjet na výlet, bez ní budeš jen škytat po dvorku. Myslím slušná cena za kvalitativní rozdíl zážitků.

PříspěvekNapsal: 14.08.2008-06:35
od OTIS
Kontakty a naše konkrétní zkušenosti ze servisy najdeš tu: clanek.php?post=722

PříspěvekNapsal: 14.08.2008-06:45
od lynx
Tak ty "gumy" jsem kupoval u Ulricha ve Staré Boleslavi. U mašiny z 92 jsou v háji všechny. Pokud ti přisávají přes zpuchřeniny vzduch můžeš tam lít třeba 200 oktanovej benzín a stejně ti to nepojede :? . A ta cena je vyšší ze dvou důvodů - jednak je to díl který se nedá nahradit a taky musí snášet benzín. To je ten rozdíl mezi benzínovou a zahradní hadicí :P . Pokud chceš mít spolehlivou mašinu a je ročník 92, musíš počítat s investicema (a značnou finanční ztrátou) - za těch pár let co ji mám jsem do ní nacpal, mimo běžné údržby - olej, svíčky, i s kupní cenou 90t a teď ji neprodám ani za čtyřicet. Je to jako s Kofolou, když ji miluješ není co řešit :lol: .

PříspěvekNapsal: 14.08.2008-07:00
od Mira XJ
Mám kamaráda,co tak toužil po motorce,že si půjčil 50t. a nemá ani na benzín - jezdí na totál ojeté pneumatice a na tak nerovnoměrně vytahaným řetězu,že mám strach že mu někde spadne. S těmato lidma se setkávám velmi ,ale velmi často. koupí motorku a když zjistí,že někdy se musí vyměnit pnematiky za 6t ,řetězovka za 3t, tak je můžou omejvat. A to jsou obyč spotřební věci. Nedej bože když to mají dát někam do servisu a ten chce za základní seřízení a prohlídku 2000,- tak to je pro něj ten největší zloděj.

PříspěvekNapsal: 14.08.2008-10:31
od Anonymous
já taky vím že provoz motorky je v součtu dražší než provoz auta. Tedy co se týče dílů určitě. Jen mě zarazila cena za kousek gumy.

no přes zimu uvidim. udělám menší rozborku a sborku. už teď se děsim co na mě vybafne :roll: :lol:

PříspěvekNapsal: 14.08.2008-12:11
od Mira XJ
ona to není až tak uplně obyčejná guma. Je totiž dvouplášťová - jsou to vlastně dvě gumy na sobě. Vem si kolik musí vydržet vibrací. jinak těch 500 je ještě dobrá cena. normálně myslím stojí kolem 1000,-/ks.

PříspěvekNapsal: 14.08.2008-16:51
od Anonymous

PříspěvekNapsal: 14.08.2008-20:25
od mirekm
BEGY píše:svíčky jsou nový.
teď koukám po "gumovým mezikusu" mezi karburátorem a sáním. Zaboha si nemůžu vzpomenout na název :roll:
Tady v servide mě řekli cca 500za jeden. Takže dát 2000 za kus gumy mě přijde trochu mimo reál.

a kde umí ty karburátory seřídit?


Myslíš tyhle gumy? http://search.stores.ebay.de/getor-net- ... 38QQsofpZ0

PříspěvekNapsal: 01.10.2008-11:56
od Anonymous
nemáte někdo jednoduchej návod jak seřídit podtlaky?

mám budíky na podtlaky jen jsem nenašel jak se na karburátoru seřizují. Prolezl jsem zdejší Manuály a nenašel to tam.

PříspěvekNapsal: 01.10.2008-13:02
od Mira XJ
Co si takto stáhnout dílenskou příručku a trošku si počíst?

PříspěvekNapsal: 01.10.2008-15:18
od mirekm
JJ, s tím bych začal, na co objevovat co už je dávno napsaný :D

PříspěvekNapsal: 01.10.2008-17:21
od Anonymous
já angličtinou zase tak nevládnu :(

PříspěvekNapsal: 01.10.2008-18:22
od Anonymous
trochu jsem si zapřekládal, snad to mám dobře: 3797

PříspěvekNapsal: 01.10.2008-18:49
od mirekm
Super ! Je to přesně. A šroubem "A" nastavíš volnoběžné otáčky, po seřízení se ti asi trochu hnou. :D :smt023

PříspěvekNapsal: 01.10.2008-19:55
od Anonymous
jen si nejsem jistý převodem. Mám budíky co mají rozsah 0-1 bar, takže doufám že 1000mm Hg = -1bar

PříspěvekNapsal: 01.10.2008-20:32
od mirekm
1 bar = 750 mm Hg (Torr)
230 mm Hg = 0,31 bar

PříspěvekNapsal: 01.10.2008-21:23
od Anonymous
pak to dodám na návod.
takže:
maximální odchylka 10mmHg = 0,01 bar
podtlak 220-230mm Hg = 0,29-0,31 bar
podtlak 260-270mm Hg = 0,35-0,36 bar

