Stránka 1 z 2
Po delším odstavení nestartuje....

Napsal:
11.11.2007-19:43
od Anonymous
Vracím se k problému nenastartování po delším ostavení.
Mám XJ r.v.1990.
Po 14 dnech odstavení jsem provedl test dle rad co jsem zde sebral.
Kohout přepnut do PRE.
Sundal jsem hadičku z kohoutu a benzín z ní v této poloze teče bzv.
Foukl jsem tedy do sundané hadičky až jsem slyšel bublání v karbeci.
Hadičku jsem nasadil,dal sytič a provedl start.

Chytla holka napoprvé !!!!!
Konečně jsem tedy našel dle Vašich rad řešení.
Stále ale nevím proč se benzín nedostane kam má po delším odstavení.
Pokud se natočí cca do týdne tak chytne o.k. a pak smrt...
V palivové cestě jsem odstranil i filtr,ale stále stejný problém.
Po marných pokusech točení stertérem jsou svíce suché.
Toto je tedy první věc která pomohla na 100 procent.
Tak Vás všechny zdravím a pokud někdo máte řešení lepší,dejte vědět na foru. Připadá mi i možnost problému jehla-karbec....
No nevím.
Zdeněk

Napsal:
12.11.2007-07:59
od Mira XJ
V karburátorech máš ventilky,který ti udržují hladinu benzínu. Přes páku a otočnej čep jsou spojený s polvákem. Je dost možné,že se ti odpaří benál v karbecích a je pak potřeba větší síla než je tlak samospádu benzínu ,aby ti přes ten ventilek zvedl plovák. To je jediné vysvětlení.
Proto se dávalo elektrické čerpadlo,které dává větší tlak ,který bezproblému zvedne ventilek.

Napsal:
12.11.2007-23:09
od Anonymous
Taaaak přesně tak . Jsem rád že ti to pomohlo páč sem se tu začínal cejtit za vola, myslim tim to foukání do hadičky, ale voto přeci nejde , já to budu řešit tak že budu instalovat el. čerpadlo a bude, jak jsem psal v předchozích tematech
Zajda

Napsal:
12.11.2007-23:12
od Anonymous
Jo a prosimtě Zdenku ten pal. filtřík tam dej zpátky, at nemusíš jednou toho čistit mnohem víc, a problém asi řeš stejne jak já.

Napsal:
13.11.2007-19:06
od Hynek
Probíral jsem to se známým protože mám stejný problém a on má obavy aby tyventilky nezavírali při větším tlaku el. čerpadla později ,tím by se zvýšila hladina v plovákové komoře a tím i spotřeba paliva.

Napsal:
13.11.2007-19:25
od Mira XJ
Záleží co tam dáč za čerpadlo,že. Pokud tam strčíš ponorku grungoce co tlačí 4 bary,tak ti ty ventilky fakt nezavřou. Ale pokud seženej uplně obyč čerpadlo,co se dává na jakýhokoli japonce ( jsou stejný tuším mikuni) ,tak to bude naprosto v pohodě.

Napsal:
13.11.2007-22:43
od Anonymous
Přesně tak musí se tam dát něco osvedčenýho s čim jsou zkušenosti


Napsal:
14.11.2007-08:39
od lynx
Ten syndrom Přemka Podlahy je u nás fakt zakořeněnej. Neslyšel jsem, že by u nových strojů (tím myslím nových třeba v roce 1994) byl někdy problém s dopravou paliva. Po deseti letech k probléům může dojít. Běžně pak následuje uvedení do původního stavu a teprve potom je možné uvažovat o drobných vylepšeních (zdůrazňuju to slovo uvažovat). To samozřejmě platí pokud si chci zachovat XJ v kategorii cestovních mašin, pokud mám potřebu postavit z XJ otuněnýho streeta, tak se iniciativě meze nekladou

. S tím el. čerpadlem to není zas tak jednoduchý, dá se vsadit jen do perfektně fungující palivové soustavy. Jenom tak se využijí jeho výhody (hlavně doplnění stavu paliva v karburátorech při prázdnější nádrži). Nedává se tam na odstranění stávajících problémů s nějakou nefunkční částí palivovky. Míra upozorňoval na poškození ventilků v karburátorech - hádejte co se stane, když nateče benzín do válce (v důsledku bordelu v podtlakách a přetlačení ventilků) a zastartujete?

Napsal:
14.11.2007-10:25
od Mira XJ
Vidíš to moc katastrofálně. Už jsem viděl starou Yamahu XS s plnýma válcema benálu.Nastarovat startérem to nešlo,tak to hrkl.Z výfuku vychrstlo asi 3 deci benálu. Pak už bylo jasný o co jde.

Benál z válců vytáhl stříkačkou,vyměnila se 2x olejová náplň a motorka šlape dál. Ale byla to jeho blbost - nechal přes zimu puštěněj kohout na PRI.
Pokud do okruhu napojíš čerpadlo,tak to nebude mít žádnej vliv. Vem si , že plovák zavírá ten ventilek ,kterej ti napouští benál,přes páku a je to poměrně dost dlouhá páka. Karburátory jsou dle dílenské příručky stejný jak pro model bez čerpadla,tak pro model s čerpadlem. Takže v tom problém nevidím.
Další věc je ta,že zaplavení válců u jedoucí motorky nehrozí a u stojící je to spíše souhra náhod. (Musel bys mít palivovej kohout přepnutej na PRI nebo v kohoutě protrženou membránu) Musel by jsi mít špatnej nějakej ventilek v karburátoru) Pak už je to jedno jestli máš pumpu nebo ne.


Napsal:
14.11.2007-11:11
od lynx
Ta souhra náhod zařizuje, že např. Ulrych dělá každý rok min. jednu mašinu se zničeným motorem díky tomuhle problému. Výše popsané problémy jsem měl taky a stačilo vyměnit palivový kohout. On když je starší tak může propouštět méně, ale furt - pokud bych to řešil vsazením výkonějšího el. čerpadla (než podlakové je výkonější každé

) tak si ten průser akorát uspíším. Garantuju, že za sezonu se jeden plovák v otevřené poloze zasekne alespoň jednou každýmu a pak záleží jak fungují ty ostatní pojistky. Zlepšovat ano, ale na mašině která je v cajku a né vymýšlet kutilský opravy.

Napsal:
14.11.2007-12:26
od Mira XJ
S tím 100% souhlasím.

Napsal:
14.11.2007-18:37
od Anonymous
lynx píše: Zlepšovat ano, ale na mašině která je v cajku a né vymýšlet kutilský opravy.
Má pravdu předseda!

a že těch Přemetů Podlahů je... To bude ňáká národní disciplína todlento, ne?
A co, von to pak ňákej mechál dá dokupy, za pár peněz...

Napsal:
09.10.2008-08:17
od Anonymous
Všude se tady dočítám ohledně XJ600, ale nic obsáhlejšího o XJ900, tj. kohout jen ON/OFF, po zhruba měsíci stání v garáži (cca 20´) se startovalo skoro 20sekund, plná nádrž, sytič funkční.. ? To samý se mi stalo loňskou zimu, ale bylo špatný těsnění u karburátoru, jeden vytekl, dlouho trvalo, než se tam dostal benzín.. Po zahřátí na brnk, jen ta dlouhá odstávka.. Metoda pokus-omyl nejde moc často

, většinou jsem míval přestávky max 2 týdny a vždy bez problému..

Napsal:
09.10.2008-10:59
od Anonymous
Já bych řekl, že při delším stání se vypaří z karbeců benzín a pak dlouho musíš točit, než se zalejou.

Napsal:
09.10.2008-11:02
od lynx

Napsal:
09.10.2008-12:16
od Anonymous
no já spíš plánuju dát tam čerpadlo, který si budu ovládat tlačítkem sám.
Jen jím překlenu původní vakuovou pumpu. Motorka mě sice startuje bez potíží, ale tak cca 20 vteřin se motor dost dusí. Podle mě je v jednom z karburátorů málo benzínu, takže jen nahrnu před startem palivo do komor. Pak už pojede standartní vakuovka

Napsal:
09.10.2008-13:50
od Anonymous
Čerpadlo nee, fungovalo to předtím, musí to fungovat i potom a na umělý dýchání bych věděl o něčem lepším

Měsíc mi přijde jako dost krátká doba, abych pak musel kosit baterku, co ostatní devítkáři?


Napsal:
09.10.2008-15:01
od Anonymous
Frenx píše:Čerpadlo nee, fungovalo to předtím, musí to fungovat i potom a na umělý dýchání bych věděl o něčem lepším

Měsíc mi přijde jako dost krátká doba, abych pak musel kosit baterku, co ostatní devítkáři?

Teoreticky i prakticky má pravdu Kotě, prázdné karburátory, ale moje devítka má el. čerpadlo, tudíž tady by problém být neměl pokud funguje korektně. Já ti moc neporadím, v listopadu jsem dal moto na stojánek a v březnu jsem přišel s dobitou baterkou, zapojil, cvrnknul a běžela. Snad ti poradí někdo kdo s tímto problém již řešil.

Napsal:
09.10.2008-15:57
od Jiri BN
Pokud má devídka el. čerpadlo tak já u Fejzříka po zimní odstávce vždy 2-3x vypnu a zapnu zapalování (dokud je slyšet, že to čerpadlo dává benzín) a až pak startuju.

Napsal:
09.10.2008-17:23
od Anonymous
Pokud vím, tak devítka čerpadlo nemá??? Jiri BN - vím, co myslíš, kéž by to šlo.. Od nastartování úplně v normě, startuje parádně, jen ta delší odstávka..

Napsal:
09.10.2008-23:25
od Anonymous
Devítka čerpadlo má.
Pozice 39
http://www.oemmotorparts.com/oem5.asp?M ... N-900-3_biten vývod dolů jsou čtyři kabely, nevím zda mám original, už jsem to koupil takto, ale je tam elektrické čerpadlo. Když zapneš, jen chviličku zabzučí, ani to skoro není slyšet.