PříspěvekNapsal: 01.10.2008-22:26
od Anonymous
mirekm píše:
BEGY píše:jen si nejsem jistý převodem. Mám budíky co mají rozsah 0-1 bar, takže doufám že 1000mm Hg = -1bar

1 bar = 750 mm Hg (Torr)
230 mm Hg = 0,31 bar

1mm Hg=133,2Pa ale na serizeni karbu nepotrebujes znat hodnotu tlaku o nicem vlastne nevypovida, hlavni je seridit vsechny karby na stejnej podtlak, tzn. proto lze misto budiku pouzit kus hadicky na prkne naplneny par ml obarveny vody. pac jsem kutil a o vikendu by mi to stejne nikdo neudelal tak jsem si to udelal sam a rozdil mezi karbama je po serizeni cca 2cm vodniho sloupce tzn. ró*g*h=tlak, to je vcelku parada, nejspis presneji nez s budikama. na obrazku je ukazka jak primitivni a zaroven presny "zarizeni" se da pouzit (ta cerna hadicka nahore nepatri k manometru, to je udelatko na YICS)
3798
btw po serizeni ti muze krom sametovyho behu motoru i klesnout spotreba o litr i vic, necitil si treba na volnobeh benzin z vejfuku? to je krom pomalyho padani otacek, kuckani v nizkych a strednich otackach dalsi priznak

PříspěvekNapsal: 02.10.2008-14:19
od mirekm
Jindro SUPER, ať žijí kutilové, kteří vědí o co jde. Kámoš to má udělaný podobně, jen má soupravu ze skleněných trubiček ve stojánku, vypadá to trochu elegantněji. A používá obarvený líh, je to bezpečnější než voda (ta nedělá dobře motoru). A co to máš za to udělátko na YICS?

PříspěvekNapsal: 02.10.2008-17:19
od lynx
Pánové hluboce smekám. A ty paka v servisech pořád ještě používají zastaralé budíky.

PříspěvekNapsal: 02.10.2008-20:49
od Anonymous
mirekm: tak ja to delal narychlo abych to mel srizeny takze jsem za pul hodiny udelal diry do prkna a dratem pridelal hadicku, vodu obarvil cernym inkoustem .... YICS udelator je vyrobenej z vhodny elasticky hadicky, na konci zaslepena sroubem a motexkou, na druhym je orezanej ventilek z automobilovy duse a opet pojisteny motexkou, pak se to akorat nafoukne v hlave a nema to pri spravny dylce jak prasknout, teplu hlavy to bezproblemove odolava, samozrejme sroub s motexkou se musi sundat pred prostrcenim v hlave. ...vysvetleni YICS, je to dira prumer 10mm co jde skrz celou hlavu a cca 3mm kanalkama je tahle dira spojena s kazdym sacim kanalem, tim padem je potreba pred serizenim vsechny sani oddelit, pac by si braly tlak jeden od druhyho a neslo by to nastavit. diky YICS rozstalovana motorka stale jede jen stoupne spotreba(tedy rozstaqlovana do jisty miry) a valce si sajou jeden od druhyho.

lynx: tak budiky jsou skladnejsi, blbuvzdornejsi na obsluhu(nasani vody) a tim padem se pouzivaj vic, kapalinovy manometry se diky presnosti pouzivaji siroce i dnes ve vedecky praxi, jinak na serizeni opravdu neni potreba znat absolutni podtlak, serizuje se 1+2 3+4 a pak 2+3 proti sobe, nic vic nic min.

no vidíš to

PříspěvekNapsal: 03.10.2008-08:44
od kodl
a já si pořád říkal, co ta zkratka znamená, a vono je to nakonec tak jednoduchý...
já už mám doma dva měsíce nachystaný budíky, akorát je musím na něco přidělat, nachystat hadičky a náhradní nádrž(pet flašku) a stojánek, na kterej to přidělám. Akorát mi někdo tvrdil, že aby neposkakovaly ručičky podtlakoměrů, je potřeba na ně dát trysky, kvůli odstranění rázů ze sacího potrubí - nevím, jakej průměr by ty trysky měly mít - máš něco takovýho u toho vodního metru?

Re: no vidíš to

PříspěvekNapsal: 03.10.2008-15:24
od Anonymous
ja pouzil hadicku malyho prumeru a tak se kmitani sloupce zatlumilo a zustalo pouzitelny kmitani kolem 1cm coz je solidni, v tvym pripade pokud podtlakomery uz nemaji uvnitr tlumeni, postaci do hadicky natlacit valecek s dirou kterou si udelas dle toho jak se ti to bude chovat, prumer diry neovlivni mereni, pouze dobu za kterou se ustali merena hodnota. jinak ja ani nadrz nesundaval, jen jsem ji vzadu povolil, zvednul a podeprel. postaci misto na ruku a kratky sroubovak