Napsal:
10.10.2008-10:52
od Anonymous

To čumim, parkuju v podzemní garáži, ticho naprostý, ale právě to bzučení jsem nikdy nějak neregistroval, v podstatě už to není info pro mě, ale pořád jí mám v garáži, takže se na to pořádně podíváme. Ostatní čerpadla mi vždycky přišly hodně hlučný, toho bych si určitě všimnul, že by to byl takovej šepták??? Nebo bych na koncertech neměl chodit tak blízko k reprákům

Teoreticky by teda přinejhoršim mělo postačit párkrát vypnout a zapnout zapalování, právě jako to dělá Jirka BN?

Napsal:
31.10.2008-11:15
od lynx
Tak aby po delším odstavení startovala - a nejen to:
http://www.motorkari.cz/detail-clanku/?cid=13004 Zvláště věnujte pozornost poslednímu odstavci

. Já vezu mašinu dneska k Ulrichovi a po prohlídce půjde rovnou do zimoviště (modří vědí

). Letos neplánuju žádné větší akce - pouze pořádně vypucovat, svody hodím do zinkovny a na jaře ji komplet okufruju. Když je motorka téměř dokonalá má člověk přes zimu spoustu volného času - je to dost nuda, ale to nemůžete znát, když nejezdíte TDM


Napsal:
31.10.2008-12:27
od Jiri BN
Jaký nosiče plánuješ respektive od jaké firmy? Na jaro to chci taky okufrovat a rozmýšlím se mezi Windgrackem a Quick lockem od SW-motech.

Napsal:
01.11.2008-16:55
od Anonymous
tak jsem se po dnešní akci rozhodnul a fakt namontuju to elektrický podávací čerpadlo.
Vytáhnul jsem motorku a jel pro benzín, co čert nechtěl samozřejmě cestou došel... sice jsem rychle přepnul na PRI ale než se benzín stačil natlačit do karburátorů jsem musel zastavit na křižovatce a bylo hotovo. Motor chcípnul a než se benzín natáhnul do karburátorů jsem totálně vyflusal baterku, chytlo fakt z posledních sil
takže nejen pro tyhle akce tam dám to čerpadlo. Budu ho asi ovládat ručně tlačítkem

Napsal:
03.11.2008-07:06
od lynx
Jiri BN: ještě nejsem rozhodnutý, budeme to probírat s Ulrichem až si půjdu pro mašinu. Rozhodující je, aby to nebyla úplná opičárna, když sundám kufry.

Napsal:
06.11.2008-17:51
od Anonymous
Tak a je to tu,
na internetu jsem koupil elektrické čerpadlo z novějšího modelu a nahradil jím podtlakové. - naprostá spokojenost
starty studeného motoru se podstatně zlešily. Za 400Kč to za to stálo.
Nakonec jsem nedělal žádné přemostění jak jsem úůvodně plánoval. Napájení jsem natáhnul od pojistky zapalování.
Ono to není čerpadlo v pravém slova smyslu, funguje na principu bzučáku. Výhodou je, že jakmile se na výstupu dosáhne tlaku přestane mebrána v čerpadle kmitat a dávat benzín. Ten potřebný tlak je opravdu minimální.
Proto asi někteří z vás čerpadlo po zapnutí klíčku neslyší - pokud je v systému tlak, čerpadlo nenaběhne.

Napsal:
07.11.2008-10:56
od karlos
Mohl bys sem hodit nějaké fotky, typ čerpadla a kdes ho koupil, popř. schema zapojení.
Mohlo by se to některým jedincům hodit a navíc budeš pochválen adminem

NEstartuje, nestartuje a nestartuje

Napsal:
15.08.2010-14:17
od Anonymous
Tak jsem chtěl mašinu po 14 dnech stání natočit. Mimochodem ji mám ve 3 podzemním patře garáží...... Sytič naplno, startuju a nic. Tak 20 minut počkám, dám polohu kohoutu na "PRI" cca 5 minut čekám pak startuju - moto zase točí, ale zase nic-. Chtěl jsem se Vás zeptat, zda nevíte, v čem by mohl být problém, popřípadě co udělat jinak. Slovo udělat je navíc v uvozovkách, jelikož mám mašinu v práci v garážích, tak jsem se chtěl taky optat, jestli tu není někdo z Prahy, jestli by mi s tím třeba nehelpnul, protože fakt nevím co s tím a hned napoprvé se mi odtah volat nechce :-'((((( Navíc, když je téměř nová baterka (dneska sice dostala zabrat) a vždycky všechno fungovalo napoprvé, nidky žádnej problém. Je to XJ z roku 98, díky za rady. Případnému pomocníkovi z Orahy se samozřejmě odměním...
Díkes. LADIS

Napsal:
15.08.2010-14:30
od Radimathor
No jsem v práci do 17:00 a pak bych mohl se Ti na to juknout. Tak jak by ti to vyhovovalo?